Rocksolid Light

Welcome to novaBBS (click a section below)

mail  files  register  newsreader  groups  login

Message-ID:  

Television has proved that people will look at anything rather than each other. -- Ann Landers


interests / soc.culture.polish / Re: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)

SubjectAuthor
* Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)brat_olin
+* Re: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)brat_olin
|`- Re: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)a a
`* Re: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)Eksuperancjusz Dociekliwy
 `- Re: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)a a

1
Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)

<0739cfa7-3d90-463a-ada7-2413171cb816n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35289&group=soc.culture.polish#35289

 copy link   Newsgroups: soc.culture.polish
X-Received: by 2002:a05:622a:181:b0:2e1:e70a:ec2a with SMTP id s1-20020a05622a018100b002e1e70aec2amr10795906qtw.42.1652012456787;
Sun, 08 May 2022 05:20:56 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a81:5457:0:b0:2f9:179f:a2d8 with SMTP id
i84-20020a815457000000b002f9179fa2d8mr9710779ywb.162.1652012456532; Sun, 08
May 2022 05:20:56 -0700 (PDT)
Path: i2pn2.org!i2pn.org!usenet.goja.nl.eu.org!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!sewer!alphared!news.uzoreto.com!npeer.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 8 May 2022 05:20:56 -0700 (PDT)
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=178.174.136.199; posting-account=Evh1vwkAAAD8ZryUQ5666CkF8mkSHkfZ
NNTP-Posting-Host: 178.174.136.199
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0739cfa7-3d90-463a-ada7-2413171cb816n@googlegroups.com>
Subject: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
Injection-Date: Sun, 08 May 2022 12:20:56 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 2466
 by: brat_olin - Sun, 8 May 2022 12:20 UTC

Inwokacja:

Cezary „Trotyl” Gmyz@cezarygmyz:
"W czasach gdy na Odrze kwitła żegluga kwitła również przyroda
wzdłuż całej rzeki. Wystarczy porozmawiać z żyjącymi wciąż
marynarzami śródlądowymi. Szczecin jest postrzegany jako
zagrożenie dla interesów Rostocku czy Lubeki i tu leży istota
problemu"

https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,28415589,odra-zagrozona-przez-plany-regulacji-i-kanalizacji-zniszcza.html

/.../ Plany stworzenia z Odry ważnej drogi wodnej zniszczą unikalne naturalne ekosystemy. Rozbudowa żeglugi to pomysł przestarzały, bo transport wodny jest niepewny. Trzeba rozwijać przewozy kolejowe, bo to realna alternatywa - podkreślają działacze koalicji "Czas na Odrę".
Organizacje ekologiczne z Czech, Polski i Niemiec (m.in. polska
Fundacja Ekorozwoju, czeska Arnika i niemiecki BUND) reaktywowały
międzynarodową koalicję „Czas na Odrę!". W czwartek w centrum
Condordia Design na Wyspie Słodowej koalicja zorganizowała
międzynarodowa konferencję „Czas na Odrę, trzy kraje
– jedna rzeka". /.../

Re: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)

<daccbdca-8cb5-469a-bdf4-c9f642a510d1n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35419&group=soc.culture.polish#35419

 copy link   Newsgroups: soc.culture.polish
X-Received: by 2002:a05:6214:2aa2:b0:45a:ff4f:a656 with SMTP id js2-20020a0562142aa200b0045aff4fa656mr9421449qvb.90.1652128652702;
Mon, 09 May 2022 13:37:32 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:107:0:b0:645:d3ed:3cb7 with SMTP id
7-20020a250107000000b00645d3ed3cb7mr14660692ybb.26.1652128652264; Mon, 09 May
2022 13:37:32 -0700 (PDT)
Path: i2pn2.org!i2pn.org!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 9 May 2022 13:37:32 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <0739cfa7-3d90-463a-ada7-2413171cb816n@googlegroups.com>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=178.174.136.199; posting-account=Evh1vwkAAAD8ZryUQ5666CkF8mkSHkfZ
NNTP-Posting-Host: 178.174.136.199
References: <0739cfa7-3d90-463a-ada7-2413171cb816n@googlegroups.com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <daccbdca-8cb5-469a-bdf4-c9f642a510d1n@googlegroups.com>
Subject: Re: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
Injection-Date: Mon, 09 May 2022 20:37:32 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 6907
 by: brat_olin - Mon, 9 May 2022 20:37 UTC

brat_olin wrote:

> Inwokacja:
> Cezary „Trotyl” Gmyz@cezarygmyz:
> "W czasach gdy na Odrze kwitła żegluga kwitła również przyroda
> wzdłuż całej rzeki. Wystarczy porozmawiać z żyjącymi wciąż
> marynarzami śródlądowymi. Szczecin jest postrzegany jako
> zagrożenie dla interesów Rostocku czy Lubeki i tu leży istota
> problemu":
> https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,28415589,odra-zagrozona-przez-plany-regulacji-i-kanalizacji-zniszcza.html
> /.../ Plany stworzenia z Odry ważnej drogi wodnej zniszczą unikalne
> naturalne ekosystemy. Rozbudowa żeglugi to pomysł przestarzały, bo
> transport wodny jest niepewny. Trzeba rozwijać przewozy kolejowe,
> bo to realna alternatywa - podkreślają działacze koalicji "Czas na Odrę".
> Organizacje ekologiczne z Czech, Polski i Niemiec (m.in. polska
> Fundacja Ekorozwoju, czeska Arnika i niemiecki BUND) reaktywowały
> międzynarodową koalicję „Czas na Odrę!". W czwartek w centrum
> Condordia Design na Wyspie Słodowej koalicja zorganizowała
> międzynarodowa konferencję „Czas na Odrę, trzy kraje
> – jedna rzeka". /.../

Tutaj o rozwoju portu w Szczecinie:
https://www.tysol.pl/a83691-tor-wodny-swinoujscie-szczecin-stal-sie-faktem-do-portu-w-szczecinie-moga-wplywac-statki-z-dwa-razy-wiekszym-ladunkiem

„Tor wodny Świnoujście–Szczecin stał się faktem”. Do portu w Szczecinie mogą wpływać statki z dwa razy większym ładunkiem
09.05.2022 18:58

Zakończyły się prace związane z modernizacją toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra i budową nowych wysp na Zalewie Szczecińskim. Dzięki inwestycji maksymalne dopuszczalne zanurzenie statków, zawijających do Szczecina, zwiększy się z 9,15 m do ok. 11 m. To inwestycja, która otwiera wrota de facto dla Szczecina i tworzy zupełnie nowe możliwości, większe, szersze. Przede wszystkim podnosi możliwość przeładunku i w końcu rozwoju portu
- powiedział podczas poniedziałkowej konferencji prasowej sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Jak dodał "zmieniający się układ polityczny na całym świecie, a przede wszystkim ruch towarowy powoduje, że to 12,5 metra to jest właśnie rzecz, którą najbardziej potrzebujemy, jeśli chodzi o rozwój Szczecina".

Pogłębione zostały 62 kilometry toru wodnego z głębokości 10,5 do 12,5 metra. Tor został też poszerzony z 90 do 100 metrów, wykonana została też dodatkowa mijanka na Zalewie Szczecińskim.

Powstały dwie wyspy

Podczas pogłębiania toru wodnego wydobyto 24 mln m sześc. urobku, z którego powstały dwie wyspy - na 22. i 28. kilometrze, o średnicy odpowiednio ok. 1,3 km i ok. 1,8 km. Jedna z nich W22 (w konkursie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w 2020 roku wyłoniono dla niej nazwę Brysna) ma być siedliskiem ptaków.

"Przy wszystkich inwestycjach, które bierzemy pod uwagę i na których nam zależy, również szanujemy przyrodę i staramy się działać w taki sposób, aby jak najmniej negatywnie na nią wpłynąć, a w miarę możliwości przeprowadzić kompensację" – powiedziała sekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska Małgorzata Golińska.

Druga wyspa, W28 (o nazwie Śmięcka) jest czynnym polem refulacyjnym, gdzie odkładany będzie urobek z utrzymania toru wodnego.

"Co roku około 500-600 tys. m sześc. tego urobku będziemy musieli wydobywać, żeby tę głębokość dalej zapewnić i utrzymać. Pogłębiarki będą po prostu zbierać ten urobek z toru i odkładać do środka naszego atolu. Jeśli chodzi o pojemność, to tu jest jeszcze około 16-17 mln m sześc. wolnego miejsca, to jest jakieś 30-40 lat odkładania tego urobku, więc mamy miejsce"
– powiedział w rozmowie z PAP dyr. Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz.

Większe ładunki

Jak podkreślił, pogłębienie toru wodnego poprawi konkurencyjność portów w Szczecinie i Policach, a także umożliwi wejście statków o zanurzeniu 11 metrów. W praktyce to się przełoży na to, że zamiast 20 tys. ton ładunku, które w tej chwili może przewozić statek (...), będzie mógł przewozić 40-45 tys. ton ładunku. Ten sam statek – dodał Zdanowicz.

Inwestycja obejmuje też unowocześnienie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie, m.in. budynków administracyjno-biurowych, hali pław i magazynów. Wartość projektu, realizowanego przy współudziale środków unijnych, wynosi 1,9 mld zł. (PAP)

autor: Małgorzata Miszczuk

Re: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)

<713ff4ff-d03f-4e1e-b8e4-4f88011e1ad9n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35425&group=soc.culture.polish#35425

 copy link   Newsgroups: soc.culture.polish
X-Received: by 2002:a05:622a:1195:b0:2f3:b8bf:46ab with SMTP id m21-20020a05622a119500b002f3b8bf46abmr16901354qtk.190.1652130335624;
Mon, 09 May 2022 14:05:35 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a81:6cc3:0:b0:2f7:cc1f:b52d with SMTP id
h186-20020a816cc3000000b002f7cc1fb52dmr16123792ywc.293.1652130335357; Mon, 09
May 2022 14:05:35 -0700 (PDT)
Path: i2pn2.org!i2pn.org!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 9 May 2022 14:05:35 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <daccbdca-8cb5-469a-bdf4-c9f642a510d1n@googlegroups.com>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.146.6; posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
NNTP-Posting-Host: 46.134.146.6
References: <0739cfa7-3d90-463a-ada7-2413171cb816n@googlegroups.com> <daccbdca-8cb5-469a-bdf4-c9f642a510d1n@googlegroups.com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <713ff4ff-d03f-4e1e-b8e4-4f88011e1ad9n@googlegroups.com>
Subject: Re: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)
From: manta1...@gmail.com (a a)
Injection-Date: Mon, 09 May 2022 21:05:35 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 8042
 by: a a - Mon, 9 May 2022 21:05 UTC

On Monday, 9 May 2022 at 22:37:33 UTC+2, brat_olin wrote:
> brat_olin wrote:
>
> > Inwokacja:
> > Cezary „Trotyl” Gmyz@cezarygmyz:
> > "W czasach gdy na Odrze kwitła żegluga kwitła również przyroda
> > wzdłuż całej rzeki. Wystarczy porozmawiać z żyjącymi wciąż
> > marynarzami śródlądowymi. Szczecin jest postrzegany jako
> > zagrożenie dla interesów Rostocku czy Lubeki i tu leży istota
> > problemu":
> > https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,28415589,odra-zagrozona-przez-plany-regulacji-i-kanalizacji-zniszcza.html
> > /.../ Plany stworzenia z Odry ważnej drogi wodnej zniszczą unikalne
> > naturalne ekosystemy. Rozbudowa żeglugi to pomysł przestarzały, bo
> > transport wodny jest niepewny. Trzeba rozwijać przewozy kolejowe,
> > bo to realna alternatywa - podkreślają działacze koalicji "Czas na Odrę".
> > Organizacje ekologiczne z Czech, Polski i Niemiec (m.in. polska
> > Fundacja Ekorozwoju, czeska Arnika i niemiecki BUND) reaktywowały
> > międzynarodową koalicję „Czas na Odrę!". W czwartek w centrum
> > Condordia Design na Wyspie Słodowej koalicja zorganizowała
> > międzynarodowa konferencję „Czas na Odrę, trzy kraje
> > – jedna rzeka". /.../
> Tutaj o rozwoju portu w Szczecinie:
> https://www.tysol.pl/a83691-tor-wodny-swinoujscie-szczecin-stal-sie-faktem-do-portu-w-szczecinie-moga-wplywac-statki-z-dwa-razy-wiekszym-ladunkiem
>
> „Tor wodny Świnoujście–Szczecin stał się faktem”. Do portu w Szczecinie mogą wpływać statki z dwa razy większym ładunkiem
> 09.05.2022 18:58
>
> Zakończyły się prace związane z modernizacją toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra i budową nowych wysp na Zalewie Szczecińskim. Dzięki inwestycji maksymalne dopuszczalne zanurzenie statków, zawijających do Szczecina, zwiększy się z 9,15 m do ok. 11 m. To inwestycja, która otwiera wrota de facto dla Szczecina i tworzy zupełnie nowe możliwości, większe, szersze. Przede wszystkim podnosi możliwość przeładunku i w końcu rozwoju portu
> - powiedział podczas poniedziałkowej konferencji prasowej sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Gróbarczyk.
>
> Jak dodał "zmieniający się układ polityczny na całym świecie, a przede wszystkim ruch towarowy powoduje, że to 12,5 metra to jest właśnie rzecz, którą najbardziej potrzebujemy, jeśli chodzi o rozwój Szczecina".
>
> Pogłębione zostały 62 kilometry toru wodnego z głębokości 10,5 do 12,5 metra. Tor został też poszerzony z 90 do 100 metrów, wykonana została też dodatkowa mijanka na Zalewie Szczecińskim.
>
> Powstały dwie wyspy
>
> Podczas pogłębiania toru wodnego wydobyto 24 mln m sześc. urobku, z którego powstały dwie wyspy - na 22. i 28. kilometrze, o średnicy odpowiednio ok. 1,3 km i ok. 1,8 km. Jedna z nich W22 (w konkursie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w 2020 roku wyłoniono dla niej nazwę Brysna) ma być siedliskiem ptaków.
>
> "Przy wszystkich inwestycjach, które bierzemy pod uwagę i na których nam zależy, również szanujemy przyrodę i staramy się działać w taki sposób, aby jak najmniej negatywnie na nią wpłynąć, a w miarę możliwości przeprowadzić kompensację" – powiedziała sekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska Małgorzata Golińska.
>
> Druga wyspa, W28 (o nazwie Śmięcka) jest czynnym polem refulacyjnym, gdzie odkładany będzie urobek z utrzymania toru wodnego.
>
> "Co roku około 500-600 tys. m sześc. tego urobku będziemy musieli wydobywać, żeby tę głębokość dalej zapewnić i utrzymać. Pogłębiarki będą po prostu zbierać ten urobek z toru i odkładać do środka naszego atolu. Jeśli chodzi o pojemność, to tu jest jeszcze około 16-17 mln m sześc. wolnego miejsca, to jest jakieś 30-40 lat odkładania tego urobku, więc mamy miejsce"
> – powiedział w rozmowie z PAP dyr. Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz.
>
> Większe ładunki
>
> Jak podkreślił, pogłębienie toru wodnego poprawi konkurencyjność portów w Szczecinie i Policach, a także umożliwi wejście statków o zanurzeniu 11 metrów. W praktyce to się przełoży na to, że zamiast 20 tys. ton ładunku, które w tej chwili może przewozić statek (...), będzie mógł przewozić 40-45 tys. ton ładunku. Ten sam statek – dodał Zdanowicz.
>
> Inwestycja obejmuje też unowocześnienie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie, m.in. budynków administracyjno-biurowych, hali pław i magazynów. Wartość projektu, realizowanego przy współudziale środków unijnych, wynosi 1,9 mld zł. (PAP)
>
> autor: Małgorzata Miszczuk
porty rzeczne to utopia
były dobre 100 lat temu, gdy pływały barki
ale i wtedy, poziom wody w rzece musiał być wysoki, aby zapewnić żeglowność Odry aż do Gliwic

Dzisiaj to utopia.

Szkoda pogłębiać coś, co każdego roku zostanie zamulone.
Pewnie kasa z Brókselki i trza ją zutylizować w byle czym.

To z przekopem mierzei będzie wielki problem i różnica poziomów wody do 3 metrów i codzienne zamulanie,
o ile kto będzie tam tędy przepływał.

Przecież Mierzeja Wiślana powstała w wyniku prądów strumieniowych, czyli prądów morskich wywołanych wiatrami z zachodu na wschód, tak powstał też Półwysep Helski

Re: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)

<988c085e-955a-4265-b3d7-73417a3010ffn@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35462&group=soc.culture.polish#35462

 copy link   Newsgroups: soc.culture.polish
X-Received: by 2002:a05:6214:1767:b0:456:f39:4cbb with SMTP id et7-20020a056214176700b004560f394cbbmr16869496qvb.37.1652179183010;
Tue, 10 May 2022 03:39:43 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:d102:0:b0:64a:9359:25ee with SMTP id
i2-20020a25d102000000b0064a935925eemr15165668ybg.570.1652179182786; Tue, 10
May 2022 03:39:42 -0700 (PDT)
Path: i2pn2.org!i2pn.org!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 10 May 2022 03:39:42 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <0739cfa7-3d90-463a-ada7-2413171cb816n@googlegroups.com>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=80.238.108.9; posting-account=ESCELwoAAADU5qclxv2DhWSv0Q36Ed31
NNTP-Posting-Host: 80.238.108.9
References: <0739cfa7-3d90-463a-ada7-2413171cb816n@googlegroups.com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <988c085e-955a-4265-b3d7-73417a3010ffn@googlegroups.com>
Subject: Re: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)
From: alojzy.n...@gmail.com (Eksuperancjusz Dociekliwy)
Injection-Date: Tue, 10 May 2022 10:39:43 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 1670
 by: Eksuperancjusz Docie - Tue, 10 May 2022 10:39 UTC

brat_olin napisał(a):

> https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,28415589,odra-zagrozona-przez-plany-regulacji-i-kanalizacji-zniszcza.html
>
> /.../ Plany stworzenia z Odry ważnej drogi wodnej zniszczą unikalne naturalne ekosystemy.

Tak gadają "ż" w PL, natomiast w izraelku gadali inaczej, tj.: skoro nie ma tu nic, możemy wszystko.

Trza uważać na to co klepią w GWnie.

Re: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)

<a5e93e42-e5bf-4343-a851-e1b7c024d0edn@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35464&group=soc.culture.polish#35464

 copy link   Newsgroups: soc.culture.polish
X-Received: by 2002:a37:de0c:0:b0:69e:cd37:7646 with SMTP id h12-20020a37de0c000000b0069ecd377646mr15215099qkj.449.1652179790387;
Tue, 10 May 2022 03:49:50 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:8703:0:b0:648:4b50:2044 with SMTP id
a3-20020a258703000000b006484b502044mr16522203ybl.437.1652179790109; Tue, 10
May 2022 03:49:50 -0700 (PDT)
Path: i2pn2.org!i2pn.org!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 10 May 2022 03:49:49 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <988c085e-955a-4265-b3d7-73417a3010ffn@googlegroups.com>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.57.123; posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
NNTP-Posting-Host: 46.134.57.123
References: <0739cfa7-3d90-463a-ada7-2413171cb816n@googlegroups.com> <988c085e-955a-4265-b3d7-73417a3010ffn@googlegroups.com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <a5e93e42-e5bf-4343-a851-e1b7c024d0edn@googlegroups.com>
Subject: Re: Interes Niemcow (kornik drukarz w Odrze i Szczecinie)
From: manta1...@gmail.com (a a)
Injection-Date: Tue, 10 May 2022 10:49:50 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 2695
 by: a a - Tue, 10 May 2022 10:49 UTC

On Tuesday, 10 May 2022 at 12:39:43 UTC+2, Eksuperancjusz Dociekliwy wrote:
> brat_olin napisał(a):
> > https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,28415589,odra-zagrozona-przez-plany-regulacji-i-kanalizacji-zniszcza.html
> >
> > /.../ Plany stworzenia z Odry ważnej drogi wodnej zniszczą unikalne naturalne ekosystemy.
> Tak gadają "ż" w PL, natomiast w izraelku gadali inaczej, tj.: skoro nie ma tu nic, możemy wszystko.
>
>
> Trza uważać na to co klepią w GWnie.
A potem zabetonują brzegi,. wytną roślinność nad brzegami i powstan ie kolejny mimiecki ściek i kanał,
a ryby usuną, aby nie przeszkadzały.

Tak kasa z Brókselki wszystko niszczy w badziewnych projektach.

Kasa z Brókselki finansuje koszenie miliarda samosiewek szlachetnych drzew rocznie w parkach.

Co roku miliardy samosiejek drzew są niszczone kosiarkami i parki są traktowane jak pole, które ma byc łyse, aby było gotowe na zabetonowanie, wyasfaltowanie.

Rzeka ma płynąc naturalnie, zakolami, z szuwarami, bo to nie kanał, a czym wolniej woda płynmie do morza tym większa retencja..

Ale mimce od dawna planowały zniszczyć Odrę bo rzekomo im zalewa Saksonię.

To niech zbudują wały przeciwpowodziowe i przestana marudzić..

1
server_pubkey.txt

rocksolid light 0.9.7
clearnet tor