Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 9 Jun 2022 00:40:09 -0700 (PDT)
Subject: Dywagacje o wartosci dziela sztuki
From: fatso60...@gmail.com (fatso)
 by: fatso - Thu, 9 Jun 2022 07:40 UTC

https://www.facebook.com/photo/?fbid=5597859550252047&set=a.951752694862779
Christopher Robert Robak
Przed chwilą ·
Grono odbiorców: Publiczne
Moja domowa ranga jako znawcy sztuki znacznie wzrosla po tym gdy rozpoznalem bronz Sir Johna Falstaffa jako Zagloby germanskiego swiata. Nowe wiec zadanie wczoraj: ocenic/wycenic obraz nieznanego malarza wiszacy w sklepie zebrakow w-skich, do wyrwania za jedne 100 zlp.
Badam wiec i wyceniam: prowincjonalny dworek polski, gumno nieopodal. Wyjasniam warszwskiej damie ze gumno i gowno to slowa prawie synonimy ale nie to samo. Wiec niechaj wyobrazi sobie te zapachy zrzucanej tam zuzytej sciolki pod krowy i swinie. Dworek sam czysty, zapewne pokryty gaszonym wapnem, ma kolumienki i zielskiem obrosle wejscie. Jest pozna jesien co widac z obwislej zieleniny jak i z dywanu impresjonicznie oddanych pieknych spadlych lisci. Na sciezce, slabo zdefiniowanej jakas para w oddali. Dworska dama w dlugiej sukni i facet w czerni-zapewne ksiadz co owa Telimene molestuje seksualnie.
Obraz zapewne z konca 19-tego wieku. Podpisu artysty brak ale dzielo owo rozpozna merchand sztuki po jego charakterystycznym stylu. Zapewne jakis Kazimierz Przerwa-Tetmajer, Wyczolkowski czy inny taki pomniejszy polski pacykarz. Oni wszyscy jezdzili poza sezonem na wies, nazrec sie u lokalnego dziedzica i pokopulowac ze sluzebna Zoska. W ramach wyrazu wdziecznosci trzaskali taki obrazek i zostawiali za soba, jako pamiatke upojnego lata.
Poradziem Mondrusi-nie kupuj. Chyba ze rama jest wyjatkowo dobra. Nasze dziela sztuki, zakupione w Anglii, wyrozniaja sie tym wlasnie, ze rama warta jest wiecej niz samo dzielo w srodku. W takiej sytuacje jestesmy w win-win sytuacji, stracic na milosci do sztuki nie mozemy. Pokaż mniej

Re: Dywagacje o wartosci dziela sztuki

<ba7446c1-0df0-40a3-8f0c-bfc23622070dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=37771&group=soc.culture.polish#37771

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 9 Jun 2022 03:27:18 -0700 (PDT)
Subject: Re: Dywagacje o wartosci dziela sztuki
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Thu, 9 Jun 2022 10:27 UTC

On Thursday, 9 June 2022 at 09:40:10 UTC+2, fatso wrote:
> [...]
> Poradziem Mondrusi-nie kupuj. Chyba ze rama jest wyjatkowo dobra. Nasze dziela sztuki, zakupione w Anglii, wyrozniaja sie tym wlasnie, ze rama warta jest wiecej niz samo dzielo w srodku. W takiej sytuacje jestesmy w win-win sytuacji, stracic na milosci do sztuki nie mozemy. Pokaż mniej
Śmieci to śmieci
i tysiące tych śmieci ludzie codziennie wyrzucają na śmietniki.
Moja nauczycielka muzyki, gdy zmarła, to rodzina wyrzuciła na śmietnik przedwojenny kuferek z przedwojennymi nutami.
Kuferek pełen antyków
I co, nikt tego nie chciał, ja nie miałem czasu i wszystko to trafilo na śmieci, do spalarni, a wartość pewnie była kilka tysięcy do 10.000zł

O to była mądra decyzja, bo musiałbym to oglądać, odkurzacz, wdychać patogeny i patrzeć na te starocie a potem szukać Zenka, ktory to zechce kupić, pakować, wysyłać.

Czyli niepotrzebny trud, niepotrzebna praca, a tak to patogenów nie mam w domu i nie kaszlę i nie mam pylicy, grzybicy.

Należy życ jak Mimce, Francuzy, czy Japońcyki

Wszystko w domu ma być nowe, czyste, higieniczne, żadnych śmieci, żadnych staroci, żadnych grzybów, pleśni, bo dom to nie śmietnik, a wdycha się te syfy i choruje na raka
i każdy antykwariusz dostawał pylicy i suchot, bo codziennie dotykał te syfy i je wdychał

Re: Dywagacje o wartosci dziela sztuki

<t7t55n$15sh$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=37800&group=soc.culture.polish#37800

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 9 Jun 2022 15:55:35 -0000 (UTC)
 by: andal - Thu, 9 Jun 2022 15:55 UTC

On Thu, 9 Jun 2022 03:27:18 -0700 (PDT), a a wrote:

> [...]
> wdycha się te syfy i choruje na raka i każdy antykwariusz dostawał
> pylicy i suchot, bo codziennie dotykał te syfy i je wdychał

tfoje mimce to najwieksze brudasy na swiecie, rownaja sie z ukraincami i
negrusami

interests / soc.culture.polish / Dywagacje o wartosci dziela sztuki