A shortcut is the longest distance between two points.

interests / soc.culture.polish / Leonardo dal nam wszystko

SubjectAuthor
* Leonardo dal nam wszystkofatso
+- Re: Leonardo dal nam wszystkoa a
`* Re: Leonardo dal nam wszystkorAzor
 `* Re: Leonardo dal nam wszystkofatso
  `- Re: Leonardo dal nam wszystkofatso

1
Leonardo dal nam wszystko

<48be7d58-da3c-43c2-a96a-4c1d27996a7dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38081&group=soc.culture.polish#38081

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 13 Jun 2022 03:44:53 -0700 (PDT)
Subject: Leonardo dal nam wszystko
From: fatso60...@gmail.com (fatso)
 by: fatso - Mon, 13 Jun 2022 10:44 UTC

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4924431440928198&set=pb.100000841721084.-2207520000..&type=3
Polowalem na ta srebrna, zlocona figurke slynnego zlotnika angielskiego William Comyns'a. Przechytrzylem w targu i wyrwano mi ja spod nosa. Mondrusia musiala sie obejsc obchodzac okragly jubileusz dwoma pucharami tego krolewskiego filistyna Ksiecia Yorku+jego okropnej Fergie, pod kloszem. Ale obraz owej nagiej pieknosci chodzil mi po glowie, w rozumie zapisany duzymi literami. To przeciez Venus Michala Aniola co sie wylania z otchlani oceanu stojac na kwiecie lotosu!
No i ogladam wczoraj koncowke serialu TV italianskiej pt Leonardo. Michelangelo tam jest, namieszal sporo. Nie bede tu psul zabawy przyszlym ogladaczom opisujac akcje. Chce tylko zauwazyc, ze Renesans jak i okres tuz przed i tuz po-baroque-sa i dzisiaj obecne w naszym zyciu. Wystarczy sie co jedynie rozejrzec. Benvenuto Cellini? Wisi u mnie na scianie jako Pieczec Wieczystego Pokoju. Maly Donacik-Donatello? Jest u mnie w kazdym pokoju jako cudowna Madonna z nowonarodzonym Chrystusikiem+ 5 aniolkow. Owoc mojej obsesji ze srebrem. Bernini-perwert z willa Borghese co ukazuje jak Pluto gwalcic sie bierze boginki corke-u mie w gabinecie na wyciagniecie reki. Nie oryginal co prawda ale dobra chinska kopia, z polskiej miedzi zapewne.
Tak jest, prosze panstwa. Renesans dal naszej cywilizacji wszystko.
Wystarczy tylko popatrzec na owych formalnie zakletych Buddow, arabskie kaligraficzne sztuczki, sowiecka pseudosztuke dla proletariatu. Owe proby prowadzily do nikad.

Re: Leonardo dal nam wszystko

<0296cc2d-8e67-4110-aa62-37e2cda6e8a7n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38082&group=soc.culture.polish#38082

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 13 Jun 2022 04:07:30 -0700 (PDT)
Subject: Re: Leonardo dal nam wszystko
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Mon, 13 Jun 2022 11:07 UTC

On Monday, 13 June 2022 at 12:44:54 UTC+2, fatso wrote:
> [...]
> Wystarczy tylko popatrzec na owych formalnie zakletych Buddow, arabskie kaligraficzne sztuczki, sowiecka pseudosztuke dla proletariatu. Owe proby prowadzily do nikad.
fatso,
ty powinieneś bajki pisać

gdy nadszedł krach, styagnacja, kryzys, na całym świecie,
gdy za darmo możesz dostac wyposażenie zsetek, tysięcyt mieszkań po zmarłych
to ty się bawisz jakimiś syfami, które nie mają żadnej wartosci i sa wyrzucane na śmietniki,
bo jak kryzys, to antyki maja wartośc zerową,
bo wszyscy chcą sprzedac, a nikt nie kupuje.

US
Europe
Asia
FX
Rates
Futures
Crypto
Range
Dropdown Markets
Bitcoin USD 23,994 -3,389 -12.38%
Ethereum USD 1,218.20 -259.77 -17.58%
XRP USD 0.3111 -0.0427 -12.07%
Bitcoin Cash USD 130.29 -22.53 -14.74%
Litecoin USD 42.2800 -7.7600 -15.51%
Monero USD 137.30 -25.50 -15.66%

przejrzyj na oczy,
jest krach na calym świecie, w Malej Brytolinie i wielka bieda nadchodzi, bezdomnośc, bezrobocie

US
Europe
Asia
FX
Rates
Futures
Crypto
Range
Dropdown Markets
DJIA F 30,821 -538 -1.72%
S&P F 3,817.25 -83.25 -2.13%
NASDAQ F 11,544.50 -323.25 -2.72%
Gold 1,860.70 -14.80 -0.79%
Silver 21.550 -0.381 -1.74%
Crude Oil 119.06 -1.61 -1.33%

US
Europe
Asia
FX
Rates
Futures
Crypto
Range
Dropdown Markets
Asia Dow 3,275.63 -102.50 -3.03%
Nikkei 225 26,987.44 -836.85 -3.01%
Hang Seng 21,067.58 -738.60 -3.39%
Shanghai 3,255.55 -29.28 -0.89%
Sensex 52,846.70 -1,456.74 -2.68%
Singapore 3,139.35 -42.38 -1.33%

US
Europe
Asia
FX
Rates
Futures
Crypto
Range
Dropdown Markets
FTSE 100 7,188.91 -128.61 -1.76%
DAX 13,479.58 -282.25 -2.05%
CAC 40 6,053.16 -134.07 -2.17%
FTSE MIB 22,019.72 -527.76 -2.34%
IBEX 35 8,236.00 -154.60 -1.84%
Stoxx 600 413.59 -9.12 -2.16%

US
Europe
Asia
FX
Rates
Futures
Crypto
Range
Dropdown Markets
Dow 31,392.79 -880.00 -2.73%
S&P 500 3,900.86 -116.96 -2.91%
Nasdaq 11,340.02 -414.20 -3.52%
GlobalDow 3,660.12 -43.16 -1.17%
Gold 1,860.70 -14.80 -0.79%
Oil 119.10 -1.57 -1.30%
6pm12am6am12pm$1,840$1,860$1,880$1,900

Zatem przetrzyj oczy i przestań zbierac te syfy, bo nie maja żadnej wartości

a bajki tego nie zmienią

A jak jednak musisz zbierać graty to się ogłoś i przywiozą ci calego tira staroci, bo nikt tego nie chce

A wszystki srebra usuń z domu, bo zawieraja rakotwórcza rtęć, używaną do wydobywanie srebra z rudy.

I przestań się zajmowac starymi syfami, bo marnie skończysz

Re: Leonardo dal nam wszystko

<t875ti$1evo$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38083&group=soc.culture.polish#38083

From: komu...@nadrzewo.il (rAzor)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 13 Jun 2022 13:09:39 +0200
 by: rAzor - Mon, 13 Jun 2022 11:09 UTC

fatso pisze:
> https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4924431440928198&set=pb.100000841721084.-2207520000..&type=3
> Polowalem na ta srebrna, zlocona figurke slynnego zlotnika angielskiego William Comyns'a.

Coś nie teges z proporcjami. Co ta prawa łydka taka krótka? Polio?

> Wystarczy tylko popatrzec na owych formalnie zakletych Buddow, arabskie kaligraficzne sztuczki, sowiecka pseudosztuke dla proletariatu. Owe proby prowadzily do nikad.

A tego Buddę to bym chciała do twojego gabinetu.
--
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.

Re: Leonardo dal nam wszystko

<36685c07-d44f-427e-92c2-9d7319dfd388n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38090&group=soc.culture.polish#38090

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 13 Jun 2022 06:13:47 -0700 (PDT)
From: fatso60...@gmail.com (fatso)
 by: fatso - Mon, 13 Jun 2022 13:13 UTC

poniedziałek, 13 czerwca 2022 o 12:09:40 UTC+1 rAzor napisał(a):
> Coś nie teges z proporcjami. Co ta prawa łydka taka krótka? Polio?
Nie, ta Venus zlotnika Comynsa cierpiala zapewne na tzw Trendelenburg Syndrome. Dawniej dosc czesty, dzis wykrywany przez neo-natologa i leczony od razu.

Re: Leonardo dal nam wszystko

<76dd9617-45bb-4d12-b8fe-f2d932c75058n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38102&group=soc.culture.polish#38102

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 13 Jun 2022 08:41:14 -0700 (PDT)
From: fatso60...@gmail.com (fatso)
 by: fatso - Mon, 13 Jun 2022 15:41 UTC

..
> Nie, ta Venus zlotnika Comynsa cierpiala zapewne na tzw Trendelenburg Syndrome. Dawniej dosc czesty, dzis wykrywany przez neo-natologa i leczony od razu.

Trendelenburg gait is an abnormal gait resulting from a defective hip abductor mechanism. The primary musculature involved is the gluteal musculature, including the gluteus medius and gluteus minimus muscles. The weakness of these muscles causes drooping of the pelvis to the contralateral side while walking.

Rok 1973, upalny czerwiec tak jak dzisiaj, w Warszawie. Wysiadlem z tramwaju na Zatrasiu, gdzie mieszkalem nieopodal Wojskowych Powazek u bliskiej rodziny Boleslawa Bieruta. Ide za mloda kobieta i chuj sam mi staje-nie moge sie prawie powstrzymac by go nie wsadzic pomiedzy jej ponetne posladki. Lekko ubrana w zwiewne szatki wszak to juz lato. Idzie kolyszac sie dziwnie a jej posladki opadaja przy tym to z lewej, to z prawej strony, ocierajac sie ponetnie o siebie. Ach-marzenie prawie juz absolwenta Akademii Medycznej w W-wie. Venus samego Michelangelo!
Na serio zajalem sie medycyna a juz szczegolnie nudna ortopedia-dopiero wtedy gdy mi zaczeto za to godziwie placic.
Czyli dopiero w Anglii. No i odkrylem wtedy czym mnie podniecila tak przed laty owa nieszczesna kaleka. Cierpiala na obustronne zwichniecie stawow biodrowych. Jej porod odebrala zapewne jakas babka klozetowa, nie zbadal niemowlecia neonatolog co sie zna na rzeczy. Nie zalozono tez natychmiast stosownej korekcji. No i pozostala polska kaleka na reszte zycia.