Life is cheap, but the accessories can kill you.

interests / soc.culture.polish / Re: miałem proroczy sen

SubjectAuthor
* miałem proroczy sennarc...@gmail.com
`* Re: miałem proroczy sennarc...@gmail.com
 `* Re: miałem proroczy senandal
  `* Re: miałem proroczy sennarc...@gmail.com
   `* Re: miałem proroczy senandal
    `- Re: miałem proroczy senandal

1
miałem proroczy sen

<f78d022e-fd7a-4afb-b3d6-151e78fb8145n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=34986&group=soc.culture.polish#34986

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 5 May 2022 02:38:13 -0700 (PDT)
Subject: miałem_proroczy_sen
From: narcia...@gmail.com (narc...@gmail.com)
 by: narc...@gmail.com - Thu, 5 May 2022 09:38 UTC

https://images92.fotosik.pl/590/073eaabd20e0c41f.jpg

Re: miałem proroczy sen

<c29c1743-3f48-454c-9ba2-6d5d3211d8c6n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35159&group=soc.culture.polish#35159

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 6 May 2022 14:00:50 -0700 (PDT)
Subject: Re:_miałem_proroczy_sen
From: narcia...@gmail.com (narc...@gmail.com)
 by: narc...@gmail.com - Fri, 6 May 2022 21:00 UTC

Cdn.

Z tego co słychać widać i czuć, Ukrainie nie zabraknie środków, ani motywacji do prowadzenia wojny z Putynem. Co zasadniczo implikuje, że ją wygra. Zresztą oczekiwania co do wyniku są następujące:
Cele wojenne Putyna są już niemożliwe do realizacji, i ta wojna jest dla niego przegrana. Ale jak bardzo przegrane, ile będzie jeszcze ofiar i co dalej, to jest kwestia szczegółowego rozwoju sytuacji.

Otóż najbliższe tygodnie będą stopniowo wzbierające na siłę ofensywy ukraińskie. Pierwsza w stronę Mariupola. Mariupol zostanie odblokowany. Powiedzmy do dnia zwycięstwa w ruskim kalendarzu.
Następnie, po drobnej przerwie operacyjnej, czyli prawdopodobnie w drugiej połowie mają ruszą dwie ofensywy. Jedną na północy drugą na południu. Ta północna zapewne będzie miała na celu odcięcie rosyjskich od białoruskiej granicy. Druga ruszy od Chersonia w stronę Krymu. Te ofensywy będą jeszcze raczej powolne, nastawione bardziej na niszczenie przeciwnika niż odbijanie terenu. Tempo ofensyw będzie zależało od stanu przeciwnika, który jest marny, ale jak zły i jak chętny do poddawania się to się dopiero okaże.

Po udanych ofensywach (i nie mam wątpliwości, że będą udane) nastąpi kolejną pauza operacyjną, tym razem bez żadnego zagrożenia że strony armii rosyjskiej - ponieważ w kotłach lub odwrotach straci ona kolejne zastępy bojców i sprzętu. Front najeźdźców się będzie musiał załamać i po krótkiej przerwie wojska Ukrainy rozpoczną po prostu natarcie na całej linii, zatrzymując się dopiero na granicy. To nastąpi w czerwcu z odbiciem Donbasu.

Taki rozwój wydarzeń może jednak spowodować problem polityczny, taki że część sojuszników uzna, że sprawa jest załatwiona i mogą resztę olać. Rozwiązaniem jest oczywiście spowolnić ofensywę, pozostawić w rękach przeciwnika część terenów zajętych po 24.02 i odbić te zajęte wcześniej. W ten sposób w rękach rosyjskich pozostaną rolnicze tereny Ługańska, ale zawali się most na Krym i rozpocznie ukraińska ofensywa. Krym zawsze był naturalna fortecą i jedyne łatwe zajęcie w historii odbyło się w 2014. Ale z drugiej strony walki będą w momencie, kiedy z armii rosyjskiej już nie tak wiele pozostanie, a cały półwysep będzie odcięty od zaopatrzenia. Walki o Krym zakończą się pomiędzy połową lipca a połową sierpnia. I to też będzie koniec aktywnej części wojny, chwilę potrwa oczyszczanie obszarów przygranicznych i ogólnie linia frontu z końcem sierpnia będzie się pokrywać z właściwą granicą Ukrainy.

Ale to nie będzie oznaczać pokoju. Podpisanie traktatu pokojowego bez kapitulacji Ukrainy oznacza koniec Putina i prawdopodobnie też jego całego reżimu. Dlatego Rosja już pozbawiona możliwości ofensywnych będzie udawać, że ta wojna trwa. Będą ataki rakietowe i może nawet lotnicze na terytorium Ukrainy, będzie minowanie i próba utrzymania blokady morskiej, oczywiście będzie trwał sabotaż i wojna elektroniczna. Więc w tym sensie wojna się nie skończy, aż do upadku reżimu w Rosji.

Ta faza potrwa prawdopodobnie do końca życia Putina. Które może zakończyć się mniej lub bardziej naturalnie wkrótce i to otworzy drogę do negocjacji, albo potrwać jeszcze rok, dwa, albo i więcej i to otworzy drogę do całkowitej implozji rosyjskiej gospodarki.

W tym kontekście musimy pamiętać o takim drobiazgu jak to, że ziarno siewne, sadzeniaki ziemniaków, czyste genetycznie nasienie byków i inne tego typu rzeczy są także do Rosji importowane. Z zachodniej Europy, a jakże. Tak samo jak maszyny rolnicze i części do nich. Rosja - co prawda, była dużym eksporterem płodów rolnych, ale ich produkcja opierała się nie tylko na zachodniej technologii, ale CAŁKOWICIE uzależniona od ciągłych zachodnich dostaw. Które są objęte embargiem, albo sparaliżowane przez embargo w logistyce, albo przez odmowy sprzedaży przez dostawców. Oraz w szybkim tempie stanie cała reszta kulejącej gospodarki. Urwały się łańcuchy dostaw, logistyka nie działa, sytuacja pogarsza się z każdym dniem.. Dziś poza kolejowym handlem z Chinami, realnie pozostał jeden jakby działający kanał transportu - ciężarówkami przez Gruzję do Turcji. Jakby, bo z obu stron Gruzji czas czekania na granicach zaczyna się liczyć w tygodniach, a nawet gdyby wszystko szło idealnie, to przepustowość wąskich, górskich dróg nie pozwoli na rozwiązanie 10% problemów logistyki Rosji.

Do pełnego zatrzymania pozostają krótkie tygodnie. Rozpocznie się prawdziwa fala bankructw i zwolnień. Czyli, nowa sytuacja gospodarcza uderzy w pełni tak gdzieś dopiero w sierpniu - wrześniu.
Te dwie rzeczy się prawdopodobnie zbiegną. Katastrofa militarna razem z gospodarczą. I dopiero wtedy, z pustą michą, przeciętny mieszkaniec Kacapii rozpocznie szukanie winnych. I prędzej czy później ktoś GŁOŚNO stwierdzi, że rządy w Rosji nie są tak doskonałe jak zapewniał Car i wszystkim się wydawało. Kilku innych go wysłucha, wyjdą na ulicę (oczywiście zostaną spałowani), ale pałowaniem michy nie napełni - w końcu, uzbiera się głodnych tylu, że pał nie starczy więc kilku się zastrzeli, będzie kilka godzin spokoju. Tylko, że potem się pojawiają tacy, którym już będzie kompletnie wszystko jedno, bo nie będą mieli żadnej alternatywy i to będzie koniec.

Oczywiście niekoniecznie Rosyjskiej Federacji. Jak długo potrwa ta faza? Może całkiem długo, nawet wiele lat. Im dłużej tym bardziej nie będzie co zbierać, ale też na dłużej oddali jakiekolwiek zagrożenie dla jakiegokolwiek kraju ze strony Moskwy. Na wszystkich polach.

Re: miałem proroczy sen

<t54841$t38$2@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35182&group=soc.culture.polish#35182

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 6 May 2022 22:40:01 -0000 (UTC)
 by: andal - Fri, 6 May 2022 22:40 UTC

On Fri, 6 May 2022 14:00:50 -0700 (PDT), narc...@gmail.com wrote:

> [...]
> Może całkiem długo, nawet wiele lat. Im dłużej tym bardziej nie będzie
> co zbierać, ale też na dłużej oddali jakiekolwiek zagrożenie dla

widze Edward ze poszles spac wczesniej i miales gruga serie snu, keep
dreaming

zydy kurwa, robia geszeft ale koniec wojny moze nastapic tylko gdy ktos
ujebie pute a i to nie zapewnia pokoju na dluzej bo w rosji idiotow nie
brakuje

idiotow zawsze sterowanych przez moskow mimo stalych czystek

Re: miałem proroczy sen

<d5647e72-ec03-449a-a685-d453a40eb55dn@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35201&group=soc.culture.polish#35201

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 6 May 2022 19:44:46 -0700 (PDT)
From: narcia...@gmail.com (narc...@gmail.com)
 by: narc...@gmail.com - Sat, 7 May 2022 02:44 UTC

piątek, 6 maja 2022 o 18:40:03 UTC-4 andal napisał(a):

> [...]
> brakuje
>
> idiotow zawsze sterowanych przez moskow mimo stalych czystek

Kurwa! Żyd cię począł, a nie chciał wychowywać czy jaki chuj?!
Będzie jak prorokuję - zobaczysz, już nie długo!

Rzeczywiście, po ogoleniu agrestu i porzeczek jak trzeba na wiosnę i po obiadku koszernym, jebłem się ździebko by sadełko się zawiązało i...
po małej godzince, obudziłem się spocony z epinefryną cieknącą z uszów - kurwa! Śniły mi się gorące źródła na Kosie, Destina i inne rzeczy!
Chyba nie długo jebne pod trzwnik, dlatego mam takie sny z tego co było, a se ne vrati.

https://ebd.cda.pl/620x395/108119862d?autostart=1

Re: miałem proroczy sen

<t54nbh$1o89$1@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35203&group=soc.culture.polish#35203

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 7 May 2022 03:00:01 -0000 (UTC)
 by: andal - Sat, 7 May 2022 03:00 UTC

On Fri, 6 May 2022 19:44:46 -0700 (PDT), narc...@gmail.com wrote:

> [...]
> kurwa! Śniły mi się gorące źródła na Kosie, Destina i inne rzeczy!
> Chyba nie długo jebne pod trzwnik, dlatego mam takie sny z tego co było,

Edward, agrest i porzeczki goli sie na jesieni a na wiosne pije sie
nalewki na tych owocach, szczegolnie zdrowa jest na czarnych porzeczkach,
mysle ze masz tam gdzie kupic polski spirytus?

Re: miałem proroczy sen

<t54nf0$1o89$2@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35204&group=soc.culture.polish#35204

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 7 May 2022 03:01:53 -0000 (UTC)
 by: andal - Sat, 7 May 2022 03:01 UTC

On Sat, 7 May 2022 03:00:01 -0000 (UTC), andal wrote:

> Edward, agrest i porzeczki goli sie na jesieni a na wiosne pije sie
> nalewki na tych owocach, szczegolnie zdrowa jest na czarnych
> porzeczkach,
> mysle ze masz tam gdzie kupic polski spirytus?

ps.
a jesli chodzi o trawnik to zasyp zwirem. nie bedziesz musial ganiac za
kosiarka