Only fools are quoted. -- Anonymous

interests / soc.culture.polish / Re: „Dlaczego UPA dokonała ludobójstwa Polaków na Wołyniu? Piotr Zychowicz i prof. Grzegorz Motyka”

SubjectAuthor
* Re: „Dlaczego UPA dokonała ludobójstwa PolakówPiotr
`* Re: „Dlaczego UPA dokonała ludA. Filip
 `* Re: „Dlaczego UPA dokonała ludobójstwa PolakówPiotr
  `* Re: „Dlaczego UPA dokonała ludobójstwa PolakówRusset Bulba
[...]
                +- Re: „Dlaczego UPAandal
> [...]
                +- Re: „Dlaczego UPA dokonała ludobójstwa PolakówPiotr
                `- Re: „Dlaczego UPA dokonała ludobójstwa PolakówPiotr

Pages:12
Re: „Dlaczego UPA dokonała ludobójstwa Polaków na Wołyniu? Piotr Zychowicz i prof. Grzegorz Motyka”

<c6daf009-677f-4072-939b-fe213e3d12bfn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=37845&group=soc.culture.polish#37845

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 9 Jun 2022 15:09:18 -0700 (PDT)
<anfi+wlny876vvf-m646@wp.eu> <f9746754-a745-4abc-8fbe-deea717dee83n@googlegroups.com>
<91106bad-b9ed-4816-b07c-4129d6c80735n@googlegroups.com> <c58330f9-064f-46ea-aa4a-a4fa52902663n@googlegroups.com>
<9c5f65ba-de8a-4fa5-9acb-ca8db88ef5e7n@googlegroups.com> <49a457f0-4d7d-4076-95f8-2272ae49609an@googlegroups.com>
<e5efa8b9-383b-4d77-9828-bc608c94a951n@googlegroups.com> <9ba048cc-8fb9-4db6-9659-2972e2df8fc8n@googlegroups.com>
<1b64fd2d-6b28-40a7-8d57-39b6f92d43c2n@googlegroups.com> <b0d1e4fd-531c-4d1a-b01d-c6ee58499cc9n@googlegroups.com>
<cdb8694b-d5fc-490f-b086-f775bd2aae76n@googlegroups.com> <9b944317-873a-4b40-84d9-c779832d8e83n@googlegroups.com>
<3a464ebc-be09-4fd5-8110-ef0c8365ba09n@googlegroups.com> <d40f3236-35f7-4b55-bcfc-9e44b2306411n@googlegroups.com>
<275fe2a4-4dee-4f2a-816a-9557df870d00n@googlegroups.com> <7334920e-adff-4432-a81a-0b98f2cfa08en@googlegroups.com>
<38db0e5c-68df-4b61-aaa4-e7ff88c2ec4fn@googlegroups.com> <3c690e2f-b794-45db-a223-ed574c6d74cbn@googlegroups.com>
<434befc6-b846-45b9-b228-d103082df48fn@googlegroups.com> <324098ff-50f5-4b67-8596-11f59fc4b62fn@googlegroups.com>
Subject: Re:_„Dlaczego_UPA_dokonała_ludobójstwa_Polaków_
na_Wołyniu?_Piotr_Zychowicz_i_prof._Grzegorz_Motyka”
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Thu, 9 Jun 2022 22:09 UTC

<t7ukur$1o0o$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=37855&group=soc.culture.polish#37855

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: „Dlaczego UPA
Date: Fri, 10 Jun 2022 05:31:07 -0000 (UTC)
[...]
 by: andal - Fri, 10 Jun 2022 05:31 UTC

On Thu, 9 Jun 2022 15:09:18 -0700 (PDT), Russet Bulba wrote:

> Krecisz i kluczysz panie profesorze Piotrze, gdy w gruncie rzeczy chodzi
> o oczywiste sprawy z psychologicznego i socjologicznego punktu widzenia.
> Blizszemu pozwala sie z reguly na wiecej i wybacza z reguly wiecej. Tak
> to dziala. Jak ta koszula:
>
> https://youtu.be/WFWiHD6Ps5I

wspaniala seria!

Re: „Dlaczego UPA dokonała ludobójstwa Polaków na Wołyniu? Piotr Zychowicz i prof. Grzegorz Motyka”

<19536faa-3c86-4ef3-b8a2-6508d951d38fn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=37881&group=soc.culture.polish#37881

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 10 Jun 2022 05:15:31 -0700 (PDT)
na_Wołyniu?_Piotr_Zychowicz_i_prof._Grzegorz_Motyka”
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 10 Jun 2022 12:15 UTC

BOn Friday, June 10, 2022 at 2:31:10 AM UTC-3, andal wrote:

> wspaniala seria!

Bardzo ciekawa i niestety wielu z tych ludzi juz nie ma. Jakby ostatni moment aby uslyszec relacje bezposrednich swiadkow.

Re: „Dlaczego UPA dokonała ludobójstwa Polaków na Wołyniu? Piotr Zychowicz i prof. Grzegorz Motyka”

<609b2475-3723-4f04-a6ed-dabbd79fbffbn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=37882&group=soc.culture.polish#37882

Newsgroups: soc.culture.polish
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Fri, 10 Jun 2022 13:52 UTC

On Thursday, June 9, 2022 at 7:39:19 PM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Krecisz i kluczysz panie profesorze Piotrze, gdy w gruncie rzeczy chodzi o oczywiste sprawy z psychologicznego i socjologicznego punktu widzenia. Blizszemu pozwala sie z reguly na wiecej i wybacza z reguly wiecej. Tak to dziala.

Click here to read the complete article
Re: „Dlaczego UPA dokonała ludobójstwa Polaków na Wołyniu? Piotr Zychowicz i prof. Grzegorz Motyka”

<67c66700-50f5-433c-bcf9-d1b7a918a0a1n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=37923&group=soc.culture.polish#37923

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 10 Jun 2022 18:50:53 -0700 (PDT)
<c6daf009-677f-4072-939b-fe213e3d12bfn@googlegroups.com> <t7ukur$1o0o$1@gioia.aioe.org>
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sat, 11 Jun 2022 01:50 UTC

On Friday, June 10, 2022 at 9:15:32 AM UTC-3, Russet Bulba wrote:

> Bardzo ciekawa i niestety wielu z tych ludzi juz nie ma. Jakby ostatni moment aby uslyszec relacje bezposrednich swiadkow.

Tutaj zycie Polakow rzuconych przez los na zadupie Brazylii. Sporowczesniej niz tych z Syberii. Pozostawionych sobie i dajacych sobie rade. Nie jak ci Sybiracy zgnieceni pod butem kacapa. Tam dawac sobie samemu rade, to zbrodnia przeciw panstwui spoleczenstwu:

https://youtu.be/Dxvq20v5tys

Re: „Dlaczego UPA dokonała ludobójstwa Polaków na Wołyniu? Piotr Zychowicz i prof. Grzegorz Motyka”

<24a12552-d9cc-4c58-8739-be2289a4b826n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=37932&group=soc.culture.polish#37932

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 10 Jun 2022 21:17:05 -0700 (PDT)
[...]
<19536faa-3c86-4ef3-b8a2-6508d951d38fn@googlegroups.com> <67c66700-50f5-433c-bcf9-d1b7a918a0a1n@googlegroups.com>
na_Wołyniu?_Piotr_Zychowicz_i_prof._Grzegorz_Motyka”
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sat, 11 Jun 2022 04:17 UTC

On Friday, June 10, 2022 at 6:50:54 PM UTC-7, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Tutaj zycie Polakow rzuconych przez los na zadupie Brazylii.

W koncu wiadomo dlaczego UPA dokonala
rzezi na Wolyniu?

Basia

Re: „Dlaczego UPA dokonała ludobójstwa Polaków na Wołyniu? Piotr Zychowicz i prof. Grzegorz Motyka”

<338cb68a-8c91-4e5e-a868-9dfb08ad8ab6n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=37952&group=soc.culture.polish#37952

Newsgroups: soc.culture.polish
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sat, 11 Jun 2022 10:21 UTC

On Saturday, June 11, 2022 at 1:17:07 AM UTC-3, Basia wrote:

> W koncu wiadomo dlaczego UPA dokonala
> rzezi na Wolyniu?
>
> Basia

Ucisk narodowy i spoleczny kojarzyl im sie z polskoscia. Czesto ten pan, feudalny posiadacz chlopow byl bowiem spolszczonym i skatolicyzowanym ruskim posiadaczem. Ponadto masowa kolonizacja tamtych ziem przez wladze polskie w okresie miedzywojennym. Tlumienie buntow ukrainskich przez wojsko polskie w okresie miedzywojennym, palenie cerkwi prawoslawnych. Powodow do nienawisci nie brakowalo idac historycznie wstecz. No a z drugiej strony Moskwa z dominacja i wynaradawianiem. Tak wiec czesc szukala sojusznika i nadzieji w Niemczech lecz ci sie tez okazali obojetni dla losu ukrainskiego. Ich interesowalo zboze i ewentualne zagarniecie zyznych ziem slowianskich. Rzez na Wolyniu - pozbycie sie z wlasnych terenow konkurencyjnego zywiolu polskiego poprzez spowodowanie paniki oraz ucieczki i jako metoda odstraszenia do powrotu. Okrucienstwo jest genetycznie wpisane w czlowieka od jego przodka - antycznego szympansa. Metoda zapewniania swojej linii genetycznej propagacji i przetrwania. My nie wywodzimy sie od bonobo.

Re: „Dlaczego UPA dokonała ludobójstwa Polaków na Wołyniu? Piotr Zychowicz i prof. Grzegorz Motyka”

<c25e51c9-de2a-40c5-b69e-eec75f786c3bn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=37955&group=soc.culture.polish#37955

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 11 Jun 2022 03:59:54 -0700 (PDT)
[...]
<c6daf009-677f-4072-939b-fe213e3d12bfn@googlegroups.com> <609b2475-3723-4f04-a6ed-dabbd79fbffbn@googlegroups.com>
<d4d8f5a0-4ba0-4f30-b244-23f201bee685n@googlegroups.com>
na_Wołyniu?_Piotr_Zychowicz_i_prof._Grzegorz_Motyka”
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Sat, 11 Jun 2022 10:59 UTC

On Friday, June 10, 2022 at 11:57:09 AM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:
> Nie w mojej glowie ten balagan, tylko w panskiej, profesorze. I to tak przy ludziach.

aaa, zapewnienia Straka powtorzone wystarczajaco czeta stana sie prawda?
A tu rzeczywistosc:

Andrzej Strak w zywe oczy twierdzi, ze jego "Ciagle koszula blizsza cialu niz kamizelka" ktorym relatywizowal zbrodnie na Polakach z Katynia, Kolymy i Wolynia w grudniu 2017 - odnosily sie do ... PRZYSZLOSCI - do ... "wielkiej dozy sympatii i wspolczucia do Ukraincow" w ... _2022_.

I w opraciu o tak blyskotliwe rozumowanie pouczac innych:
"Co Ty nieprzytomny czlowieku za niedorzecznosci wygadujesz?"

Andrzej Strak, everybody.

A. Strak: Moje twierdzenie, iz koszula jest blizsza cialu wskazuje na wielka doze sympatii i wspolczucia do Ukraincow w Polsce mimo Wolynia
ja: Skleroza czy hucpa? Cytowane slowa mowil Andrew Strak w grudniu 2017, nie o "wielkiej dozie sympatii i wspolczucia do Ukraincow", a wspierajac nadzieje rosyjskie na wciagniecie bylych demoludow w sfer rosyjskiej dominacji: