Your love life will be happy and harmonious.

interests / soc.culture.polish / Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznych

SubjectAuthor
* Czas na wspolnote panstw anglojezycznychRusset Bulba
+- Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznychboukun
+* Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznycha a
|`- Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznychRusset Bulba
`* Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznychA. Filip
 +- Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznychRusset Bulba
 `- Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznycha a

1
Czas na wspolnote panstw anglojezycznych

<c723f989-c557-4ce2-91f7-0f3eeb0c10f6n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=11902&group=soc.culture.polish#11902

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 11 Sep 2021 06:40:53 -0700 (PDT)
Subject: Czas na wspolnote panstw anglojezycznych
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sat, 11 Sep 2021 13:40 UTC

USA, Canada, Irlandia, UK, Australia, Nowa Zelandia i jakis tam oceaniczny drobiazg. Duzo laczy, malo dzieli. A powinno wiecej laczyc. Wspolny jezyk, w znacznym stopniu kultura, poczucie obywatelskosci.

Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznych

<shibpc$151g$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=11903&group=soc.culture.polish#11903

From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznych
Date: Sat, 11 Sep 2021 15:43:07 +0200
 by: boukun - Sat, 11 Sep 2021 13:43 UTC

W dniu 11.09.2021 o 15:40, Russet Bulba pisze:
> USA, Canada, Irlandia, UK, Australia, Nowa Zelandia i jakis tam oceaniczny drobiazg. Duzo laczy, malo dzieli. A powinno wiecej laczyc. Wspolny jezyk, w znacznym stopniu kultura, poczucie obywatelskosci.

Australia i Nowa Zelandia nie są pod koroną brytyjską?

Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznych

<c411951c-925d-4bfa-8339-546b7496b64fn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=11904&group=soc.culture.polish#11904

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 11 Sep 2021 06:48:15 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Sat, 11 Sep 2021 13:48 UTC

On Saturday, 11 September 2021 at 15:40:54 UTC+2, cyrylme...@gmail.com wrote:
> USA, Canada, Irlandia, UK, Australia, Nowa Zelandia i jakis tam oceaniczny drobiazg. Duzo laczy, malo dzieli. A powinno wiecej laczyc. Wspolny jezyk, w znacznym stopniu kultura, poczucie obywatelskosci.
Nic nie łączy i nigdy nie łączyło poza podbojami kolonii i handlem niewolnikami.

Cała Azja mówi dzisiaj po angielsku, cała Afryka
i nic z tego nie wynika.

Angielski nie łączy, a dzieli.

Wymienione państwa to przecież Great Britain i Królestwo Brytyjskie, które upadło i się rozpadło i dzisiaj jest slabe.

Dzisiaj powstaje Wspólnota Krajów Afrykańskich, integrująca Afrykę Wschodnią ze Środkową i Afryką Zachodnią, ze wspólną walutą , jednolitym językiem i potencjałem populacyjnym 3 mld ludności do roku 2050.

Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznych

<e80e3109-9c88-432a-a3a8-ea723887436en@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=11905&group=soc.culture.polish#11905

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 11 Sep 2021 06:53:24 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sat, 11 Sep 2021 13:53 UTC

Stad miejsce na USA. W kazdym z tych panstw mozna czuc sie jak w domu a w Pakistanie czy Indiach wcale. Nawet w Surrey BC, czy Toronto. Tyle nas laczy..

<anfi+3hxvj6k3pf-l9b6@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=11906&group=soc.culture.polish#11906

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 11 Sep 2021 13:56:34 +0000 (UTC)
sha1:WmciQGaZfkjVSy6AQnS2iKlkyfk=
 by: A. Filip - Sat, 11 Sep 2021 13:56 UTC

Russet Bulba <cyrylmetody2014@gmail.com> pisze:
> [...]
> oceaniczny drobiazg. Duzo laczy, malo dzieli. A powinno wiecej
> laczyc. Wspolny jezyk, w znacznym stopniu kultura, poczucie

Co tak mało odważnie? Idź na całość: Kanada w USA *na początek* ;-)

Jak coś z tego twojego "pomysła" ma być bez "razem stoimy pod ścianą" to
dojście do czegoś naprawdę poważnego zajmie kilkadziesiąt (IMHO 20+).
Tyle że od czegoś trzeba zacząć tak Unia Europejska zaczęła się
od Europejskiej Wspólnoty Węgla i Stali. Czegoś maławego ale z dużymi
korzyściami z miejsca.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejska_Wsp%C3%B3lnota_W%C4%99gla_i_Stali

--
A. Filip : Big Tech Brother is watching you.
| Nie kijem go, to pałą. (Przysłowie polskie)

Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznych

<72c7acb8-e911-42ea-8d52-ac0883f782cdn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=11908&group=soc.culture.polish#11908

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 11 Sep 2021 07:02:27 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sat, 11 Sep 2021 14:02 UTC

On Saturday, September 11, 2021 at 10:56:36 AM UTC-3, A. Filip wrote:
> [...]
>
> --
> A. Filip : Big Tech Brother is watching you.

Wzajemne preferencje handlowe i paszportowe w tym wolnosc osiedlania sie oraz pracy. I bez dyktatu. Ten dla innych.

Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznych

<c4945a03-1b2a-4bab-8515-e5bffd281940n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=11909&group=soc.culture.polish#11909

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 11 Sep 2021 07:02:30 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Sat, 11 Sep 2021 14:02 UTC

On Saturday, 11 September 2021 at 15:56:36 UTC+2, A. Filip wrote:
> [...]
>
> --
> A. Filip : Big Tech Brother is watching you.
Łónia zaczęła sie nie od żadnej wspólnoty węgla i stali a od wojen i handlu niewolnikami i kolonizowania świata.

Wspólny cel połączył kolonizatorów a gdy kolonizatorzy przegrali 2 x WŚ, skonczyły się zabory, kolonie w Afryce, Azji się wyzwoliły
to powstała Łónia, aby skolonizować Europę

Model ten sam od 500 lat.

interests / soc.culture.polish / Re: Czas na wspolnote panstw anglojezycznych