From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Pierwsze_regiony_płacą_za_brak_szczepień
._To_tam_jest_najwięcej_zakażeń_i_hospitalizacji
_z_COVID-19
Date: Tue, 14 Sep 2021 09:35:44 +0200
 by: boukun - Tue, 14 Sep 2021 07:35 UTC

Najwięcej zakażeń i hospitalizacji związanych z COVID-19 odnotowano w
trzech województwach o najniższym wskaźniku zaszczepienia mieszkańców.
To pierwsze potwierdzenie wcześniejszych obaw lekarzy, że czwarta fala
epidemii koronawirusa rozpocznie się tam, gdzie najmniej ludzi
zdecydowało się na szczepienie.

- Zaczęło sprawdzać się to, przed czym ostrzegali lekarze, że czwarta
fala epidemii będzie mieć swój początek w regionach, gdzie mało osób
zdecydowało się na szczepienie przeciwko COVID-19. Gdy uwzględnimy
liczbę ludności, to województwa podlaskie, lubelskie i podkarpackie są
teraz w czołówce zakażeń hospitalizacji w Polsce - mówi WP Piotr
Tarnowski, niezależny analityk danych o epidemii koronawirusa w Polsce.

W wojewódzkie lubelskim w pełni zaszczepionych jest 42,5 proc.
mieszkańców, w podlaskim - 40 proc., a na Podkarpaciu tylko 36,5 proc.
osób. To regiony z najniższymi wskaźnikami szczepień w Polsce.
Jednocześnie w szpitalach na Podlasiu przebywa 63 chorych, w
województwie lubelskim - 71 osób, a na Podkarpaciu - 75 (dane urzędów
wojewódzkich). Więcej chorych jest na Mazowszu, ale to region
kilkakrotnie większy pod względem liczby ludności.

- Dodatkowo w powiatach, gdzie mieszkańcy się nie szczepili, już teraz
jest najwięcej nowych zakażeń koronawirusem - zauważa Piotr Tarnowski,
który publikuje serię wizualizacji danych na mapach.

To pierwszy dowód na prawdziwość wcześniejszych komentarzy ekspertów,
m.in. epidemiologa prof. Roberta Flisiaka. Jego zdaniem czwarta fala
epidemii w Polsce będzie miała regionalny charakter. Ogniska będą
wybuchały w regionach z najniższym odsetkiem zaszczepionych.

Lublin. Zapełnia się oddział zakaźny, są pierwsze ofiary

Początki czwartej fali obserwują już lekarze z Lublina. - W czerwcu
świętowaliśmy wypis do domu ostatniego pacjenta z wiosennej fali
epidemii, ale teraz znowu zaczęli do nas trafiać pacjenci z ciężkim
COVID-19. Łóżka na oddziale zakaźnym ponownie się zapełniają. Mamy 24
chorych, cztery osoby są w ciężkim stanie na oddziale intensywnej
terapii - mówi WP Anna Guzowska, rzeczniczka prasowa Samodzielnego
Publicznego Szpitala Klinicznego nr 1 w Lublinie.

Podkreśla, że wśród pacjentów przeważają osoby młode i niezaszczepione.
Kilka dni temu szef oddziału intensywnej terapii SPSK nr 1 zauważył w
rozmowie z dziennikarzami, że trafiło do niego trzech mężczyzn w wieku
około 40 lat. Wszyscy wymagali terapii pozaustrojowej metodą ECMO (czyli
urządzenie, które zastępuje płuca w natlenianiu krwi). Dwóch z nich
zmarło, a trzeci jest w bardzo ciężkim stanie. Jedna z ofiar zwierzyła
się lekarzom, iż świadomie unikała szczepienia.

Jak dowiaduje się WP, w Lublinie trwają przygotowania do ewentualnego
wznowienia pracy szpitala tymczasowego. To na wypadek, gdyby po
przewidywanym wzroście zakażeń we wrześniu zaczęło brakować miejsc dla
pacjentów z COVID-19. Decyzja o wznowieniu pracy szpitala tymczasowego
zależy do wojewody.

Najnowsza prognoza jesiennej fali epidemii koronawirusa w Polsce
zakłada, że do czasu uzyskania tzw. odporności stadnej może umrzeć 35
tys. Polaków. Tak szacują naukowcy z zespołu ICM Uniwersytetu
Warszawskiego. Prognoza opiera się o dwa scenariusze, związane z
oszacowaniem poziomu odporności Polaków na infekcję rozpowszechnionym
teraz wariantem Delta, po przechorowaniu na "dziki szczep koronawirusa"
- Alfa.

W wariancie optymistycznym zakażenia nie przekroczą 10 tys. dziennie,
ale czwarta fala epidemii przedłuży się do stycznia i lutego. W
wariancie pesymistycznym w listopadzie dzienna liczba zakażeń miałaby
przekroczyć 30 tys. przypadków, a liczba osób, które będą wymagały
pomocy w szpitalu, wyniesie od 15 do 20 tys.

https://wiadomosci.wp.pl/pierwsze-regiony-placa-za-brak-szczepien-to-tam-jest-najwiecej-zakazen-i-hospitalizacji-z-covid-19-6682828447939552a

Białostoczanin
2 godziny temu
No jaja jak berety. Moja sąsiadka pracuje właśnie w covidowym w
Białymstoku sam tez jestem z tego miasta. I właśnie jest odwrotnie niż
jest tu napisane. Ja naprawdę przestaje wierzyć w wasze artykuły.

Adam
2 godziny temu
Bzdura goni bzdure. Mieszkam w tym niby najgorszym rejonie. Cis, a i
spokój. Straszycie ludzi

K_L
2 godziny temu
Wy się wreszcie zastanówcie co piszecie.Gdzieś tam się szczepią i jest
źle,gdzieś się nie szczepią i też jest źle...Zwariować
idzie.Dezinformacja totalna.Żyję trochę na tym świecie ale takiego
uwstecznienia intelektualnego jak teraz to jeszcze nie było...

Alicja M.
2 godziny temu
Skoro wirus jest smiertelny to dlaczego strajkujacy medycy sa bez
maseczek? Są niesmiertelni? Dlaczego na dozynkach wyswięceniach tysiące
ludzi stoją obok siebie bez maseczek? Czyzby eksperci celowo skazali
tych ludzi na smierć?

Simon
2 godziny temu
W Izraelu sczepili się w 80 proc I obecnie właśnie szczepieni zajmują w
przytłaczającej większości łóżka szpitalne i roznoszą wirusa... Poza tym
co widać? Wczoraj w 38mln kraju zmarło 0 osób. No dramat

Oleńka
2 godziny temu
U mojej mamy w szpitalu na oddziale Covidowym leży 10 osób i co
najdziwniejsze wszyscy po szczepieniach:o

Re: Pierwsze regiony płacą za brak szczepień. To tam jest najwięcej zakażeń i hospitalizacji z COVID-19

<1300f6ac-07cc-4d8a-9fd0-1137869439f2n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12184&group=soc.culture.polish#12184

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 14 Sep 2021 11:37:11 -0700 (PDT)
Subject: Re:_Pierwsze_regiony_płacą_za_brak_szczepień._To_
tam_jest_najwięcej_zakażeń_i_hospitalizacji_z_COVID-19
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 14 Sep 2021 18:37 UTC

On Tuesday, September 14, 2021 at 5:05:46 AM UTC-2:30, boukun wrote:
> [...]
> teraz w czołówce zakażeń hospitalizacji w Polsce - mówi WP Piotr
> Tarnowski, niezależny analityk danych o epidemii koronawirusa w Polsce.

hmm, czy nie sa to aby wojewodztwa twardego elektoratu PiS?
Na pewno zbieznosc jest calkowicie przypadkowa i niezamierzona.

> [...]
> Oleńka 2 godziny temu
> U mojej mamy w szpitalu na oddziale Covidowym leży 10 osób i co
> najdziwniejsze wszyscy po szczepieniach:o

komu bedziey Pan wierzyl, panie boukun - epidemiologom czy jednej Pani ktora powiedziala drugiej Pani?
Patrz takze - lekarze musi co klamia ze palenie szkodzi - bo moj dziadek palil cale zycie i dozyl 90-tki.

Re: Pierwsze regiony płacą za brak szczepień. To tam jest najwięcej zakażeń i hospitalizacji z COVID-19

<shqqjg$qmo$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12185&group=soc.culture.polish#12185

From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re:_Pierwsze_regiony_płacą_za_brak_szczepie
Date: Tue, 14 Sep 2021 20:45:04 +0200
 by: boukun - Tue, 14 Sep 2021 18:45 UTC

W dniu 14.09.2021 o 20:37, Piotr pisze:

> [...]
> Patrz takze - lekarze musi co klamia ze palenie szkodzi - bo moj dziadek palil cale zycie i dozyl 90-tki.

Prawda leży zawsze po środku, a ja widzę, że szczepienia nic nie dają,
patrz Izrael, GB i USA! W lutym ubiegłego roku pisałem, że to będzie
jeszcze długo temat nr 1 na świecie, miałem proroczy sen, znosiłem trupy
do wielkiego dołu...

Re: Pierwsze regiony p?ac? za brak szczepie?. To tam jest najwi?cej zaka?e? i hospitalizacji z COVID-19

<lv62kgp9gfm48fq4vbedi4dchmqiruguub@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12213&group=soc.culture.polish#12213

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Pierwsze regiony p?ac? za brak szczepie?. To tam jest najwi?cej zaka?e? i hospitalizacji z COVID-19
Date: Tue, 14 Sep 2021 18:05:17 -0400
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Tue, 14 Sep 2021 22:05 UTC

On Tue, 14 Sep 2021 20:45:04 +0200, boukun <boukun@gmail.com> wrote:

> [...]
>patrz Izrael, GB i USA! W lutym ubiegłego roku pisałem, że to będzie
>jeszcze długo temat nr 1 na świecie, miałem proroczy sen, znosiłem trupy

Prawda nie zawsze lezy po srodku ale sa pewne twadre fakty, np:
lepszy cyc niz nic!
Szczepionki nie daja 100% gwarancji ale cos daja.
Pan ma prawo wybrac "nic", ja wybieram to druga opcje.

zalek

Re: Pierwsze regiony p?ac? za brak szczepie?. To tam jest najwi?cej zaka?e? i hospitalizacji z COVID-19

<shr70h$ojo$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12215&group=soc.culture.polish#12215

From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Pierwsze regiony p?ac? za brak szczepie?. To tam jest najwi?cej
zaka?e? i hospitalizacji z COVID-19
Date: Wed, 15 Sep 2021 00:16:49 +0200
 by: boukun - Tue, 14 Sep 2021 22:16 UTC

W dniu 15.09.2021 o 00:05, ZalekBloom@hotmail.com pisze:

> [...]
> lepszy cyc niz nic!
> Szczepionki nie daja 100% gwarancji ale cos daja.
> Pan ma prawo wybrac "nic", ja wybieram to druga opcje.

Ja się zaszczepiłem Johnson & Johnson przed blisko trzema tygodniami i
po dwóch tygodniach dostałem infekcji kolana, czyli słabego punktu w
moim organizmie.

Re: Pierwsze regiony p?ac? za brak szczepie?. To tam jest najwi?cej zaka?e? i hospitalizacji z COVID-19

<ra82kgppqtme9j12a2phmif8arldpuke7o@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12219&group=soc.culture.polish#12219

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 14 Sep 2021 18:27:41 -0400
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Tue, 14 Sep 2021 22:27 UTC

On Wed, 15 Sep 2021 00:16:49 +0200, boukun <boukun@gmail.com> wrote:

>Ja się zaszczepiłem Johnson & Johnson przed blisko trzema tygodniami i
>po dwóch tygodniach dostałem infekcji kolana, czyli słabego punktu w
>moim organizmie.

A ja slyszalem o czlowieku ktory przestal palic i dwa dni po
niepaleniu potracil go samochod marki Toyota Carolla.
Dlatego jesli ktos przestanie palic niech sie wystrzega samochodow
Toyota Carolla!

zalek

interests / soc.culture.polish / Re: Pierwsze regiony p?ac? za brak szczepie?. To tam jest najwi?cej zaka?e? i hospitalizacji z COVID-19