You can go anywhere you want if you look serious and carry a clipboard.

interests / soc.culture.polish / Internet od Elona Muska dostępny w Polsce. Ceny kosmiczne

SubjectAuthor
* Internet od Elona Muska dostępny w Polsce. Ceny kosa a
`* Re: Internet od Elona Muska dostępny w Polsce. Cboukun
 `- Re: Internet od Elona Muska dostępny w Polsce. Cenya a

1
Internet od Elona Muska dostępny w Polsce. Ceny kosmiczne

<437fb1a5-54ee-49bd-b875-90169f9af8abn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=11998&group=soc.culture.polish#11998

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 09:54:35 -0700 (PDT)
Subject: Internet_od_Elona_Muska_dostępny_w_Polsce._Ceny_kos
miczne
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Sun, 12 Sep 2021 16:54 UTC

"Zestaw Starlink składa się z anteny, routera, zasilacza, kabli i statywu umożliwiającego montaż. Za sprzęt, dostawę i obsługę trzeba zapłacić ponad 2,5 tys. zł, a za korzystanie z internetu 449 zł miesięcznie. By złożyć zamówienie, należy wpłacić depozyt w wysokości miesięcznej opłaty.

Ceny opisane jako wysokie, nie są wysokie w Hameryce, a w szczególności w Rural America, czyli na wsiach w Hameryce.

W Rural America nie ma wcale internetu kablowego, nie ma internetu ani 2G, ani 3G, 4G, 5G

Oni żyją jak u nas na wsi 30 lat temu, 30 kilometrów do najbliższego miasta.

Rozmawiałem z nimi i pytałem, po co przepłacać 120$ miesięcznie za internet, gdy można wszystkie wsie pokryć siecią stacji bazowych z zasięgiem do 150 km i satelita nie będzie potrzebny.

Sam satelita jest i tak bezwartościowy, gdyż musi byc stacja bazowa, wysyłająca do i odbierająca od użytkownika strumień danych
a taka stacja kosztuje i musza ich byc tysiące aby pokryć świat

I stacje bazowe musza byc podłączone światłowodami do internetu szerokopasmowego, czyli muszą zostać zbudowane w pobliżu miast, a nie na wsiach.

Melon ściemn ia, że satelity mogą hopowac sygnał jeden do drugiego i jeszcze kolejnego, ale to bzdura, gdyż każdy hop to dodatkowa odległość na orbicie i opóźnienie sygnału.

No i pozostają jeszcze morza i ceany i przelatujące satelity będą przydatne jedynie dla statków, a te już mają wlasne systemy łączności.

Dla samolotów orbita jest za niska

Czyli przez 90% czasu i orbitowania, satelity będą bezużytteczne, bo będa latały nad miastami, a tam internet jest bardzo tani, nad morzami i oc eanami, a tam nie ma mieszkańcó, nad pustyniami, terenami niezamieszkanymi, nad lodami.

Czyli projekt nie ma nawet znamion efektywności, nie mówiąc już o celowości.

https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/internet-ze-starlinkow-od-elona-muska-dostepny-w-polsce-ile-kosztuje/5mhmbc1

Re: Internet od Elona Muska dostępny w Polsce. Ceny kosmiczne

<shlc4p$1419$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12000&group=soc.culture.polish#12000

From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re:_Internet_od_Elona_Muska_dostępny_w_Polsce._C
eny_kosmiczne
Date: Sun, 12 Sep 2021 19:07:37 +0200
 by: boukun - Sun, 12 Sep 2021 17:07 UTC

W dniu 12.09.2021 o 18:54, a a pisze:
> [...]
>
> Czyli projekt nie ma nawet znamion efektywności, nie mówiąc już o celowości.

Są chętni w Polsce?

Re: Internet od Elona Muska dostępny w Polsce. Ceny kosmiczne

<8eff3297-2194-4909-a307-823120a3b5dfn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12003&group=soc.culture.polish#12003

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 10:54:48 -0700 (PDT)
Subject: Re:_Internet_od_Elona_Muska_dostępny_w_Polsce._Ceny
_kosmiczne
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Sun, 12 Sep 2021 17:54 UTC

On Sunday, 12 September 2021 at 19:07:41 UTC+2, boukun wrote:

> Są chętni w Polsce?
Pierwsi chętni to będzie ambasada, konsulaty, chamerykańskie biznesy w Polsce bo unikną monitoringu przez niemieckie, francuskie telekomy, taki Amazon w Polsce, czemu nie.

Pasmo będzie badziewne ale bez brókselskiego szpiegotronowania.

A dalej jednostki wioskowe

Czyli chętni będą i będzie ich wielu, bo kasa będzie z budżetu a nie prywatnej kiesy.

Problem będzie taki, że ten satelitarny link będzie miał duże opóźnienie i trzeba zbudowac światową sieć stacji naziemnych aby to coś wysłane przez Kazika do satelity, dalej przekazać>

Topologia satelitarna to słaba strona projektu, gdyż nie da się połączenia zagranicznego hopowac satelitami bez opóźnienia kilku sekund.

A jak nie satelitami, to satelita będzie tylko działał jako stacja bazowa w kosmosie z zasięgiem kołowym na Ziemi.

Melon nie ma pomysłu na topologię, bo za projektem inni stoją, a on tylko firmuje.

Miał kopać podziemne tunele dla metra i zaprzestał, bo mu w Los Angeles powiedzieli, że żadnych tuneli nie chcą, bo gdy przyjdzie trzęsienie ziemi to tysiące zginą.

interests / soc.culture.polish / Internet od Elona Muska dostępny w Polsce. Ceny kosmiczne