By perseverance the snail reached the Ark. -- Charles Spurgeon

interests / soc.culture.polish / „Rassenschande”

SubjectAuthor
* „Rassenschande”Jakub A. Krzewicki
+* Re: „Rassenschande”brat_olin
`- Re: „Rassenschande”ZalekBloom

1
„Rassenschande”

<cae4a0ae-abca-4a2d-95f0-03b9adccf59cn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=19586&group=soc.culture.polish#19586

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 19 Nov 2021 14:29:37 -0800 (PST)
Subject: „Rassenschande”
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Fri, 19 Nov 2021 22:29 UTC

ZEZEM: „RASSENSCHANDE”
„Express Kujawski” r. XVI, № 50. czw., dn. 3 mar. 1938 r.

Wychodzi we Lwowie pismo „humorystyczne” „Chochoł”, poświęcone szerzeniu pornografii. Prasa stołeczna zwróciła uwagę na numer tegoż piśmidła z d. 13 lutego br., gdzie znajdujemy niesłychany wiersz niejakiego Leona Pasternaka, żyda — wiersz, będący oplwaniem kobiety polskiej.

Pasternak opisuje mianowicie swój stosunek płciowy z aryjką Zosią. —
„Utwór” nosi tytuł: „Pieśń o hańbieniu rasy”. Tytuł jest aluzją do stosunków w Trzeciej Rzeszy, gdzie t. zw. „Rassenschande” czyli „hańbienie rasy" jest bardzo ostro tępione.

O cynizmie żydowskiego pismaka niech zaświadczą choćby poniższe wyjątki z owego wiersza: Owóż ta aryjka Zochna:

„Jeszcze biedactwo zasromana
rozpuszcza lniane swe warkocze
i na semickich mych kolanach
słowiańskie klechdy mi szczebiocze”.

„I myślę sobie, Zochnę płaszcząc,
Piastową córę pieszcząc ninie,
poczynam sobie, choć mój praszczur
nie rodził mi się w Biskupinie”,

„A czyniąc tę rasową grandę
wspominam licząc z serca biciem,
że z samych spraw o Rassenschande
musiałbym siedzieć cale życie?”.

„Cóż ja, Żydowin. Cóż? Semita.
Nie było w rodzie moim Bolka,
Jakaż wyrośnie z niej kobita
jaka matrona, Matka Polka”.

Czy nie wypadałoby, aby tą aferą zajął się prokurator?
Iks.

Re: „Rassenschande”

<4a1efa5a-ca31-4454-ae22-dd7efde702a6n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=19588&group=soc.culture.polish#19588

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 19 Nov 2021 14:40:00 -0800 (PST)
Subject: Re: „Rassenschande”
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Fri, 19 Nov 2021 22:40 UTC

Jakub A. Krzewicki wrote:

> [...]
> Jakaż wyrośnie z niej kobita
> jaka matrona, Matka Polka”.
>
> Czy nie wypadałoby, aby tą aferą zajął się prokurator?

Ano! O kurde, nie widzialem, ze on taki rasista! I gada bez sensu,
albowiem Bolek stal sie Noblista, tak samo jako on sam. God, help us!..

--
Smart questions to stupid answers

Re: „Rassenschande”

<d3e6ab7e-3b47-4a88-b439-09b4514fcd21n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=19592&group=soc.culture.polish#19592

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 19 Nov 2021 14:50:15 -0800 (PST)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Fri, 19 Nov 2021 22:50 UTC

piątek, 19 listopada 2021 o 23:40:01 UTC+1 brat_olin napisał(a):

> Ano! O kurde, nie widzialem, ze on taki rasista! I gada bez sensu,
> albowiem Bolek stal sie Noblista, tak samo jako on sam. God, help us!..

Panie Leszku, patrz pan na datę 1938. Wtedy chyba TEN "Bolek" jeszcze nie istniał. Chodziło zapewne o jakiegoś innego...

Re: „Rassenschande”

<alfgpgluejh10uubd6upmu3opd9nc1ihup@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=19599&group=soc.culture.polish#19599

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 19 Nov 2021 19:21:32 -0500
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Sat, 20 Nov 2021 00:21 UTC

On Fri, 19 Nov 2021 14:29:37 -0800 (PST), "Jakub A. Krzewicki"
<patrick.o.hooligan@gmail.com> wrote:

> [...]
>Jakaż wyrośnie z niej kobita
>jaka matrona, Matka Polka”.
>
>Czy nie wypadałoby, aby tą aferą zajął się prokurator?

Niestety watpie czy czy jest jakies prawo ktore zabranialo by pisywac
takie wierszydla, ale nic strasznego, zawsze mozna takie prawo
ustanowic, np:

Art. 55a. 1. Kto piszac o polskich kobietach nie slawi je pod niebiosa
podlega grzywnie lub karze pozbawienia wolnosci do lat 3. Wyrok jest
podawany do publicznej wiadomosci.

2. Jezeli sprawca czynu okreslonego w ust. 1 dziala nieumyslnie,
podlega grzywnie lub karze ograniczenia wolnosci.

3. Nie popelnia przestepstwa sprawca czynu zabronionego okreslonego w
ust. 1 i 2, jezeli dopuscil sie tego czynu w ramach dzialalnosci
artystycznej lub naukowej.

Art. 55b. Niezaleznie od przepisow obowiazujacych w miejscu
popelnienia czynu zabronionego niniejsza ustawe stosuje sie do
obywatela polskiego oraz cudzoziemca w razie popelnienia przestepstw,
o ktorych mowa w art. 55 i art. 55a.

zalek

Re: „Rassenschande”

<04491f49-64a1-4383-a3f9-c6bebdcaed63n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=19600&group=soc.culture.polish#19600

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 19 Nov 2021 16:40:27 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sat, 20 Nov 2021 00:40 UTC

On Friday, November 19, 2021 at 6:40:01 PM UTC-4, brat_olin wrote:

> Ano! O kurde, nie widzialem, ze on taki rasista! I gada bez sensu,
> albowiem Bolek stal sie Noblista, tak samo jako on sam. God, help us!..
>
> --
> Smart questions to stupid answers

To byl Leon nie Borys. Tak wiec bez Nobla.

Re: „Rassenschande”

<009d6d31-57c3-4143-9baf-8488248989f4n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=19601&group=soc.culture.polish#19601

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 19 Nov 2021 16:43:31 -0800 (PST)
From: tytuskon...@gmail.com (Tytus Konopka)
 by: Tytus Konopka - Sat, 20 Nov 2021 00:43 UTC

Boris, nie Borys.

Re: „Rassenschande”

<3fe87d4e-55f0-490b-93d1-0dc42ddd9ae3n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=19604&group=soc.culture.polish#19604

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 19 Nov 2021 17:17:11 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sat, 20 Nov 2021 01:17 UTC

Po polsku.

Re: „Rassenschande”

<5b017958-4a19-40eb-8d74-7bb5399569e7n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=19606&group=soc.culture.polish#19606

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 19 Nov 2021 17:26:01 -0800 (PST)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Sat, 20 Nov 2021 01:26 UTC

sobota, 20 listopada 2021 o 02:17:12 UTC+1 cyrylme...@gmail.com napisał(a):

> Po polsku.

A tak w ogóle to na załączonym obrazku widać, jaką kobieta słowiańska Muzę i inspirację stanowiła dla Semitów.
Dobrze o tym zaświadczyć mógł swego czasu niejaki Ibrahim ibn Jakub importując żony haremowe na dwór Kalifa.

Re: „Rassenschande”

<1e86fab0-83a0-49d1-8e25-55125d195e43n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=19648&group=soc.culture.polish#19648

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 20 Nov 2021 06:21:51 -0800 (PST)
From: jfig...@gmail.com (Hreczecha)
 by: Hreczecha - Sat, 20 Nov 2021 14:21 UTC

On Friday, November 19, 2021 at 4:40:01 PM UTC-6, brat_olin wrote:

> Ano! O kurde, nie widzialem, ze on taki rasista! I gada bez sensu,
> albowiem Bolek stal sie Noblista, tak samo jako on sam. God, help us!..
>
> --
> Smart questions to stupid answers
Nie wypowiadam sie na temat sensu. Ale Nobla dostal Borys, nie Leon.

Re: „Rassenschande”

<f35ae1a0-da88-4195-ac20-dd29820a279cn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=19670&group=soc.culture.polish#19670

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 20 Nov 2021 09:55:37 -0800 (PST)
From: tytuskon...@gmail.com (Tytus Konopka)
 by: Tytus Konopka - Sat, 20 Nov 2021 17:55 UTC

On Friday, 19 November 2021 at 18:17:12 UTC-7, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Po polsku.

Wydawalo mi sie, ze nazwiska i imiona nie sa tlumaczone, ale patrzac na okladke pierwszego polskiego tlumaczenia Doktora Ziwago na polski wydanego pieciokrotnie przez Kulture [paryska] widze, zepodano imie autora Pasternaka imie jako Borys.

https://mancosu.files.wordpress.com/2014/11/sam_5371-polish-zhivago-copy.jpg

Tlumaczenia (doskonalego!) na polski dokonal Jerzy Stempowski (aka Pawel Hostowiec), tlumaczenia zas wierszy zamieszczonych w "Doktorze Ziwago" dokonal Jozef Lobodowski.

Zwracam wiec honor, Panie Strak!

Re: „Rassenschande”

<332b622f-a911-40cb-9780-9026a679239en@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=19675&group=soc.culture.polish#19675

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 20 Nov 2021 10:40:24 -0800 (PST)
From: tytuskon...@gmail.com (Tytus Konopka)
 by: Tytus Konopka - Sat, 20 Nov 2021 18:40 UTC

On Friday, 19 November 2021 at 18:26:02 UTC-7, Jakub A. Krzewicki wrote:

> [...]
> Dobrze o tym zaświadczyć mógł swego czasu niejaki Ibrahim ibn Jakub importując żony haremowe na dwór Kalifa.

Wlasciwie prawdziwe nazwisko tego podroznika brzmialo Abraham ben Yakub - w muzulmanskiej Andaluzji oraz muzulmanskich krajach biskowschodnich Zydzi Sredniowiecza uzywali arabskie imiona. Sporo zapewne arabskich naukowcow bylo ukrytymi Zydami.

Co zas do Abraham'a ben Yakov'a, Polacy powinni mu byc dozgonnie wdzieczni. To on zapisal imie miasta Krakow w swoich pamietnikach. Rowniez on upomnial imie Pragi (czeskiej) po raz pierwszy w historii za co Czesi sa mu wdzieczni. Zony "haremowe" w kraju Polan dostarczali mu miejscowi.

Re: „Rassenschande”

<54f5d806-deed-473a-b810-6fa1131bfc37n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=19705&group=soc.culture.polish#19705

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 20 Nov 2021 13:50:45 -0800 (PST)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Sat, 20 Nov 2021 21:50 UTC

sobota, 20 listopada 2021 o 19:40:25 UTC+1 tytusk...@gmail.com napisał(a):

> [...]
>
> Co zas do Abraham'a ben Yakov'a, Polacy powinni mu byc dozgonnie wdzieczni. To on zapisal imie miasta Krakow w swoich pamietnikach. Rowniez on upomnial imie Pragi (czeskiej) po raz pierwszy w historii za co Czesi sa mu wdzieczni. Zony "haremowe" w kraju Polan dostarczali mu miejscowi.

Czyli mail order bride to nie jest wynalazek współczesny.

interests / soc.culture.polish / „Rassenschande”