From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Szczepienie_zwierząt_domowych_na_koronawirusa._Eks
pert:_''jeśli_wirus_nie_znajdzie_człowieka,_to_
zarazi zwierzę''
Date: Thu, 16 Sep 2021 18:14:30 +0200
 by: boukun - Thu, 16 Sep 2021 16:14 UTC

W Stanach Zjednoczonych rozpoczęto proces szczepienia zwierząt podatnych
na koronawirusa. Ma to zapobiec rozprzestrzenianiu się COVID-19,
ponieważ wiadomo, że nie tylko ludzie mogą być jego nosicielami. Czy
jest to rzeczywiście poważny problem? Zapytany został o to w programie
Newsroom WP dr Paweł Grzesiowski - immunolog, ekspert Naczelnej Rady
Lekarskiej ds. COVID-19. - Musimy wziąć pod uwagę to, że koronawirus ma
również inne cele, nie tylko człowieka. Jest w stanie zarazi psa, kota
lub inny gatunek ssaków. [...] Wirus, jeśli nie znajdzie człowieka na
swojej drodze, ale podatne zwierzę, to tam też się też umiejscowi -
powiedział dr Grzesiowski. Gość Newsroomu WP zaznaczył w dalszej części
wypowiedzi, że taka sytuacja jest bardzo niebezpieczna, gdyż w przypadku
przechodzenia wirusa ze zwierząt na ludzi, często kończy się to
pojawieniem się nowej mutacji. Zdaniem eksperta NRL ds. COVID-19,
rozpoczęcie szczepienia zwierząt, to ogólnie dobra decyzja. -
Zabezpieczenie tych gatunków zwierząt, które żyją na co dzień z
człowiekiem, a więc chociażby zwierzęta domowe, to jest właściwy
kierunek - stwierdził ekspert. Na koniec dr Grzesiowski mówił, czy w
Polsce również należy już o tym myśleć, a jeśli tak, to kiedy? -
Pierwsze pytanie, kiedy szczepionki dla zwierząt zostaną dopuszczone w
Unii Europejskiej. [...] Myślę, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy,
ta sprawa powinna być rozpatrywana. [...] Te szczepienia będą
prawdopodobnie komercyjne, bo nie słyszałem o projekcie szczepienia
zwierząt domowych w programach rządowych. Prawdopodobnie będą to płatne
szczepienia - podsumował dr Grzesiowski.

https://wideo.wp.pl/szczepienie-zwierzat-domowych-na-koronawirusa-ekspert-jesli-wirus-nie-znajdzie-czlowieka-to-zarazi-zwierze-6683841704585345v

ona
2 godz. temu
Głupota ludzka i chęć zysku firm farmaceutycznych są naprawdę nieskończone!

wgm
2 godz. temu
Jak o tym pisałem jakiś czas temu ...to byłem minusowany , teraz dodam
będą zające po polach ganiać by zaszczepić , z tym że zając jest za
szybki dla wirusa i oprawców...

Josefson
2 godz. temu
Cudnie... Wyprodukują tyle szczepionek i tyle sprzedadzą, za korzyścią
dwóch stron, żeby "zabezpieczyć" wszystkie zwierzęta i rośliny, które
maja kontakt z człowiekiem. Mistrzostwo Świata!!!

Re: Szczepienie zwierząt domowych na koronawirusa. Ekspert: ''jeśli wirus nie znajdzie człowieka, to zarazi zwierzę''

<ec767033-ab43-4941-a822-d1c24fe1f6den@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=12362&group=soc.culture.polish#12362

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 16 Sep 2021 10:54:03 -0700 (PDT)
Subject: Re:_Szczepienie_zwierząt_domowych_na_koronawirusa._
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Thu, 16 Sep 2021 17:54 UTC

On Thursday, 16 September 2021 at 18:14:36 UTC+2, boukun wrote:
> [...]
> dwóch stron, żeby "zabezpieczyć" wszystkie zwierzęta i rośliny, które
> maja kontakt z człowiekiem. Mistrzostwo Świata!!!
Najwazniejszy to, aby chomiki się zaszczepiły, bo się kontaktują z borsukami, a borsuki z jeleniami, a jelenie z niedźwiedziami, a niedźwiedzie wyjadają mrówki z mrowisk

interests / soc.culture.polish / Re: Szczepienie zwierząt domowych na koronawirusa. Ekspert: ''jeśli wirus nie znajdzie człowieka, to zarazi zwierzę''