When the going gets tough, everyone leaves. -- Lynch

interests / soc.culture.polish / Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicie mi współczuć, żebym dziękował"

SubjectAuthor
* Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicie ma a
`* Re: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "MusicRusset Bulba
 `* Re: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musica a
  `* Re: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musica a
   +* Re: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musica a
   |`- Re: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musica a
   `- Re: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicbrat_olin

1
Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicie mi współczuć, żebym dziękował"

<0aa432db-f1e5-4df2-a383-76c85d480cedn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=18940&group=soc.culture.polish#18940

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 12 Nov 2021 03:44:49 -0800 (PST)
Subject: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicie m
i współczuć, żebym dziękował"
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Fri, 12 Nov 2021 11:44 UTC

Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicie mi współczuć, żebym dziękował"

https://www.onet.pl/kultura/onetkultura/piotr-gajdzinski-czas-gierka-epoka-socjalistycznej-dekadencji-fragment-ksiazki/vg3ww2f,681c1dfa

Re: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicie mi współczuć, żebym dziękował"

<94e2a5f9-05df-4985-b733-fd14ab6a5542n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=18943&group=soc.culture.polish#18943

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 12 Nov 2021 03:57:18 -0800 (PST)
Subject: Re: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Music
ie mi współczuć, żebym dziękował"
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 12 Nov 2021 11:57 UTC

On Friday, November 12, 2021 at 7:44:50 AM UTC-4, mant...@gmail.com wrote:
> Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicie mi współczuć, żebym dziękował"
>
> https://www.onet.pl/kultura/onetkultura/piotr-gajdzinski-czas-gierka-epoka-socjalistycznej-dekadencji-fragment-ksiazki/vg3ww2f,681c1dfa

Poswiecil sie.

Re: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicie mi współczuć, żebym dziękował"

<09b7e464-4e47-47aa-b98a-f3fb0d7feb0en@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=18946&group=soc.culture.polish#18946

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 12 Nov 2021 04:11:59 -0800 (PST)
ie mi współczuć, żebym dziękował"
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Fri, 12 Nov 2021 12:11 UTC

On Friday, 12 November 2021 at 12:57:19 UTC+1, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Poswiecil sie.
==Propaganda gierkowska lansowała hasło: "Żeby Polska rosła w siłę, a ludziom żyło się dostatniej", i wielu Polaków w nie uwierzyło.

Re: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicie mi współczuć, żebym dziękował"

<ed47c254-8ff4-49fb-8f3e-c9b6a97ee079n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=18947&group=soc.culture.polish#18947

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 12 Nov 2021 04:14:14 -0800 (PST)
ie mi współczuć, żebym dziękował"
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Fri, 12 Nov 2021 12:14 UTC

On Friday, 12 November 2021 at 13:12:00 UTC+1, a a wrote:

> ==Propaganda gierkowska lansowała hasło: "Żeby Polska rosła w siłę, a ludziom żyło się dostatniej", i wielu Polaków w nie uwierzyło.
==TOWARZYSZ EDWARD

„Ja tutaj, teraz, po tym, co zostało powiedziane, nie dziękuję, bo, towarzysze, nie ma za co dziękować, wy mi musicie współczuć, żebym ja dziękował, wiecie, w sytuacji, w jakiej się znajdujemy” – tymi słowy Edward Gierek zareagował na decyzję Biura Politycznego, które 20 grudnia 1970 roku rekomendowało jego kandydaturę na I sekretarza Komitetu Centralnego PZPR.

Były górnik, reemigrant z Belgii, od dwudziestu dwóch lat mocno zaangażowany w partyjną robotę, dobrze określa swoją sytuację. Nie nazbyt składnie, ale trafnie.

Re: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicie mi współczuć, żebym dziękował"

<cfa0457d-1003-440e-a2ac-f3d7c4818c35n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=18948&group=soc.culture.polish#18948

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 12 Nov 2021 04:16:03 -0800 (PST)
ie mi współczuć, żebym dziękował"
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Fri, 12 Nov 2021 12:16 UTC

On Friday, 12 November 2021 at 13:14:15 UTC+1, a a wrote:

> [...]
>
> Były górnik, reemigrant z Belgii, od dwudziestu dwóch lat mocno zaangażowany w partyjną robotę, dobrze określa swoją sytuację. Nie nazbyt składnie, ale trafnie.
==Zambrowski, w 1944 roku pełnomocnik Centralnego Biura Komunistów Polski przy partii bolszewickiej, informuje reemigranta z Francji, że w kopalni „Kazimierz-Juliusz” w Sosnowcu wybuchł strajk. „Kazimierz-Juliusz” to dla młodego pezetpeerowca ważna kopalnia, to w niej w 1917 roku zginął jego ojciec, Adam Gierek. Sosnowieccy górnicy żądają od władz zniesienia wprowadzonego właśnie wydłużenia czasu pracy. Stawiają twarde warunki okraszone jednoznaczną groźbą – każdy przedstawiciel władzy, który zjedzie do strajkujących bez dokumentu potwierdzającego spełnienie ich postulatów, zostanie wrzucony do szybu.

Re: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicie mi współczuć, żebym dziękował"

<77fca00c-168c-4877-b092-e5149a8c59c3n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=18949&group=soc.culture.polish#18949

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 12 Nov 2021 04:17:40 -0800 (PST)
ie mi współczuć, żebym dziękował"
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Fri, 12 Nov 2021 12:17 UTC

On Friday, 12 November 2021 at 13:16:04 UTC+1, a a wrote:

> ==Zambrowski, w 1944 roku pełnomocnik Centralnego Biura Komunistów Polski przy partii bolszewickiej, informuje reemigranta z Francji, że w kopalni „Kazimierz-Juliusz” w Sosnowcu wybuchł strajk. „Kazimierz-Juliusz” to dla młodego pezetpeerowca ważna kopalnia, to w niej w 1917 roku zginął jego ojciec, Adam Gierek. Sosnowieccy górnicy żądają od władz zniesienia wprowadzonego właśnie wydłużenia czasu pracy. Stawiają twarde warunki okraszone jednoznaczną groźbą – każdy przedstawiciel władzy, który zjedzie do strajkujących bez dokumentu potwierdzającego spełnienie ich postulatów, zostanie wrzucony do szybu.
==Zaraz po wyjściu z windy Gierek i towarzyszący mu działacz związków zawodowych mieli usłyszeć wezwanie jednego ze strajkujących: „Do szybu z nimi, sk***rwysynami”. Ale nim górnicy odpowiedzieli na te słowa, Gierek przemówił: „Ja jestem jednym z was, nazywam się Gierek, są tu tacy, którzy mnie znają, wiedzą, że tutaj zginął mój ojciec, mój dziad. Ta kopalnia zroszona jest krwią mojej rodziny. Przychodzę tu do was nie z k***rwa mać, tylko z propozycją dogadania się. Myślicie, że tylko wy umiecie organizować strajki? Ja jeszcze we Francji w 1934 roku organizowałem strajk solidarnościowy ze zwalnianymi Polakami i za to dostałem w dupę. Czuję to do dzisiaj… Tylko że ja organizowałem ten strajk przeciwko obcym i kapitalistom, a wy walczycie z własną władzą ludową. Chcecie, żeby wasze dzieci chodziły do szkoły, prawda, chcecie, aby wasz kraj został odbudowany, ale za co, pytam? Skąd na to brać, jak wam nie chce się pracować. A to wy przede wszystkim i cała klasa robotnicza musi wypracować dla Polski lepsze jutro. Jak wy tego nie zrobicie, to wszyscy zdechniemy z biedy i nędzy”.

Re: Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicie mi współczuć, żebym dziękował"

<2d775267-ef38-4997-b491-1df32b0ff047n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=18953&group=soc.culture.polish#18953

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 12 Nov 2021 05:37:38 -0800 (PST)
ie mi współczuć, żebym dziękował"
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Fri, 12 Nov 2021 13:37 UTC

mant...@gmail.com wrote:

> [...]
> decyzję Biura Politycznego, które 20 grudnia 1970 roku
> rekomendowało jego kandydaturę na I sekretarza Komitetu

Jak dzis pamietam. A tow. Wieslawa w tej samej godzinie odcieli
od wladzy, tak jakby go w ogole nie bylo! I cale jego kilkanascie lat
sekretarzowania jak krew - w piach! To nie bylo w porzadku.

I pierwsze zarzadzenie tow. Edwarda - by w polskich mediach
grano jeno polskie piosenki. Na szczescie dlugo ten nakaz nie
wytrzymal (miesiac?). A pozniej Zlote Orly Gorskiego z Monachium,
i Wembley rok pozniej, i "Srebrne" Orly Gorskiego na Mundialu
- i z gorki! Fajne czasy.

--
Smart questions to stupid answers

interests / soc.culture.polish / Gierek: Porzucił kopalnię dla polityki. "Musicie mi współczuć, żebym dziękował"