The price of success in philosophy is triviality. -- C. Glymour.

interests / soc.culture.polish / Pilne: Dziewczyna wielbłąd: Ella Harper

SubjectAuthor
* Pilne: Dziewczyna wielbłąd: Ella Harpera a
`* Re: Pilne: Dziewczyna wielbłąd: Ella Harpera a
 `- Re: Pilne: Dziewczyna wielbłąd: Ella Harpera a

1
Pilne: Dziewczyna wielbłąd: Ella Harper

<b53db61d-e84d-4842-bdf5-1999889c961fn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=26917&group=soc.culture.polish#26917

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 11 Feb 2022 03:29:20 -0800 (PST)
Subject: Pilne:_Dziewczyna_wielbłąd:_Ella_Harper
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Fri, 11 Feb 2022 11:29 UTC

==Zaklęte w kadrze: "Dziewczyna wielbłąd", która rzuciła karierę, by wrócić do szkoły

=="Jestem nazywana »Dziewczyną wielbłądem«, ponieważ moje kolana wykręcają się do tyłu. (...). Przez ostatnie cztery lata podróżowałam i pracowałam w show-biznesie, teraz jest rok 1886 r. i zamierzam z tego zrezygnować, by pójść do szkoły i przygotować się do innego zawodu" — widniała informacja na karcie nastolatki. Do cyrku dziewczynka trafiła już jako 12-latka. Dzięki determinacji udało jej się jednak zerwać z "pokazami osobliwości" (ang. freak shows), które przyniosły jej sławę i pieniądze. W kolejnej odsłonie cyklu Zaklęte w Kadrze przypominamy historię Elli Harper.

https://www.onet.pl/kultura/onetkultura/zaklete-w-kadrze-dziewczyna-wielblad-ktora-rzucila-kariere-by-wrocic-do-szkoly/grgz5l2,681c1dfa

Re: Pilne: Dziewczyna wielbłąd: Ella Harper

<9f482bc8-33a2-4a26-b496-d94bbf7072den@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=26918&group=soc.culture.polish#26918

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 11 Feb 2022 03:31:55 -0800 (PST)
Subject: Re:_Pilne:_Dziewczyna_wielbłąd:_Ella_Harper
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Fri, 11 Feb 2022 11:31 UTC

On Friday, 11 February 2022 at 12:29:21 UTC+1, a a wrote:
> [...]
>
> =="Jestem nazywana »Dziewczyną wielbłądem«, ponieważ moje kolana wykręcają się do tyłu. (...). Przez ostatnie cztery lata podróżowałam i pracowałam w show-biznesie, teraz jest rok 1886 r. i zamierzam z tego zrezygnować, by pójść do szkoły i przygotować się do innego zawodu" — widniała informacja na karcie nastolatki. Do cyrku dziewczynka trafiła już jako 12-latka. Dzięki determinacji udało jej się jednak zerwać z "pokazami osobliwości" (ang. freak shows), które przyniosły jej sławę i pieniądze. W kolejnej odsłonie cyklu Zaklęte w Kadrze przypominamy historię Elli Harper.

https://youtu.be/NbFxDU2f7Rg

Re: Pilne: Dziewczyna wielbłąd: Ella Harper

<320b2c42-6afa-4d8a-a569-89e967566bb8n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=26919&group=soc.culture.polish#26919

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 11 Feb 2022 03:37:22 -0800 (PST)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Fri, 11 Feb 2022 11:37 UTC

On Friday, 11 February 2022 at 12:31:56 UTC+1, a a wrote:

> https://youtu.be/NbFxDU2f7Rg
==Przez kolejne cztery lata dziewczynka okłada zarobione pieniądze, by móc zrezygnować z występów — i dokończyć edukację.

--Rok później dziewczyna rozpoczęła naukę. O jej późniejszych losach nie wiadomo zbyt wiele. W 1905 r. Harper poślubia Roberta L. Savely'a, nauczyciela ze szkoły publicznej. Już 10 miesięcy później parze rodzi się córeczka, Mabel Evans, która zmarła zaledwie w sześć miesięcy po porodzie. Kilka lat później małżeństwo decyduje się na adopcję dziewczynki — Jewel Savely umiera jednak w wieku niespełna trzech miesięcy. Ze spisów ludności wynika, że para ostatecznie nie doczekała się potomstwa.

Ella zmarła 19 grudnia 1921 r. w rodzinnym Tennessee na raka okrężnicy.

interests / soc.culture.polish / Pilne: Dziewczyna wielbłąd: Ella Harper