"How to make a million dollars: First, get a million dollars." -- Steve Martin

interests / soc.culture.polish / "Der Spiegel": Polexit? Polski premier pod coraz większą presją

SubjectAuthor
* "Der Spiegel": Polexit? Polski premier pod corazboukun
+* Re: "Der Spiegel": Polexit? Polski premier pod coraz większą presjąJakub A. Krzewicki
|`- Re: "Der Spiegel": Polexit? Polski premier pod coraza a
`* Re: "Der Spiegel": Polexit? Polski premier pod corazBasia
 `* Re: "Der Spiegel": Polexit? Polski premier podboukun
  `- Re: "Der Spiegel": Polexit? Polski premier pod corazBasia

1
"Der Spiegel": Polexit? Polski premier pod coraz większą presją

<sifkh5$1qc4$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13099&group=soc.culture.polish#13099

From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: "Der_Spiegel":_Polexit?_Polski_premier_pod_coraz_
większą presją
Date: Wed, 22 Sep 2021 18:10:12 +0200
 by: boukun - Wed, 22 Sep 2021 16:10 UTC

"Der Spiegel" zastanawia się, czy Polska może naprawdę wyjść z Unii
Europejskiej. Według tygodnika, politycy PiS mówią o tym częściej niż
kiedykolwiek wcześniej.

Polski Trybunał Konstytucyjny ma zdecydować, czy prawo unijne ma
pierwszeństwo nad tym unijnym. Jan Puhl z "Der Spiegel" przypomina, że
dzieje się to w "szczytowym momencie" napięć pomiędzy Polską a Unią.

Ledwie Trybunał Sprawiedliwości UE nałożył na Polskę karę za dalsze
funkcjonowanie kopalni w Turowie i trwa spór kilku województw z Komisją
Europejską w sprawie tzw. uchwał o LGBT.

"Gdy ostatnio polski Trybunał odroczył posiedzenie w sprawie
pierwszeństwa polskiego prawa nad unijnym, premier Morawiecki mógł
odczuć ulgę. Miał przecież otwartych wiele innych frontów z Brukselą" -
pisze Puhl. "Der Spiegel" jednocześnie zauważa, że polski premier jest
pod coraz większą presją najbardziej eurosceptycznych polityków PiS.

O co chodzi w tych "zapasach"?

Niemiecki magazyn zauważa bowiem, że ton wypowiedzi polskiej prawicy na
temat Unii jeszcze nigdy nie był tak ostry. Przywołuje tu słowa
wpływowego polityka PiS Marka Suskiego, który najpierw mówił o
"brukselskiej okupacji" Polski, a potem przyznawał, że porównanie było
co prawda przesadzone, lecz dodał, że "są pewne podobieństwa Unii i III
Rzeszy".

Puhl zauważa, że część wyborców kupiła tę narrację i uważa, że Bruksela
traktuje Polskę niesprawiedliwie. Dodaje jednak, że Wspólnota jest
ciągle przez Polaków odbierana bardzo pozytywnie i 80 proc. z nich chce
w niej pozostać.

"Der Spiegel" podkreśla też, że ostra retoryka PiS w sprawie Unii
spotkała się z reakcją Donalda Tuska, lidera PO, który stara się
przyciągnąć wyborców prounijnymi wypowiedziami. Niemiecki magazyn
przypomina też, że szef PiS Jarosław Kaczyński w końcu sam zabrał głos
na temat spraw unijnych i podkreślił, że polexitu nie będzie.

"Der Spiegel" zastanawia się, czy celem tych "zapasów z polexitem" nie
jest z jednej strony chęć skorzystania z "antyunijnych nastrojów", a z
drugiej strony - uspokojenie tych bardziej centrowych wyborców.

https://wiadomosci.wp.pl/der-spiegel-polexit-polski-premier-pod-coraz-wieksza-presja-6685922104593376a

pytam rząd RP!
5 godzin temu
Wyjście z UE i co dalej?? Polska., która nie posiada swoich nowoczesnych
technologii, przemysłu - na terytorium której działa KAPITAŁ
ZAGRANICZNY. Może zaoferować węgiel słabej kaloryczności i co więcej?
Sami na arenie międzynarodowej nic nie znaczymy.... Zostaję tylko
ROSJA...CZY TEGO CHCEMY?

smoczyca
5 godzin temu
Władza tego nie zrobi. Władza będzie głosić antyunijną propagandę a
potem zrobi referendum. I to naród (czytaj elektorat aktualnej władzy)
przesądzi sprawę. A potem władza powie, że wypełnia wolę narodu.

Re: "Der Spiegel": Polexit? Polski premier pod coraz większą presją

<c53ebb09-a757-4fb2-a3cb-1892bdacb490n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13117&group=soc.culture.polish#13117

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 22 Sep 2021 10:46:39 -0700 (PDT)
Subject: Re:_"Der_Spiegel":_Polexit?_Polski_premier_pod_coraz_większą_presją
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Wed, 22 Sep 2021 17:46 UTC

środa, 22 września 2021 o 18:10:15 UTC+2 boukun napisał(a):
> [...]
> potem zrobi referendum. I to naród (czytaj elektorat aktualnej władzy)
> przesądzi sprawę. A potem władza powie, że wypełnia wolę narodu.

PiS - onuce

Re: "Der Spiegel": Polexit? Polski premier pod coraz większą presją

<9f2140d1-066c-4896-a648-cafb6bad77ean@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13120&group=soc.culture.polish#13120

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 22 Sep 2021 10:58:23 -0700 (PDT)
Subject: Re:_"Der_Spiegel":_Polexit?_Polski_premier_pod_coraz
_większą_presją
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Wed, 22 Sep 2021 17:58 UTC

On Wednesday, 22 September 2021 at 19:46:40 UTC+2, Jakub A. Krzewicki wrote:

> PiS - onuce
Szpigel dużo gada a malo robi
a nie wie, że zostanie podobnie zaatakowany przez Hamerykę jak Franc ja i będzie musial zlikwidowac eksport samochodów, tak jak jak zl,ikwidowano w Hameryce trujące spalinami folkswageny

Nadchodzi nowy podział świata i kto może ucieka z Łódki Łónijnej bo może zatonąć
a dla Hinczyka to zaledwie półwysep azjatycki

Re: "Der Spiegel": Polexit? Polski premier pod coraz większą presją

<8d3b5a3a-fa92-4647-9d7b-b9c9ef510c35n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13168&group=soc.culture.polish#13168

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 22 Sep 2021 15:33:41 -0700 (PDT)
_większą_presją
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Wed, 22 Sep 2021 22:33 UTC

> Jarosław Kaczyński w końcu sam zabrał głos
> na temat spraw unijnych i podkreślił, że polexitu nie będzie.

Kaczynski oraz partia PiS reprezentuja
uwlaszczony SB'ecki kapital ktory nie
chce opuszczac Unii. Z racji jednak slabszej
konkurencyjnosci wobec z kapitalu zagranicznego
kapital SB'ecki potrzebuje pomocy i politycznej
oslony Panstwa by zapewnic sobie w Unii,
tzn. na polskim jej terytorium, trwala pozycje
i wyzsza dochodowosc.

Dlatego odezwal sie w sprawie Polexitu
Jaroslaw Kaczynski ze swoim komunikatem
ze Polexitu zadnego nie bedzie.

Basia

Re: "Der Spiegel": Polexit? Polski premier pod coraz większą presją

<sihcih$efh$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13190&group=soc.culture.polish#13190

From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re:_"Der_Spiegel":_Polexit?_Polski_premier_pod_
coraz większą presją
Date: Thu, 23 Sep 2021 10:06:40 +0200
 by: boukun - Thu, 23 Sep 2021 08:06 UTC

W dniu 23.09.2021 o 00:33, Basia pisze:

> [...]
> kapital SB'ecki potrzebuje pomocy i politycznej
> oslony Panstwa by zapewnic sobie w Unii,
> tzn. na polskim jej terytorium, trwala pozycje

Tego nie jestem pewny, może być szybciej, niż się można tego spodziewać.

Re: "Der Spiegel": Polexit? Polski premier pod coraz większą presją

<bcb0f3f9-3b3e-495f-bd9f-40197ce7a53cn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13192&group=soc.culture.polish#13192

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 23 Sep 2021 01:17:16 -0700 (PDT)
_większą_presją
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Thu, 23 Sep 2021 08:17 UTC

On Thursday, September 23, 2021 at 1:06:42 AM UTC-7, boukun wrote:

> Tego nie jestem pewny, może być szybciej, niż się można tego spodziewać.

Mozesz byc pewny.

Basia

interests / soc.culture.polish / "Der Spiegel": Polexit? Polski premier pod coraz większą presją