Do not clog intellect's sluices with bits of knowledge of questionable uses.

interests / soc.culture.polish / Re: Kobieta wybudzona ze spiaczki po 30 latach

SubjectAuthor
* Kobieta wybudzona ze spiaczki po 30 latachbrat_olin
+* Re: Kobieta wybudzona ze spiaczki po 30 latachRusset Bulba
|`- Re: Kobieta wybudzona ze spiaczki po 30 latacha a
`- Re: Kobieta wybudzona ze spiaczki po 30 latachZalekBloom

1
Kobieta wybudzona ze spiaczki po 30 latach

<8fc345fc-4312-4768-a3dd-e851fb525c29n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35284&group=soc.culture.polish#35284

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 8 May 2022 04:53:22 -0700 (PDT)
Subject: Kobieta wybudzona ze spiaczki po 30 latach
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Sun, 8 May 2022 11:53 UTC

https://www.radiomaryja.pl/informacje/zjednoczone-emiraty-arabskie-kobieta-wybudzila-sie-ze-spiaczki-po-30-latach/

ZJEDNOCZONE EMIRATY ARABSKIE: KOBIETA WYBUDZIŁA SIĘ ZE ŚPIĄCZKI PO 30 LATACH

Munira Abdulla ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich po 30 latach śpiączki odzyskała przytomność. Choć lekarze orzekli u kobiety „śmierć mózgową” i nie dawali żadnej nadziei na poprawę, rodzina walczyła o chorą. Teraz czeka ją długa rehabilitacja i rekonwalescencja, ale siła do życia jest silniejsza.

Historia wypadku Muniry Abdulla sięga roku 1991, kiedy w czasie kolizji samochodowej doznała poważnego uszkodzenia mózgu. Od tego czasu kobieta nie odzyskała przytomności. Lekarze stwierdzili już nawet „śmierć mózgu”, co jest częstym powodem odłączenia pacjenta od aparatury podtrzymującej życie.

Rodzina jednak nie dała za wygraną i ciągle miała nadzieję, że kobieta się wybudzi i wróci do życia. Największym obrońcą stał się syn pacjentki, który uczestniczył w tym samym wypadku. Jemu nic się nie stało, ponieważ mama w czasie wypadku osłoniła go własnym ciałem. Miał wówczas cztery lata. Od tamtej pory opiekuje się swoją mamą.

– Nigdy się nie poddałem, bo zawsze miałem przeczucie, że pewnego dnia się obudzi – powiedział dorosły dziś Webair, syn Muniry Abdulla.

Wcześniej chłopiec, a teraz mężczyzna, każdego dnia odwiedzał swoją mamę w szpitalu. Choć było to uciążliwe, bo wizyty musiał łączyć ze szkołą i pracą, to – jak sam mówił – nigdy tego nie żałował.

– Wierzę, że dzięki mojemu wsparciu dla niej Bóg uchronił mnie przed większymi kłopotami – zaznaczył w rozmowie z mediami.

Po 30 latach kobieta wybudziła się.

– Od lat marzyłem o tej chwili, a moje imię było pierwszym słowem, które wypowiedziała – powiedział mężczyzna, który nie krył radości z powrotu matki do zdrowia.

Munira Abdulla w miarę swoich możliwości nawiązuje kontakt z rodziną. Przed nią teraz długa terapia, aby odzyskać podstawowe umiejętności, takie jak mówienie czy poruszanie się.

Błędna diagnoza lekarzy mogła doprowadzić do uśmiercenia pacjentki, jednak jej wola życia na to nie pozwoliła.

W Polsce o większą wiedzą dot. śmierci mózgu zabiega prof. dr hab. n. med. Jan Talar. Jak sam mówi, diagnoza „śmierci mózgu” u pacjenta bardzo się rozpowszechniła na całym świecie i „wszyscy traktują to jako rzecz absolutnie normalną, bardzo pożyteczną, dobrą, służącą ludziom, służącą chorym”.

– A jest to coś odwrotnego, bo jeżeli rozpoznaje się śmierć mózgu, to nie rozpoznaje się nieżyjącego chorego, tylko poprzez stwierdzenie śmierci mózgu pozbawia się chorego praw obywatelskich. Dlaczego? Dlatego, żeby pobierać bezkarnie narządy do przeszczepów – zaznaczył specjalista od rehabilitacji.

Profesorowi udało się uratować wielu chorych, co do których były już wyznaczone daty pobrania narządów. Ten wybitny naukowiec został jednak postawiony przed sądem, ponieważ od lat krytykuje obowiązujące w medycynie zasady dotyczące orzekania o śmierci mózgowej. Na wielu przykładach udowodnił, że można wyleczyć pacjenta, nawet jeśli została u niego orzeczona tzw. śmierć mózgu [więcej].

Re: Kobieta wybudzona ze spiaczki po 30 latach

<e518c2bc-0fce-4681-a083-2a2d8f42c517n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35286&group=soc.culture.polish#35286

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 8 May 2022 05:05:51 -0700 (PDT)
Subject: Re: Kobieta wybudzona ze spiaczki po 30 latach
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sun, 8 May 2022 12:05 UTC

On Sunday, May 8, 2022 at 8:53:23 AM UTC-3, brat_olin wrote:
> [...]
>
> Profesorowi udało się uratować wielu chorych, co do których były już wyznaczone daty pobrania narządów. Ten wybitny naukowiec został jednak postawiony przed sądem, ponieważ od lat krytykuje obowiązujące w medycynie zasady dotyczące orzekania o śmierci mózgowej. Na wielu przykładach udowodnił, że można wyleczyć pacjenta, nawet jeśli została u niego orzeczona tzw. śmierć mózgu [więcej]..

I pomyslec ile pieniedzy to kosztowalo, gdy mozna bylo je wydac np na badania planktonu. Tak jak wydawano na poczatku lat 90- tych w Kanadzie, gdzie w tym samym czasie dziesiatki tysiecy rodowitych Kanadyjczykow tracily prace wskutek naukowego zdewastowania zasobow rybnych, ktore swego czasy zywily cale pokolenia.

Re: Kobieta wybudzona ze spiaczki po 30 latach

<3b189ba4-02f1-40dc-990c-4fb393aa8ae5n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35310&group=soc.culture.polish#35310

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 8 May 2022 10:02:48 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Sun, 8 May 2022 17:02 UTC

On Sunday, 8 May 2022 at 14:05:52 UTC+2, cyrylme...@gmail.com wrote:

> I pomyslec ile pieniedzy to kosztowalo, gdy mozna bylo je wydac np na badania planktonu. Tak jak wydawano na poczatku lat 90- tych w Kanadzie, gdzie w tym samym czasie dziesiatki tysiecy rodowitych Kanadyjczykow tracily prace wskutek naukowego zdewastowania zasobow rybnych, ktore swego czasy zywily cale pokolenia.
Śpiączka nie jest stanem chorobowym a fizjologicznym.
Lekarze mogą każdego pacjenta wprowadzić w śpiączkę, aby następnie ogłosić smierc mózgowa, aby następnie poddać pacjenta eutanazji, w celu przeznaczenia zdrowego czlowieka na części zamienne, za które ktoś z góry zapłacił.

Miliony zdrowych pacjentów pojawiają się w stanie śpiączki, aby lekarze mogli ogłosić śmierć mózgową, a następnie odłączyć od aparatury podtrzymującej przy życiu i nikt tego nie kontrole , a płatnik, czyli ubezpieczalnia, to toleruje, bo redukuje koszty leczenia, bo pacjent zmarły, nie generuje dalszych kosztów leczenia.

Re: Kobieta wybudzona ze spiaczki po 30 latach

<ksvf7h1fup9qbkmlm4krktlsqv22tmh2us@4ax.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35314&group=soc.culture.polish#35314

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 08 May 2022 13:57:15 -0400
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Sun, 8 May 2022 17:57 UTC

On Sun, 8 May 2022 04:53:22 -0700 (PDT), brat_olin
<bratolin9@gmail.com> wrote:

> [...]
>że można wyleczyć pacjenta, nawet jeśli została u niego orzeczona tzw. śmierć mózgu [więcej].

30 lat zabralo Allachowi obudzenie tej kobiety?
I Allach nie wiedzial jak obudzic ta kobiete aby zachowala podstawowe
umiejętności, takie jak mówienie czy poruszanie się?
I to sie nazywa "cud"?

PS: Panie Grubasku, ten prof. dr hab. n. med. Jan Talar to absolwent
medycyny na Wojskowej Akademii Medycznej im. gen. dyw. Boleslawa
Szareckiego (1970) - znal go Pan?

zalek