Whenever people agree with me I always feel I must be wrong. -- Oscar Wilde

interests / soc.culture.polish / Re: Rosja ma już plan na Mariupol

SubjectAuthor
* Re: Rosja ma już plan na MariupolBasia
+- Re: Rosja ma już plan na MariupolRusset Bulba

Pages:123
Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<5cbd80a1-fa9a-45cb-9683-8f16b949ce84n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36270&group=soc.culture.polish#36270

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 19 May 2022 19:39:29 -0700 (PDT)
Subject: Re:_Rosja_ma_już_plan_na_Mariupol
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 20 May 2022 02:39 UTC

On Thursday, May 19, 2022 at 7:13:31 PM UTC-7, cyrylme...@gmail.com wrote:

> W czym az tak rozne od amerykanskiej ekspansji ekonomicznej w Azji wlaczajac w to Chiny? Generowanie nowych rynkow jak i potencjalu produkcyjnego na rynek wlasny oraz unikanie wojen i militaryzacji poprzex kreowanie atrakcyjnych alternatyw wzrostu i rozwoju.

USA nie maja programu udzielania
jakichs funduszy wyrownawczych,
sciagania kasy z budzetu Panstwa
i wysylania do dyspozycji Rzadu
w Chinach.

Unia Europejska sciaga pieniadze ze
wszystkich swoich czlonkow i alokuje
tam gdzie chce, w iloci w jakiej chce
i na przestrzeni czasu jaki sobie zyczy,
nazywajac Funduszami Wyrownawczymi,

....robiac te inwestycje calkiem wbrew
naukom ekonomicznym, tworzac bable
inwestycyjne, nadwyzki kapitalowe,
mal-inwestycje itp., Zawyzajac dochod
jednej grupie mieszkancow Unii a
obnizajac innej.

Unia robi to w celach politycznych, i jak
postawilam teze w celu wywolywania
konfliktow i wojen, ...to organizacja wojenna,
jej zachowanie we Wschodniej Europie
u granic Ukrainy, Bialorusi, i Rosji,
w tym w Polsce jest dowodem.

Basia

> Ukraina chciala byc jak Polska i w silnych zwiazkach z zachodem widziala i widzi swoja szanse. To automatycznie oznacza wydostawanie sie spod wplywow zRosji i wzmocnienie odrebnej od niej tozsamosci narodowej. Zbyt wiele aby Rosja Putina mogla tolerowac w swoich planach odbudowy panslawinistycznego imperium pod egida zRosji.

Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<7e5691f4-ad86-427b-bd97-ae5259cbcdc7n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36271&group=soc.culture.polish#36271

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 19 May 2022 19:50:14 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 20 May 2022 02:50 UTC

On Thursday, May 19, 2022 at 7:39:30 PM UTC-7, Basia wrote:

> [...]
>
> Unia robi to w celach politycznych, i jak
> postawilam teze w celu wywolywania
> konfliktow i wojen, ...to organizacja wojenna,

Balcerowicz niedawno stwierdzil, Basia
podawala link do wideo, ze 50% dochodow
polskiej wsi to wynik subsydiow EU.

W miastach moze byc nie inaczej, bo
za funduszami EU podaza prywatny kapital
spekulacyjny lokujacy sie w z-urbanizowanych
centrach, ...wiec w polskich maistach byc
moze wiecej nizeli polowa dochodow jest
kreowana naplywem pieniedzy z zagranicy.

Ten influx trwa, zamiast malec po dekadzie
czlonkowstwa w EU to wykazuje jeszcze
tendencje wzrostowe.

Bez tak dramatycznego, sztucznie
wygenerowanego zroznicowania dochodow
pomiedzy Polska a Ukraina, nie doszlo by
nigdy do wojny, ...jako ze u Ukraincow nie
powstala by ekspektacja wielkiego dobrobytu
(na Polska modle) z racji tylko przylaczenia
sie do EU/NATO.

Powtorze, EU to organizacja wojenna ktorej
udalo sie we Wschodniej Europie wywolac
w XXI wieku wojne.

Click here to read the complete article
Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<2c619b89-cf9e-442e-88db-46a3a1003f0en@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36277&group=soc.culture.polish#36277

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 01:11:07 -0700 (PDT)
From: 4kogute...@gmail.com (Zenek Kapelinder)
 by: Zenek Kapelinder - Fri, 20 May 2022 08:11 UTC

piątek, 20 maja 2022 o 04:50:15 UTC+2 Basia napisał(a):

> [...]
> (na Polska modle) z racji tylko przylaczenia
> sie do EU/NATO.
>
> Powtorze, EU to organizacja wojenna ktorej

Dlaczego Bасиa masz problem z deklaracja po której stronie stoisz?

Click here to read the complete article
Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<e657ac56-836d-4907-b3a5-3840400384a5n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36283&group=soc.culture.polish#36283

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 03:33:30 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 20 May 2022 10:33 UTC

On Friday, May 20, 2022 at 2:49:47 AM UTC-3, boukun wrote:

> Przewrót siłowy i obalenie Janukowycza było w 2014 roku, w którym
> to bardzo duży udział miała USA i Polska, szczególnie polscy
> Żydzi. Do lutego 2022 roku Rosja była cierpliwa, A Nato coraz
> bardziej nachalnie szczekało u drzwi Rosji.
> --
> boukun
>

> ----Android NewsGroup Reader----
> https://piaohong.s3-us-west-2.amazonaws.com/usenet/index.html

Cierpliwa byla do momentu, kiedy Putin nie mial armii, na ktorej w swojej zludzie nie moglby polegac jako efektywnym narzedziu polityki poprzez militarny konflikt. Wykladnia mysli Putina wisi na scianie Kremla od lipca 2021 roku do wgladu i analizy publicznej. Mozna sobie przetlumaczyc na polski z angielskiego, jak sie nie zna i wszystko jasne. NATO, poza USA jest juz od dluzszego czasu militarnie bezzebna instytucja. Na ile grozne, to ostatnia reakcja Putina na aplikacje Szwecji i Finlandii do Nato wskazuje dobitnie. Wzruszyl ramionami i tyle. Ma wazniejsze zmartwienie na glowie a jest nim Ukraina, prawdziwie tj cywilizacyjnie niezalezna i mentalnie ciazaca na Zachod. Putin tez widzi Rosje jako odrebna od Zachodu cywilizacje. Politycznie taka napewno jest poprzez swoj mongolski despotyzm. Z tym, ze nie jest prawie dla nikogo pociagajaca alternatywa. Naturalnie grawitacyjnie slaba a sama podatna na wplywy zachodu.

Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<e662231a-4b95-4e1e-8505-f36275d6aefcn@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36284&group=soc.culture.polish#36284

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 03:38:25 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 20 May 2022 10:38 UTC

On Friday, May 20, 2022 at 7:33:31 AM UTC-3, Russet Bulba wrote:

> Cierpliwa byla do momentu, kiedy Putin nie mial armii, na ktorej w swojej zludzie nie moglby polegac jako efektywnym narzedziu polityki poprzez militarny konflikt. Wykladnia mysli Putina wisi na scianie Kremla od lipca 2021 roku do wgladu i analizy publicznej. Mozna sobie przetlumaczyc na polski z angielskiego, jak sie nie zna i wszystko jasne. NATO, poza USA jest juz od dluzszego czasu militarnie bezzebna instytucja. Na ile grozne, to ostatnia reakcja Putina na aplikacje Szwecji i Finlandii do Nato wskazuje dobitnie. Wzruszyl ramionami i tyle. Ma wazniejsze zmartwienie na glowie a jest nim Ukraina, prawdziwie tj cywilizacyjnie niezalezna i mentalnie ciazaca na Zachod. Putin tez widzi Rosje jako odrebna od Zachodu cywilizacje. Politycznie taka napewno jest poprzez swoj mongolski despotyzm. Z tym, ze nie jest prawie dla nikogo pociagajaca alternatywa. Naturalnie grawitacyjnie slaba a sama podatna na wplywy zachodu.

Russia should watch other countries’ innovations, Putin said, “but never forget that we have a solid base of our own.”

“Without basic science, research schools and engineers, we would never have had the modern types of high-tech weapons that no other country in the world has, at least as of yet.”

Putin’s remarks for the “Moscow. Kremlin. Putin” weekly show on the state-run Rossia television channel were recorded in September 2019.

The interview was first broadcast Sunday, days after Putin chaired a meeting on genetic technology where the CEO of state oil giant Rosneft asked for a tax exemption for its investments in the field.

Putin’s rumored daughter, endocrinologist Maria Vorontsova, has been reported to be supervising the work of Rosneft’s genetic research center that plans to sequence and analyze its 350,000 employees.

Putin allocated almost $2 billion toward genetic research in 2018 and decreed last year that all Russians be assigned “genetic passports” by 2025.

Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<05771529-7696-42c9-bbbc-9aac255029f4n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36285&group=soc.culture.polish#36285

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 03:40:32 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Fri, 20 May 2022 10:40 UTC

On Friday, 20 May 2022 at 12:33:31 UTC+2, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Cierpliwa byla do momentu, kiedy Putin nie mial armii, na ktorej w swojej zludzie nie moglby polegac jako efektywnym narzedziu polityki poprzez militarny konflikt. Wykladnia mysli Putina wisi na scianie Kremla od lipca 2021 roku do wgladu i analizy publicznej. Mozna sobie przetlumaczyc na polski z angielskiego, jak sie nie zna i wszystko jasne. NATO, poza USA jest juz od dluzszego czasu militarnie bezzebna instytucja. Na ile grozne, to ostatnia reakcja Putina na aplikacje Szwecji i Finlandii do Nato wskazuje dobitnie. Wzruszyl ramionami i tyle. Ma wazniejsze zmartwienie na glowie a jest nim Ukraina, prawdziwie tj cywilizacyjnie niezalezna i mentalnie ciazaca na Zachod. Putin tez widzi Rosje jako odrebna od Zachodu cywilizacje. Politycznie taka napewno jest poprzez swoj mongolski despotyzm. Z tym, ze nie jest prawie dla nikogo pociagajaca alternatywa. Naturalnie grawitacyjnie slaba a sama podatna na wplywy zachodu.
wy tu gadu gadu do obiadu
a dzisiaj wruble znow wysoko latają i było nawet +7%

https://www.marketwatch.com/investing/currency/rubpln?mod=mw_quote_recentlyviewed

Russian Ruble/Polish Zloty
Watchlist
Last Updated: May 20, 2022 at 6:39 a.m. EDT

0.073749
0.003091 4.37%

rosnąc w takim tempie wruble zaczną tak wysoko latac jak zielone, pod koniec roku

Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<bc9b80fc-d9e2-4964-af14-82e7362449f2n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36289&group=soc.culture.polish#36289

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 04:42:12 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 20 May 2022 11:42 UTC

On Friday, May 20, 2022 at 7:38:26 AM UTC-3, Russet Bulba wrote:

> [...]
>
> Putin allocated almost $2 billion toward genetic research in 2018 and decreed last year that all Russians be assigned “genetic passports” by 2025.

Kazachstan jest potulnym ale i tak Rosja zamierza go ograbic z polowy terytorium. Demograficznie rosyjski zywiol w Kazachstanie slabnie a kazachski rosnie. Jak rosyjski trend w Ukrainie. Tak wiec imperialna Rosja nie ma na co czekac. Genetyczne paszporty rozstrzygna, kto jest Rosjaninem lub Slowianinem, a kto azjatyckim popaprancem. Rosja bedzie nazistowska.

Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<0a1ea5e1-ad0a-4fd3-b690-e286137124b5n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36292&group=soc.culture.polish#36292

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 06:09:01 -0700 (PDT)
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Fri, 20 May 2022 13:09 UTC

cyrylme...@gmail.com wrote:

> [...]
> toward genetic research in 2018 and decreed last year that all Russians be assigned

Wow, nie wiedzialem o tym. Jesli to prawda, to za 3 lata bedziemy miec
blueprint rasyjskowo czelowieka. Znaczy Putin i KGB miec beda, bo nie sadze,
by to bylo opublikowane. Podobnie zreszta by wyniki byly niedostepne, gdyby
China-Joe chcial miec blueprint US-(wo)mana w oparciu o badania pracownikow
Walmartu czy General Motors

Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<5604419a-f6e8-4cbe-bd34-be74dacecd31n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36294&group=soc.culture.polish#36294

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 07:03:27 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 20 May 2022 14:03 UTC

On Friday, May 20, 2022 at 1:11:08 AM UTC-7, Zenek Kapelinder wrote:

> Dlaczego Bасиa masz problem z deklaracja po której stronie stoisz?

Click here to read the complete article
Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<0e9f6744-04cd-44ab-841d-6286babb51d0n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36298&group=soc.culture.polish#36298

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 09:19:50 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 20 May 2022 16:19 UTC

<982d1786-bf46-440a-8418-2124ffd6b4ccn@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36301&group=soc.culture.polish#36301

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 09:40:16 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 20 May 2022 16:40 UTC

<t68gpq$126j$1@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36302&group=soc.culture.polish#36302

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 16:48:58 -0000 (UTC)
[...]
 by: andal - Fri, 20 May 2022 16:48 UTC

fancja w ten sposob ocalila swoj kraj od zniszczenia w ww2

Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<t68gto$126j$2@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36303&group=soc.culture.polish#36303

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 16:51:04 -0000 (UTC)
[...]
 by: andal - Fri, 20 May 2022 16:51 UTC

On Fri, 20 May 2022 16:48:58 -0000 (UTC), andal wrote:

> fancja w ten sposob ocalila swoj kraj od zniszczenia w ww2

*francja

Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<1a9d8fb9-a670-4d72-acf7-28fa743f7ec8n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36306&group=soc.culture.polish#36306

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 10:14:37 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 20 May 2022 17:14 UTC

On Friday, May 20, 2022 at 9:40:18 AM UTC-7, cyrylme...@gmail.com wrote:

> NATO nie wyposazylo Ukrainy w bron ofensywna przed atakiem Rosji. Pozniej podeslalo troche starych sowieckich czolgow oraz Migow.
Oczywiscie, posiadanie jakiejkolwiek broni, nawet 100% defensywnej bylo postrzegane przez Putina jako zagrozenie legitimizujace napasc.

Click here to read the complete article
Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<t68jne$126j$3@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36309&group=soc.culture.polish#36309

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 17:38:54 -0000 (UTC)
[...]
 by: andal - Fri, 20 May 2022 17:38 UTC

On Fri, 20 May 2022 10:14:37 -0700 (PDT), Basia wrote:

> [...]
>
> Putyn zatrzymal ofensywe w Donbasie dokonujac inwazji calej Ukrainy.
>
> NATO najpierw podgrzewalo Ukraincow do boju bo spodziewalo sie ze wojna
> bedzie miala miejsce na rubiezach,
> z daleka od EU, ...teraz wojska NATO sie biernie przygladaja z
> zagranicy.
>
> Nie sa i nie byly gotowe angazowac Rosji. Ukraincy zas gina tysiacami w
> wojnie ktorej nie moga wygrac.
>
> Sa rozne filmiki sprzed lat ukazujace rozne wspolne cwiczenia, manewry
> jak by to Ukraincy mieli razem z MATO walczyc. Do tego ich
> przygotowywano wprowadzajac w blad, ...dzisiaj gina sami.

<92438cbd-498b-41be-b9e5-34e8f499987dn@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36310&group=soc.culture.polish#36310

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 10:47:10 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 20 May 2022 17:47 UTC

On Friday, May 20, 2022 at 10:39:02 AM UTC-7, andal wrote:

> europejska

> 4uTdFi2xsTU/m/nVy4lU5DBAAJ

> Baska wychowala sie na tym?
>
> file:///home/andrzej/Downloads/WA303_79144_B155-Polska-T-5-2001_Romek.pdf

Click here to read the complete article
Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<t68kjd$126j$4@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36311&group=soc.culture.polish#36311

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 17:53:50 -0000 (UTC)
[...]
 by: andal - Fri, 20 May 2022 17:53 UTC

On Fri, 20 May 2022 10:47:10 -0700 (PDT), Basia wrote:

T-5-2001_Romek.pdf

> To chyba link do Andala dowload plikow na Jego kompie. Jakimis waznymi
> dokumentami chcial sie pochwalic?
>
> Basia

Click here to read the complete article
Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<2933b887-331b-457f-b933-6e43a4ce87een@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36312&group=soc.culture.polish#36312

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 11:32:45 -0700 (PDT)
<ef049d94-8a3a-4629-b90d-1a7061fd2b2fn@googlegroups.com> <ea7bca47-71ac-4871-9b93-dec423805bd9n@googlegroups.com>
<92d5283b-30b8-425f-872d-8d3d0853c4c4n@googlegroups.com> <1b188b74-2b1b-4791-b0dd-3788962c53e6n@googlegroups.com>
<048fc8de-edd4-4355-b306-b092022f5852n@googlegroups.com> <ae06367a-56a9-4ae2-91dd-77d044684525n@googlegroups.com>
<57d9d1c4-e375-43d5-8136-ab86083b79a1n@googlegroups.com> <6c5ce11e-cfbd-4bd6-88f8-86be038f4549n@googlegroups.com>
<5cbd80a1-fa9a-45cb-9683-8f16b949ce84n@googlegroups.com> <7e5691f4-ad86-427b-bd97-ae5259cbcdc7n@googlegroups.com>
<2c619b89-cf9e-442e-88db-46a3a1003f0en@googlegroups.com> <5604419a-f6e8-4cbe-bd34-be74dacecd31n@googlegroups.com>
<982d1786-bf46-440a-8418-2124ffd6b4ccn@googlegroups.com> <1a9d8fb9-a670-4d72-acf7-28fa743f7ec8n@googlegroups.com>
<t68jne$126j$3@gioia.aioe.org> <92438cbd-498b-41be-b9e5-34e8f499987dn@googlegroups.com>
<t68kjd$126j$4@gioia.aioe.org>
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 20 May 2022 18:32 UTC

On Friday, May 20, 2022 at 10:53:55 AM UTC-7, andal wrote:

> T-5-2001_Romek.pdf

> https://rcin.org.pl/ihpan/Content/59613/WA303_79144_B155-Polska-
> T-5-2001_Romek.pdf

Click here to read the complete article
Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<t68njr$anq$1@gioia.aioe.org>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36313&group=soc.culture.polish#36313

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 18:45:15 -0000 (UTC)
[...]
 by: andal - Fri, 20 May 2022 18:45 UTC

On Fri, 20 May 2022 11:32:45 -0700 (PDT), Basia wrote:

> Widze ze jakas PRL'owska propagande trzymasz na swoim kompie, ...chyba
> sam sie na tym wychowales przypisujesz innym.
>
> Basia (Ona/Jej)

przetrzyj oczy i napisz ktora czesc dokumentu opracowales

Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<d7e85a6a-a45b-4697-8177-03b203d2c660n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36318&group=soc.culture.polish#36318

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 13:45:59 -0700 (PDT)
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Fri, 20 May 2022 20:45 UTC

Basia wrote:
> andal wrote

> Widze ze jakas PRL'owska propagande trzymasz
> na swoim kompie, ...chyba sam sie na tym wychowales
> przypisujesz innym.

Cytuje: "Ze stonka nie ma zartow". Znaczy polemizuje Pani, p. Basiu?

Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<61964e3e-6636-47b0-99ea-a913208c8308n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36321&group=soc.culture.polish#36321

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 14:06:34 -0700 (PDT)
<t68kjd$126j$4@gioia.aioe.org> <d7e85a6a-a45b-4697-8177-03b203d2c660n@googlegroups.com>
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 20 May 2022 21:06 UTC

On Friday, May 20, 2022 at 1:46:00 PM UTC-7, brat_olin wrote:

> Cytuje: "Ze stonka nie ma zartow". Znaczy polemizuje Pani, p. Basiu?

W Newadzie stonki nie ma, panie Leszku.

Basia (Ona/Jej)

Re: Rosja ma JUŻ plan na Mariupol!

<anfi+dqiv5t1j3f-m5k5@wp.eu>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36322&group=soc.culture.polish#36322

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 21:09:45 +0000 (UTC)
[...]
sha1:l3DZ2dDvH8RZJrLqCoQDoEdV7Uk=
 by: A. Filip - Fri, 20 May 2022 21:09 UTC

Basia <abjjkst@sbcglobal.net> pisze:

> W Newadzie stonki nie ma, panie Leszku.
>
> Basia (Ona/Jej)

Za Kolorado nie dotarła? [Stonka Ziemniaczana = Żuk Kolorado]

--
A. Filip : Big (Tech) Brother is watching you.
| Kto ratuje jednego człowieka, ratuje cały świat.
| (Przysłowie żydowskie)

Re: Rosja ma JUŻ plan na Mariupol!

<7ece18fd-54a8-4e67-9ec4-403f8a4d837bn@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36323&group=soc.culture.polish#36323

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 14:43:36 -0700 (PDT)
<d7e85a6a-a45b-4697-8177-03b203d2c660n@googlegroups.com> <61964e3e-6636-47b0-99ea-a913208c8308n@googlegroups.com>
<anfi+dqiv5t1j3f-m5k5@wp.eu>
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 20 May 2022 21:43 UTC

On Friday, May 20, 2022 at 2:09:48 PM UTC-7, A. Filip wrote:

> Za Kolorado nie dotarła? [Stonka Ziemniaczana = Żuk Kolorado]

O tutaj rosna kartofelki a na nich stonka:

https://www.planetware.com/wpimages/2022/03/nevada-pictures-beautiful-places-to-photograph-cathedral-gorge-state-park.jpg
https://www.planetware.com/pictures/nevada-usnv.htm

W post-komunie co innego, stonka w glowach
siedzi- to traumatyczny temat, dla odwaznych
polemika.

Basia (Ona/Jej)

Re: Rosja ma JUŻ plan na Mariupol!

<anfi+s1bsts47zf-m5k5@wp.eu>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36330&group=soc.culture.polish#36330

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 20 May 2022 22:17:22 +0000 (UTC)
[...]
sha1:lqrI8m4f5Xo8QWfERuKka1WAd6U=
 by: A. Filip - Fri, 20 May 2022 22:17 UTC

> [...]
> https://www.planetware.com/pictures/nevada-usnv.htm
>
> W post-komunie co innego, stonka w glowach
> siedzi- to traumatyczny temat, dla odwaznych

Czyli to dlatego RP3 musi blokować RT.com tak jak PRL zagłuszało radio
USAńska Wolna Europa? :-)

--
A. Filip : Big (Tech) Brother is watching you.
| przeciw reszcie świata. (Przysłowie afgańskie)

Re: Rosja ma już plan na Mariupol

<88661611-8260-4d7d-8282-a4a23f158100n@googlegroups.com>

 copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=36369&group=soc.culture.polish#36369

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 21 May 2022 07:23:24 -0700 (PDT)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Sat, 21 May 2022 14:23 UTC

On Friday, May 20, 2022 at 2:19:00 PM UTC-2:30, andal wrote:
> fancja w ten sposob ocalila swoj kraj od zniszczenia w ww2

Ruskie trolle od samego poczatku zachwalaly zalety bezwarunkowej kapitulacji
- poniewaz Rosja bedzie zabijac cywilow - za ich smierc odpowiedzlany mial by.... Zelenski,
bo nie poddal Ukrainy. You made us kill you ....

Andla ma juz gotowe haslo - jego intelektualni koledzy z Zachodu protestujacy przeciwko obecnosci Amerykanow w Europie wolali: "Better Red than Dead", ignorujac najbardziej prawdopodobna mozliwosc ze wybierajac Red - skoncza Red and Dead (patrz losy kierownictwa KPP).

==Piotr