The possession of a book becomes a substitute for reading it. -- Anthony Burgess

interests / soc.culture.polish / Rozmyślania przy śniadaniu

Rozmyślania przy śniadaniu

<188e8339-d8d3-4049-84bd-98aaf84c5983n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=21946&group=soc.culture.polish#21946

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 25 Dec 2021 06:16:51 -0800 (PST)
Subject: Rozmyślania_przy_śniadaniu
From: narcia...@gmail.com (narciasz)
 by: narciasz - Sat, 25 Dec 2021 14:16 UTC

Polskie tradycje
Choinka to symbol pogański z Niemiec. Bombki też.
"Cichą noc" skomponował austriacki organista.
Karp to tradycja powstała w komunie.
Sałatka jarzynowa pochodzi z Rosji.
Barszcz z Ukrainy, ten z uszkami z kultury żydowskiej,
Polacy mówią "nasze polskie tradycje" - chuja prawda!
Smacznego

Ps. Chyba przejrzę, znalazłem Boga:
https://tinyurl.com/2b8dhhb8

Re: Rozmyślania przy śniadaniu

<202df9bf-c8b4-40ba-8b36-7e121980f311n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=21949&group=soc.culture.polish#21949

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 25 Dec 2021 06:25:21 -0800 (PST)
Subject: Re:_Rozmyślania_przy_śniadaniu
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Sat, 25 Dec 2021 14:25 UTC

On Saturday, 25 December 2021 at 15:16:53 UTC+1, narciasz wrote:
> [...]
> Sałatka jarzynowa pochodzi z Rosji.
> Barszcz z Ukrainy, ten z uszkami z kultury żydowskiej,
> Polacy mówią "nasze polskie tradycje" - chuja prawda!

a narciaż to wynalazek diabelski ;)

Re: Rozmyślania przy śniadaniu

<a0557eb9-4bd2-4598-aaf8-6af144b30225n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=21973&group=soc.culture.polish#21973

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 25 Dec 2021 10:22:58 -0800 (PST)
From: alojzy.n...@gmail.com (Gwałciciel moralności werbalnej)
 by: GwaÅ‚ciciel moralnoÅ - Sat, 25 Dec 2021 18:22 UTC

Marek i Wacek - Melodia dla Zuzi
https://youtu.be/gbWNQvhQe8E

Re: Rozmyślania przy śniadaniu

<e87061ad-aca7-464c-9eed-df1766783604n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=22047&group=soc.culture.polish#22047

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 26 Dec 2021 11:03:41 -0800 (PST)
From: jfig...@gmail.com (Hreczecha)
 by: Hreczecha - Sun, 26 Dec 2021 19:03 UTC

On Saturday, December 25, 2021 at 8:16:53 AM UTC-6, narciasz wrote:
> [...]
> Sałatka jarzynowa pochodzi z Rosji.
> Barszcz z Ukrainy, ten z uszkami z kultury żydowskiej,
> Polacy mówią "nasze polskie tradycje" - chuja prawda!

No to albo jestem zdrajaca, albo prawdziwym patriota, bo na kolacje wigilijna zrobilem czerwonego lucjana (red snapper) w sosie cytrusowo-saradelowym.

Re: Rozmyślania przy śniadaniu

<sqaf7u$1pei$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=22049&group=soc.culture.polish#22049

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 26 Dec 2021 19:19:26 -0000 (UTC)
 by: andal - Sun, 26 Dec 2021 19:19 UTC

On Sun, 26 Dec 2021 11:03:41 -0800 (PST), Hreczecha wrote:

> No to albo jestem zdrajaca, albo prawdziwym patriota, bo na kolacje
> wigilijna zrobilem czerwonego lucjana (red snapper) w sosie
> cytrusowo-saradelowym.

Genetic studies have shown many fish sold as red snapper in the USA are
not actually L. campechanus, but other species in the family.[18][19]
Substitution of other species for red snapper is more common in large
chain restaurants which serve a common menu nationwide. In these cases,
suppliers provide a less costly substitute (usually imported) for red
snapper. In countries such as India, where the actual red snapper is not
available in its oceans, John snapper, Russell snapper, or a tomato red
snapper are sold as "red snapper"

Re: Rozmyślania przy śniadaniu

<sqafdc$1pei$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=22050&group=soc.culture.polish#22050

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 26 Dec 2021 19:22:21 -0000 (UTC)
 by: andal - Sun, 26 Dec 2021 19:22 UTC

On Sun, 26 Dec 2021 19:19:26 -0000 (UTC), andal wrote:

> [...]
> snapper. In countries such as India, where the actual red snapper is not
> available in its oceans, John snapper, Russell snapper, or a tomato red

ps

Karp z czasów PRL-u

Mintaje, morszczuki, panga, łosoś czy dorsz – to ryby, które najczęściej w
ciągu roku pojawiają się na naszych stołach. Jednak podczas Wigilii
stawiamy na karpia, dzieje siÄ™ tak nie bez powodu. Karp jest znany w
Polsce już od XII wieku. To zakon cystersów hodował ryby w stawach na
terenach przy zakonach. Natomiast karp jedzony jest na WigiliÄ™ dopiero od
czasów PRL-u. Wcześniej na wigilię podawało sandacza czy lina, świeża ryba
była luksusem.

Po II wojnie niewiele rodzin, które obchodziły post co piątek, mogło sobie
pozwolić na rybę. W PRL-u sklepy przeważnie świeciły pustymi pułkami, więc
ryba na sprzedaż była rzadkością. Wojna wyniszczyła wiele min. flotę
rybacką, która nie była w stanie się odbudować. Wiele zmieniło się, gdy
nowym ministrem przemysłu i handlu został Hilary Minc, autor hasła:

Karp na każdym wigilijnym polskim stole

https://www.radio90.pl/kalendarz-adwentowy-radia-90-dlaczego-na-
wigilijnym-stole-pojawia-sie-akurat-karp.html

Re: Rozmyślania przy śniadaniu

<0d7ac95f-9fb6-4257-ac04-1c218f033e5dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=22053&group=soc.culture.polish#22053

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 26 Dec 2021 12:40:08 -0800 (PST)
From: jfig...@gmail.com (Hreczecha)
 by: Hreczecha - Sun, 26 Dec 2021 20:40 UTC

On Sunday, December 26, 2021 at 1:22:23 PM UTC-6, andal wrote:

> [...]
>
> https://www.radio90.pl/kalendarz-adwentowy-radia-90-dlaczego-na-
> wigilijnym-stole-pojawia-sie-akurat-karp.html
A w USA karpii nie ma, tzn. sa, ale sie ich nie odlawia. A w dodatku, ja ich nie lubie.

Re: Rozmyślania przy śniadaniu

<d632244c-3f4d-4fa0-9c56-2ddd892ecca6n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=22055&group=soc.culture.polish#22055

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 26 Dec 2021 12:59:05 -0800 (PST)
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Sun, 26 Dec 2021 20:59 UTC

Hreczecha wrote:

> A w USA karpii nie ma, tzn. sa, ale sie ich nie odlawia.
> A w dodatku, ja ich nie lubie.

Tez nie lubie. Moze przez Minca? Na szczescie zona
przygotowuje zawsze Na Wigilie pieczonego lososia,
ktorego uwielbiam.

Re: Rozmyślania przy śniadaniu

<abb56e52-9d16-4545-8fe7-c33345dd4c11n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=22072&group=soc.culture.polish#22072

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 26 Dec 2021 16:00:21 -0800 (PST)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Mon, 27 Dec 2021 00:00 UTC

niedziela, 26 grudnia 2021 o 21:40:09 UTC+1 Hreczecha napisał(a):

> A w USA karpii nie ma, tzn. sa, ale sie ich nie odlawia. A w dodatku, ja ich nie lubie.
Chińczycy podobno odławiają, sprzedają i jedzą.

Re: Rozmyślania przy śniadaniu

<4ecb0b58-9467-4273-be4f-4d5d1ec2fb7dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=22075&group=soc.culture.polish#22075

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 26 Dec 2021 16:28:47 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Mon, 27 Dec 2021 00:28 UTC

Norweskiego z hodowli?

Re: Rozmyślania przy śniadaniu

<sqcjrp$cb7$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=22128&group=soc.culture.polish#22128

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 27 Dec 2021 14:50:33 -0000 (UTC)
 by: andal - Mon, 27 Dec 2021 14:50 UTC

On Sun, 26 Dec 2021 12:40:08 -0800 (PST), Hreczecha wrote:

> A w USA karpii nie ma, tzn. sa, ale sie ich nie odlawia. A w dodatku, ja
> ich nie lubie.

sprobuj sandacza ( walleye)

interests / soc.culture.polish / Rozmyślania przy śniadaniu