Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 18 May 2022 13:52:20 -0700 (PDT)
Subject: Decyzja_Senatu_w_sprawie_Grodzkiego._Marszałek_pozo
staje_z_immunitetem
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Wed, 18 May 2022 20:52 UTC

Decyzja Senatu w sprawie Grodzkiego. Marszałek pozostaje z immunitetem

Senat w środę późnym wieczorem odrzucił wniosek o uchylenie immunitetu Tomasza Grodzkiego. Wcześniej marszałek oznajmił, że sam nie zrzeknie się immunitetu. Wniosek w tej sprawie złożyła prokuratura, której zdaniem Grodzki, jako chirurg i ordynator w szczecińskim szpitalu, przyjmował korzyści majątkowe od pacjentów i ich bliskich.

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/decyzja-senatu-w-sprawie-grodzkiego-marszalek-pozostaje-z-immunitetem/bjjfqg4,79cfc278

Re: Decyzja Senatu w sprawie Grodzkiego. Marszałek pozostaje z immunitetem

<50c8fdae-41eb-49c9-a824-6b6464e2e290n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36166&group=soc.culture.polish#36166

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 18 May 2022 13:53:14 -0700 (PDT)
Subject: Re:_Decyzja_Senatu_w_sprawie_Grodzkiego._Marszałek_
pozostaje_z_immunitetem
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Wed, 18 May 2022 20:53 UTC

On Wednesday, 18 May 2022 at 22:52:21 UTC+2, a a wrote:
> [...]
>
> Senat w środę późnym wieczorem odrzucił wniosek o uchylenie immunitetu Tomasza Grodzkiego. Wcześniej marszałek oznajmił, że sam nie zrzeknie się immunitetu. Wniosek w tej sprawie złożyła prokuratura, której zdaniem Grodzki, jako chirurg i ordynator w szczecińskim szpitalu, przyjmował korzyści majątkowe od pacjentów i ich bliskich.

Zwrot w sprawie wniosku o uchylenie immunitetu

Na konferencji prasowej przed posiedzeniem marszałek Grodzki był pytany, skąd taki nagły zwrot w sprawie wniosku o jego immunitet — najpierw wicemarszałek Bogdan Borusewicz pozostawiał ten wniosek bez biegu, a teraz nagle trafił on na posiedzenie komisji regulaminowej i posiedzenie plenarne.
Zobacz również
Wniosek o uchylenie immunitetu Grodzkiego. Marszałek mówi o "brutalnej nagonce"
Firmy z rosyjskim kapitałem walczą o odmrożenie części aktywów w Polsce

Grodzki odpowiedział, że w Sejmie czasem rozpatrywanie wniosku immunitetowego trwało "trzy-cztery lata", natomiast tu wszystko dzieje się zgodnie z regulaminem. — Od początku przestrzegamy tu regulaminu Senatu — zaznaczył. — Po dwóch wadliwie sformułowanych wnioskach Bogdan Borusewicz kończył ich bieg, za co teraz musi tłumaczyć się prokuratorom, w sposób dla mnie zupełnie niezrozumiały. Kiedy wpłynął trzeci wniosek, w grudniu, upłynęło 4,5 miesiąca i wniosek jest rozpatrywany. W stosunku do opóźnień w Sejmie jest to szybkie tempo i nie mamy tu sobie nic do zarzucenia — podkreślił.