Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 23 Dec 2021 12:38:35 -0800 (PST)
Subject: "Biały ojczenasz by niezawodnie pójść do raju"
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Thu, 23 Dec 2021 20:38 UTC

"Maly Bialy Ojczenasz, który stworzył Bóg, który powiedział Bóg, który Bóg umieścił w Raju.
Wieczorem, kładąc się spać, znalazłem w moim łóżku trzy leżące anioły, jednego w nogach, dwa u wezgłowia, pośrodku zaś dobrą Marię dziewicę, która rzekła mi, abym się położył i wcale się nie wahał.
Dobry Bóg jest moim ojcem, Dobra Dziewica Maria jest moją Matką, trzej apostołowie są moimi braćmi, trzy dziewice są moimi siostrami.
Bóg przyszedł na świat na koszuli, co teraz me ciało otuli, Małgorzaty krzyż uświęcony na mej piersi naznaczony.
Pani skarżąc się Bogu idzie w pole zapłakana, aż tu nagle na swej drodze spotyka świętego Jana:
- Święty Janie, skąd przychodzisz?
- Przychodzę z Ave Salus.
- Czy nie widziałeś Pana Boga?
- Widziałem, jest w drzewie krzyża, ze zwisającymi stopami, z przybitymi dłońmi, z małą koroną cierniową na głowie.
Kto trzy razy zu rana odmówi ją składnie ten za bramy Raju w kożcu trafi snadnie."
Źródło: Enchiridion Leonis Papæ, zam. w: Georges Vergnes, Księgi które budzą strach, s. 185-196, tu: s. 189.

interests / soc.culture.polish / "Biały ojczenasz by niezawodnie pójść do raju"