Let's remind ourselves that last year's fresh idea is today's cliche. -- Austen Briggs

interests / soc.culture.polish / Re: Sypać mandalę...

SubjectAuthor
* Re: Sypać mandalę...narciasz
`* Re: Sypać mandalę...Jakub A. Krzewicki
 +- Re: Sypać mandalę...boukun
 `- Re: Sypać mandalę...narciasz

1
Re: Sypać mandalę...

<6d0a3c27-b63e-4e26-a8fc-b85b0a0b2cdfn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=27022&group=soc.culture.polish#27022

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 11 Feb 2022 19:41:32 -0800 (PST)
Subject: Re: Sypać mandalę...
From: narcia...@gmail.com (narciasz)
 by: narciasz - Sat, 12 Feb 2022 03:41 UTC

Jakubku, nie zasrywaj ściepowej przestrzeni. Proszę.

piątek, 11 lutego 2022 o 17:10:11 UTC-5 Jakub A. Krzewicki napisał(a):
> ...Kalaczakry w Warszawce dla pokoju i demokracji.
> Ale to już!

Re: Sypać mandalę...

<1b5e79ce-97f0-449c-99a3-3894eb19e1acn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=27025&group=soc.culture.polish#27025

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 11 Feb 2022 22:33:59 -0800 (PST)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Sat, 12 Feb 2022 06:33 UTC

sobota, 12 lutego 2022 o 04:41:33 UTC+1 narciasz napisał(a):
> Jakubku, nie zasrywaj ściepowej przestrzeni. Proszę.
Próbuję tylko powiedzieć, co zrobić, żeby uratować Polaków. Miliony Polaków.
Przed rozpierduchą ruską i usrańską.
Jak dla Ciebie Edzik tybetanizm to sranie, to już nie wiem, z kim mam rozmawiać.

Re: Sypać mandalę...

<su7nl2$1e4e$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=27027&group=soc.culture.polish#27027

From: bou...@gmail.com (boukun)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 12 Feb 2022 08:29:39 +0100
 by: boukun - Sat, 12 Feb 2022 07:29 UTC

W dniu 12.02.2022 o 07:33, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Próbuję tylko powiedzieć, co zrobić, żeby uratować Polaków. Miliony Polaków.
> Przed rozpierduchą ruską i usrańską.
> Jak dla Ciebie Edzik tybetanizm to sranie, to już nie wiem, z kim mam rozmawiać.

Musisz mieć niskie poczucie wartości, podchlebiając się takiemu staremu,
pojebanemu, otępiałemu zgredowi.

Re: Sypać mandalę...

<3ed74b6e-ccce-406f-a08a-d27420446122n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=27028&group=soc.culture.polish#27028

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 12 Feb 2022 00:02:12 -0800 (PST)
From: narcia...@gmail.com (narciasz)
 by: narciasz - Sat, 12 Feb 2022 08:02 UTC

sobota, 12 lutego 2022 o 01:34:00 UTC-5 Jakub A. Krzewicki napisał(a):
> Próbuję tylko powiedzieć, co zrobić, żeby uratować Polaków. Miliony Polaków.
> Przed rozpierduchą ruską i usrańską.
> Jak dla Ciebie Edzik tybetanizm to sranie, to już nie wiem, z kim mam rozmawiać.

Sorry Jakubku... Sorry.
Poniosło mnie, a powinienem najpierw zasięgnąć języka, co uczyniłem!

Słowo mandala pochodzi z sanskrytu, gdzie oznacza: cały świat, święty krąg, centrum lub koło życia. Hindusi nazywają tak okręgi rysowane podczas rytuałów religijnych.. Jednakże historia mandali sięga dalej i szerzej - aż po koliste rysunki, będące najstarszymi symbolami religijnymi ludzkości niemal wszystkich kultur od czasu paleolitu począwszy.

Najwspanialszymi mandalami może się poszczycić buddyzm tybetański, w którym tworzenie i oglądanie mandali jest formą medytacji. Także kultura chrześcijańska posiada swoje dzieła: witraże w kształcie rozet w średniowiecznych katedrach, czy też serię mandali Giordano Bruno.

Współcześnie, mandale spopularyzował w Europie Carl Gustav Jung - współtwórca psychoanalizy, odkrywając mandalę jako sposób terapii. U swoich pacjentów zauważył, że w chwilach dezorientacji i utraty punktu odniesienia kreślą oni nieświadomie koliste rysunki. Uznając, że są one wyrazem dążenia do ładu i przedstawiają zjednoczenie zwalczających się przeciwieństw, wykorzystał tworzenie mandali i pracę z nimi do wyprowadzania pacjentów z nerwic, depresji i psychoz.

Koło, łuk - motyw artystyczny występujący głównie w sztuce buddyjskiej, gdzie jego tworzenie a następnie niszczenie jest uważane za rodzaj medytacji i ma spore znaczenie religijne.
Mandala buddyjska to harmonijne połączenie koła i kwadratu, gdzie koło jest symbolem nieba, transcendencji, zewnętrzności i nieskończoności, natomiast kwadrat przedstawia sferę wewnętrzności, tego co jest związane z człowiekiem i ziemią. Obie figury łączy punkt centralny, który jest zarówno początkiem jak i końcem całego układu. Istnieją różne rodzaje mandali. Są mandale oczyszczające, występują też mandale wzmacniające określone cechy lub poszczególne obszary ludzkiego życia. W najszerszym znaczeniu mandale są diagramami, które ukazują w jaki sposób chaos przybiera harmonijną formę. Najstarsze tego rodzaju wizerunki sięgają paleolitu. Daje się je także zauważyć na planie budowli starożytnego Egiptu, Babilonu czy Jawy.

Mandala wywodzi się ze starożytnego Tybetu. Jest instrumentem, który służy mnichom buddyjskim do medytacji. Może przyjmować różne formy: rysunków, rzeźb, a także układów tanecznych. Najbardziej znane są mandale usypywane z piasku. Czynność ta jest demonstracją przemijalności życia i tymczasowości. Tworzeniu skomplikowanych mandal z kolorowego piasku przez mnichów buddyjskich towarzyszą medytacja i modlitwy..

Mandalę można spotkać również w kościołach katolickich. Ma tam najczęściej formę witraży.

Wot bladź! Gdyby nie ty Jakubku, nadal bym tkwił w czarnej dupie nie wiedząc z czym się je Mandale.

Ściepa uczy,
Ściepa radzi,
Ściepa nigdy cię nie zdradzi!

Ps. a ty bokun skurwysynu, obyś zdechł na Covida! - lub na raka prostaty skurwysynu.

interests / soc.culture.polish / Re: Sypać mandalę...