The adjective is the banana peel of the parts of speech. -- Clifton Fadiman

interests / soc.culture.polish / Re: Heniek ejt

SubjectAuthor
* Heniek ejtnarciasz
+* Re: Heniek ejtfatso
`- Re: Heniek ejtJakub A. Krzewicki

1
Heniek ejt

<69ce00db-d9f2-453a-bb35-8993554a5299n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13318&group=soc.culture.polish#13318

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 24 Sep 2021 06:21:10 -0700 (PDT)
Subject: Heniek ejt
From: narcia...@gmail.com (narciasz)
 by: narciasz - Fri, 24 Sep 2021 13:21 UTC

Hej Robuś!
Zajebisty serial oglądamy; "Dynastia Tudorów". Widziałeś?
Jeśli nie to polecam!

Serial "Dynastia Tudorów" pokazuje Henryka VIII - króla jednego z najsilniejszych państw XVI-wiecznej Europy - jego namiętności, które na zawsze zmieniły bieg historii. Dla swojej rządzy władzy i kobiet Heniek, potrafi poświęcić wszystko, łącznie z przychylnością papieża i życiem kolejnych żon.

W kraju szerzą się zamieszki na tle religijnym, na scenie politycznej wciąż zmieniają się sojusze. Mimo to władca całą uwagę skupia na rozwodzie z Katarzyną Aragońską która stała się dlań niepotrzebna już do niczego, a dzielenia z nią łoża i stołu w szczególności. Jednak, by dynastia trwała, pragnie mieć syna z prawego łoża bo już spłodzony przez niego bękart to jednak nie prawowity następca. Z pojawieniem się Anny Boleyn ujrzał światełko w tunelu, zakochał się w niej jak i w jej macicy w której może leżeć przyszłość dynastii Tudorów...

Jest kilka filmów, seriali o tym skurwysynu ponieważ Heniek ejt i jego żywot jest postacią fascynującą. To jedna z najbardziej krwawych dynastii w długiej angielskiej historii. I nie ma w tym nic dziwnego bo gdzież by można znaleźć tyle kipiącego zewsząd seksu, łajdactwa, dworskich intryg, religijnych sporów i morza krwi, jeśli nie wśród Tudorów - nigdzie, dlatego powstają filmy o tudorowym środowisku.

Dla widza który choć po łebkach poznał historię Anglii, żaden z dotychczasowych filmów jednak nie był w stanie oddać klimatu XVI-wiecznej Anglii tak dobrze jak właśnie ten serial.
Serial, który burzy powszechnie zapamiętany wizerunek Heńka z obrazu Holbeina:
https://tinyurl.com/3n6u6e4w
serwując widzom spojrzenie na najbardziej rozhukanego monarchę tamtych czasów:
4 serie po 10 odcinków.
Seria 1, odcinek1:
https://tinyurl.com/y96vsrja

Oglądamy warcholstwo ówczesnego chuligana-jebaki już w trakcie jego panowania.
Młody, przystojny, wysportowany, bogaty, XVI wieczny celebryta, gwiazda anarchii, bezkarności, bezprawia, gwałtu, lekceważenia nakazów w jednym.
Cały świat (dwór) kręci się wokół niego, a Heniek - urodzony do takiego życia - czerpie z niego pełnymi garściami. Żadna baba nie jest w stanie mu odmówić, tak jak żaden chłop nie jest w stanie przyjebać mu w ryja.
I na tym - uroczym pejzażu - pojawiają się czarne chmury.

Po pierwsze - Henio nie jest happy ze swojego życia... co prawda ma żonę (starszą od siebie o lat15) po królu - starszym bracie Arturze i córkę już przez siebie spłodzoną, ale brak syna (mimo tego, że królowa Katarzyna Aragońska była w ciąży co najmniej 6 razy, to tylko jedno dziecko, księżniczka Maria, przeżyło dzieciństwo) jest szczególnie dlań dotkliwy.

Po drugie pod nosem różni ludzie szykują mu rebelię i detronizację, a dla króla, którego ojciec w wątpliwy sposób zdobył tron Anglii z pewnością nie są to plusy dodatnie...
I tu pojawiają się 2 osoby które wynurzają się żeby rozwiązać wszystkie problemy strapionego władyki... by zaraz potem zamienić się w ogromne czarne dziury pochłaniające siebie i swoje rodziny w wielką nicość - Thomas Wolsey i Anna Boleyn.
Wydaje się, że nic nie może zachwiać wielkiej królewskiej miłości, nadziei i zaufania, jakim obdarzył obojga - do czasu. Do czasu, aż na tym tudorowym obrazku pojawią się kolejne supernowe i kolejne, i kolejne...

Ps. Serial dość luźno traktuje historię, przez co pierwsze 10 odcinków "Tudorów" - dla jako tako obeznanego w historii Angli widza, to kilka pomyłek i przeinaczeń faktów historycznych;
Katarzyna Aragońska w rzeczywistości była o sześć lat starsza od Henryka, natomiast w serialu jest wzmianka, że była starsza o 15 lat.
Nie ma historycznych przekazów które potwierdzałyby rzekomą biseksualność kompozytora Thomasa Tallisa o której pojawiło się kilka scen w serialu.
Pałac Whitehall, który w serialu praktycznie od pierwszego odcinka traktowano jako siedzibę Henryka VIII, trafił w ręce króla dopiero po obaleniu kardynała Wolsey'a w 1530 roku.
W odróżnieniu od tego, co przedstawiono w serialu, kardynał Wolsey nie został uwięziony i nie popełnił samobójstwa. Po oskarżeniu go o zdradę wyruszył do Londynu, aby odpowiedzieć na oskarżenia. Zmarł po drodze, w okolicach Leicester.
Księżniczka Małgorzata (siostra Heńka) wychodzi za mąż za króla Portugalii (po wyjątkowo krótkim pożyciu w wyniku odebrania mu dopływu tlenu.
Ten odcinek jest szczególnie wart obejrzenia:
https://tinyurl.com/yk43cv55
Serialowa postać księżniczki Małgorzaty jest skrzyżowaniem dwóch sióstr Henryka - Marii i Małgorzaty. Podano tutaj wiele historycznych nieścisłości, dotyczących między innymi małżeństw, sytuacji oraz samej śmierci księżniczki.
W rzeczywistości Henry FitzRoy - syn Henryka i Bessie Blount, umarł w wieku 17 lat, a jego matka nie była zamężna, gdy zaszła w ciążę z królem.
W pierwszym odcinku wspomniany jest "ciężko chory papież Aleksander" (w rozmowie kard. Thomasa Wolsey'a z francuskim kardynałem). Jednak Henryk VIII zaczął swoje panowanie 6 lat po śmierci tego papieża w 1503 roku.
Prawdziwa Anna Boleyn miała brązowe oczy, w filmie ma niebieskie.
W dziewiątym odcinku 1 serii Heniek pisze piosenkę "Greensleeves".. Autorstwo przypisuje się angielskiemu królowi nie ma na to żadnych dowodów, a styl w jakim została napisana nie był znany w ówczesnej XVI wiecznej Anglii. Niektórzy historycy uważają, że "Greensleeves" została napisana przez mężczyznę zakochanego w prostytutce.
W serialu Thomas More wysyła na śmierć Simona Fisha, autora "Supplication for the Beggars" i ogląda jego egzekucję na stosie. Simon Fish co prawda został aresztowany pod zarzutem herezji, ale zmarł w 1531 roku na dżumę dymieniczną w więzieniu. W listopadzie 1531 roku na stosie spłonął natomiast Richard Bayfield, którego śmierć jest niezwykle podobna do serialowego Simona Fisha.
W kilkunastu odcinkach, przy wejściu króla do sali, słychać fanfary grane na trąbkach. W XVI wieku nie używano jednak typowej trąbki, a kornetów. XVI-wieczne kornety nie miały zaworów nowoczesnych trąbek; oznacza to, że dźwięk wydobywający się z takiego instrumentu nie był tak czysty jak ten przedstawiony wielokrotnie w serialu.
W pierwszym odcinku Katarzyna Aragońska modli się w języku angielskim. Katolicy w XVI wieku modlili się jednak po łacinie (klęczak mi świadkiem).
W serialu pojawia się widok na Plac Świętego Piotra wraz z kolumnadą. W rzeczywistości została ona zbudowana w okresie Baroku, ponad 100 lat później.
Filmowa Anna Boleyn powinna jeździć konno po damsku i w damskim siodle - czyli, siedząc bokiem i mając obie nogi z lewej strony konia. Zamiast tego aktorka jeździ po męsku, tak kobiety zaczęły dosiadać koni dopiero w XIX w.

Ps 2. "The Tudors" to serial który bardzo dobrze oddaje klimat ówczesnej Anglii, przyciągający bogactwem strojów, zdjęć, cudowną muzyką i bardzo dobrą grą aktorską.. Serial, który z powodzeniem burzy wizerunek Henryka VIII jako otyłego satrapę, który z zimną krwią posyłał na szafot nie tylko żony. Pokazuje motywy działania monarchy, jego rozterki, miłostki, pożądania, bezwzględność i tyranię.
Po prostu Henia skurwysyna!

Re: Heniek ejt

<6db1fddf-a86b-4eaf-b367-e1afe378fa1dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13319&group=soc.culture.polish#13319

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 24 Sep 2021 06:58:56 -0700 (PDT)
Subject: Re: Heniek ejt
From: fatso60...@gmail.com (fatso)
 by: fatso - Fri, 24 Sep 2021 13:58 UTC

Jak cie to rajcuje Eddie to se obejrzyj Wolf Hall. Nie ma nic lepszego o tym okresie.

Re: Heniek ejt

<e5aedb33-299c-46d0-aafd-f92bfb7994d2n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13320&group=soc.culture.polish#13320

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 24 Sep 2021 07:41:01 -0700 (PDT)
From: narcia...@gmail.com (narciasz)
 by: narciasz - Fri, 24 Sep 2021 14:41 UTC

piątek, 24 września 2021 o 09:58:57 UTC-4 fatso napisał(a):
> Jak cie to rajcuje Eddie to se obejrzyj Wolf Hall. Nie ma nic lepszego o tym okresie.

Cromwell - większy skurwysyn od Volseya - znajdzie się w następnych odcinkach serialu jako bliski doradca Heńka.
Rola identyczna do jego poprzednika.
Czytałem recenzje poszczególnych odcinków.

Jak skończymy zaczniemy oglądać Wolf Hall. Dzięki.
Czasu jest w chuj, jesień i zima przed nami...

Re: Heniek ejt

<sikq0i$1j83$3@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13324&group=soc.culture.polish#13324

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 24 Sep 2021 15:14:26 -0000 (UTC)
 by: andal - Fri, 24 Sep 2021 15:14 UTC

On Fri, 24 Sep 2021 06:58:56 -0700, fatso wrote:

> Jak cie to rajcuje Eddie to se obejrzyj Wolf Hall. Nie ma nic lepszego o
> tym okresie.

The Simpsons
dla niego stosowniejsze

Re: Heniek ejt

<042ee8ed-a08f-4c4b-a751-4d569e8ee387n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13330&group=soc.culture.polish#13330

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 24 Sep 2021 11:02:22 -0700 (PDT)
From: narcia...@gmail.com (narciasz)
 by: narciasz - Fri, 24 Sep 2021 18:02 UTC

piątek, 24 września 2021 o 09:58:57 UTC-4 fatso napisał(a):
> Jak cie to rajcuje Eddie to se obejrzyj Wolf Hall. Nie ma nic lepszego o tym okresie.

ściągnąłem se całość "Wolf Hall".

https://tinyurl.com/3takr69r

Heniek z Dynastii jest przystojniejszy.
Te stare chuje wokół niego to same Terleckie skurwysyny.
Ale obejrzymy przy bimbrze i węgorzu...

Re: Heniek ejt

<d55a5506-ff08-4178-bcbc-beda66be2b41n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13331&group=soc.culture.polish#13331

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 24 Sep 2021 11:03:46 -0700 (PDT)
From: narcia...@gmail.com (narciasz)
 by: narciasz - Fri, 24 Sep 2021 18:03 UTC

piątek, 24 września 2021 o 11:14:27 UTC-4 andal napisał(a):
ciach!

Won ormowska kurwo!

Re: Heniek ejt

<silb6b$q8l$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13354&group=soc.culture.polish#13354

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 24 Sep 2021 20:07:39 -0000 (UTC)
 by: andal - Fri, 24 Sep 2021 20:07 UTC

On Fri, 24 Sep 2021 11:03:46 -0700, narciasz wrote:

> piątek, 24 września 2021 o 11:14:27 UTC-4 andal napisał(a):
> ciach!
>
> Won ormowska kurwo!

kiss me, i love you pedzik

Re: Heniek ejt

<527c082c-12f3-49be-813c-a32c3669f590n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13387&group=soc.culture.polish#13387

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 25 Sep 2021 00:31:39 -0700 (PDT)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Sat, 25 Sep 2021 07:31 UTC

piątek, 24 września 2021 o 15:21:12 UTC+2 narciasz napisał(a):
> Hej Robuś!
> Zajebisty serial oglądamy; "Dynastia Tudorów". Widziałeś?
> Jeśli nie to polecam!

Lepszy czy gorszy od GOT? Bo fakt, że smoków nie ma w nim na pewno.

interests / soc.culture.polish / Re: Heniek ejt