The meek shall inherit the earth; the rest of us will go to the stars.

interests / soc.culture.polish / Re: Nowy wirus to duży skok w ewolucji. Nie czas na dywagacje

SubjectAuthor
* Nowy wirus to duży skok w ewolucji. Nie czas na dywTytus Konopka
+- Re: Nowy wirus to duży skok w ewolucji. Nieandal
`- Re: Nowy wirus to duży skok w ewolucji. Nie czas naRusset Bulba

1
Nowy wirus to duży skok w ewolucji. Nie czas na dywagacje

<e5da1c49-510c-4333-a80e-dd54f366dabdn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=20117&group=soc.culture.polish#20117

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 26 Nov 2021 15:19:45 -0800 (PST)
Subject: Nowy_wirus_to_duży_skok_w_ewolucji._Nie_czas_na_dyw
agacje
From: tytuskon...@gmail.com (Tytus Konopka)
 by: Tytus Konopka - Fri, 26 Nov 2021 23:19 UTC

Wyborcza.pl

Wydarzenia Dnia ___ Piątek, 26 listopada 2021
Przygotował Michał Nogaś,
dziennikarz działu Kultura i "Książek. Magazynu do Czytania"

Mam dla Państwa nie za dobre wiadomości. Znacznie szybciej niż mogliśmy się spodziewać, dotarł do Europy - z RPA i Botswany - nowy wariant koronawirusa - B1.1.529.

Ma niespotykaną wcześniej liczbę mutacji w kluczowych punktach genomu, może być bardziej zakaźny od delty. To oznacza, że osób niezaszczepionych jest jeszcze większym - o ile to w ogóle możliwe! - śmiertelnym zagrożeniem.
Prawdopodobnie też, naukowcy właśnie to sprawdzają, może wymykać się obronie układu odpornościowego, jaką dają obecne szczepionki. Są pewni jednego: to duży skok w ewolucji. Na bieżąco monitorujemy doniesienia i przedstawiamy je Państwu na stronie wyborcza.pl. Nasi koledzy z działu nauka klarownie wyjaśniają, co może się wydarzyć, jakie scenariusze brane są pod uwagę przez wirusologów.
Jak słusznie zauważa Margit Kossobudzka, nie czas na kombinacje i dywagacje. Tym bardziej na tak nierozsądne działania, z jakich zasłynął w ostatnich tygodniach polski rząd. Wirus nie powiedział ostatniego słowa, walka trwa!

Tymczasem w Polsce, gdzie zaszczepiła się nieco ponad połowa obywateli, ochrona życia i zdrowia obywateli to dla PiS-u kolejny element politycznej układanki. Czy władza wprowadzi wreszcie jakieś ograniczenia? Być może i tylko w części powiatów. Powstała lista miejsc, które mogą zostać objęte kolejnym lockdownem.

Rząd, który koronawirusem zdaje się nie przejmować, ma przed sobą kolejne problemy. Do adwokatów zgłosiły się już tysiące ofiar polityki prowadzonej przez PiS. - Ponieważ represjonowani obywatele nie mogą znaleźć sprawiedliwości w kraju, postanowili zgłosić się do Trybunału w Hadze - mówi mec. Jacek Dubois, który razem z Romanem Giertychem i Mikołajem Pietrzakiem szykuje pozew przeciwko polskiej prokuraturze i policji do Międzynarodowego Trybunału Karnego.

Jak dowiedziała się "Wyborcza", Zawiadomienie o ściganiu ma dotyczyć „masowego używania organów ścigania, prokuratury, służb specjalnych CBA, policji do bezprawnego zatrzymywania, przetrzymywania bądź siłowego doprowadzania osób ze względu na ich przekonania polityczne". Żeby się tylko zaraz nie okazało, że Trybunał Konstytucyjny magister Przyłębskiej nie orzeknie, że Haga też jest niezgodna z naszą ustawą zasadniczą!
Na granicy wschodniej bez zmian. Zamiast ratować ludzi, władza łamie prawa człowieka (jak wiadomo, też będące na bakier z Konstytucją RP).
Dziś okazało się, że uzbrojeni żołnierze Wojsk Obrony Terytorialnej zaatakowali aktywistę Grupy Granica, tłumacza języka arabskiego i działacza Partii Razem Jakuba Sypiańskiego. Działo się to poza strefą stanu wyjątkowego. Policja i Straż Graniczna odmówiły początkowo przyjęcia zgłoszenia. Oficer prasowy WOT twierdzi hardo, że wszystko odbyło się zgodnie z prawem, że w Polsce można próbować siłą wywlec z samochodu człowieka, który niesie pomoc potrzebującym. Granica to miejsce, gdzie przekroczono już wszystkie granice, te moralne z pewnością.
Na koniec, by nieco odbić się od nie za dobrych wiadomości, polecam Państwu rozmowę, którą znaleźć można jedynie na wyborcza.pl i w dzisiejszym papierowym wydaniu "Wyborczej".. Wojciech Szot rozmawia z Davidem Diopem, pierwszym francuskim zdobywcą Międzynarodowego Bookera, którego powieść "Bratnia dusza" opowiada o czarnych żołnierzach z Senegalu walczących za Francję w okopach I wojny światowej. To wielka literatura, a w naszej redakcji wielka radość, że pisarz zgodził się porozmawiać właśnie z naszym dziennikarzem.

Re: Nowy wirus to duży skok w ewolucji. Nie czas na dywagacje

<snrrj1$13fo$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=20120&group=soc.culture.polish#20120

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Nowy wirus to duży skok w ewolucji. Nie
czas na dywagacje
Date: Fri, 26 Nov 2021 23:45:38 -0000 (UTC)
 by: andal - Fri, 26 Nov 2021 23:45 UTC

On Fri, 26 Nov 2021 15:19:45 -0800, Tytus Konopka wrote:

> To wielka literatura, a
> w naszej redakcji wielka radość, że pisarz zgodził się porozmawiać
> właśnie z naszym dziennikarzem.

czosnek, tylko czosnek i gorzala

Re: Nowy wirus to duży skok w ewolucji. Nie czas na dywagacje

<ca372e90-2fc6-496c-bb2e-76415c2ac008n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=20121&group=soc.culture.polish#20121

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 26 Nov 2021 15:51:04 -0800 (PST)
Subject: Re:_Nowy_wirus_to_duży_skok_w_ewolucji._Nie_czas_na
_dywagacje
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 26 Nov 2021 23:51 UTC

On Friday, November 26, 2021 at 7:19:46 PM UTC-4, tytusk...@gmail.com wrote:
> [...]
> Na koniec, by nieco odbić się od nie za dobrych wiadomości, polecam Państwu rozmowę, którą znaleźć można jedynie na wyborcza.pl i w dzisiejszym papierowym wydaniu "Wyborczej". Wojciech Szot rozmawia z Davidem Diopem, pierwszym francuskim zdobywcą Międzynarodowego Bookera, którego powieść "Bratnia dusza" opowiada o czarnych żołnierzach z Senegalu walczących za Francję w okopach I wojny światowej. To wielka literatura, a w naszej redakcji wielka radość, że pisarz zgodził się porozmawiać właśnie z naszym dziennikarzem.

Warto zachowac, zanim ich Agora zlikwiduje.

interests / soc.culture.polish / Re: Nowy wirus to duży skok w ewolucji. Nie czas na dywagacje