It is exactly because a man cannot do a thing that he is a proper judge of it. -- Oscar Wilde

interests / soc.culture.polish / Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

SubjectAuthor
* Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegoCameo
`* Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegoZexon
 `* Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegoCameo
  +* Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegoZexon
  |`* Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegoZexon
  | `- Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegoZexon
  +- Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegoandal
  `* Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegoZexon
   `* Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegoCameo
    +* Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegoa a
    |`- Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegoCameo
    +* Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegobrat_olin
> [...]
       `* Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegoZexon
        `- Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiegoCameo

1
Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t5938o$ns5$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35319&group=soc.culture.polish#35319

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego
Date: Sun, 8 May 2022 20:47:53 +0200
 by: Cameo - Sun, 8 May 2022 18:47 UTC

Uzywam laptopa z systemem Windows 11 z wegierska klawiatura QWERTZ. Czy
ktos wie, jak skonfigurowac ja z polskim pakietem jezykowym, aby mogla
wyswietlac akcentowane litery polskiego alfabetu? Probowalem z polskim
ukladem klawiatury 214, ale bezskutecznie. Na mojej komorce z systemem
Android nie mialem z tym zadnego problemu.
Dziekuje za wszelka pomoc.

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t5975l$mp2$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35323&group=soc.culture.polish#35323

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 8 May 2022 13:54:28 -0600
 by: Zexon - Sun, 8 May 2022 19:54 UTC

On 2022-05-08 12:47, Cameo wrote:
> [...]
> ukladem klawiatury 214, ale bezskutecznie. Na mojej komorce z systemem
> Android nie mialem z tym zadnego problemu.

Jak dodać polską klawiaturę w Windows 10 wersji US w ciągu 3 minut.
https://www.isunshare.com/windows-10/add-keyboard-in-windows-10.html
Jak pisać polskie litery? Prawy ALT + litera, ź Prawy ALT + x
Jak dodać polską klawiaturę do Ubuntu
https://pl.if-koubou.com/articles/how-to/add-keyboard-input-language-to-ubuntu.html

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t59csv$5na$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35324&group=soc.culture.polish#35324

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 8 May 2022 23:32:16 +0200
 by: Cameo - Sun, 8 May 2022 21:32 UTC

On 5/8/2022 9:54 PM, Zexon wrote:

> Jak dodać polską klawiaturę w Windows 10 wersji US w ciągu 3 minut.
> https://www.isunshare.com/windows-10/add-keyboard-in-windows-10.html
> Jak pisać polskie litery? Prawy ALT + litera,  ź Prawy ALT + x

Niestety, moze to byc 3 minuty w systemie Windows 10, ale nie w Windows
11, mimo ze probowalem wykonac prawie te same czynnosci, które
zasugerowales dla systemu Windows 10.

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t59dn7$bdd$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35325&group=soc.culture.polish#35325

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 8 May 2022 15:46:14 -0600
 by: Zexon - Sun, 8 May 2022 21:46 UTC

On 2022-05-08 15:32, Cameo wrote:

> Niestety, moze to byc 3 minuty w systemie Windows 10, ale nie w Windows
> 11, mimo ze probowalem wykonac prawie te same czynnosci, które
> zasugerowales dla systemu Windows 10.

Tutaj Windows 11
https://www.thewindowsclub.com/add-or-remove-keyboard-layout-in-windows-11

..

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t59dra$ca9$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35327&group=soc.culture.polish#35327

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 8 May 2022 15:48:25 -0600
 by: Zexon - Sun, 8 May 2022 21:48 UTC

On 2022-05-08 15:46, Zexon wrote:

> Tutaj Windows 11
> https://www.thewindowsclub.com/add-or-remove-keyboard-layout-in-windows-11
>

> .

https://www.ionos.ca/digitalguide/server/configuration/change-keyboard-language-windows-11/

..

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t59e94$f6h$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35328&group=soc.culture.polish#35328

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 8 May 2022 15:55:47 -0600
 by: Zexon - Sun, 8 May 2022 21:55 UTC

On 2022-05-08 15:48, Zexon wrote:

> https://www.ionos.ca/digitalguide/server/configuration/change-keyboard-language-windows-11/
>
> .

Również do Office można bez problemu dodać Polski spell check

..

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t59e9b$1l6m$2@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35329&group=soc.culture.polish#35329

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 8 May 2022 21:55:56 -0000 (UTC)
 by: andal - Sun, 8 May 2022 21:55 UTC

On Sun, 8 May 2022 23:32:16 +0200, Cameo wrote:

> Niestety, moze to byc 3 minuty w systemie Windows 10, ale nie w Windows
> 11, mimo ze probowalem wykonac prawie te same czynnosci, które
> zasugerowales dla systemu Windows 10.

windows to virus i cokolwiek sie na nich zrobi to wkrotce jest zepsute,
polecam linux; "elementary" is optically nicest, many others are vey good
too, and easy to install polish characters

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t59f17$mc1$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35330&group=soc.culture.polish#35330

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 8 May 2022 16:08:38 -0600
 by: Zexon - Sun, 8 May 2022 22:08 UTC

On 2022-05-08 15:32, Cameo wrote:

> Niestety, moze to byc 3 minuty w systemie Windows 10, ale nie w Windows
> 11, mimo ze probowalem wykonac prawie te same czynnosci, które
> zasugerowales dla systemu Windows 10.

tutaj krok po kroku na filmie (windows 11)

https://www.youtube.com/watch?v=hgH3fVZyngc

..

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t5c1aq$2q1$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35428&group=soc.culture.polish#35428

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 9 May 2022 23:33:15 +0200
 by: Cameo - Mon, 9 May 2022 21:33 UTC

On 5/9/2022 12:08 AM, Zexon wrote:

> tutaj krok po kroku na filmie (windows 11)
>
> https://www.youtube.com/watch?v=hgH3fVZyngc

Postanowiłem wyciągnąć mojego starego laptopa z systemem Windows 10 i
sprawdzić, czy będę miał na nim większy sukces. Ta maszyna została
kupiona w USA, więc ma klawiaturę QWERTY, a nie QWERTZ, mający mój nowy
komputer z Windows 11. Polski pakiet językowy używa tam "Polish
(Programmers)" układ klawiatury QWERTY idealnie, używając metody
wprowadzania AltGr+lit. Zastanawiałem się więc teraz, czy taki sam układ
klawiatury będzie działał również w systemie Windows 11. Podczas
poprzednich eksperymentów nie wypróbowałem tego układu, ponieważ został
on zaprojektowany tylko dla klawiatur QWERTY, a nie dla QWERTZ. Ku
mojemu zaskoczeniu, działa on także na moim nowym laptopie, z jedyną
pomyłką liter Y i Z. Ten post jest tego dowodem. Mogę jednak z tym żyć,
zwłaszcza że w języku polskim nie używa się nawet litery X.
Nadal zastanawiam się, dlaczego ten układ klawiatury jest przeznaczony
dla programistów i tylko dla QWERTY.

Dziękuję bardzo za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<98188028-657a-4584-8b7c-5a0f1037c797n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35429&group=soc.culture.polish#35429

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 9 May 2022 14:38:30 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Mon, 9 May 2022 21:38 UTC

On Monday, 9 May 2022 at 23:33:15 UTC+2, Cameo wrote:

> [...]
> dla programistów i tylko dla QWERTY.
>
> Dziękuję bardzo za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Jak masz węgierską klawiaturę to dzwonisz do ambasady węgierskiej i oni znają rozwiązanie
jak laptop z USA to do hamerykańskiej i zawsze jakaś sekretarka powie co i jak, abyś ogarnął.

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<a1153be4-fa84-47a6-8f87-9fb8a983fec4n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35430&group=soc.culture.polish#35430

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 9 May 2022 14:38:48 -0700 (PDT)
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Mon, 9 May 2022 21:38 UTC

Cameo wrote:

> Dziękuję bardzo za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

Zatem witamy na sciepie, p. Cameo :)

Ordynator scp

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<f0a126cf-909e-4875-b66e-59fd8864fae5n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35432&group=soc.culture.polish#35432

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 9 May 2022 14:42:21 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Mon, 9 May 2022 21:42 UTC

On Monday, 9 May 2022 at 23:38:49 UTC+2, brat_olin wrote:

> Zatem witamy na sciepie, p. Cameo :)
>
> Ordynator scp
>
> --
> Smart questions to stupid answers
How to change the keyboard language in Windows 11 - IONOS
https://www.ionos.com/digitalguide/server/...

11.11.2021 · When you want to switch the default keyboard layout in Windows 11, you need to do the following: Open Windows settings. Call up the “Time & language” menu and find the “Language & region” option Click on “Add language” and install the desired keyboard layout. Change keyboard layout via taskbar or ...
Odkrywaj dalej
How to change keyboard layouts in Windows 11 windowsreport.com
How to Add or Remove Keyboard Layout in Windows 11 www.thewindowsclub.com
How to change the keyboard language in Windows 11 - IONOS www.ionos.co.uk
Change Windows 11 keyboard via keyboard shortcut www.softwareok.com
How to Change Keyboard Language on Windows 11? www.partitionwizard.com

Windows 11 - How To Change Keyboard Layout - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=YHKIWeophWs

02.07.2021 · A short tutorial on how to change your keyboard layout on Windows 11. 🛠️ Equipment I use: (Mic, PC Components, etc.) https://www.techy.how/equipment Wallpaper …

Autor: tech How
Wyświetlenia: 16 tys.

Czas trwania filmu: 1 min

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t5c25i$8b8$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35433&group=soc.culture.polish#35433

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 9 May 2022 23:47:32 +0200
 by: Cameo - Mon, 9 May 2022 21:47 UTC

On 5/9/2022 11:38 PM, a a wrote:

> Jak masz węgierską klawiaturę to dzwonisz do ambasady węgierskiej i oni znają rozwiązanie
> jak laptop z USA to do hamerykańskiej i zawsze jakaś sekretarka powie co i jak, abyś ogarnął.

Myślałem, że tutaj mam większe szanse.

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t5cfog$hj$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35442&group=soc.culture.polish#35442

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 9 May 2022 19:39:26 -0600
 by: Zexon - Tue, 10 May 2022 01:39 UTC

On 2022-05-09 15:33, Cameo wrote:

> [...]
> dla programistów i tylko dla QWERTY.
>
> Dziękuję bardzo za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

We wszystkich wersjach window tak samo: zawsze klawiatura „Programmers” zawsze prawy ALT + litera,
jedynie „ź” prawy ALT i „x”

..

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t5dmcv$4fq$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35478&group=soc.culture.polish#35478

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 10 May 2022 14:38:58 +0200
 by: Cameo - Tue, 10 May 2022 12:38 UTC

On 5/9/2022 11:42 PM, a a wrote:

> [...]
> How to Change Keyboard Language on Windows 11? www.partitionwizard.com
>
> Windows 11 - How To Change Keyboard Layout - YouTube

You think I could not figure it out for myself? That was the first thing
I tried. If you paid some attention to my longer earlier post, you could
see that my problem was that I could not find the right QWERTZ Polish
keyboard to install. So I had to use my hard QWERTZ keyboard with a
QWERTY kb pack. Not ideal, but it works.
Apparently the laptops that are sold in Poland use
the native QWERTY hard keyboard layout. In Hungary it is the other way
around.

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t5dmpa$7q7$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35480&group=soc.culture.polish#35480

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 10 May 2022 14:45:33 +0200
 by: Cameo - Tue, 10 May 2022 12:45 UTC

On 5/10/2022 3:39 AM, Zexon wrote:

> We wszystkich wersjach window tak samo: zawsze klawiatura „Programmers”
> zawsze prawy ALT + litera, jedynie „ź” prawy ALT i „x”

Aha, więc to właśnie to oznacza? Dzięki. Ale nadal uważam, że słowo
"Programmers" nie jest zbyt dobrym wyborem.

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<eb503d77-0869-40be-948d-c74173208ea6n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35481&group=soc.culture.polish#35481

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 10 May 2022 06:01:48 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 10 May 2022 13:01 UTC

On Tuesday, 10 May 2022 at 14:45:32 UTC+2, Cameo wrote:

> Aha, więc to właśnie to oznacza? Dzięki. Ale nadal uważam, że słowo
> "Programmers" nie jest zbyt dobrym wyborem.
myślę, że Programmers Keyboard in Windows
to forma zadośćuczynienia dla programistów z zespołu Billa NiebieskiEkran

Wcześniej układ klawiatury podlegał patentowaniu

https://pl.wikipedia.org/wiki/Klawiatura_Dvoraka

Klawiatura Dvoraka
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Pierwsza wersja klawiatury Dvoraka
Spis treści

1 Opis
2 Oryginalny układ Dvoraka
3 Układ Dvoraka w systemach operacyjnych
4 Krytyka
5 Wersje jednoręczne
6 Inne języki
7 Rekord świata
8 Zobacz też
9 Przypisy
10 Linki zewnętrzne

Klawiatura Dvoraka – układ klawiatury opatentowany w 1936 roku przez Augusta Dvoraka i Williama Dealeya, jako alternatywa dla bardziej popularnego układu QWERTY. Od tego czasu zostało opracowanych kilka jego wersji przez zespół kierowany przez Dvoraka oraz ANSI. Nazywano je, łącznie, także klawiaturą uproszczoną (simplified keyboard) lub amerykańską klawiaturą uproszczoną (American simplified keyboard), ale ich popularna nazwa to klawiatura Dvoraka albo układ Dvoraka.

Installing the Programmer Dvorak Keyboard Layout on Windows

https://www.kaufmann.no/roland/dvorak/winxp.html

Ale klawiatury wykazują dodatkową funkcjonalność w sprawie Z <> Y
a mianowicie klawisze Z i Y można wypiąć , zamienić i ponownie wcisnąć

Bywały też naklejki na klawisze, na egzotyczne klawiatury

Co było trywialne w pececie, zakup nowej klawiatury,
nie jest trywialne w laptopie

ale jakoś trzeba sobie radzić
\ Kupiłem ze 20 różnych klawiatur i podobają mi się solarne, które same ładują swoje akumulatorki, do peceta i do laptopa (zewnętrzna mała)

Ostatnio kupiłem małe klawiatury bluetooth do smartfona

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t5e6f9$c3b$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35516&group=soc.culture.polish#35516

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 10 May 2022 11:13:12 -0600
 by: Zexon - Tue, 10 May 2022 17:13 UTC

On 2022-05-10 6:45, Cameo wrote:

> Aha, więc to właśnie to oznacza? Dzięki. Ale nadal uważam, że słowo
> "Programmers" nie jest zbyt dobrym wyborem.

Nigdy się nad tą nazwą nie zastanawiałem (programers).
Jeszcze jedno do Thunderbird można dodać Polski spell check

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t5e6rk$np1$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35517&group=soc.culture.polish#35517

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 10 May 2022 11:19:47 -0600
 by: Zexon - Tue, 10 May 2022 17:19 UTC

On 2022-05-10 11:13, Zexon wrote:

> Nigdy się nad tą nazwą nie zastanawiałem (programers).
> Jeszcze jedno do Thunderbird można dodać Polski spell check

Tutaj krok po kroku
https://www.practical-tips.com/internet/install-spell-checker-for-thunderbird-this-is-how-it-works/

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t5ebtl$5jn$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35531&group=soc.culture.polish#35531

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 10 May 2022 20:46:16 +0200
 by: Cameo - Tue, 10 May 2022 18:46 UTC

On 5/10/2022 3:01 PM, a a wrote:

> [...]
>
> Ostatnio kupiłem małe klawiatury bluetooth do smartfona

Wygląda na to, że Pan nie jest nowicjuszem w dziedzinie komputerów.

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t5ecfa$h3o$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35532&group=soc.culture.polish#35532

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 10 May 2022 20:55:40 +0200
 by: Cameo - Tue, 10 May 2022 18:55 UTC

On 5/10/2022 7:19 PM, Zexon wrote:

> Tutaj krok po kroku
> https://www.practical-tips.com/internet/install-spell-checker-for-thunderbird-this-is-how-it-works/

Dzięki, może kiedyś spróbuję, ale nie piszę po polsku tak dużo, żeby to
się opłacało.

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t5eeei$na8$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35534&group=soc.culture.polish#35534

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 10 May 2022 13:29:21 -0600
 by: Zexon - Tue, 10 May 2022 19:29 UTC

On 2022-05-10 12:46, Cameo wrote:

> Wygląda na to, że Pan nie jest nowicjuszem w dziedzinie komputerów.

Jest to wiedza ogólnie dostępna, należy tylko zapytać Google.

..

Re: Prosba o pomoc w konfiguracji jezyka polskiego

<t5egjb$9io$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35536&group=soc.culture.polish#35536

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 10 May 2022 14:06:02 -0600
 by: Zexon - Tue, 10 May 2022 20:06 UTC

On 2022-05-10 12:46, Cameo wrote:

> Wygląda na to, że Pan nie jest nowicjuszem w dziedzinie komputerów.

Również klawiatury bluetooth do smartfona obsługują Polskie znaki tak samo jak w Windows prawy ALT +
litera.

..