The days are all empty and the nights are unreal.

interests / soc.culture.polish / Re: Policja zabiła rzadkiego białego jelenia w Wielkiej Brytanii

SubjectAuthor
* Policja zabiła rzadkiego białego jelenia w Wielkiea a
`* Re: Policja zabiła rzadkiego białego jelenia w Wieandal.rogal...@gmail.com
 `* Re: Policja zabiła rzadkiego białego jelenia w Wiefatso
  +* Re: Policja zabiła rzadkiego białego jeleniaboukun
  |`- Re: Policja zabiła rzadkiego białego jeleniaboukun
  `- Re: Policja zabiła rzadkiego białego jelenia w Wiea a

1
Policja zabiła rzadkiego białego jelenia w Wielkiej Brytanii

<cb5fe4d0-49d6-4eab-b78a-2516d73d51bdn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13804&group=soc.culture.polish#13804

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 11:59:06 -0700 (PDT)
Subject: Policja_zabiła_rzadkiego_białego_jelenia_w_Wielkie
j_Brytanii
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 28 Sep 2021 18:59 UTC

"W zeszłą niedzielę mieszkańcy miasta Bootle w Anglii zauważyli błąkającego się po okolicy rzadkiego jelenia o białym umaszczeniu. O sytuacji została poinformowana policja. Funkcjonariusze zdecydowali się zastrzelić zwierzę, gdyż uznali, że stanowi zagrożenie dla pieszych i kierowców.

https://www.onet.pl/turystyka/onetpodroze/wielka-brytania-policja-zabila-rzadkiego-bialego-jelenia/ngjcv1q,07640b54

Re: Policja zabiła rzadkiego białego jelenia w Wielkiej Brytanii

<3070f419-7d4e-4ca1-9846-976bd445809dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13821&group=soc.culture.polish#13821

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 28 Sep 2021 15:59:43 -0700 (PDT)
Subject: Re:_Policja_zabiła_rzadkiego_białego_jelenia_w_Wie
lkiej_Brytanii
From: andal.ro...@gmail.com (andal.rogal...@gmail.com)
 by: andal.rogal...@gmail - Tue, 28 Sep 2021 22:59 UTC

On Tuesday, September 28, 2021 at 12:59:08 PM UTC-6, mant...@gmail.com wrote:
> "W zeszłą niedzielę mieszkańcy miasta Bootle w Anglii zauważyli błąkającego się po okolicy rzadkiego jelenia o białym umaszczeniu. O sytuacji została poinformowana policja. Funkcjonariusze zdecydowali się zastrzelić zwierzę, gdyż uznali, że stanowi zagrożenie dla pieszych i kierowców.

> [...]

BLM ?

Re: Policja zabiła rzadkiego białego jelenia w Wielkiej Brytanii

<ee947e99-432d-4660-b62f-e92a5e4e0dbbn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13849&group=soc.culture.polish#13849

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 29 Sep 2021 02:40:07 -0700 (PDT)
lkiej_Brytanii
From: fatso60...@gmail.com (fatso)
 by: fatso - Wed, 29 Sep 2021 09:40 UTC

W Londynie czesto jezdzilem droga pod nazwa White Hart Lane. Po czasie zrozumialem ze White Hart to znaczy wlasnie Bialy Jelen. Ma jakies magiczne wlasciwosci, pewnei na niego Robin Hood polowal.

Re: Policja zabiła rzadkiego białego jelenia w Wielkiej Brytanii

<sj1cjk$179o$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13851&group=soc.culture.polish#13851

From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re:_Policja_zabiła_rzadkiego_białego_jelenia_
w_Wielkiej_Brytanii
Date: Wed, 29 Sep 2021 11:45:23 +0200
 by: boukun - Wed, 29 Sep 2021 09:45 UTC

W dniu 29.09.2021 o 11:40, fatso pisze:
> W Londynie czesto jezdzilem droga pod nazwa White Hart Lane. Po czasie zrozumialem ze White Hart to znaczy wlasnie Bialy Jelen. Ma jakies magiczne wlasciwosci, pewnei na niego Robin Hood polowal.

Tak jak Krzywousty.

Wzgórze Krzywoustego wznosi się w zakolu rzeki Bobr, w obrębie miasta
Jelenia Góra. Jest to niewielkie wzniesienie o wysokości 375 m n.p.m., z
wieżą i punktem widokowym na szczycie.

Nazwa wzgórza wiąże się z legendą o powstaniu Jeleniej Góry. Według
legendy książę Bolesław Krzywousty podczas polowania na wzgórzu ujrzał
na jego szczycie pięknego jelenia i urzeczony jego urodą postanowił
założyć tu gród obronny.

Prawdopodobnie w czasach średniowiecza na wzgórzu istniał zamek,
rozebrany w XV wieku. Od XIX wieku wzgórze pełniło funkcję terenu
rekreacyjnego, było i jest ulubionym miejscem spacerów mieszkańców miasta.

https://www.polskieszlaki.pl/wzgorze-krzywoustego-w-jeleniej-gorze.htm

Re: Policja zabiła rzadkiego białego jelenia w Wielkiej Brytanii

<sj1cvr$1gts$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13852&group=soc.culture.polish#13852

From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
w_Wielkiej_Brytanii
Date: Wed, 29 Sep 2021 11:51:55 +0200
 by: boukun - Wed, 29 Sep 2021 09:51 UTC

W dniu 29.09.2021 o 11:45, boukun pisze:

> [...]
> rozebrany w XV wieku. Od XIX wieku wzgórze pełniło funkcję terenu
> rekreacyjnego, było i jest ulubionym miejscem spacerów mieszkańców miasta.

On go ustrzelił z kuszy, tak głosi prawdziwa legenda. Polował na niego
od dłuższego czasu. Pewnego razu zasnął na polanie i obudził go jego
giermek, mówiąc, że ten dorodny jeleń je na wzgórzu liście klonu i
książę Krzywousty go wtedy na tym wzgórzu ustrzelił i na tę pamiątkę
założył tam gród Jelenia Góra.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Herb_Jeleniej_G%C3%B3ry

Re: Policja zabiła rzadkiego białego jelenia w Wielkiej Brytanii

<30fbc487-8e15-4462-b735-3e798d18f8c5n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=13856&group=soc.culture.polish#13856

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 29 Sep 2021 03:43:55 -0700 (PDT)
lkiej_Brytanii
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Wed, 29 Sep 2021 10:43 UTC

On Wednesday, 29 September 2021 at 11:40:08 UTC+2, fatso wrote:
> W Londynie czesto jezdzilem droga pod nazwa White Hart Lane. Po czasie zrozumialem ze White Hart to znaczy wlasnie Bialy Jelen. Ma jakies magiczne wlasciwosci, pewnei na niego Robin Hood polowal.
Biały Jeleń to nie tylko mydło antyalergiczne
ale symbol lasu Sherwood

"Biały Jeleń był osobistą odznaką Ryszarda II, który prawdopodobnie wywodził ją z ramion swojej matki, Joanny "Pięknej Pokojówki z Kentu", dziedziczki Edmunda z Woodstock. Być może była to również gra słów na jego imię, jak w "Rich-hart". W Dyptyku Wiltona (National Gallery, Londyn), który jest najwcześniejszym autentycznym współczesnym portretem angielskiego króla, Ryszard II nosi złoty i emaliowany biały klejnot z jeleniem, a nawet anioły otaczające Dziewicę Maryję noszą białe odznaki z wizerunkiem jelenia. W angielskim folklorze biały jeleń jest związany z Herne the Hunter. Arthur C. Clarke napisał zbiór bajek science fiction pod tytułem Opowieści spod Białego Jelenia, sugerując, że opowieści były zasłyszane podczas alkoholowej sesji w pubie o nazwie White Hart (Biały Jeleń), który istniał gdzieś pomiędzy ulicą Fleet Street a nasypem

White Hart - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/White_Hart

Pewnie to symbol Króla Zwierząt , ale wśród jeleni i symbol znany myśliwym od tysięcy lat
i gdy sie ukazywał mysliwym, to oznaczał, że mają spier......./. ać w podskokach
a potem dyskutowali o tym spotkaniu i je wspominali latami przy alkoholu.

interests / soc.culture.polish / Re: Policja zabiła rzadkiego białego jelenia w Wielkiej Brytanii