I have hardly ever known a mathematician who was capable of reasoning. -- Plato

interests / soc.culture.polish / Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

SubjectAuthor
* Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuZexon
+* Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samejPiotr
|`- Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej sameZexon
+* Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej sameCameo
> [...]
|   `* Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej sameZexon
|    `- Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej sameCameo
`* Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samejJakub A. Krzewicki
 `* Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samejPiotr
  `- Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samejfatso

Pages:12
Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5gvt5$5m0$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35597&group=soc.culture.polish#35597

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Czy_Ukraińcy_pomagali_by_Polakom_w_takiej_samej_sytu
acji?
Date: Wed, 11 May 2022 12:39:33 -0600
 by: Zexon - Wed, 11 May 2022 18:39 UTC

Sami przyznają, że nie!
https://youtu.be/G8XwLgfWGo8?t=431

..

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<686b34cc-1c71-48df-90fa-9472761ca664n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35599&group=soc.culture.polish#35599

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 11 May 2022 12:11:58 -0700 (PDT)
Subject: Re:_Czy_Ukraińcy_pomagali_by_Polakom_w_takiej_samej
_sytuacji?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Wed, 11 May 2022 19:11 UTC

On Wednesday, May 11, 2022 at 4:09:35 PM UTC-2:30, Zexon wrote:
> Sami przyznają, że nie!
> https://youtu.be/G8XwLgfWGo8?t=431
.
czyli jak uzyc szczerosc i samokrytyke swojej spolecznosci przeciwko ... nim. Klasyczny Zenon
Przerabialismy to juz kiedys:
1. watek: "O tresciach, czy o osobach?"
[ gdy antysemici - Ryszard Filipski i cytujacy go W. Kaluza uzywali krytycyzmu Slonimskiego wobec WLASNEJ grupy etnicznej, Zydow, do atakowania .... Zydow]

PT: czesto ktos krytykuje SWOJE wlasne srodowisko celowo za ostro, a wiec w sposob _mniej sprawiedliwy_
niz osoba z zewnatrz -- wlasnie dlatego zeby przy pomocy PRZERYSOWANIA zaszokowac, wzbudzic dyskusje
i wplynac na zmiane zachowan z ktorymi sie nie zgadza. Dotyczy to zwlaszcza ludzi mlodych, ktorych
wypowiedziom nie towarzyszy autorytet wieku i dorobku - jest sposobem zaistnienia i
zwrocenia uwagi na swoj argument lub siebie [wywiad Slonimskigo byl z 1924)]

Tak wiec krytyka wlasnej grupy ma wiecej do czynienia z proba ulepszenia swojej grupy niz z obiektywnym
opisem jej stanu.

Dziala to w obie strony i tak jak ludzie z zewnatrz nie powinni brac bezkrytycznie krytyki szowinizmu Zydow
przez Zyda, tak i krytyke antysemityzmu Polakow przez Polaka nie powinna byc traktowana jako dowod na
wszechobecnosc antysemityzmu Polakow.

2. Watek " Pranie brudow przez obcych"

PT: By podsumowac - mysle, ze:
- jest jakosciowa roznica miedzy krytyka polskiego antysemityzmu przez "obcego" (Shamira),
- a krytyka zydowskiego anty-goizmu przez "swoja" (Evelyn Kaye),
- ze nalezy byc ostroznym z uzywaniem wewnetrznej krytyki danej grupy jako amunicji do krytyki tejze
grupy przez ludzi z zewnatrz.

Peter Freier (to bylo PRZED jego "Cudownym, CUDOWNYM Przejrzeniem"pod wplywem Sasiadow Grossa)

" Bardzo to Pan dobrze powiedzial. [...] Aktualnie udzielam sie na sciepie. Za jakis czas pewne stad znikne
i kto wie, moze wroce na scj. Nie pojawie sie zapewne na scj.moderated bo mnie stamtad wymoderowano
(wycenzurowano) za gloszenie pogladow nie pokrywajacych sie z tamtejsza
ortodoksja. W szczegolnosci, glosilem, zeby nie podpierac sie polskim glosami przeciw antysemityzmowi
jako potwierdzeniem istnienia i szczegolnej zlosliwosci polskiego antysemityzmu. To jest pojscie na
latwizne (intelektualna).
pjf (Peter J. Freier)
Piotr

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5h8la$7ve$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35610&group=soc.culture.polish#35610

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re:_Czy_Ukraińcy_pomagali_by_Polakom_w_takiej_same
j_sytuacji?
Date: Wed, 11 May 2022 23:09:02 +0200
 by: Cameo - Wed, 11 May 2022 21:09 UTC

On 5/11/2022 8:39 PM, Zexon wrote:
> Sami przyznają, że nie!
> https://youtu.be/G8XwLgfWGo8?t=431

Nie rozumiem tej pozornej miłości Polaków do Ukraińców. Czy Ukraina
dobrze traktuje tamtejszą polską mniejszość narodową, czy może jest to
po prostu przypadek, że wróg mojego wroga jest moim przyjacielem? To
znaczy rozumiem waszą uzasadnioną nienawiść do Rosjan, ale dla mnie nie
ma za grosz różnicy między tymi dwoma krajami. Moim zdaniem oba kraje są
rządzone przez bandę gangsterów - oligarchów. Nie oznacza to oczywiście,
że nie powinniśmy pomagać uchodźcom wojennym. Powinniśmy i robimy to,
nawet jeśli niektórzy z nich nie są za to wdzięczni.

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5hbh3$q4g$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35615&group=soc.culture.polish#35615

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
j_sytuacji?
Date: Wed, 11 May 2022 15:57:55 -0600
 by: Zexon - Wed, 11 May 2022 21:57 UTC

On 2022-05-11 15:09, Cameo wrote:

> [...]
> że nie powinniśmy pomagać uchodźcom wojennym. Powinniśmy i robimy to,
> nawet jeśli niektórzy z nich nie są za to wdzięczni.

Niestety ta miłość do Ukraińców powoli zaczyna zamieniać się w terror zmuszający do tej miłości i
zakazie wspominania o rzezi wołyńskiej.
Również standardem stało się tolerowanie łamania prawa przez Ukraińców w Polsce.
Proszę obejrzeć poniższy materiał, bardzo interesujące.
Polskie służby zawiodły-Ambasador Rosji oblany - Wojciech Szewko i Piotr Zychowicz
https://youtu.be/xdpxuddeCow

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5hbud$uta$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35616&group=soc.culture.polish#35616

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
j_sytuacji?
Date: Wed, 11 May 2022 16:05:01 -0600
 by: Zexon - Wed, 11 May 2022 22:05 UTC

On 2022-05-11 13:11, Piotr wrote:
> [...]
> [ gdy antysemici - Ryszard Filipski i cytujacy go W. Kaluza uzywali krytycyzmu Slonimskiego wobec WLASNEJ grupy etnicznej, Zydow, do atakowania .... Zydow]

Kiedy Piotrze nauczycie się pisać z Polskimi znakami diakrytycznymi, bo z tego bełkotu na wpół
pisanym po Polsku trudno coś wydedukować.

--
Jak dodać polską klawiaturę w Windows 10 wersji US w ciągu 3 minut.
https://www.isunshare.com/windows-10/add-keyboard-in-windows-10.html

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<78daf090-b921-42d4-a42d-30b9b4ce6c09n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35617&group=soc.culture.polish#35617

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 11 May 2022 15:13:45 -0700 (PDT)
_sytuacji?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Wed, 11 May 2022 22:13 UTC

On Wednesday, May 11, 2022 at 6:38:59 PM UTC-2:30, Cameo wrote:
> Nie rozumiem tej pozornej miłości Polaków do Ukraińców. Czy Ukraina
> dobrze traktuje tamtejszą polską mniejszość narodową, czy może jest to
> po prostu przypadek, że wróg mojego wroga jest moim przyjacielem?

Nie - to swiadomosc , ze co ich spotyka teraz, nas spotkalo w przeszlosci i moze spotkac w przyszlosci
zwlaszcza gdyby Ukraincy nie stawili oporu Rosji.

A wiec najbardziej podstawowa zasada etyki: zachowuj sie tak do innych, jak bys chcial by inni zachowali sie wobec ciebie.

No ale skoro etyka nie jest Pana mocna strona (Cameo nazywa stosunek Polakow do uchodzcow ukrianskich
"pozorna miloscia") - to z samointeresu - im bardziej sie Rosja oslabi na Ukrainie, tym mniejsza szansa, ze bedzie
mogla uzalezniac od siebie i kontrolowac Europe Srodkowa.

I wlasnie dlatego trolle i uzyteczni idioci Putina od poczatku szczuli Polakow na Ukraincow, i nawet
mrugali okiem, zeby Polska przylaczyla sie do rozbioru Ukrainy - z Rosja zatrzymujaca rosyjsko-jezyczny wschod,
z wiekszoscia zasobow naturalnych, a Polsce zostawiajac Lwow i okolice, bo tu da nich nie warta skorka wyprawki

I dlatego ci sami (Basia, boukun, Zenon), ktorzy szczuja na Ukraincow - wiedzac o masowych mordach Rosji
na cywilach - minimalizuja je i zachwalaja szlachetnosc rosyjskiej armii.np..:
"wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow"
"Basia"

Tyle ze mimo ich wysilkow - Polska nie poszla droga Orbana - nie olala masowych mordow cywilow i nie weszla Putinowi
do lozka, sprzedajac sie za tania rope i gaz.

Piotr

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5hdho$100o$1@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35618&group=soc.culture.polish#35618

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
sytuacji?
Date: Wed, 11 May 2022 22:32:24 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 11 May 2022 22:32 UTC

On Wed, 11 May 2022 15:13:45 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> [...]
>
> A wiec najbardziej podstawowa zasada etyki: zachowuj sie tak do innych,
> jak bys chcial by inni zachowali sie wobec ciebie.

panie Cameo prosze obejrzeć film Wołyń (Volhynia)

wówczas pozna pan etykę pana Treli, który jest ukraińcem

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5hmgt$pd0$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35622&group=soc.culture.polish#35622

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
j_sytuacji?
Date: Wed, 11 May 2022 19:05:32 -0600
 by: Zexon - Thu, 12 May 2022 01:05 UTC

On 2022-05-11 16:32, andal wrote:

> panie Cameo prosze obejrzeć film Wołyń (Volhynia)
>
> wówczas pozna pan etykę pana Treli, który jest ukraińcem

Dużo banderowców w ramach humanitarnej akcji „Wisła” (która uratowała tysiące istnień ludzkich)
przesiedlono do Gdańska.

..

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<11000fad-8d2a-4aae-92eb-2cf9dab0c887n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35634&group=soc.culture.polish#35634

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 12 May 2022 02:58:46 -0700 (PDT)
_sytuacji?
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Thu, 12 May 2022 09:58 UTC

On Wednesday, May 11, 2022 at 3:13:46 PM UTC-7, Piotr wrote:
> [...]
> "wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow"

No i gdzie i kiedy Basia "szczula na Ukraincow"?
Ma Piotr jakis dowod, moze podac jakis cytat.

Nigdzie i nigdy, ...to raczej Piotr przy okazji
inwazji Putynia na Ukraine dopatrzyl sie siebie
okazji do samowybielenia, ...poprzez demonstracyjne
oczernianie innych, i oszczerstwa kierowane pod
cudzym adresem.

Na wiecej nie stac nizeli manipulacje, oczernianie,
dorabianie geby i oszczerstwa.

Basia

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5it5b$4ts$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35639&group=soc.culture.polish#35639

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
j_sytuacji?
Date: Thu, 12 May 2022 14:04:58 +0200
 by: Cameo - Thu, 12 May 2022 12:04 UTC

On 5/12/2022 12:32 AM, andal wrote:

> panie Cameo prosze obejrzeć film Wołyń (Volhynia)
>
> wówczas pozna pan etykę pana Treli, który jest ukraińcem

Dzięki za wskazówkę. Znalazłem go i obejrzę go później.

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5j0k7$vio$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35640&group=soc.culture.polish#35640

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
j_sytuacji?
Date: Thu, 12 May 2022 15:04:07 +0200
 by: Cameo - Thu, 12 May 2022 13:04 UTC

On 5/12/2022 12:13 AM, Piotr wrote:

> [...]
> do lozka, sprzedajac sie za tania rope i gaz.

Dziękujemy za lekcję etyki, panie Piotrze. Gdybym miał tyle czasu, ile
Pan najwyraźniej ma, i gdyby język polski był dla mnie tak naturalny jak
dla Pana, lepiej wyjaśniłbym swoje stanowisko. Ale skoro tak jest,
powiem tylko, że ani ja, ani Węgry nie obwiniamy Rosji za tę wojnę
napastniczą, ale chcemy się od niej trzymać z daleka, tak jak Szwajcaria
trzymała się z daleka od II wojny światowej. Tym bardziej, że na
Ukrainie, w regionie karpackim, żyje liczna i uciskana węgierska
mniejszość narodowa. Udział Węgier w tej wojnie prawdopodobnie wiązałby
się z większym cierpieniem tej mniejszości. Istnieje również kwestia
dostaw energii z Rosji, która ma kluczowe znaczenie dla Węgier, ponieważ
nie mamy żadnego portu morskiego, z którego moglibyśmy sprowadzać ropę i
gaz, tak jak Polska. Ukraina nie pomaga też w relacjach z Węgrami,
ciągle domagając się dostaw broni z Węgier i za ich pośrednictwem, tak
jakby Węgry były im to winne, poza tym, że przyjęły już prawie milion
uchodźców i udzieliły im pomocy. Co Ukraina kiedykolwiek zrobiła dla
Węgier? Ich żołnierze zrujnowali Węgry i gwałcili węgierskie dziewczyny
i kobiety wraz z resztą Armii Radzieckiej podczas II wojny światowej.
Potem był oczywiście rok 1956. Mógłbym tak jeszcze długo wymieniać, ale
to na razie wystarczy.

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<5f2db095-badb-4c00-8ac7-1b23719f4c06n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35652&group=soc.culture.polish#35652

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 12 May 2022 08:26:39 -0700 (PDT)
_sytuacji?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Thu, 12 May 2022 15:26 UTC

On Thursday, May 12, 2022 at 9:35:00 AM UTC-2:30, Cameo wrote:
> [...]

to teraz juz jestem "ukraincem", a nie jak wczesniej "zydem" ?

> Dzięki za wskazówkę. Znalazłem go i obejrzę go później.

Tyle, ze mordowani dzisiaj Ukraincy - nie sa Ukraincami, ktorzy mordowali Polakow na Wolyniu.
A wiec zawinil kowal, andal z Zenonem i Basia wieszaja Cygana.

Jesli juz to pomoc i otwarcie domow przez Polakow dla Ukriancow w chwili potrzeby - oslabi antypolskie
sentymenty wsrod niektorych Ukraincow i wzmocni zwiazki Ukrainy z Polska. I opor, poswiecenie i bohaterstwo
Ukriancow w obliczu przewazajacego liczebnie i sprzetowo wroga - bedzie spoiwem nowego narodu ukrainskiego,
ze swoimi nowymi bohaterami i legendami, a wiec nie bedzie trzeba odwolywac sie do Bandery i UPA
z calym ich inwentarzem (walka o niepodlegosc Ukrainy, ale jednoczesnie mordy na Polakach i Zydach).

I stosunek tego narodu do sasiadow bedzie zalezal nie od spraw 75 lat temu, a od tego dzisiaj - czy w chwili
potrzeby pomogli im, czy tez pomagali Rosji.
==Piotr

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<c23cf771-6fa7-4f17-b291-666ba21b7b11n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35658&group=soc.culture.polish#35658

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 12 May 2022 08:59:05 -0700 (PDT)
_sytuacji?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Thu, 12 May 2022 15:59 UTC

On Thursday, May 12, 2022 at 10:34:09 AM UTC-2:30, Cameo wrote:

> Dziękujemy za lekcję etyki, panie Piotrze.

Nie ma za co, panie Cameo - najwyrazniej byla Panu potrzebna - skoro do tej pory ja ignorowal lub wyszydzal
(nazywajac pomoc i otwarcie domow dla Ukraincow przez Polakow - "pozorna miloscia")

> Powiem tylko, że ani ja, ani Węgry nie obwiniamy Rosji za tę wojnę napastniczą,

to, zakladam, Freudowskie przejezyczenie ?

> ale chcemy się od niej trzymać z daleka, tak jak Szwajcaria trzymała się z daleka od II wojny światowej.

Uczciwsza analogia sa Francuzi w 1939, ktorzy tez nie chcieli pomagac napadnietej Polsce i maszerowali z haslami "Nie chciemy umierac za Gdansk". Nie chcieli umierac za Gdansk, wiec rok pozniej w duzo wiekszej ilosci musiali umierac za Paryz.

Albo Brytyjczyczy w 1938, ktorzy nie chcieli umierac za Czechoslowacje i uwazali, ze Hitler jest czlowiekiem z ktorym mozna
zyc i robic interesy.

> Tym bardziej, że na Ukrainie, w regionie karpackim, żyje liczna i uciskana węgierska mniejszość narodowa.
> Udział Węgier w tej wojnie prawdopodobnie wiązałby się z większym cierpieniem tej mniejszości.

Rzeczywiscie - sprzedawanie sie Wegier Rosji za tania rope i gaz, mowienie w Moskwie ze Polska chce przesuwac
granice NATO na wschod, nieprzepuszczanie broni innych krajow na pomoc desperacko broniacej sie Ukrainy, i blokowanie lub oslabianie sankcji na Rosje w EU - to na pewno zwiekszy sympatie Ukraincow do wegierskiej mniejszosci narodowej.

Przyjaciol poznaje sie biedzie.

> Co Ukraina kiedykolwiek zrobiła dla Węgier?

Co Wegrzy zrobili dla Zachodu gdy ten przyjal ich po najezdzie Rosji w 1956? W odroznieniu od wyciagania teraz
spraw sprzed 75 lat - gdy sprawcy juz dawno nie zyja - w 1956 pamiec o II wojnie i roli w niej Wegrow byla calkiem
zywa - wielu z uchodzcow wegierskich bylo doroslymi ludzmi w czasie gdy Wegry byly sojusznikami Hitlera
i walczyly ramie w ramie z Wehrmachtem i SS. A MIMO TO - Zachod przyjal uchodzcow wegierskich z otwartymi
ramionami.

> [...]
> wraz z resztą Armii Radzieckiej podczas II wojny światowej.
> Potem był oczywiście rok 1956. Mógłbym tak jeszcze długo wymieniać, ale

I dlatego jestescie w lozku ze spadkobiercami tej Armii Radzieckiej, a nie jej obecnymi ofiarami?
== Piotr

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5jb49$8uk$2@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35661&group=soc.culture.polish#35661

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
sytuacji?
Date: Thu, 12 May 2022 16:03:23 -0000 (UTC)
 by: andal - Thu, 12 May 2022 16:03 UTC

On Wed, 11 May 2022 19:05:32 -0600, Zexon wrote:

> Dużo banderowców w ramach humanitarnej akcji „Wisła” (która uratowała
> tysiące istnień ludzkich)
> przesiedlono do Gdańska.
>
> .

i Trela jest jednym z nich, i wciąż walczy widłami z Polską i Polakami

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5jb8m$8uk$3@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35662&group=soc.culture.polish#35662

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
sytuacji?
Date: Thu, 12 May 2022 16:05:42 -0000 (UTC)
 by: andal - Thu, 12 May 2022 16:05 UTC

On Thu, 12 May 2022 08:26:39 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> to teraz juz jestem "ukraincem", a nie jak wczesniej "zydem" ?

ciesz sie skurwysynu ze nie jestes psem

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5jbb4$8uk$4@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35663&group=soc.culture.polish#35663

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
sytuacji?
Date: Thu, 12 May 2022 16:07:00 -0000 (UTC)
 by: andal - Thu, 12 May 2022 16:07 UTC

> Tyle, ze mordowani dzisiaj Ukraincy - nie sa Ukraincami, ktorzy
> mordowali Polakow na Wolyniu.

jaka matka taka natka
jakie drzewo taki klin, jaki ojciec taki syn

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5jl2n$vbv$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35672&group=soc.culture.polish#35672

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
j_sytuacji?
Date: Thu, 12 May 2022 20:53:10 +0200
 by: Cameo - Thu, 12 May 2022 18:53 UTC

> panie Cameo prosze obejrzeć film Wołyń (Volhynia)
>
> wówczas pozna pan etykę pana Treli, który jest ukraińcem

Właśnie skończyłem oglądać film Wołyń i mogłem go porównać tylko do
Katynia Andrzeja Wajdy. Jestem pewny, że jeszcze przez kilka nocy będzie
mi się źle śnił, mimo że jest to fantastyczny film. Nic dziwnego, że
Ukraińcy nie chcą słyszeć o tym filmie i o tym, co to przedstawia. Nie
chcę nawet myśleć, co mogliby teraz zrobić z niektórymi rosyjskimi
więźniami.

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5jl71$vbv$2@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35673&group=soc.culture.polish#35673

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
j_sytuacji?
Date: Thu, 12 May 2022 20:55:29 +0200
 by: Cameo - Thu, 12 May 2022 18:55 UTC

On 5/12/2022 6:03 PM, andal wrote:

> i Trela jest jednym z nich, i wciąż walczy widłami z Polską i Polakami

Kim jest Trela?

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5jm5s$7dk$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35674&group=soc.culture.polish#35674

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
j_sytuacji?
Date: Thu, 12 May 2022 13:11:55 -0600
 by: Zexon - Thu, 12 May 2022 19:11 UTC

On 2022-05-12 9:59, Piotr wrote:

> [...]
> ramionami.

> I dlatego jestescie w lozku ze spadkobiercami tej Armii Radzieckiej, a nie jej obecnymi ofiarami?

Podczas wojny polsko-bolszewickiej Niemcy, Austria i Czechosłowacja zakazały produkcji, wywozu i
tranzytu sprzętu wojskowego dla Polski. Zupełnie inną postawę przyjął rząd węgierski. W sierpniu
1920 roku, w krytycznym momencie walk, Węgrzy dostarczyli Polakom 22 mln sztuk amunicji.

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5jott$sjm$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35676&group=soc.culture.polish#35676

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
j_sytuacji?
Date: Thu, 12 May 2022 21:58:52 +0200
 by: Cameo - Thu, 12 May 2022 19:58 UTC

On 5/12/2022 9:11 PM, Zexon wrote:

> [...]
> Zupełnie inną postawę przyjął rząd węgierski. W sierpniu 1920 roku, w
> krytycznym momencie walk, Węgrzy dostarczyli Polakom 22 mln sztuk amunicji.

Właśnie tak! Ale potem w 1939 r. Węgry otworzyły granicę
polsko-węgierską dla polskich uchodźców, zarówno cywilnych, jak i
wojskowych, i aż do zajęcia Węgier przez Niemców w 1944 r. prowadziliśmy
polskie szkoły dla dzieci i pomagaliśmy waszym żołnierzom przedostać się
do zachodnich aliantów. Nawiasem mówiąc, ta wspólna granica w 1939 r.
była możliwa tylko dlatego, że obecny region karpacki, który jest teraz
częścią Ukrainy, po 30 latach obcej okupacji znów wrócił na kilka lat do
Węgier. Dzięki tej krótkotrwałej wspólnej granicy uratowano tysiące
Polaków.

Następnie w 1944 r. jednostki armii węgierskiej, stacjonujące w
okolicach Warszawy, pod nosem Niemców pomagały polskim akowcom w
dostarczaniu broni i logistyki, a niektórym zbiegłym akowcom i ich
rodzinom zapewniły schronienie przez linie niemieckie. Węgry były więc
niechętnym sojusznikiem, ponieważ ich przywódcy nie chcieli, by z
zachodnią "pomocą" skończyły jak Polska.

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<541965a8-30f6-4742-b553-5ff7defb886an@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35677&group=soc.culture.polish#35677

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 12 May 2022 13:02:37 -0700 (PDT)
_sytuacji?
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Thu, 12 May 2022 20:02 UTC

On Thursday, May 12, 2022 at 11:55:31 AM UTC-7, Cameo wrote:

> Kim jest Trela?

Jest nieuczciwym dyskutantem!
Potwierdzi to kazdy grupowicz.

Skad jest?

Jest bylym mieszkancem Ziem Odzyskanych,
czyli terenow po-niemieckich zasiedlonych
po II wojnie przez wysiedlencow z za rzeki
Bug (dzisiejsza Ukraina) tzw. za-Bugowcow.

Basia

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5jr9o$edi$1@dont-email.me>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35683&group=soc.culture.polish#35683

From: cam...@unreal.invalid (Cameo)
Newsgroups: soc.culture.polish
j_sytuacji?
Date: Thu, 12 May 2022 22:39:19 +0200
 by: Cameo - Thu, 12 May 2022 20:39 UTC

On 5/12/2022 10:02 PM, Basia wrote:

> [...]
> czyli terenow po-niemieckich zasiedlonych
> po II wojnie przez wysiedlencow z za rzeki
> Bug (dzisiejsza Ukraina) tzw. za-Bugowcow.

Aha, to dużo wyjaśnia.
Dzięki.

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<3f2da386-1b1d-4d88-8caa-64a945c4041cn@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35691&group=soc.culture.polish#35691

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 12 May 2022 15:45:04 -0700 (PDT)
_sytuacji?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Thu, 12 May 2022 22:45 UTC

On Thursday, May 12, 2022 at 4:25:31 PM UTC-2:30, Cameo wrote:

> Kim jest Trela?

Panski nowy kolega andal jest na pewno najlepszym zrodlem informacji.
Patrz jego rozwiazanie "kwestii zydowskiej":

"How best to exterminate the Jews?
- A billion on Wednesday, a billion on Saturday"
Andrew da Lancia
https://groups.google.com/forum/?hl=en#!msg/soc.culture.polish/WfU2St1qPKE/TLpjfwrn-aAJ

and his other neoNazi humour (In English, in case if your Polish betrayed you, again):

" What differs a Jew from a trampoline?
You don't jump on trampoline in heavy boots"
Andrew da Lancia
https://groups.google.com/forum/?hl=en#!msg/soc.culture.polish/WfU2St1qPKE/TLpjfwrn-aAJ

"What is a little Jew doing on the (crematorium's) chimney?
Waiting for his Mommy"
Andrew da Lancia
https://groups.google.com/forum/?hl=en#!msg/soc.culture.polish/WfU2St1qPKE/TLpjfwrn-aAJ

"What a naked Jewess is doing in the crematorium?
- Arousing the flame"
Andrew da Lancia
https://groups.google.com/forum/?hl=en#!msg/soc.culture.polish/WfU2St1qPKE/TLpjfwrn-aAJ

"What differs a Jew from a loaf of bread?
The bread does not squeal in the oven"
Andrew da Lancia
https://groups.google.com/forum/?hl=en#!msg/soc.culture.polish/WfU2St1qPKE/TLpjfwrn-aAJ

the originals of these and DOZENS of other neoNazi "jokes" about murdering Jewish
children, women and men in death camps, that Mr. D Lancia derisively dedicated to ... his Jewish opponents, to rub salt into the wounds of Polish Jews - at:
https://groups.google.com/forum/?hl=en#!msg/soc.culture.polish/WfU2St1qPKE/TLpjfwrn-aAJ

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<9057bfbd-2c46-4bed-8cfa-15911a523da2n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35692&group=soc.culture.polish#35692

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 12 May 2022 15:56:57 -0700 (PDT)
_sytuacji?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Thu, 12 May 2022 22:56 UTC

On Thursday, May 12, 2022 at 6:09:22 PM UTC-2:30, Cameo wrote:

> Aha, to dużo wyjaśnia. Dzięki.

Wierz Cameo "fakty" Mr. Basia, a daleko zajedziesz!

Tu fakty Twoj Basia i koledzy wydedukowali ze .... zdjecia pierwszoklasistow na wycieczce. Klasyka scp,
jak nie zlapiesz smaczkow- powiedz - chetnie pomoge i
przetlumacze na angielski:

**** Rorschach test, scp edition *****

zdjecie https://sphoto.nasza-klasa.pl/3608856/9/other/std/cb6e931e14.jpeg
Grupa pierwszoklasistow na grzybobraniu.
Wyniki testu:

1. skojarzenia p. Basia: "To horrendalne zdjecie znowu!" zapominajac ze to ...on wyszukal to zdjecie na Internecie i promowal na scp ...
"Dzieci wygladaja najwyrazniej na molestowane. Jedno, trans-dzender wygladajce wydaje sie w jakis sposob wyrazac opozycje wobec tego co sie tam dzieje, inne jako jedyne sie usmiecha. Moze nie jest molestowane, moze lubi byc molestowane."

O tym ostatnim pan Zwolan, jako prawdziwa kobieta, mial wiecej do powiedzenia:
"Pan spojrzy na to zdjecie raz jeszcze panie Karts. Wiem ze trudno bedzie panu zrobic to kobiecym okiem ale prosze sprobowac, moze dac zonie, corce, do obejrzenia i spytac co sadzi. [...] wypierdek komunistyczny sie usmiecha- wychowywany pewnie w przeswiadczeniu o swojej pre-destynacji do rzadzenia w Polsce."

2. p. Andrzej Strak o Basiowym "wypierdku komunistycznym": "Spoldzielnia Ucho?"

3. p. Andrzej da Lancia (Panski andal) - "genetycznie predestynowany na szpiega"

4. Last, but not least:"John Smith":
a) mysli ze skompromituje pierwszoklasiste jako geja, tym ze stoi obok ... damskiej torebki, ktora
nauczycielka postawila na ziemi aby zrobic zdjecie:
John Smith: "Ale, to nie byle jaka torba...! Teletubisie takie nosza: https://garcon-magazine.com/wp content/uploads/2017/12/tinky-winky.jpg a szczegolnie, jeden..."

b) postawienie przez nauczycielki jej torebki na ziemi na czas zrobienia zdjecia nasz przenikliwy John
Smith zdemaskowal jako:
- "socjotechniczny eksperyment"
- w celu "indoktrynowania biednych polskich dzieci genderyzmem"
- "aby "zaburzyc osobowosc, w zakresie pelnienia rol spolecznych, w wieku dojrzalym"
- i dzieki temu "bezpiecznie kontrolować swoich obywateli bez potrzeby armii czy policji".
====
Cameo, I think this is the beginning of a beautiful friendship...

Re: Czy Ukraińcy pomagali by Polakom w takiej samej sytuacji?

<t5kd2t$19d7$1@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=35697&group=soc.culture.polish#35697

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
sytuacji?
Date: Fri, 13 May 2022 01:42:54 -0000 (UTC)
 by: andal - Fri, 13 May 2022 01:42 UTC

On Thu, 12 May 2022 22:39:19 +0200, Cameo wrote:

> Aha, to dużo wyjaśnia.
> Dzięki.

Trela bedac w Polsce wyslugiwal sie komunistom szpiegujac dzialaczy
Solidarnosci, do Kanady przyslal go Kiszczak by tu pod przykrywka
studiowania szerzyl komune