From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: "Wstyd, że głosowałem na Andrzeja Dudę
"._Patryk_Jaki_zaskoczył
Date: Fri, 11 Feb 2022 15:53:46 +0100
 by: boukun - Fri, 11 Feb 2022 14:53 UTC

- Jest mi wstyd za to, że na niego głosowałem i że namawiałem, chociaż
widziałem jego słabości. Widziałem już, że jest głównie odpowiedzialny
za to, że ten pomysł związany z reformą sądownictwa się nie udał -
powiedział europoseł Solidarnej Polski Patryk Jaki o prezydencie
Andrzeju Dudzie.

Patryk Jaki przypomniał w nagraniu na platformie YouTube wypowiedzi
prezydenta Andrzeja Dudy, który dwa lata temu w kampanii prezydenckiej w
bardzo ostrych słowach krytykował sędziów. Zestawił to z niedawną
zapowiedzią prezydenckiego projektu likwidacji Izby Dyscyplinarnej Sądu
Najwyższego, której istnienie blokuje przekazanie Polsce funduszy
unijnych z Funduszu Odbudowy i Krajowego Planu Odbudowy.

Patryk Jaki żałuje głosowania na Andrzeja Dudę
- Czyli to czego najbardziej bali się sędziowie i to co ich wewnętrznie
dyscyplinowało - bo to normalna zasada - czyli Izba Dyscyplinarna, jej
600 wyroków i uchylanie immunitetów za sprawy kryminalne - bo chodzi
m.in. o oskarżenie sędziego o gwałt na koleżance - w tej chwili straci
swój status? To jest wzmacnianie państwa, o którym mówił pan prezydent -
ironizował Patryk Jaki.

- Pan prezydent zgadza się z Platformą Obywatelską, ponieważ chce
zaproponować mechanizm weryfikacji sędziów, bo może zostali źle wybrani,
bo rządzi PiS i mogą być wątpliwości co do podstawy prawnej - dodał.

Były wiceminister sprawiedliwości zarzucił prezydentowi hamowanie
reformy sądownictwa przez zawetowanie projektów Zbigniewa Ziobry.

- Przypomnijmy sobie, kto stworzył to prawo. Ministerstwo
Sprawiedliwości, w którym swego czasu pracowałem, przygotowało projekty
reformy sądownictwa, które szły bardzo daleko. Przewidywały mały Sąd
Najwyższy i sprawiłyby, że wiele osób, które państwo kojarzycie, nie
orzekałoby. Pan prezydent to zawetował. Ustawy, o które toczy się spór z
Brukselą, to ustawy pana prezydenta. Pan prezydent mówi, że sam stworzył
złe podstawy prawne - mówił dalej Patryk Jaki.

Jaki o Dudzie: Jest mi wstyd, że na niego głosowałem
Europoseł Solidarnej Polski kpił, że proponując projekt likwidujący Izbę
Dyscyplinarną prezydent Duda "uratował Polskę sam przed sobą". Zdaniem
współpracownika Zbigniewa Ziobry wprowadzi to "niewidziany od dekad chaos".

- O to dokładnie Komisji Europejskiej i Niemcom chodzi, żeby Polska
została tak osłabiona, żeby nie mogła już fikać. Kto nam to wszystko
gotuje? To wszystko zgotował nam prezydent Andrzej Duda - stwierdził
Patryk Jaki, po czym przyznał, że żałuje wspierania Andrzeja Dudy w
wyborach.

- Jest mi wstyd za to, że na niego głosowałem i że namawiałem, chociaż
widziałem jego słabości. Widziałem już, że jest głównie odpowiedzialny
za to, że ten pomysł związany z reformą sądownictwa się nie udał. On go
nie dość, że przerwał, to jeszcze zaproponował własne ustawy, które
mówiąc delikatnie nie były najmądrzejsze, bo sam je kwestionuje -
powiedział Patryk Jaki.

https://wiadomosci.wp.pl/wstyd-ze-glosowalem-na-andrzeja-dude-patryk-jaki-zaskoczyl-6736209114176320a

czehoo
1 godzinę temu
Ja się wstydzić nie muszę, bo za żadne pieniądze nie zagłosowałbym na
PISIORA....

Re: "Wstyd, że głosowałem na Andrzeja Dudę". Patryk Jaki zaskoczył

<787aa954-70c6-4635-809b-d500f6dd8e27n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=26945&group=soc.culture.polish#26945

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 11 Feb 2022 07:00:47 -0800 (PST)
Subject: Re: "Wstyd, że głosowałem na Andrzeja Dudę". Pat
ryk Jaki zaskoczył
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Fri, 11 Feb 2022 15:00 UTC

boukun wrote:

> [...]
> za to, że ten pomysł związany z reformą sądownictwa się nie udał -
> powiedział europoseł Solidarnej Polski Patryk Jaki o prezydencie

Patryk Jaki ma racje jesli chodzi o role prez. Dudy w udupieniu reformy
sądownictwa. Ale nigdy nie bede zalowal swojego glosu na prez. Dude
w wyborach w 2015 i w 2020 r. Wybor wtedy Komorowskiego czy
Trzaskowskiego bylby tragedia.

Re: "Wstyd, że głosowałem na Andrzeja Dudę". Patryk Jaki zaskoczył

<su5tpu$1deq$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=26946&group=soc.culture.polish#26946

From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: "Wstyd, że głosowałem na Andrzeja D
udę". Patryk Jaki zaskoczył
Date: Fri, 11 Feb 2022 16:02:22 +0100
 by: boukun - Fri, 11 Feb 2022 15:02 UTC

W dniu 11.02.2022 o 16:00, brat_olin pisze:

> [...]
> sądownictwa. Ale nigdy nie bede zalowal swojego glosu na prez. Dude
> w wyborach w 2015 i w 2020 r. Wybor wtedy Komorowskiego czy

No na pewno.

interests / soc.culture.polish / "Wstyd, że głosowałem na Andrzeja Dudę". Patryk Jaki zaskoczył