From: mattfau...@gmail.com (Matt Faunce)
Newsgroups: rec.music.classical.guitar
Subject: 656 Melodies for Solfège Practice
Date: Tue, 28 Sep 2021 04:50:46 -0000 (UTC)
sha1:GwxloeecOStsi72GP5bVhkANwQw=
 by: Matt Faunce - Tue, 28 Sep 2021 04:50 UTC

Here are all the diatonic melodies (sans rhythm) within the outline of Do -
X - X - Sol with no leap being greater than an octave.

I end each melody on Sol because I like to start each next melody with its
Do using the pitch of Sol from the melody that just ended; this allows me
to cycle through the circle of fifths.

I sing the pitch names rather than the solfège syllables. So, for example,
the first two melodies shown below are sung as follows:
c ➚ c ➚ d ➚ g
g ➚ g ➘ a ➚ d.

I copied and pasted the list, in one fell swoop, into the random.org app, I
have the app randomly order it, then I practice from the randomly ordered
list.

Do ➚ Do ➚ Re ➚ Sol
Do ➚ Do ➘ Re ➚ Sol
Do ➚ Do ➚ Me ➚ Sol
Do ➚ Do ➘ Me ➚ Sol
Do ➚ Do ➚ Mi ➚ Sol
Do ➚ Do ➘ Mi ➚ Sol
Do ➚ Do ➚ Fa ➚ Sol
Do ➚ Do ➘ Fa ➚ Sol
Do ➚ Do ➚ Sol ➚ Sol
Do ➚ Do ➘ Sol ➚ Sol
Do ➚ Do ➚ Le ➚ Sol
Do ➚ Do ➘ Le ➚ Sol
Do ➚ Do ➚ La ➚ Sol
Do ➚ Do ➘ La ➚ Sol
Do ➚ Do ➚ Te ➚ Sol
Do ➚ Do ➘ Te ➚ Sol
Do ➚ Do ➚ Ti ➚ Sol
Do ➚ Do ➘ Ti ➚ Sol
Do ➚ Do ➚ Do ➚ Sol
Do ➚ Do ➘ Do ➚ Sol
Do ➚ Re ➚ Me ➚ Sol
Do ➚ Re ➘ Me ➚ Sol
Do ➚ Re ➚ Mi ➚ Sol
Do ➚ Re ➘ Mi ➚ Sol
Do ➚ Re ➚ Fa ➚ Sol
Do ➚ Re ➘ Fa ➚ Sol
Do ➚ Re ➚ Sol ➚ Sol
Do ➚ Re ➘ Sol ➚ Sol
Do ➚ Re ➚ Le ➚ Sol
Do ➚ Re ➘ Le ➚ Sol
Do ➚ Re ➚ La ➚ Sol
Do ➚ Re ➘ La ➚ Sol
Do ➚ Re ➚ Te ➚ Sol
Do ➚ Re ➘ Te ➚ Sol
Do ➚ Re ➚ Ti ➚ Sol
Do ➚ Re ➘ Ti ➚ Sol
Do ➚ Re ➚ Do ➚ Sol
Do ➚ Re ➘ Do ➚ Sol
Do ➚ Re ➚ Re ➚ Sol
Do ➚ Re ➘ Re ➚ Sol
Do ➚ Me ➚ Fa ➚ Sol
Do ➚ Me ➘ Fa ➚ Sol
Do ➚ Me ➚ Sol ➚ Sol
Do ➚ Me ➘ Sol ➚ Sol
Do ➚ Me ➚ Le ➚ Sol
Do ➚ Me ➘ Le ➚ Sol
Do ➚ Me ➚ Te ➚ Sol
Do ➚ Me ➘ Te ➚ Sol
Do ➚ Me ➚ Do ➚ Sol
Do ➚ Me ➘ Do ➚ Sol
Do ➚ Me ➚ Re ➚ Sol
Do ➚ Me ➘ Re ➚ Sol
Do ➚ Me ➚ Me ➚ Sol
Do ➚ Me ➘ Me ➚ Sol
Do ➚ Mi ➚ Fa ➚ Sol
Do ➚ Mi ➘ Fa ➚ Sol
Do ➚ Mi ➚ Sol ➚ Sol
Do ➚ Mi ➘ Sol ➚ Sol
Do ➚ Mi ➚ La ➚ Sol
Do ➚ Mi ➘ La ➚ Sol
Do ➚ Mi ➚ Ti ➚ Sol
Do ➚ Mi ➘ Ti ➚ Sol
Do ➚ Mi ➚ Do ➚ Sol
Do ➚ Mi ➘ Do ➚ Sol
Do ➚ Mi ➚ Re ➚ Sol
Do ➚ Mi ➘ Re ➚ Sol
Do ➚ Mi ➚ Mi ➚ Sol
Do ➚ Mi ➘ Mi ➚ Sol
Do ➚ Fa ➚ Sol ➚ Sol
Do ➚ Fa ➘ Sol ➚ Sol
Do ➚ Fa ➚ Le ➚ Sol
Do ➚ Fa ➘ Le ➚ Sol
Do ➚ Fa ➚ La ➚ Sol
Do ➚ Fa ➘ La ➚ Sol
Do ➚ Fa ➚ Te ➚ Sol
Do ➚ Fa ➘ Te ➚ Sol
Do ➚ Fa ➚ Ti ➚ Sol
Do ➚ Fa ➘ Ti ➚ Sol
Do ➚ Fa ➚ Do ➚ Sol
Do ➚ Fa ➘ Do ➚ Sol
Do ➚ Fa ➚ Re ➚ Sol
Do ➚ Fa ➘ Re ➚ Sol
Do ➚ Fa ➚ Me ➚ Sol
Do ➚ Fa ➘ Me ➚ Sol
Do ➚ Fa ➚ Mi ➚ Sol
Do ➚ Fa ➘ Mi ➚ Sol
Do ➚ Fa ➚ Fa ➚ Sol
Do ➚ Fa ➘ Fa ➚ Sol
Do ➚ Sol ➚ Le ➚ Sol
Do ➚ Sol ➘ Le ➚ Sol
Do ➚ Sol ➚ La ➚ Sol
Do ➚ Sol ➘ La ➚ Sol
Do ➚ Sol ➚ Te ➚ Sol
Do ➚ Sol ➘ Te ➚ Sol
Do ➚ Sol ➚ Ti ➚ Sol
Do ➚ Sol ➘ Ti ➚ Sol
Do ➚ Sol ➚ Do ➚ Sol
Do ➚ Sol ➘ Do ➚ Sol
Do ➚ Sol ➚ Re ➚ Sol
Do ➚ Sol ➘ Re ➚ Sol
Do ➚ Sol ➚ Me ➚ Sol
Do ➚ Sol ➘ Me ➚ Sol
Do ➚ Sol ➚ Mi ➚ Sol
Do ➚ Sol ➘ Mi ➚ Sol
Do ➚ Sol ➚ Fa ➚ Sol
Do ➚ Sol ➘ Fa ➚ Sol
Do ➚ Sol ➚ Sol ➚ Sol
Do ➚ Sol ➘ Sol ➚ Sol
Do ➚ Le ➚ Te ➚ Sol
Do ➚ Le ➘ Te ➚ Sol
Do ➚ Le ➚ Do ➚ Sol
Do ➚ Le ➘ Do ➚ Sol
Do ➚ Le ➚ Re ➚ Sol
Do ➚ Le ➘ Re ➚ Sol
Do ➚ Le ➚ Me ➚ Sol
Do ➚ Le ➘ Me ➚ Sol
Do ➚ Le ➚ Fa ➚ Sol
Do ➚ Le ➘ Fa ➚ Sol
Do ➚ Le ➚ Sol ➚ Sol
Do ➚ Le ➘ Sol ➚ Sol
Do ➚ Le ➚ Le ➚ Sol
Do ➚ Le ➘ Le ➚ Sol
Do ➚ La ➚ Ti ➚ Sol
Do ➚ La ➘ Ti ➚ Sol
Do ➚ La ➚ Do ➚ Sol
Do ➚ La ➘ Do ➚ Sol
Do ➚ La ➚ Re ➚ Sol
Do ➚ La ➘ Re ➚ Sol
Do ➚ La ➚ Mi ➚ Sol
Do ➚ La ➘ Mi ➚ Sol
Do ➚ La ➚ Fa ➚ Sol
Do ➚ La ➘ Fa ➚ Sol
Do ➚ La ➚ Sol ➚ Sol
Do ➚ La ➘ Sol ➚ Sol
Do ➚ La ➚ La ➚ Sol
Do ➚ La ➘ La ➚ Sol
Do ➚ Te ➚ Do ➚ Sol
Do ➚ Te ➘ Do ➚ Sol
Do ➚ Te ➚ Re ➚ Sol
Do ➚ Te ➘ Re ➚ Sol
Do ➚ Te ➚ Me ➚ Sol
Do ➚ Te ➘ Me ➚ Sol
Do ➚ Te ➚ Fa ➚ Sol
Do ➚ Te ➘ Fa ➚ Sol
Do ➚ Te ➚ Sol ➚ Sol
Do ➚ Te ➘ Sol ➚ Sol
Do ➚ Te ➚ Le ➚ Sol
Do ➚ Te ➘ Le ➚ Sol
Do ➚ Te ➚ Te ➚ Sol
Do ➚ Te ➘ Te ➚ Sol
Do ➚ Ti ➚ Do ➚ Sol
Do ➚ Ti ➘ Do ➚ Sol
Do ➚ Ti ➚ Re ➚ Sol
Do ➚ Ti ➘ Re ➚ Sol
Do ➚ Ti ➚ Mi ➚ Sol
Do ➚ Ti ➘ Mi ➚ Sol
Do ➚ Ti ➚ Fa ➚ Sol
Do ➚ Ti ➘ Fa ➚ Sol
Do ➚ Ti ➚ Sol ➚ Sol
Do ➚ Ti ➘ Sol ➚ Sol
Do ➚ Ti ➚ La ➚ Sol
Do ➚ Ti ➘ La ➚ Sol
Do ➚ Ti ➚ Ti ➚ Sol
Do ➚ Ti ➘ Ti ➚ Sol
Do ➘ Do ➚ Re ➚ Sol
Do ➘ Do ➘ Re ➚ Sol
Do ➘ Do ➚ Me ➚ Sol
Do ➘ Do ➘ Me ➚ Sol
Do ➘ Do ➚ Mi ➚ Sol
Do ➘ Do ➘ Mi ➚ Sol
Do ➘ Do ➚ Fa ➚ Sol
Do ➘ Do ➘ Fa ➚ Sol
Do ➘ Do ➚ Sol ➚ Sol
Do ➘ Do ➘ Sol ➚ Sol
Do ➘ Do ➚ Le ➚ Sol
Do ➘ Do ➘ Le ➚ Sol
Do ➘ Do ➚ La ➚ Sol
Do ➘ Do ➘ La ➚ Sol
Do ➘ Do ➚ Te ➚ Sol
Do ➘ Do ➘ Te ➚ Sol
Do ➘ Do ➚ Ti ➚ Sol
Do ➘ Do ➘ Ti ➚ Sol
Do ➘ Do ➚ Do ➚ Sol
Do ➘ Do ➘ Do ➚ Sol
Do ➘ Re ➚ Me ➚ Sol
Do ➘ Re ➘ Me ➚ Sol
Do ➘ Re ➚ Mi ➚ Sol
Do ➘ Re ➘ Mi ➚ Sol
Do ➘ Re ➚ Fa ➚ Sol
Do ➘ Re ➘ Fa ➚ Sol
Do ➘ Re ➚ Sol ➚ Sol
Do ➘ Re ➘ Sol ➚ Sol
Do ➘ Re ➚ Le ➚ Sol
Do ➘ Re ➘ Le ➚ Sol
Do ➘ Re ➚ La ➚ Sol
Do ➘ Re ➘ La ➚ Sol
Do ➘ Re ➚ Te ➚ Sol
Do ➘ Re ➘ Te ➚ Sol
Do ➘ Re ➚ Ti ➚ Sol
Do ➘ Re ➘ Ti ➚ Sol
Do ➘ Re ➚ Do ➚ Sol
Do ➘ Re ➘ Do ➚ Sol
Do ➘ Re ➚ Re ➚ Sol
Do ➘ Re ➘ Re ➚ Sol
Do ➘ Me ➚ Fa ➚ Sol
Do ➘ Me ➘ Fa ➚ Sol
Do ➘ Me ➚ Sol ➚ Sol
Do ➘ Me ➘ Sol ➚ Sol
Do ➘ Me ➚ Le ➚ Sol
Do ➘ Me ➘ Le ➚ Sol
Do ➘ Me ➚ Te ➚ Sol
Do ➘ Me ➘ Te ➚ Sol
Do ➘ Me ➚ Do ➚ Sol
Do ➘ Me ➘ Do ➚ Sol
Do ➘ Me ➚ Re ➚ Sol
Do ➘ Me ➘ Re ➚ Sol
Do ➘ Me ➚ Me ➚ Sol
Do ➘ Me ➘ Me ➚ Sol
Do ➘ Mi ➚ Fa ➚ Sol
Do ➘ Mi ➘ Fa ➚ Sol
Do ➘ Mi ➚ Sol ➚ Sol
Do ➘ Mi ➘ Sol ➚ Sol
Do ➘ Mi ➚ La ➚ Sol
Do ➘ Mi ➘ La ➚ Sol
Do ➘ Mi ➚ Ti ➚ Sol
Do ➘ Mi ➘ Ti ➚ Sol
Do ➘ Mi ➚ Do ➚ Sol
Do ➘ Mi ➘ Do ➚ Sol
Do ➘ Mi ➚ Re ➚ Sol
Do ➘ Mi ➘ Re ➚ Sol
Do ➘ Mi ➚ Mi ➚ Sol
Do ➘ Mi ➘ Mi ➚ Sol
Do ➘ Fa ➚ Sol ➚ Sol
Do ➘ Fa ➘ Sol ➚ Sol
Do ➘ Fa ➚ Le ➚ Sol
Do ➘ Fa ➘ Le ➚ Sol
Do ➘ Fa ➚ La ➚ Sol
Do ➘ Fa ➘ La ➚ Sol
Do ➘ Fa ➚ Te ➚ Sol
Do ➘ Fa ➘ Te ➚ Sol
Do ➘ Fa ➚ Ti ➚ Sol
Do ➘ Fa ➘ Ti ➚ Sol
Do ➘ Fa ➚ Do ➚ Sol
Do ➘ Fa ➘ Do ➚ Sol
Do ➘ Fa ➚ Re ➚ Sol
Do ➘ Fa ➘ Re ➚ Sol
Do ➘ Fa ➚ Me ➚ Sol
Do ➘ Fa ➘ Me ➚ Sol
Do ➘ Fa ➚ Mi ➚ Sol
Do ➘ Fa ➘ Mi ➚ Sol
Do ➘ Fa ➚ Fa ➚ Sol
Do ➘ Fa ➘ Fa ➚ Sol
Do ➘ Sol ➚ Le ➚ Sol
Do ➘ Sol ➘ Le ➚ Sol
Do ➘ Sol ➚ La ➚ Sol
Do ➘ Sol ➘ La ➚ Sol
Do ➘ Sol ➚ Te ➚ Sol
Do ➘ Sol ➘ Te ➚ Sol
Do ➘ Sol ➚ Ti ➚ Sol
Do ➘ Sol ➘ Ti ➚ Sol
Do ➘ Sol ➚ Do ➚ Sol
Do ➘ Sol ➘ Do ➚ Sol
Do ➘ Sol ➚ Re ➚ Sol
Do ➘ Sol ➘ Re ➚ Sol
Do ➘ Sol ➚ Me ➚ Sol
Do ➘ Sol ➘ Me ➚ Sol
Do ➘ Sol ➚ Mi ➚ Sol
Do ➘ Sol ➘ Mi ➚ Sol
Do ➘ Sol ➚ Fa ➚ Sol
Do ➘ Sol ➘ Fa ➚ Sol
Do ➘ Sol ➚ Sol ➚ Sol
Do ➘ Sol ➘ Sol ➚ Sol
Do ➘ Le ➚ Te ➚ Sol
Do ➘ Le ➘ Te ➚ Sol
Do ➘ Le ➚ Do ➚ Sol
Do ➘ Le ➘ Do ➚ Sol
Do ➘ Le ➚ Re ➚ Sol
Do ➘ Le ➘ Re ➚ Sol
Do ➘ Le ➚ Me ➚ Sol
Do ➘ Le ➘ Me ➚ Sol
Do ➘ Le ➚ Fa ➚ Sol
Do ➘ Le ➘ Fa ➚ Sol
Do ➘ Le ➚ Sol ➚ Sol
Do ➘ Le ➘ Sol ➚ Sol
Do ➘ Le ➚ Le ➚ Sol
Do ➘ Le ➘ Le ➚ Sol
Do ➘ La ➚ Ti ➚ Sol
Do ➘ La ➘ Ti ➚ Sol
Do ➘ La ➚ Do ➚ Sol
Do ➘ La ➘ Do ➚ Sol
Do ➘ La ➚ Re ➚ Sol
Do ➘ La ➘ Re ➚ Sol
Do ➘ La ➚ Mi ➚ Sol
Do ➘ La ➘ Mi ➚ Sol
Do ➘ La ➚ Fa ➚ Sol
Do ➘ La ➘ Fa ➚ Sol
Do ➘ La ➚ Sol ➚ Sol
Do ➘ La ➘ Sol ➚ Sol
Do ➘ La ➚ La ➚ Sol
Do ➘ La ➘ La ➚ Sol
Do ➘ Te ➚ Do ➚ Sol
Do ➘ Te ➘ Do ➚ Sol
Do ➘ Te ➚ Re ➚ Sol
Do ➘ Te ➘ Re ➚ Sol
Do ➘ Te ➚ Me ➚ Sol
Do ➘ Te ➘ Me ➚ Sol
Do ➘ Te ➚ Fa ➚ Sol
Do ➘ Te ➘ Fa ➚ Sol
Do ➘ Te ➚ Sol ➚ Sol
Do ➘ Te ➘ Sol ➚ Sol
Do ➘ Te ➚ Le ➚ Sol
Do ➘ Te ➘ Le ➚ Sol
Do ➘ Te ➚ Te ➚ Sol
Do ➘ Te ➘ Te ➚ Sol
Do ➘ Ti ➚ Do ➚ Sol
Do ➘ Ti ➘ Do ➚ Sol
Do ➘ Ti ➚ Re ➚ Sol
Do ➘ Ti ➘ Re ➚ Sol
Do ➘ Ti ➚ Mi ➚ Sol
Do ➘ Ti ➘ Mi ➚ Sol
Do ➘ Ti ➚ Fa ➚ Sol
Do ➘ Ti ➘ Fa ➚ Sol
Do ➘ Ti ➚ Sol ➚ Sol
Do ➘ Ti ➘ Sol ➚ Sol
Do ➘ Ti ➚ La ➚ Sol
Do ➘ Ti ➘ La ➚ Sol
Do ➘ Ti ➚ Ti ➚ Sol
Do ➘ Ti ➘ Ti ➚ Sol
Do ➚ Do ➚ Re ➘ Sol
Do ➚ Do ➘ Re ➘ Sol
Do ➚ Do ➚ Me ➘ Sol
Do ➚ Do ➘ Me ➘ Sol
Do ➚ Do ➚ Mi ➘ Sol
Do ➚ Do ➘ Mi ➘ Sol
Do ➚ Do ➚ Fa ➘ Sol
Do ➚ Do ➘ Fa ➘ Sol
Do ➚ Do ➚ Sol ➘ Sol
Do ➚ Do ➘ Sol ➘ Sol
Do ➚ Do ➚ Le ➘ Sol
Do ➚ Do ➘ Le ➘ Sol
Do ➚ Do ➚ La ➘ Sol
Do ➚ Do ➘ La ➘ Sol
Do ➚ Do ➚ Te ➘ Sol
Do ➚ Do ➘ Te ➘ Sol
Do ➚ Do ➚ Ti ➘ Sol
Do ➚ Do ➘ Ti ➘ Sol
Do ➚ Do ➚ Do ➘ Sol
Do ➚ Do ➘ Do ➘ Sol
Do ➚ Re ➚ Me ➘ Sol
Do ➚ Re ➘ Me ➘ Sol
Do ➚ Re ➚ Mi ➘ Sol
Do ➚ Re ➘ Mi ➘ Sol
Do ➚ Re ➚ Fa ➘ Sol
Do ➚ Re ➘ Fa ➘ Sol
Do ➚ Re ➚ Sol ➘ Sol
Do ➚ Re ➘ Sol ➘ Sol
Do ➚ Re ➚ Le ➘ Sol
Do ➚ Re ➘ Le ➘ Sol
Do ➚ Re ➚ La ➘ Sol
Do ➚ Re ➘ La ➘ Sol
Do ➚ Re ➚ Te ➘ Sol
Do ➚ Re ➘ Te ➘ Sol
Do ➚ Re ➚ Ti ➘ Sol
Do ➚ Re ➘ Ti ➘ Sol
Do ➚ Re ➚ Do ➘ Sol
Do ➚ Re ➘ Do ➘ Sol
Do ➚ Re ➚ Re ➘ Sol
Do ➚ Re ➘ Re ➘ Sol
Do ➚ Me ➚ Fa ➘ Sol
Do ➚ Me ➘ Fa ➘ Sol
Do ➚ Me ➚ Sol ➘ Sol
Do ➚ Me ➘ Sol ➘ Sol
Do ➚ Me ➚ Le ➘ Sol
Do ➚ Me ➘ Le ➘ Sol
Do ➚ Me ➚ Te ➘ Sol
Do ➚ Me ➘ Te ➘ Sol
Do ➚ Me ➚ Do ➘ Sol
Do ➚ Me ➘ Do ➘ Sol
Do ➚ Me ➚ Re ➘ Sol
Do ➚ Me ➘ Re ➘ Sol
Do ➚ Me ➚ Me ➘ Sol
Do ➚ Me ➘ Me ➘ Sol
Do ➚ Mi ➚ Fa ➘ Sol
Do ➚ Mi ➘ Fa ➘ Sol
Do ➚ Mi ➚ Sol ➘ Sol
Do ➚ Mi ➘ Sol ➘ Sol
Do ➚ Mi ➚ La ➘ Sol
Do ➚ Mi ➘ La ➘ Sol
Do ➚ Mi ➚ Ti ➘ Sol
Do ➚ Mi ➘ Ti ➘ Sol
Do ➚ Mi ➚ Do ➘ Sol
Do ➚ Mi ➘ Do ➘ Sol
Do ➚ Mi ➚ Re ➘ Sol
Do ➚ Mi ➘ Re ➘ Sol
Do ➚ Mi ➚ Mi ➘ Sol
Do ➚ Mi ➘ Mi ➘ Sol
Do ➚ Fa ➚ Sol ➘ Sol
Do ➚ Fa ➘ Sol ➘ Sol
Do ➚ Fa ➚ Le ➘ Sol
Do ➚ Fa ➘ Le ➘ Sol
Do ➚ Fa ➚ La ➘ Sol
Do ➚ Fa ➘ La ➘ Sol
Do ➚ Fa ➚ Te ➘ Sol
Do ➚ Fa ➘ Te ➘ Sol
Do ➚ Fa ➚ Ti ➘ Sol
Do ➚ Fa ➘ Ti ➘ Sol
Do ➚ Fa ➚ Do ➘ Sol
Do ➚ Fa ➘ Do ➘ Sol
Do ➚ Fa ➚ Re ➘ Sol
Do ➚ Fa ➘ Re ➘ Sol
Do ➚ Fa ➚ Me ➘ Sol
Do ➚ Fa ➘ Me ➘ Sol
Do ➚ Fa ➚ Mi ➘ Sol
Do ➚ Fa ➘ Mi ➘ Sol
Do ➚ Fa ➚ Fa ➘ Sol
Do ➚ Fa ➘ Fa ➘ Sol
Do ➚ Sol ➚ Le ➘ Sol
Do ➚ Sol ➘ Le ➘ Sol
Do ➚ Sol ➚ La ➘ Sol
Do ➚ Sol ➘ La ➘ Sol
Do ➚ Sol ➚ Te ➘ Sol
Do ➚ Sol ➘ Te ➘ Sol
Do ➚ Sol ➚ Ti ➘ Sol
Do ➚ Sol ➘ Ti ➘ Sol
Do ➚ Sol ➚ Do ➘ Sol
Do ➚ Sol ➘ Do ➘ Sol
Do ➚ Sol ➚ Re ➘ Sol
Do ➚ Sol ➘ Re ➘ Sol
Do ➚ Sol ➚ Me ➘ Sol
Do ➚ Sol ➘ Me ➘ Sol
Do ➚ Sol ➚ Mi ➘ Sol
Do ➚ Sol ➘ Mi ➘ Sol
Do ➚ Sol ➚ Fa ➘ Sol
Do ➚ Sol ➘ Fa ➘ Sol
Do ➚ Sol ➚ Sol ➘ Sol
Do ➚ Sol ➘ Sol ➘ Sol
Do ➚ Le ➚ Te ➘ Sol
Do ➚ Le ➘ Te ➘ Sol
Do ➚ Le ➚ Do ➘ Sol
Do ➚ Le ➘ Do ➘ Sol
Do ➚ Le ➚ Re ➘ Sol
Do ➚ Le ➘ Re ➘ Sol
Do ➚ Le ➚ Me ➘ Sol
Do ➚ Le ➘ Me ➘ Sol
Do ➚ Le ➚ Fa ➘ Sol
Do ➚ Le ➘ Fa ➘ Sol
Do ➚ Le ➚ Sol ➘ Sol
Do ➚ Le ➘ Sol ➘ Sol
Do ➚ Le ➚ Le ➘ Sol
Do ➚ Le ➘ Le ➘ Sol
Do ➚ La ➚ Ti ➘ Sol
Do ➚ La ➘ Ti ➘ Sol
Do ➚ La ➚ Do ➘ Sol
Do ➚ La ➘ Do ➘ Sol
Do ➚ La ➚ Re ➘ Sol
Do ➚ La ➘ Re ➘ Sol
Do ➚ La ➚ Mi ➘ Sol
Do ➚ La ➘ Mi ➘ Sol
Do ➚ La ➚ Fa ➘ Sol
Do ➚ La ➘ Fa ➘ Sol
Do ➚ La ➚ Sol ➘ Sol
Do ➚ La ➘ Sol ➘ Sol
Do ➚ La ➚ La ➘ Sol
Do ➚ La ➘ La ➘ Sol
Do ➚ Te ➚ Do ➘ Sol
Do ➚ Te ➘ Do ➘ Sol
Do ➚ Te ➚ Re ➘ Sol
Do ➚ Te ➘ Re ➘ Sol
Do ➚ Te ➚ Me ➘ Sol
Do ➚ Te ➘ Me ➘ Sol
Do ➚ Te ➚ Fa ➘ Sol
Do ➚ Te ➘ Fa ➘ Sol
Do ➚ Te ➚ Sol ➘ Sol
Do ➚ Te ➘ Sol ➘ Sol
Do ➚ Te ➚ Le ➘ Sol
Do ➚ Te ➘ Le ➘ Sol
Do ➚ Te ➚ Te ➘ Sol
Do ➚ Te ➘ Te ➘ Sol
Do ➚ Ti ➚ Do ➘ Sol
Do ➚ Ti ➘ Do ➘ Sol
Do ➚ Ti ➚ Re ➘ Sol
Do ➚ Ti ➘ Re ➘ Sol
Do ➚ Ti ➚ Mi ➘ Sol
Do ➚ Ti ➘ Mi ➘ Sol
Do ➚ Ti ➚ Fa ➘ Sol
Do ➚ Ti ➘ Fa ➘ Sol
Do ➚ Ti ➚ Sol ➘ Sol
Do ➚ Ti ➘ Sol ➘ Sol
Do ➚ Ti ➚ La ➘ Sol
Do ➚ Ti ➘ La ➘ Sol
Do ➚ Ti ➚ Ti ➘ Sol
Do ➚ Ti ➘ Ti ➘ Sol
Do ➘ Do ➚ Re ➘ Sol
Do ➘ Do ➘ Re ➘ Sol
Do ➘ Do ➚ Me ➘ Sol
Do ➘ Do ➘ Me ➘ Sol
Do ➘ Do ➚ Mi ➘ Sol
Do ➘ Do ➘ Mi ➘ Sol
Do ➘ Do ➚ Fa ➘ Sol
Do ➘ Do ➘ Fa ➘ Sol
Do ➘ Do ➚ Sol ➘ Sol
Do ➘ Do ➘ Sol ➘ Sol
Do ➘ Do ➚ Le ➘ Sol
Do ➘ Do ➘ Le ➘ Sol
Do ➘ Do ➚ La ➘ Sol
Do ➘ Do ➘ La ➘ Sol
Do ➘ Do ➚ Te ➘ Sol
Do ➘ Do ➘ Te ➘ Sol
Do ➘ Do ➚ Ti ➘ Sol
Do ➘ Do ➘ Ti ➘ Sol
Do ➘ Do ➚ Do ➘ Sol
Do ➘ Do ➘ Do ➘ Sol
Do ➘ Re ➚ Me ➘ Sol
Do ➘ Re ➘ Me ➘ Sol
Do ➘ Re ➚ Mi ➘ Sol
Do ➘ Re ➘ Mi ➘ Sol
Do ➘ Re ➚ Fa ➘ Sol
Do ➘ Re ➘ Fa ➘ Sol
Do ➘ Re ➚ Sol ➘ Sol
Do ➘ Re ➘ Sol ➘ Sol
Do ➘ Re ➚ Le ➘ Sol
Do ➘ Re ➘ Le ➘ Sol
Do ➘ Re ➚ La ➘ Sol
Do ➘ Re ➘ La ➘ Sol
Do ➘ Re ➚ Te ➘ Sol
Do ➘ Re ➘ Te ➘ Sol
Do ➘ Re ➚ Ti ➘ Sol
Do ➘ Re ➘ Ti ➘ Sol
Do ➘ Re ➚ Do ➘ Sol
Do ➘ Re ➘ Do ➘ Sol
Do ➘ Re ➚ Re ➘ Sol
Do ➘ Re ➘ Re ➘ Sol
Do ➘ Me ➚ Fa ➘ Sol
Do ➘ Me ➘ Fa ➘ Sol
Do ➘ Me ➚ Sol ➘ Sol
Do ➘ Me ➘ Sol ➘ Sol
Do ➘ Me ➚ Le ➘ Sol
Do ➘ Me ➘ Le ➘ Sol
Do ➘ Me ➚ Te ➘ Sol
Do ➘ Me ➘ Te ➘ Sol
Do ➘ Me ➚ Do ➘ Sol
Do ➘ Me ➘ Do ➘ Sol
Do ➘ Me ➚ Re ➘ Sol
Do ➘ Me ➘ Re ➘ Sol
Do ➘ Me ➚ Me ➘ Sol
Do ➘ Me ➘ Me ➘ Sol
Do ➘ Mi ➚ Fa ➘ Sol
Do ➘ Mi ➘ Fa ➘ Sol
Do ➘ Mi ➚ Sol ➘ Sol
Do ➘ Mi ➘ Sol ➘ Sol
Do ➘ Mi ➚ La ➘ Sol
Do ➘ Mi ➘ La ➘ Sol
Do ➘ Mi ➚ Ti ➘ Sol
Do ➘ Mi ➘ Ti ➘ Sol
Do ➘ Mi ➚ Do ➘ Sol
Do ➘ Mi ➘ Do ➘ Sol
Do ➘ Mi ➚ Re ➘ Sol
Do ➘ Mi ➘ Re ➘ Sol
Do ➘ Mi ➚ Mi ➘ Sol
Do ➘ Mi ➘ Mi ➘ Sol
Do ➘ Fa ➚ Sol ➘ Sol
Do ➘ Fa ➘ Sol ➘ Sol
Do ➘ Fa ➚ Le ➘ Sol
Do ➘ Fa ➘ Le ➘ Sol
Do ➘ Fa ➚ La ➘ Sol
Do ➘ Fa ➘ La ➘ Sol
Do ➘ Fa ➚ Te ➘ Sol
Do ➘ Fa ➘ Te ➘ Sol
Do ➘ Fa ➚ Ti ➘ Sol
Do ➘ Fa ➘ Ti ➘ Sol
Do ➘ Fa ➚ Do ➘ Sol
Do ➘ Fa ➘ Do ➘ Sol
Do ➘ Fa ➚ Re ➘ Sol
Do ➘ Fa ➘ Re ➘ Sol
Do ➘ Fa ➚ Me ➘ Sol
Do ➘ Fa ➘ Me ➘ Sol
Do ➘ Fa ➚ Mi ➘ Sol
Do ➘ Fa ➘ Mi ➘ Sol
Do ➘ Fa ➚ Fa ➘ Sol
Do ➘ Fa ➘ Fa ➘ Sol
Do ➘ Sol ➚ Le ➘ Sol
Do ➘ Sol ➘ Le ➘ Sol
Do ➘ Sol ➚ La ➘ Sol
Do ➘ Sol ➘ La ➘ Sol
Do ➘ Sol ➚ Te ➘ Sol
Do ➘ Sol ➘ Te ➘ Sol
Do ➘ Sol ➚ Ti ➘ Sol
Do ➘ Sol ➘ Ti ➘ Sol
Do ➘ Sol ➚ Do ➘ Sol
Do ➘ Sol ➘ Do ➘ Sol
Do ➘ Sol ➚ Re ➘ Sol
Do ➘ Sol ➘ Re ➘ Sol
Do ➘ Sol ➚ Me ➘ Sol
Do ➘ Sol ➘ Me ➘ Sol
Do ➘ Sol ➚ Mi ➘ Sol
Do ➘ Sol ➘ Mi ➘ Sol
Do ➘ Sol ➚ Fa ➘ Sol
Do ➘ Sol ➘ Fa ➘ Sol
Do ➘ Sol ➚ Sol ➘ Sol
Do ➘ Sol ➘ Sol ➘ Sol
Do ➘ Le ➚ Te ➘ Sol
Do ➘ Le ➘ Te ➘ Sol
Do ➘ Le ➚ Do ➘ Sol
Do ➘ Le ➘ Do ➘ Sol
Do ➘ Le ➚ Re ➘ Sol
Do ➘ Le ➘ Re ➘ Sol
Do ➘ Le ➚ Me ➘ Sol
Do ➘ Le ➘ Me ➘ Sol
Do ➘ Le ➚ Fa ➘ Sol
Do ➘ Le ➘ Fa ➘ Sol
Do ➘ Le ➚ Sol ➘ Sol
Do ➘ Le ➘ Sol ➘ Sol
Do ➘ Le ➚ Le ➘ Sol
Do ➘ Le ➘ Le ➘ Sol
Do ➘ La ➚ Ti ➘ Sol
Do ➘ La ➘ Ti ➘ Sol
Do ➘ La ➚ Do ➘ Sol
Do ➘ La ➘ Do ➘ Sol
Do ➘ La ➚ Re ➘ Sol
Do ➘ La ➘ Re ➘ Sol
Do ➘ La ➚ Mi ➘ Sol
Do ➘ La ➘ Mi ➘ Sol
Do ➘ La ➚ Fa ➘ Sol
Do ➘ La ➘ Fa ➘ Sol
Do ➘ La ➚ Sol ➘ Sol
Do ➘ La ➘ Sol ➘ Sol
Do ➘ La ➚ La ➘ Sol
Do ➘ La ➘ La ➘ Sol
Do ➘ Te ➚ Do ➘ Sol
Do ➘ Te ➘ Do ➘ Sol
Do ➘ Te ➚ Re ➘ Sol
Do ➘ Te ➘ Re ➘ Sol
Do ➘ Te ➚ Me ➘ Sol
Do ➘ Te ➘ Me ➘ Sol
Do ➘ Te ➚ Fa ➘ Sol
Do ➘ Te ➘ Fa ➘ Sol
Do ➘ Te ➚ Sol ➘ Sol
Do ➘ Te ➘ Sol ➘ Sol
Do ➘ Te ➚ Le ➘ Sol
Do ➘ Te ➘ Le ➘ Sol
Do ➘ Te ➚ Te ➘ Sol
Do ➘ Te ➘ Te ➘ Sol
Do ➘ Ti ➚ Do ➘ Sol
Do ➘ Ti ➘ Do ➘ Sol
Do ➘ Ti ➚ Re ➘ Sol
Do ➘ Ti ➘ Re ➘ Sol
Do ➘ Ti ➚ Mi ➘ Sol
Do ➘ Ti ➘ Mi ➘ Sol
Do ➘ Ti ➚ Fa ➘ Sol
Do ➘ Ti ➘ Fa ➘ Sol
Do ➘ Ti ➚ Sol ➘ Sol
Do ➘ Ti ➘ Sol ➘ Sol
Do ➘ Ti ➚ La ➘ Sol
Do ➘ Ti ➘ La ➘ Sol
Do ➘ Ti ➚ Ti ➘ Sol
Do ➘ Ti ➘ Ti ➘ Sol

Click here to read the complete article
Re: 656 Melodies for Solfège Practice

<pan$656a$937d3028$13198cdf$3996893a@gmail.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/arts/article-flat.php?id=1453&group=rec.music.classical.guitar#1453

From: wibbleyp...@gmail.com (Paul Carmichael)
Newsgroups: rec.music.classical.guitar
Subject: Re: 656 Melodies for Solfège Practice
Date: 28 Sep 2021 10:53:08 GMT
 by: Paul Carmichael - Tue, 28 Sep 2021 10:53 UTC

El Tue, 28 Sep 2021 04:50:46 +0000, Matt Faunce escribió:

> [...]
> its Do using the pitch of Sol from the melody that just ended; this
> allows me to cycle through the circle of fifths.

I'm going to investigate this a bit later so I know what you're talking
about.

They use that do, re, mi stuff here (Spain) but it's just a straight
mapping of C, D, E - I think it might be called static Do or somesuch.
It's just names of notes and chords and nothing to do with singing.

I expect Wiki will enlighten me.

--
Paul.

https://paulc.es/elpatio

Re: 656 Melodies for Solfège Practice

<siv5o1$bss$1@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/arts/article-flat.php?id=1454&group=rec.music.classical.guitar#1454

From: mattfau...@gmail.com (Matt Faunce)
Newsgroups: rec.music.classical.guitar
Subject: Re: 656 Melodies for Solfège
Practice
Date: Tue, 28 Sep 2021 13:36:02 -0000 (UTC)
sha1:uTqvKpRuZ3PXkIxktG4e4h2KrC8=
 by: Matt Faunce - Tue, 28 Sep 2021 13:36 UTC

Paul Carmichael <wibbleypants@gmail.com> wrote:

> [...]
> mapping of C, D, E - I think it might be called static Do or somesuch.
> It's just names of notes and chords and nothing to do with singing.

I use what we call “movable do”. I forgot to clarify that. I use it because
that’s what I learned in school years ago.

So I look at the symbols, Do Re Mi etc, whose pitches are relative to the
tonic, then I sing the fixed symbols at their fixed pitches. For example,
if I see the following melodies as the first three melodies on the list,

Do ➚ Re ➚ Mi ➚ Sol
Do ➚ Re ➚ Fa ➚ Sol
Do ➚ Mi ➚ La ➚ Sol

because I designate each next melody to have the pitch for its Do a fifth
higher than the last Do, I sing,

C ➚ D ➚ E ➚ G
G ➚ A ➚ C ➚ D
D ➚ F# ➚ B ➚ A

All the letter symbols that are natural notes have one syllable. All the
letter symbols that are sharp and flat notes have two syllables. So I sing
the natural notes with a slow quarter note, and I sing the sharp or flat
notes as two eighth notes on the same pitch.

This method takes advantage of the benefits of movable do, and practices
tagging (in my mind) those movable symbols with the fixed letter-symbols.
The limit of this method is that the rhythm have to be slow to compensate
for those dual-syllabic symbols.

The method in this post is an alternative to what I wrote in the thread
entitled 164 Exercises, back on April 7th:

https://groups.google.com/g/rec.music.classical.guitar/c/AyxV2gTS0HA

--
Matt

1