Rocksolid Light

Life is one long struggle in the dark. -- Titus Lucretius Carus

interests / soc.culture.polish / Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

SubjectAuthor
* Heart problems from Covid vaccine in teenage boysbrat_olin
+* Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boysbrat_olin
|`* Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boysBasia
| `- Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boysBasia
`* Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boysPiotr
> [...]
 |`- Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boysPiotr
 `- Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boysPiotr

1
Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<b301e436-1282-43d9-991e-1bbedadd0532n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=11834&group=soc.culture.polish#11834

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 10 Sep 2021 09:47:12 -0700 (PDT)
Subject: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Fri, 10 Sep 2021 16:47 UTC

The Telegraph@Telegraph:
"Teenage boys are six times more likely to suffer from heart
problems from the vaccine than be hospitalised from Covid-19,
a major study has found":
https://telegraph.co.uk/news/2021/09/09/teenage-boys-risk-vaccines-covid/?utm_content=telegraph&

--
Smart questions to stupid answers

Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<acbdb5d5-3771-4a73-8e2d-89660e7c68a1n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12009&group=soc.culture.polish#12009

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 13:14:18 -0700 (PDT)
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Sun, 12 Sep 2021 20:14 UTC

brat_olin wrote:

> [...]
> "Teenage boys are six times more likely to suffer from heart
> problems from the vaccine than be hospitalised from Covid-19,

Czy gdzies immunizacja nastolatkow przeciw Covidowi jest
obowiazkowa? (w Szwecji nie jest)

--
Smart questions to stupid answers

Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<621963af-8b7f-49ee-aeb0-7914b8a5520an@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12016&group=soc.culture.polish#12016

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 14:23:33 -0700 (PDT)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Sun, 12 Sep 2021 21:23 UTC

On Friday, September 10, 2021 at 2:17:13 PM UTC-2:30, brat_olin wrote:
> [...]
> "Teenage boys are six times more likely to suffer from heart
> problems from the vaccine than be hospitalised from Covid-19,
jego zrodlo jest za paywallem to moze stresci zrodlo z ktorego czerpie swoja wiedze i ktore tu ​promuje -
"suffer from heart problems" oznacza NADWYZKOWA HOSPITALIZACJE z powodu "heart problems" - tak ?

No bo jesli nie, to porownywal Daily Telegraphowy stryjek siekierke i kijek..

Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<d0c576e5-5158-4b29-8093-1e2a94b1f665n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12017&group=soc.culture.polish#12017

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 14:24:10 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sun, 12 Sep 2021 21:24 UTC

On Sunday, September 12, 2021 at 1:14:19 PM UTC-7, brat_olin wrote:
> brat_olin wrote:
>
> Czy gdzies immunizacja nastolatkow przeciw Covidowi jest
> obowiazkowa? (w Szwecji nie jest)

Niewiem dokladnie ale niedawno szczepionka
Pfizera pod nazwa Comirnaty uzyskala w
przyspieszonym tempie pelny FDA approval,

....i zaczelo sie w USA formalne wymuszanie
szczepien, produkt nie jest juz eksperymentalny
ale w pelni dopuszczony do uzytku tak jak inne
rutynowe szczepionki, ktore sa obowiazkowe dla
dzieci uczeszczajacych do szkol, czy studentow
na uczelniach itp.

Istnieja pewne religijne i medyczne zwolnienia
ale te nie sa rutynowe. Mozna chyba jeszcze
dziecko zabrac ze szkoly na home-schooling
ale to nie jest takie proste, homeschooloing
to nie to samo co nie wysylanie dziecka do
szkoly, musi miec program nauczania.

Zmusza sie do szczepien produktem
monopolisty szczepionkowego firmy Pfizer.
Moderna ani Jonhnson nie uzyskaly jeszcze
FDA Approval i nie uzyskaja przez
pewnien czasu, Johnson conajmniej
kilka miesiacy. Moderna z tego co slyszalam
jest pod kontrola inwestycyjna Pfizera.

O dopuszczeniu na amerykanski
rynek zadnych innych szczepionek,
nie ma mowy! Mala firma Novavax
ma ciekawy produkt szczepionkowy
ale FDA robi im klopoty i nie chce dopuscic
do autoryzacji. Szamocza sie juz do
prawie pol roku. Ostatnio FDA przyczepilo
sie ze dawki nie sa nalezycie standardyzowane.
Do tego wycofano im dotacje Rzadowe,
twierdzac ze produkt nie jest juz potrzebny.

Sa inne, ...od monopolistow!

Nie wyglada to najciekawiej, podejrzewam
ze rynek amerykanski zostal zklepany
dla dwoch gigantow, i tyle.

Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<40615f1d-842d-423d-8e0a-533202dd03b9n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12018&group=soc.culture.polish#12018

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 14:30:17 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sun, 12 Sep 2021 21:30 UTC

On Sunday, September 12, 2021 at 2:24:11 PM UTC-7, Basia wrote:

> [...]
> twierdzac ze produkt nie jest juz potrzebny.
>
> Sa inne, ...od monopolistow!
>
> Nie wyglada to najciekawiej, podejrzewam

ZAKLEPANY mialo byc.

Basia

Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<6b54ba53-0f0c-4a42-bd07-999d3ba89fa5n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12020&group=soc.culture.polish#12020

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 14:35:26 -0700 (PDT)
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Sun, 12 Sep 2021 21:35 UTC

Piotr wrote:

> [...]
> oznacza NADWYZKOWA HOSPITALIZACJE z powodu "heart problems"
> - tak ? No bo jesli nie, to porownywal Daily Telegraphowy stryjek siekierke

https://www.theguardian.com/world/2021/sep/10/boys-more-at-risk-from-pfizer-jab-side-effect-than-covid-suggests-study
US researchers say teenagers are more likely to get vaccine-related
myocarditis than end up in hospital with Covid /.../

--
Smart questions to stupid answers

Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<aae4a1b5-7337-49cd-81a8-180bdbb11660n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12025&group=soc.culture.polish#12025

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 15:04:19 -0700 (PDT)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Sun, 12 Sep 2021 22:04 UTC

On Sunday, September 12, 2021 at 6:53:34 PM UTC-2:30, Piotr wrote:
> [...]
>
> No bo jesli nie, to porownywal Daily Telegraphowy stryjek siekierke i kijek.

i zakladajac ze porownywne sa hospitalizacje (bo jesli nie to mozna ten Telegraph o kant dupy potluc)
pojawiaja sie pytania o to jak prawdopodobienstwo hospitalizacji z powodu Covida-19 - jest wyliczane przez dzielenie
hospitalizowanych chlopcow przez
a) cala populacje chlopcow
b) niezaszczepiona populacje chlopcow
c) populacje chlopcow w pozytywnym testem na COVID
d) populacje niezaszczepionych chlopcow z pozytywnym testem na COVID

Kazdy z tych 4 mianownikow da INNY wynik.
- tylko d), najmniejszy, a wiec dajacy najwieksze prawdopodobienstwo hospitalizacji z powodu wirusa i najmniejsza zalete niezaszczepienia, bedzie na temat i "transferable" - ze studiowanej grupy w USA na inne kraje i inne okresy w pandemii.

b) bedzie na temat, ale "non-transferable" bo odpowiedz bedzie applicable tylko do jednego kraju i w okresie z ktorego pochodza badania
- co mialo sens w USA, przy ilosci zarazen w okresie zbierania danych, a moze nie miec sensu w innych krajach czy nawet w USA
jesli prawdopodobienstwa zarazania w szkole sie zmieni
..
a) i c) sa bezuzyteczne, bo maja confounding variables i jako takie udaja dokladnosc tam gdzie jej nie ma.

To ktora z tych czterech opcji ?

No i co z efektem roznosciela - zarazeni chlopcy rzadko trafiaja do szpitala, w odroznieniu od rodzicow czy dziadkow,
ktorym przyniesli COVIDa ze szkoly ?

Piotr

Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<ca942f82-920b-48bf-9667-d543c27fc859n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12026&group=soc.culture.polish#12026

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 15:09:28 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sun, 12 Sep 2021 22:09 UTC

On Sunday, September 12, 2021 at 2:35:27 PM UTC-7, brat_olin wrote:

> [...]
> US researchers say teenagers are more likely to get vaccine-related
> myocarditis than end up in hospital with Covid /.../

Juz dawno byly sugestie min. John Campbell
z UK majacy swoj kanal na Youtube by mlodziez
szczepic innymi szczepionkami a starszych
innymi.

Starsi sa podatniejsi na zakrzepy a dzieci
na myocarditis. Produkt Pfizera ma wiecej
przypadkow myocarditis a J&J, Astra Zeneca
ma wiecej zakrzepow.

John Campbell sugerowal by starszych
szczepic Pfizerem a mlodszych AstraZeneka,
ale licza sie chyba jakies inne determinanty
bo nigdy nie slyszalam zeby rozpatrywano
taka alokacje.
Basia

Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<110dea78-c31e-4339-a97e-e35bf73cd910n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12028&group=soc.culture.polish#12028

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 15:38:52 -0700 (PDT)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Sun, 12 Sep 2021 22:38 UTC

On Sunday, September 12, 2021 at 7:05:27 PM UTC-2:30, brat_olin wrote:

> [...]
> US researchers say teenagers are more likely to get vaccine-related
> myocarditis than end up in hospital with Covid /.../

OK, lewacki link sie otwiera (bo jego z Daily Telegraph wymagajacego subskrypcji). Wyglada ze porownuja hospitalizacje
z hospitalizacjami. Ale w dalszym ciagu nie widze odpowiedzi na moje pozniejsze pytania jakiego mianownika uzyli do obliczenia
prawdopodobienstwa hospitalizacji z powodu COVIDa.

Ale porownanie lewackiego i prawackiego zrodla na TEN SAM temat ciekawe :

a) Guardian mowi o "4-6 times" Daily Telegraph dla lepszego efektu retorycznego "zaokraglil' to do "six times"
b) Guardian wspomina ze amerykanskie dane moga nie przenosic sie dobrze do brytyjskiej sytuacji -
i cytuje ekspertow:
-jeden "If my two teenage children are offered the vaccine by the NHS my GP wife and I will have no hesitation in allowing them to receive the vaccine.”
inny: ryzyko jest "plausible" ale "small"

Podczas gdy zacytowany fragment Daily Telegrapha sugeruje ze:
- risk NIE jest tylko "plausible" ale PEWNY (skoro "major study finds")
- a efekt nie jest "small", ale DUZY ( szczepienie ma 6-KROTNIE ZWIEKSZAC szanse hospitalizacji).

;-)
===Piotr

Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<8e81d489-67c6-44a7-a129-ac0a997a4e6fn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12029&group=soc.culture.polish#12029

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 15:42:48 -0700 (PDT)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Sun, 12 Sep 2021 22:42 UTC

On Sunday, September 12, 2021 at 7:39:29 PM UTC-2:30, Basia wrote:

> [...]
>
> John Campbell sugerowal by starszych
> szczepic Pfizerem a mlodszych AstraZeneka,
> ale licza sie chyba jakies inne determinanty
takie jak to ze Pfizer przeprowadzil badania szczepionek na dzieciach 12-18 lat,
a Astra Zeneca nie?

Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<f5400f90-1b81-4cd4-ba99-41857b5cf5abn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12030&group=soc.culture.polish#12030

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 15:58:02 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sun, 12 Sep 2021 22:58 UTC

On Sunday, September 12, 2021 at 3:42:49 PM UTC-7, Piotr wrote:

> takie jak to ze Pfizer przeprowadzil badania szczepionek na dzieciach 12-18 lat,
> a Astra Zeneca nie?

Byc moze, jezeli tak (?) to nie powinno sie
szczepic dzieci nie majac danych dla innych
szczepionek ktore moga miec lepsze wyniki.

Coz warte sa badania jednej firmy bez
porownania z rezultatami innych?

Ktos to tym zarzadza, czy to jest od poaczatku
kompletny samopas?

J&J jest podobna szczepionka do AstraZeneka
i ma podobne problemy z zakrzepami.
John Campbell jest w UK, mowil o Astrze
ale sytuacja w USA dotyczy takze J&J.
AtraZeneki w USA nigdy nie dopuscili,
na tym rynku rzadzi duopol.

Basia

Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<785e5d84-c307-409e-b987-c2f1e0879ddcn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12033&group=soc.culture.polish#12033

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 16:30:48 -0700 (PDT)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Sun, 12 Sep 2021 23:30 UTC

On Sunday, September 12, 2021 at 8:28:03 PM UTC-2:30, Basia wrote:

> Byc moze, jezeli tak (?) to nie powinno sie szczepic dzieci nie majac danych dla innych s
szczepionek ktore moga miec lepsze wyniki.

lepszy wrobel w garsci niz dwa na dachu nawet jesli, kto wie, MOGA miec lepsze wyniki.

> Coz warte sa badania jednej firmy bez porownania z rezultatami innych?

spyta sie tych innych czemu nie zainwestowali w te badania. I dopoki tego nie zrobia, mamy
tylko porownanie Pfizera z efektem braku szczepionki.

===
Piotr

Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<6260fcf7-9f1b-4726-80a7-bd9a51929f5dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12045&group=soc.culture.polish#12045

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 20:44:58 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Mon, 13 Sep 2021 03:44 UTC

On Sunday, September 12, 2021 at 4:30:49 PM UTC-7, Piotr wrote:

> [...]
>
> spyta sie tych innych czemu nie zainwestowali w te badania. I dopoki tego nie zrobia, mamy
> tylko porownanie Pfizera z efektem braku szczepionki.

Jezeli brakuje danych to i tak konsumenci
powinni miec wybor a nie byc zmuszani do
kupna produktu od monopolisty,

....bo monopolista zrobil jakies tam
badania a inni nie.

Jak idzie pan do sklepu to ma na polce
jeden produkt, ten najlepszy?

Nie, na polkach lezy ten sam towar od
roznych producentow. Jednych ktorzy
gwarantuja jakosc bo robili badania-certyfikacje
a drugich ktorzy zamiast wydawac forse
na certyfikaty wydali na poprawe jakosci
swojego produktu. Wiemy wszyscy ze
dobry towar czesto nie posiada certyfikacji
bo firmy udzielajace certyfikacji to kosztowna
lipa marketingowa.

Tzw. 'brown bag' produkt potrafi byc czesto
lepszy a jezeli nie lepszy to tej samej
jakosci ale tanszy.

Szczepionki od jednego czy dwu
producentow to gangsterstwo
Basi zdaniem.

Basia

> ===
> Piotr

Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

<11a06e1f-6db4-44ec-be16-8d32d8ba6a47n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12046&group=soc.culture.polish#12046

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 12 Sep 2021 21:00:05 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Mon, 13 Sep 2021 04:00 UTC

> szczepionek ktore moga miec lepsze wyniki.
>
> lepszy wrobel w garsci niz dwa na dachu nawet jesli, kto wie, MOGA miec lepsze wyniki.

Tylko skad wiadomo ze "wrobel" jest wroblem
skoro nie istnieje zadne porownanie?

To czysty hazard, ...wystawianie na ryzyko
dzieci bo arbitralnie sobie obgadano ze
szczepionka Pfizera bedzie 'good enough.'

Beda ofiary!

Przypuszczam ze gruba forsa zmienila
raczki przy podejmowaniu tej decyzji.

Basia

interests / soc.culture.polish / Re: Heart problems from Covid vaccine in teenage boys

1
server_pubkey.txt

rocksolid light 0.9.81
clearnet tor