Moderation is a fatal thing. Nothing succeeds like excess. -- Oscar Wilde

interests / soc.culture.polish / Re: Dlaczego Radio Wolna Europa a nie Radio Wolna Polska ?

SubjectAuthor
* Dlaczego Radio Wolna Europa a nie Radio Wolna Polska ?a a
`* Re: Dlaczego Radio Wolna Europa a nie Radio Wolna Polska ?boukun
 `* Re: Dlaczego Radio Wolna Europa a nie Radio Wolna Polska ?a a
  `* Re: Dlaczego Radio Wolna Europa a nie Radio Wolna Polska ?Jakub A. Krzewicki
   `- Re: Dlaczego Radio Wolna Europa a nie Radio Wolna Polska ?A. Filip

1
Dlaczego Radio Wolna Europa a nie Radio Wolna Polska ?

<01611c5b-b44d-41ad-9836-93c1c93bc1d7n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=21594&group=soc.culture.polish#21594

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 21 Dec 2021 10:08:10 -0800 (PST)
Subject: Dlaczego Radio Wolna Europa a nie Radio Wolna Polska ?
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 21 Dec 2021 18:08 UTC

To byl wielki błąd
Pamiętał dziadka i sluchal radia
w niedzielę radio watykan
a kiedy indziej radio wolna europa
i nie widziałem jako dziecko żadnej logiki w nazwie

Radio Watykan mialo autorytet bo nazwa zgodna z prowieniencją

Ale Radio Wolna Europato co mialo znaczyć i dlaczego po polsku ?

Czy Europa była zniewolona i walczyła

Która Europa ?

Ta skąd nadawano ?

Powinno być Radio Wolna Polska
patriotyczne, skoncentrowane na sprawach polskich
ale nigdy europejskie, bo wtedy rola Polski byłą zmarginalizowane
i traktowana mimochodem

Kto zakazał nazwy Radio Wolna Polska ?

Re: Dlaczego Radio Wolna Europa a nie Radio Wolna Polska ?

<sptfct$1tpc$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=21616&group=soc.culture.polish#21616

From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 21 Dec 2021 22:02:21 +0100
 by: boukun - Tue, 21 Dec 2021 21:02 UTC

W dniu 21.12.2021 o 19:08, a a pisze:
> [...]
>
> Radio Watykan mialo autorytet bo nazwa zgodna z prowieniencją
>
> Ale Radio Wolna Europato co mialo znaczyć i dlaczego po polsku ?

Z Monachium.

Re: Dlaczego Radio Wolna Europa a nie Radio Wolna Polska ?

<50407917-0702-4a77-b0e9-accbdb5233d9n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=21621&group=soc.culture.polish#21621

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 21 Dec 2021 14:19:25 -0800 (PST)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 21 Dec 2021 22:19 UTC

On Tuesday, 21 December 2021 at 22:02:23 UTC+1, boukun wrote:

> Z Monachium.
wstydzili się użyć słowa "Polska" ?

Radio Wolna Polska miałoby status patriotyczny

a Wolna Europa z niczym sie nie kojarzyła
bo wolna od czego ?
zniewolona przez kogo ?
która Europa ?

A może Radio Wolna Polska dzisiaj ?

#RadioWolnaPolska
@RadioWolnaPolska

why not ?

Re: Dlaczego Radio Wolna Europa a nie Radio Wolna Polska ?

<06556766-2aa3-47c7-b6ff-3a8f49e03d29n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=21636&group=soc.culture.polish#21636

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 21 Dec 2021 15:35:42 -0800 (PST)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Tue, 21 Dec 2021 23:35 UTC

wtorek, 21 grudnia 2021 o 23:19:26 UTC+1 mant...@gmail.com napisał(a):

> wstydzili się użyć słowa "Polska" ?
>
> Radio Wolna Polska miałoby status patriotyczny
>
> a Wolna Europa z niczym sie nie kojarzyła
> [...]

Dlatego, że było podzielone na sekcje: polską, czeską, węgierską etc. które nie były osobnymi firmami tylko różnymi rozgłośniami tej samej firmy.
Pełną nazwą była więc Rozgłośnia (przymiotnik stosownego demoludu) Radia Wolna Europa. Np. dla Polaków: Rozgłośnia Polska Radia Wolna Europa.
Jedynym wyjątkiem były sekcje przeznaczone dla republik CCCP, które nosiły inna seryjną nazwę nazwę Radio Svoboda.

Re: Dlaczego Radio Wolna Europa a nie Radio Wolna Polska ?

<anfi+5yfi1fbsyf-lcl2@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=21637&group=soc.culture.polish#21637

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 21 Dec 2021 23:41:20 +0000 (UTC)
sha1:G/nlhgycKJy3pQp5myNw6nxd0lo=
 by: A. Filip - Tue, 21 Dec 2021 23:41 UTC

"Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> pisze:

> [...]
> Wolna Europa. Jedynym wyjątkiem były sekcje przeznaczone dla republik
> CCCP, które nosiły inna seryjną nazwę nazwę Radio Svoboda.

Jak rozumiem po odtworzeniu (w odwecie za "europeizacje" TVN) będzie się
to nazywać Radio Szybka Polska?

--
A. Filip : Big Tech Brother is watching you.