From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Niósł_wizerunek_Matki_Boskiej_z_tęczow
ą aureolą. Jest decyzja sądu
Date: Mon, 27 Sep 2021 10:53:03 +0200
 by: boukun - Mon, 27 Sep 2021 08:53 UTC

Jest decyzja Sądu Rejonowego w Częstochowie w sprawie zdarzenia, które
miało miejsce podczas częstochowskiego Marszu Równości dwa lata temu.
Młody uczestnik parady, mieszkaniec Warszawy, niósł obraz Matki Boskiej
z tęczową aureolą.

Młody warszawiak uczestniczył w częstochowskim Marszu Równości 16
czerwca 2019 r. Prokuratura oskarżyła go o "obrazę uczuć religijnych".

- Zapadło postanowienie o umorzeniu postępowania wobec Michała G. co do
zarzucanego mu czynu - przekazał w piątek Polskiej Agencji Prasowej
rzecznik Sądu Okręgowego w Częstochowie, Dominik Bogacz.

W ocenie sądu zachowanie Michała G. nie zawierało znamion czynu
zabronionego. Kosztami postępowania obarczony został Skarb Państwa.

https://wiadomosci.wp.pl/niosl-wizerunek-matki-boskiej-z-teczowa-aureola-jest-decyzja-sadu-6687317751548544a

bvfff
wczoraj (13:36)
kiedys ten debilizm będzie wspominany jak dziś koszmary socrealizmu.ten
kraj zanim osiągnie poziom cywilizacji europejskiej musi przetrwać
oszołmstwo które wymrze lub się przeobrazi
ten kto pamięta okres transformacji czy wcześniejszy wie jak ciemny i
zakompleksiony był ten naród.dziesięciolecia terroru i izolacji
spustoszyły Polskę mentalnie

Alex
wczoraj (18:14)
A czy obraz z rękawicą bokserską jest okey?

starszy_1
wczoraj (18:15)
Ciekawe, czy ktoś zaskarży obraz z rękawicami bokserskimi.

Re: Niósł wizerunek Matki Boskiej z tęczową aureolą. Jest decyzja sądu

<sis0ss$151h$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13625&group=soc.culture.polish#13625

From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re:_Niósł_wizerunek_Matki_Boskiej_z_tęcz
ową aureolą. Jest decyzja sądu
Date: Mon, 27 Sep 2021 10:54:52 +0200
 by: boukun - Mon, 27 Sep 2021 08:54 UTC

W dniu 27.09.2021 o 10:53, boukun pisze:
> [...]
>
> starszy_1
> wczoraj (18:15)
> Ciekawe, czy ktoś zaskarży obraz z rękawicami bokserskimi.

olawczoraj (18:45)Co na to zawzięci przeciwnicy tęczy ? Nie czytali ?...
--------Tęcza łączy się jednoznacznie z jedną z najbardziej tajemniczych
ksiąg Nowego Testamentu: Apokalipsą św. Jana.
Dla kultury judeochrześcijańskiej tęcza ma bardzo konkretne i istotne
znaczenie. Po raz pierwszy pojawia się w księdze Rodzaju, kiedy Bóg
zawiera przymierze z ludźmi:
12 Tedy rzekł Bóg: To jest znak przymierza, który Ja dawam między mną i
między wami, i między każdą duszą żywiącą, która jest z wami, w rodzaje
wieczne.
13 Łuk mój położyłem na obłoku, który będzie na znak przymierza między
mną, i między ziemią.
14 I stanie się, gdy wzbudzę ciemny obłok nad ziemią, a ukaże się łuk na
obłoku:
15 Że wspomnę na przymierze moje, które jest między mną i między wami, i
między każdą duszą żywiącą w każdem ciele; i nie będą więcej wody na
potop, ku wytraceniu wszelkiego ciała.
Fragment ten jest kluczowy dla zrozumienia symboliki tęczy. Otóż po
pierwszej apokalipsie w dziejach świata, Bóg przyrzeka ludziom, że
więcej już tego nie uczyni i kolejna będzie dopiero przed Sądem
Ostatecznym. Tęcza symbolizuje nadzieję i przychylność Boga.
Symbol tęczy można spotkać w Starym Testamencie kilkukrotnie, miedzy
innymi w Księdze Ezechiela.

Re: Niósł wizerunek Matki Boskiej z tęczową aureolą. Jest decyzja sądu

<sis1nq$1k7d$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13628&group=soc.culture.polish#13628

From: dan...@qmail.com (dantes)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Niósł_wizerunek_Matki_Boskiej_z
Date: Mon, 27 Sep 2021 11:10:42 +0200
 by: dantes - Mon, 27 Sep 2021 09:10 UTC

Dnia Mon, 27 Sep 2021 10:54:52 +0200, boukun napisał(a):

> [...]
> Ostatecznym. Tęcza symbolizuje nadzieję i przychylność Boga.
> Symbol tęczy można spotkać w Starym Testamencie kilkukrotnie, miedzy

Mały szczegół. Tęcza propagowana przez materiały szkolne (kleje i lnijki)
jest wykastrowana o jeden pasek. I nie ma nic wspólnego z tą z żydowskiej
mitologii o fruwającym rebe.

interests / soc.culture.polish / Re: Niósł wizerunek Matki Boskiej z tęczową aureolą. Jest decyzja sądu