He was part of my dream, of course -- but then I was part of his dream too. -- Lewis Carroll

interests / soc.culture.polish / Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

SubjectAuthor
* HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku wa a
+* Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenka a
|`* Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenkPiotr
| `* Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenka a
|  `- Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenkPiotr
+* Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenkbrat_olin
`* Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenkandal.rogal...@gmail.com
> [...]
  |  +- Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenkPiotr
  |  `- Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenkPiotr

1
HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<5af7795f-b87b-4907-b3a2-7232cc1a355en@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13769&group=soc.culture.polish#13769

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 04:26:46 -0700 (PDT)
Subject: HIT__!_Czy_woda_sodowa_odzyska_węgiel_z_dwutlenku_w
ęgla_CO2_na_Islandii_?
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 28 Sep 2021 11:26 UTC

Technologia pochodzi z Islandii i jest trywialnie prosta.

Wentylator tłoczy powietrze, ono się ogrzewa od solarów
i odfiltrowuje się CO2

"Maszyny zasysają powietrze, podgrzewają je, a następnie odfiltrowują dwutlenek węgla.

Następnie dwutlenek węgla miesza się z wodą, robiąc wodę sodową.

"Wydzielony z powietrza dwutlenek węgla zostaje zmieszany z wodą, która w kolejnym kroku jest wpuszczana głęboko pod ziemię. Po przetransportowaniu pod powierzchnię wyciągnięty z powietrza węgiel ochładza się i zastyga.

Nie wiem jak z powietrza wyciąga się węgiel, ale
odkryto sposób na produkcję czystego węgla pod ziemią i górnicy mogą teraz sami produkowac węgiel, który będą póxniej wydobywać.

CO2 + H2O + temperatura = węgiel !!!!!! ??????????????

Jaka to jest ta tajemnicza reakcja

Juz lecę na Islandię, aby to zbadać, bo to rewelacja, że można produkować węgiel z wody sodowej.

https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/urzadzenie-ktore-wychwyci-dwutlenek-wegla-z-powietrza-dziala-pomoze-zwalczyc-globalne/7kmby21

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<f07acab7-bc2e-44c5-9558-013a18ec6e1en@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13771&group=soc.culture.polish#13771

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 04:31:22 -0700 (PDT)
Subject: Re:_HIT_!_Czy_woda_sodowa_odzyska_węgiel_z_dwutlenk
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 28 Sep 2021 11:31 UTC

On Tuesday, 28 September 2021 at 13:26:47 UTC+2, a a wrote:
> [...]
>
> Jaka to jest ta tajemnicza reakcja
>
> Juz lecę na Islandię, aby to zbadać, bo to rewelacja, że można produkować węgiel z wody sodowej.

Zapomnieli dodac , że do podgrzania powietrza trzeba spalic taka ilośc paliwa, która wyemituje 10 ton dwutlenku węgla na 1 tonę CO2 z odzyskuy

A poza tym perpetum mobile się zgadza
i kasa została dobrze utopiona

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<7c324393-c128-4c23-9b86-61fbfdf08744n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13774&group=soc.culture.polish#13774

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 06:39:25 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Tue, 28 Sep 2021 13:39 UTC

mant...@gmail.com:

> CO2 + H2O + temperatura = węgiel !!!!!! ??????????????
> Jaka to jest ta tajemnicza reakcja

Z pomoca swiatla (w temp. pokojowej) "glupie" rosliny
od milionow lat produkuja z tego weglowodany. Nawet
kilka Noblow dano za badania nad tym fenomenem :).

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<ff404945-7f74-4e76-8732-f3dc10a1b48cn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13779&group=soc.culture.polish#13779

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 08:35:56 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 28 Sep 2021 15:35 UTC

On Tuesday, September 28, 2021 at 9:01:23 AM UTC-2:30, mant...@gmail.com wrote:

> Zapomnieli dodac , że do podgrzania powietrza trzeba spalic taka ilośc paliwa, która wyemituje 10 ton dwutlenku węgla na 1 tonę CO2 z odzyskuy

Sa na Islandii, wiec nie musza nic spalac, bo maja nieemisyjna energie geotermiczna.

> A poza tym perpetum mobile się zgadza i kasa została dobrze utopiona

Zadne tam perpetum mobile - tylko uzycie energii geotermicznej. I nie robia tego dla kasy - bo na razie nikt
nie placi za usuwanie CO2.

Ale lec Matolku na Islandie ("juz lecę na Islandię, aby to zbadać"). Koziolek Matolek Renesansu, eh?
==Piotr

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<2afd4a90-0071-4c76-9e42-5c78ddddafe8n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13780&group=soc.culture.polish#13780

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 08:44:01 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 28 Sep 2021 15:44 UTC

On Tuesday, September 28, 2021 at 11:09:26 AM UTC-2:30, brat_olin wrote:
> mant...@gmail.com:
> Z pomoca swiatla (w temp. pokojowej) "glupie" rosliny
> od milionow lat produkuja z tego weglowodany. Nawet
> kilka Noblow dano za badania nad tym fenomenem :).
Prosze nie psuc poczucia zachwytu i tajemnicy Ma(n)tolkowi - juz mial w tej sprawie leciec na Islandie!

"Juz lecę na Islandię, aby to zbadać, bo to rewelacja, że można produkować węgiel z wody sodowej."

Na Islandii konie kuja wiec Koziolek, Madra Glowa, blaka sie po calym swiecie, aby dojsc do Islandowa.

Jest juz nawet ksiazka o tym:
"Podróże Koziołka Matołka - Islandia"
https://www.goodreads.com/book/show/30077187-podr-e-kozio-ka-mato-ka---islandia

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<26198773-cdcb-4ea8-8bb3-7ddb6b3ec19cn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13782&group=soc.culture.polish#13782

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 09:09:46 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 28 Sep 2021 16:09 UTC

On Tuesday, 28 September 2021 at 15:39:26 UTC+2, brat_olin wrote:
> [...]
> od milionow lat produkuja z tego weglowodany. Nawet
> kilka Noblow dano za badania nad tym fenomenem :).

ok, ale pod ziemią nie ma roślin, ani światła

Co pochłania, separuje węgiel z wody sodowej ?

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<afcaa5e5-b4bc-470b-a41f-113785231f1fn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13783&group=soc.culture.polish#13783

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 09:11:18 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 28 Sep 2021 16:11 UTC

On Tuesday, 28 September 2021 at 17:35:58 UTC+2, Piotr wrote:

> [...]
> nie placi za usuwanie CO2.
>
> Ale lec Matolku na Islandie ("juz lecę na Islandię, aby to zbadać"). Koziolek Matolek Renesansu, eh?
Oj, znów Koziołek wierzga kopytami, bo się nażarł kolejnego zielonego świństwa

Jaka dieta, taki rozum

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<c88ed9a7-544d-4e21-aae0-c0f8f7358626n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13785&group=soc.culture.polish#13785

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 09:22:16 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: andal.ro...@gmail.com (andal.rogal...@gmail.com)
 by: andal.rogal...@gmail - Tue, 28 Sep 2021 16:22 UTC

On Tuesday, September 28, 2021 at 5:26:47 AM UTC-6, mant...@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Jaka to jest ta tajemnicza reakcja
>
> Juz lecę na Islandię, aby to zbadać, bo to rewelacja, że można produkować węgiel z wody sodowej.

zydy kreca nastepny geszeft
~~~~~~~~~~~
- Jeśli Orca zadziała, to w ciągu roku wychwyci tyle CO2, ile ludzkość emituje do atmosfery przez trzy sekundy – napisał na Twitterze klimatolog Peter Kalmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~

ale jakas kasa juz sie kreci

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<06ac9663-5119-4925-a402-9a5bc5e0bcf9n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13786&group=soc.culture.polish#13786

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 09:29:47 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 28 Sep 2021 16:29 UTC

On Tuesday, September 28, 2021 at 1:41:19 PM UTC-2:30, mant...@gmail.com wrote:

> Oj, znów Koziołek wierzga kopytami, bo się nażarł kolejnego zielonego świństwa
> Jaka dieta, taki rozum

I taki rozum, jakie jego arguemnty:
Matolek is what Matolek does:

- Matolek: "Zapomnieli dodac , że do podgrzania powietrza trzeba spalic taka ilośc paliwa, która wyemituje 10 ton dwutlenku węgla na 1 tonę CO2 z odzyskuy"

- ja: "Sa na Islandii, wiec nie musza nic spalac, bo maja nieemisyjna energie geotermiczna."

- Matolek: "A poza tym perpetum mobile się zgadza i kasa została dobrze utopiona"

- ja: "Zadne tam "perpetum" mobile - tylko uzycie energii geotermicznej. I nie robia tego dla kasy - bo na razie nikt nie placi za usuwanie CO2."

- Matolek: "wierzga kopytami, bo się nażarł kolejnego zielonego świństwa. Jaka dieta, taki rozum"

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<5e23304e-732e-46c5-b8d9-3c06ebb6058bn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13787&group=soc.culture.polish#13787

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 09:42:24 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 28 Sep 2021 16:42 UTC

On Tuesday, September 28, 2021 at 1:52:17 PM UTC-2:30, andal.rogal...@gmail..com wrote:

> zydy kreca nastepny geszeft

:-) Oczywiscie, panie da Lancia - Islandczycy to "zydy". Ogladales Pan serial o "zydach" pod tytulem: "Wikingowie" ?
Moshe Lodbrokman i jego synowie Bernie Ironsider i Iccak the Bonelessman!

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<2279215c-59cd-444b-8d95-ec86b6c47c1en@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13798&group=soc.culture.polish#13798

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 10:39:47 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 28 Sep 2021 17:39 UTC

On Tuesday, 28 September 2021 at 18:42:26 UTC+2, Piotr wrote:

> :-) Oczywiscie, panie da Lancia - Islandczycy to "zydy". Ogladales Pan serial o "zydach" pod tytulem: "Wikingowie" ?
> Moshe Lodbrokman i jego synowie Bernie Ironsider i Iccak the Bonelessman!
wszystko cacy, łys po glacy,

ale opis po polsku jest inny niż samej firmy
i tu jest różnica

https://climeworks.com/co2-removal

"Carbfix mixes the carbon dioxide that Orca captures with water and pumps it deep underground. Through natural mineralization, the carbon dioxide reacts with the basalt rock and turns into stone within a few years.

https://www.carbfix.com/

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<8fcbc979-c190-41c1-81ee-5e25d18805aen@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13809&group=soc.culture.polish#13809

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 13:13:27 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 28 Sep 2021 20:13 UTC

On Tuesday, September 28, 2021 at 3:09:48 PM UTC-2:30, mant...@gmail.com wrote:

> wszystko cacy, łys po glacy,

Dziekuje, panie Matolku, za bardzo cenny glos w dyskusji .... o twierdzaniach Andala
ze Islandczycy to "zydy ". Pacanow jest z Pana dumny!

Piotr

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<eee8b88a-a24b-43ed-ba0c-7b4ded44fdaen@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13817&group=soc.culture.polish#13817

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 15:38:33 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: andal.ro...@gmail.com (andal.rogal...@gmail.com)
 by: andal.rogal...@gmail - Tue, 28 Sep 2021 22:38 UTC

On Tuesday, September 28, 2021 at 10:42:26 AM UTC-6, Piotr wrote:

> :-) Oczywiscie, panie da Lancia - Islandczycy to "zydy". Ogladales Pan serial o "zydach" pod tytulem: "Wikingowie" ?
> Moshe Lodbrokman i jego synowie Bernie Ironsider i Iccak the Bonelessman!

Trela, debilu, gdzie ja pisze ze Islandczycy to zydy? daj cytat albo linka

ale wlasnie zyd powiedzial:
~~~~~~~~~~
[...]

<44d08871-f601-4605-b14d-1c44235693fan@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13818&group=soc.culture.polish#13818

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 15:39:53 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: andal.ro...@gmail.com (andal.rogal...@gmail.com)
 by: andal.rogal...@gmail - Tue, 28 Sep 2021 22:39 UTC

On Tuesday, September 28, 2021 at 2:13:28 PM UTC-6, Piotr wrote:

> Dziekuje, panie Matolku, za bardzo cenny glos w dyskusji .... o twierdzaniach Andala
> ze Islandczycy to "zydy ". Pacanow jest z Pana dumny!
>
> Piotr

pokaz skurwysynu te twierdzenia albo spierdalaj na drzewo

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<dc930c3c-19e9-4e05-bddd-cd425ec8bb43n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13827&group=soc.culture.polish#13827

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 18:49:27 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Wed, 29 Sep 2021 01:49 UTC

On Tuesday, September 28, 2021 at 8:09:55 PM UTC-2:30, andal.rogal...@gmail..com wrote:

> pokaz skurwysynu te twierdzenia albo spierdalaj na drzewo

"Skurwysyn" juz zapomanial co sam pisal? I na datake nie umie czytac co sam zacytowal powyzej?

Re: HIT ! Czy woda sodowa odzyska węgiel z dwutlenku węgla CO2 na Islandii ?

<e49cdc72-8cb6-49bf-b282-4ec7d03e92a5n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13837&group=soc.culture.polish#13837

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 21:50:58 -0700 (PDT)
u_węgla_CO2_na_Islandii_?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Wed, 29 Sep 2021 04:50 UTC

> pokaz skurwysynu te twierdzenia albo spierdalaj na drzewo

"Skurwysyn" juz zapomnial co _sam_ pisal? I na dodatek .... nie umie czytac tego
co sam zacytowal powyzej? Pomoge: