FORTUNE'S RULES TO LIVE BY: #23 Don't cut off a police car when making an illegal U-turn.

interests / soc.culture.polish / Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)

SubjectAuthor
* Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)brat_olin
+* Re: Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)Gwałciciel moralności werbalnej
|+- Re: Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)brat_olin
|`- Re: Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)Russet Bulba
+- Re: Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)ZalekBloom
`* Re: Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)Russet Bulba
 `- Re: Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)Russet Bulba

1
Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)

<6d6d8714-5a8b-4583-99ba-14eae774dc07n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=32467&group=soc.culture.polish#32467

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 4 Apr 2022 02:43:20 -0700 (PDT)
Subject: Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Mon, 4 Apr 2022 09:43 UTC

https://takzetego.pl/byl-profesor-nie-ma-profesora/

Ideologiczne odchylenie w lewo amerykańskich uniwersytetów nie podlega dyskusji. Bez względu na to, jaką miarę porównawczą wybierzemy, polityczne skrzywienie szkolnictwa wyższego w USA jest ekstremalne.

Najbardziej światopoglądowo zbalansowany wydaje się być wydział ekonomii, gdzie na raptem jednego pracownika akademickiego z tytułem doktora o sympatiach konserwatywnych przypada 5.5 ekonomistów sympatyzujących z lewicą. Dalej nierównowaga robi się już tylko miażdżąca. Przykładowo: stosunek socjologów (w tym gronie mieszczą się kryminolodzy), deklarujących poparcie dla Partii Republikańskiej, do socjologów (kryminologów), faworyzujących Partię Demokratyczną, wynosi – uwaga! – 1 do prawie 44. Dysproporcje ilościowe na kierunkach obejmujących szeroko rozumiane „zdrowie publiczne” osiągają z kolei zupełnie groteskowe rozmiary – tak groteskowe, że w całym przeogromnym Towarzystwie Badań Epidemiologicznych (Society for Epidemiologic Research/SER) ledwo 4.4 proc. osób identyfikuje się na anonimowych formularzach ankietowych jako zwolennik lub zwolenniczka prawicy. Gdy pójdziemy śladem pieniędzy w postaci gratyfikacji i darowizn na kampanie wyborcze, zauważymy analogiczną prawidłowość: edukacja i obróbka informacji zdominowane są niemal bez reszty przez apologetów progresywizmu.

Jak dowodzą prekursorskie analizy, wykonane na grupie krajów anglosaskich i sporządzone przez Erica Kaufmanna, profesora politologii na Uniwersytecie Londyńskim, brak różnorodności programowej, zanik kultury sporu oraz homogenizacja dyskursu sprzyjają tworzeniu systemu zorganizowanego językowego i myślowego tchórzostwa po stronie tych, którzy znajdują się w mniejszości. Przeszło połowa amerykańskich i brytyjskich wykładowców o konserwatywnych zapatrywaniach przyznaje, że praktykują autocenzurę w nauczaniu i publikowaniu ze strachu przed środowiskowym ostracyzmem, jak również z obawy, że w ramach zemsty mogą zostać odcięci od grantów badawczych tudzież utracić przywilej bycia zapraszanym na konferencje. W załączonym raporcie wspomina się jeszcze, że wobec 1/3 prawoskrętnych studentów i członków kadry pedagogicznej wysuwane były groźby wszczęcia postępowań dyscyplinarnych za głoszone poglądy, natomiast 70 proc. zetknęło się na swoich macierzystych wydziałach z wrogim i nietolerancyjnym traktowaniem.

Ten nieco rozciągnięty prolog był konieczny dla lepszego zilustrowania przypadku, który chciałbym tutaj omówić.

Lawrence Mead, profesor nauk politycznych (jego pisma i badania miały ogromny wpływ na kształt reform socjalnych w USA, Australii, Nowej Zelandii i w wielu państwach Europy kontynentalnej), sympatyk Partii Republikańskiej, człowiek poważany na salonach, figura z głównego nurtu życia publicznego. Nie da się już być bardziej mainstreamową osobistością. W roku 2020 popełnił jednak niewybaczalny błąd. Na łamach periodyku „Society” ukazał się wtedy jego esej zatytułowany „Poverty & Culture” („Ubóstwo i kultura”). Z grubsza rzecz ujmując, Mead argumentował w nim, że wskaźniki biedy w Ameryce wśród Latynosów i szczególnie czarnoskórych są relatywnie wyższe niż u Azjatów i białych, ponieważ grupy te hołdują innym wzorcom kulturowym. No i rozpętało się piekło.

Do redakcji pisma napłynęło setki petycji od zionących nienawiścią, skrajnie lewicowych „działaczy antyrasistowskich” oraz pracowników akademickich. Oskarżono Meada o rutynowe „odchylenia prawicowe”: stygmatyzowanie mniejszości, powielanie rasowych stereotypów i oczywiście potajemne sprzyjanie białej supremacji. W rezultacie nagonki zrecenzowany artykuł wycofano z publikacji, wydawca grzecznie przeprosił, z kolei uczelnia zatrudniająca profesora, Uniwersytet Nowojorski (NYU), wystosowała oświadczenie, w którym odżegnała się od twierdzeń zaprezentowanych w tekście, nazywając je „fałszywymi”.

Zwracam uwagę, że przez cały czas opisuję fanatyczne reakcje lewicy na mało oryginalny felieton, mieszczący się w ramach politycznie poprawnego, konserwatywno-centrowego dyskursu w USA. W artykule Meada nie ma niczego, co nie wyszłoby już wcześniej spod pióra choćby Thomasa Sowella czy ekonomicznego noblisty, Miltona Friedmana. Nowojorczyk ani razu nie wspomniał o fundamentalnym wpływie genów na różnice w inteligencji między rasami, o istotnie genetycznym podłożu antyspołecznych zachowań (w tym agresji), o dziedzicznej skłonności do przemocy itd. (zobacz więcej tutaj). Nawet przelotnie nie zahaczył o żaden z tych kontrowersyjnych i polaryzujących tematów. Zero intencji w podburzaniu egzaltowanych pięknoduchów. Mimo to i tak go publicznie zlinczowano i prawie utożsamiono z Ku Klux Klanem.

Polemika z dogmatami rasowymi jest dzisiaj w Ameryce głównym powodem sekowania badaczy z domeny nauk społecznych. Złowrogi odzew i chorobliwą ekscytację wzbudza również krytyka działalności Black Lives Matter/BLM. Generalnie wszystko, co wykracza poza ortodoksyjne ramy powszechnie akceptowanych, akademickich przesądów (dobrym przykładem jest roztrząsana właśnie przez Meada, schematyczna korelacja rasa-bieda-przestępczość), może spotkać się z ostrą odpowiedzią cenzorów i zapalczywymi protestami aktywistów. Trend ów wyraźnie się nasilił, zwłaszcza w ostatnim okresie.

Memento z tej historii płynie takie, że o czarnej społeczności w Ameryce można mówić albo pozytywnie, albo wspaniale. Milczenie też nikogo nie ocali. Niezabieranie głosu już samo w sobie jest podejrzane w oczach cerberów, strzegących jedynie słusznej narracji.

Re: Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)

<b6620921-2a58-47a6-8742-1fbac0cb46ben@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=32468&group=soc.culture.polish#32468

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 4 Apr 2022 03:31:21 -0700 (PDT)
From: alojzy.n...@gmail.com (Gwałciciel moralności werbalnej)
 by: Gwałciciel moralno - Mon, 4 Apr 2022 10:31 UTC

brat_olin napisał(a):
> Mead argumentował w nim, że wskaźniki biedy w Ameryce wśród
> Latynosów i szczególnie czarnoskórych są relatywnie wyższe niż u Azjatów
> i białych, ponieważ grupy te hołdują innym wzorcom kulturowym.

Jest gdzieś opis tych wzorców?

OT.
Ale za to są w enbiej i szybciej biegają, zawsze to coś:)

Re: Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)

<370d1f0a-2874-438a-8d08-6a744d444e71n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=32491&group=soc.culture.polish#32491

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 4 Apr 2022 08:32:26 -0700 (PDT)
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Mon, 4 Apr 2022 15:32 UTC

Gwałciciel moralności werbalnej wrote:

> Jest gdzieś opis tych wzorców?
> OT. Ale za to są w enbiej i szybciej biegają, zawsze to coś:)

Ano. Larry Bird was the best!

Re: Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)

<032a100d-67c2-449c-ab10-e1e181ce73d0n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=32497&group=soc.culture.polish#32497

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 4 Apr 2022 09:19:31 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Mon, 4 Apr 2022 16:19 UTC

On Monday, April 4, 2022 at 7:31:26 AM UTC-3, Gwałciciel moralności werbalnej wrote:
> Jest gdzieś opis tych wzorców?
>

> OT.
> Ale za to są w enbiej i szybciej biegają, zawsze to coś:)

Wszedzie w zyciu. W USA, UK i gdzie indziej. W Afryce, Karaibach, Ameryce Lacinskiej i Azji. Wschodni Azjaci wszedzie sobie rade daja lecz najmniej w sporcie. Czarni w sporcie wszedzie sobie rade daja ale najmniej w czym innym. Wolno twierdzic dlaczego, tj z uwagi na rasizm lecz nie wolno badac. Czego sie boja?

Re: Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)

<3pem4h92u24oae3vq4bq5edvgtdgk94ha7@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=32506&group=soc.culture.polish#32506

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 04 Apr 2022 15:03:28 -0400
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Mon, 4 Apr 2022 19:03 UTC

On Mon, 4 Apr 2022 02:43:20 -0700 (PDT), brat_olin
<bratolin9@gmail.com> wrote:

> [...]
>prawidłowość:
>edukacja i obróbka informacji zdominowane są niemal bez reszty przez

Nie spodziewalem sie Panie Leszku ze bedzie Pan rozpowszechnial
artykuly atakujace prawice. Tak, ludzie z wyzszym wyksztalceniem i z
wyzszym IQ z reguly maja lewicowe poglady. Zreszta NYT tez tak
twierdzi:
https://www.nytimes.com/2021/09/08/us/politics/how-college-graduates-vote.html

> [...]
>70 proc. zetknęło się na swoich macierzystych wydziałach z wrogim i

Coz, intelektualne tchorzostwo prawicy latwo zrozumiec, szkoda ze
prawicowcy nie pamietaja jak jeszcze nie tak dawno oskarzano lewice o
komunizm i zdrade:
https://www.britannica.com/topic/McCarthyism

https://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood_blacklist

> [...]
>mówić albo pozytywnie, albo wspaniale. Milczenie też nikogo nie ocali.
>Niezabieranie głosu już samo w sobie jest podejrzane w oczach cerberów,

Nie ulega watpliwosci ze dzis dzis lewica probuje robic to samo co nie
tak dawno prawica robila z lewica. Idiotow mozna znalazc po obu
stronach barykady. Dla lewicowych idiotow kazdy prawicowiec to rasista
i faszysta, a dla idiotow prawicowych kazdy lewicowiec to komunista.
Najsmutniejsze jest to ze walka ideologiczna prowadzona jest rowniez w
nauce.
Wiekszosc prawicowcow bez wzgledu na wyksztalcenie uwaza ze Global
Warming jest 'tzw', a wiekszosc lewicowcow bez wzgledu na
wyksztalcenie uwaza ze juz niedlugo nastapi ekologiczna katastrofa.
Troche lepiej jest jesli chodzi i medycyne - wiekszosc inteligientnych
prawicowcow pomimo ze krytykuje szczpionki bez zadnych wahan sie
szczepi - i mowie nie tylko o sciepowcach, szczepili sie De Santis i
Trump.

zalek

Re: Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)

<937a22e2-db20-483d-bf03-a2b08045575dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=32508&group=soc.culture.polish#32508

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 4 Apr 2022 12:27:59 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Mon, 4 Apr 2022 19:27 UTC

On Monday, April 4, 2022 at 6:43:21 AM UTC-3, brat_olin wrote:
> [...]
>
> Memento z tej historii płynie takie, że o czarnej społeczności w Ameryce można mówić albo pozytywnie, albo wspaniale. Milczenie też nikogo nie ocali. Niezabieranie głosu już samo w sobie jest podejrzane w oczach cerberów, strzegących jedynie słusznej narracji.

Ano panie Leszku jest to prawda. Pinker potwierdza:

https://youtu.be/LgVzm_3I-pM

Re: Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)

<692b3312-c251-4f2a-a1ef-59405d76d33bn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=32509&group=soc.culture.polish#32509

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 4 Apr 2022 12:45:22 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Mon, 4 Apr 2022 19:45 UTC

On Monday, April 4, 2022 at 4:28:00 PM UTC-3, Russet Bulba wrote:

> Ano panie Leszku jest to prawda. Pinker potwierdza:
>
> https://youtu.be/LgVzm_3I-pM

W sumie bolszewicy, stalinowcy czy nazisci poniewaz w swojej esencji tj totalitaryzmie do tego sie to sprowadza.

https://youtu.be/p_A4sSCopgE

interests / soc.culture.polish / Byl profesor, i nie ma profesora (przypadek Lawrence Mead'a)