From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Putin pręży muskuły na Bałtyku. Szwecj
a_się_zbroi_w_obawie_przed_Rosją
Date: Sat, 22 Jan 2022 23:54:08 +0100
 by: boukun - Sat, 22 Jan 2022 22:54 UTC

Skandynawia była w ostatnich dniach obiektem niepokojących działań. Nad
szwedzkimi elektrowniami jądrowymi pojawiły się niezidentyfikowane
drony. Na Bałtyk wypłynęły rosyjskie okręty desantowe, a Szwedzi wysłali
na Gotlandię dodatkowe wojska.

Niespokojnie w Szwecji. Nad elektrownią atomową w Forsmark pojawił się
kilka dni temu duży, niezidentyfikowany dron. Szwedzka policja otrzymała
doniesienie o "bezzałogowcu" nad elektrownią Forsmark. Drony
zaobserwowano też nad elektrownią atomową Ringhals. Do Frosmark wysłano
duże siły policyjne i śmigłowce.

Szwedzi zaczęli wzmacniać swoje siły wojskowe na Gotlandii. Na wyspę
trafiły pododdziały reagowania kryzysowego. Port w Visby chroniły
czołgi, do miasta wysłano uzbrojone patrole.

Analitycy i eksperci wiążą te ruchy z wypłynięciem na Bałtyk grupy
wojskowych okrętów bojowych Rosji. Chodzi o okręty desantowe projektu
775, określane jako "Ropucha". To jednostki przystosowane do wysadzania
desantu, np. piechoty morskiej. Mogą być też wyposażone w pociski
przeciwlotnicze. Okręty wyszły jednak z Bałtyku.

Takie działania wymusiły reakcję Szwedów. Wysłali oni m.in. swój samolot
rozpoznania powietrznego w rejon, gdzie zaobserwowany został inny zespół
rosyjskich okrętów. Dla odmiany — służących budowie podmorskich
rurociągów. Co ciekawe, zespół ten pojawił się bardzo daleko od rejonu,
w którym trwa budowa rurociągu Nord Stream II.

Zareagowało również NATO. Na duńskiej wyspie Bornholm pojawił się m.in.
holenderski okręt amfibijny "Rotterdam".

Bać się, bić czy... ignorować?

Rodzą się pytania o bezpieczeństwo Europy i Polski. Także w kontekście
wciąż aktualnego zagrożenia Ukrainy ze strony Rosji. Może to mieć też
związek z prowokacyjnymi wypowiedziami Rosji, odnoszącymi się do
możliwości rozszerzenia NATO o Szwecję i Finlandię. Szef rosyjskiego
MSZ, Siergiej Ławrow, wypowiadał się w tonie wskazującym na dużą niechęć
Rosji do rozszerzenia Sojuszu Atlantyckiego o te państwa.

Nastroje tonuje były oficer polskiego wywiadu, Vincent Severski.

Nic nowego. Jak co roku. Wzmocnienie nastrojów i budżetu. Potwór z Loch
Ness, czyli rosyjskie okręty podwodne - mówi o2.pl Severski.
Severski przekonuje, by nie ekscytować się działaniami po obu stronach.
Rosjanie, jak mówi, nie rzucą się nagle na Szwecję i Finlandię, bo to
mogłoby oznaczać wybuch wojny w Europie. Dodaje również, że działania te
są obliczone na rosyjski użytek wewnętrzny, na napędzenie działań
przemysłu wojskowego i medialno-polityczne uzasadnienie ostrej retoryki
i działań wobec Europy.

To element budowania napięcia przez Rosję. Prężą muskuły. To powtarzalna
taktyka - dodaje z kolei Piotr Żochowski, analityk bezpieczeństwa z
Ośrodka Studiów Wschodnich.

https://www.o2.pl/informacje/putin-prezy-muskuly-na-baltyku-szwecja-sie-zbroi-w-obawie-przed-rosja-6727364169870176a

FAKTY
4 dni temu
zgłoś do moderacji

Odpowiedz
Cos lecialo - to musi byc ruskie, okrety napewno przygotowuja desant
choc poplynely z powrotem. NATO, US, Ukraina, UK, i Polska ( w takiej
kolejnosci) chca wojny z Rosja i caly czas do niej podrzegaja.

Re: Putin pręży muskuły na Bałtyku. Szwecja się zbroi w obawie przed Rosją

<67c9bd58-db73-4839-a222-122453114987n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=24923&group=soc.culture.polish#24923

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 23 Jan 2022 14:51:03 -0800 (PST)
Subject: Re: Putin pręży muskuły na Bałtyku. Szwecja się
zbroi w obawie przed Rosją
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Sun, 23 Jan 2022 22:51 UTC

On Saturday, January 22, 2022 at 7:24:11 PM UTC-3:30, boukun wrote:
> [...]
> choc poplynely z powrotem. NATO, US, Ukraina, UK, i Polska ( w takiej
> kolejnosci) chca wojny z Rosja i caly czas do niej podrzegaja.

W petersburskiej farmie trolli nie maja slownika jezyka polskiego? Nie mogli sie skonsultowac z
Niedzwieckim?Aaa, racja ten tez przewidywal najazd Rosji na Polske. Deklaracja targowicka:

- " naród polski czeka na wkroczenie wojsk rosyjskich jak na zbawienie..."
- "Więc jak już do tej wojny dojdzie, to ja wiem, po czyjej stronie stanę... "
Jaroslaw Niedzwiecki

Re: Putin pręży muskuły na Bałtyku. Szwecja się zbroi w obawie przed Rosją

<ssls43$6lq$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=24931&group=soc.culture.polish#24931

From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Putin pręży muskuły na Bałtyku. Sz
wecja_się_zbroi_w_obawie_przed_Rosją
Date: Mon, 24 Jan 2022 10:39:15 +0100
 by: boukun - Mon, 24 Jan 2022 09:39 UTC

W dniu 23.01.2022 o 23:51, Piotr pisze:

> [...]
> - "Więc jak już do tej wojny dojdzie, to ja wiem, po czyjej stronie stanę... "

Będziecie jeszcze wyć do księżyca, podżegacze.

interests / soc.culture.polish / Re: Putin pręży muskuły na Bałtyku. Szwecja się zbroi w obawie przed Rosją