I may not be totally perfect, but parts of me are excellent. -- Ashleigh Brilliant

interests / soc.culture.polish / Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

SubjectAuthor
* Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...Russet Bulba
+* Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...Russet Bulba
|`- Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...Russet Bulba
+* Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...andal
> [...]
 +- Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...Russet Bulba
 +- Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...andal
 `* Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...A. Filip
  `- Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...Russet Bulba

1
Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<18eea2ca-4984-4bfd-aa5b-bc191ff88e08n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38188&group=soc.culture.polish#38188

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 14 Jun 2022 10:32:00 -0700 (PDT)
Subject: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 14 Jun 2022 17:32 UTC

....tzw 'zapadniki' i nie popieraja Putina. Wyjechali z Rosji, inteligentni, utalentowani, wyksztalceni z dobrymi posadami i dochodami w USA. Sami widza lepsza Rosje przyszlosci inaczej. A wiec nietypowi i strach patrzec jak ich ten Zachod zdemoralizowal :-). A zostala w Rassiji cala masa tzw 'sovokow' i w Polsce tez ich nie brak. Nieszczesni, bo stracili Partie i gwiazde przewodnia ich zycia. Zostala imperialna Rosja jako tego namiastka. Lataja tez do cerkwi, jak niegdys na zebrania partyjne lub do kosciola w Polsce, bo nie sa w stanie zyc, gdy trzeba myslec samodzielnie. A ciekawe sa z takimi rozmowy.

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<7b90ec21-639f-4cc0-8d15-e0a97c881185n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38190&group=soc.culture.polish#38190

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 14 Jun 2022 10:40:12 -0700 (PDT)
Subject: Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 14 Jun 2022 17:40 UTC

On Tuesday, June 14, 2022 at 2:32:01 PM UTC-3, Russet Bulba wrote:
> ...tzw 'zapadniki' i nie popieraja Putina. Wyjechali z Rosji, inteligentni, utalentowani, wyksztalceni z dobrymi posadami i dochodami w USA. Sami widza lepsza Rosje przyszlosci inaczej. A wiec nietypowi i strach patrzec jak ich ten Zachod zdemoralizowal :-). A zostala w Rassiji cala masa tzw 'sovokow' i w Polsce tez ich nie brak. Nieszczesni, bo stracili Partie i gwiazde przewodnia ich zycia. Zostala imperialna Rosja jako tego namiastka. Lataja tez do cerkwi, jak niegdys na zebrania partyjne lub do kosciola w Polsce, bo nie sa w stanie zyc, gdy trzeba myslec samodzielnie. A ciekawe sa z takimi rozmowy.

Fajnie kiedys Bartek to nagrywal. Ale mu ta wena jakos teraz odeszla.

https://youtu.be/ImABN8nGiOI

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<7e55019b-ea1a-4c48-89e4-08f6b60e514dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38191&group=soc.culture.polish#38191

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 14 Jun 2022 10:55:19 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 14 Jun 2022 17:55 UTC

On Tuesday, June 14, 2022 at 2:40:14 PM UTC-3, Russet Bulba wrote:
> Fajnie kiedys Bartek to nagrywal. Ale mu ta wena jakos teraz odeszla.
>
> https://youtu.be/ImABN8nGiOI

https://youtu.be/48DaLYiO-yk

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<t8ai4b$13o6$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38192&group=soc.culture.polish#38192

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 14 Jun 2022 17:56:27 -0000 (UTC)
 by: andal - Tue, 14 Jun 2022 17:56 UTC

On Tue, 14 Jun 2022 10:32:00 -0700 (PDT), Russet Bulba wrote:

> [...]
> na zebrania partyjne lub do kosciola w Polsce, bo nie sa w stanie zyc,
> gdy trzeba myslec samodzielnie. A ciekawe sa z takimi rozmowy.

sovokow cala masa w kanadyjskich prowincjach, NFL w czolowce

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<t8aick$13o6$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38193&group=soc.culture.polish#38193

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 14 Jun 2022 18:00:53 -0000 (UTC)
 by: andal - Tue, 14 Jun 2022 18:00 UTC

On Tue, 14 Jun 2022 17:56:27 -0000 (UTC), andal wrote:

> sovokow cala masa w kanadyjskich prowincjach, NFL w czolowce

ps. jeden z nich przerobil widly na nozyce i tnie wcale nie na oslep

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<9a02232d-8d7e-4115-8d37-00ffdc94ceb7n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38206&group=soc.culture.polish#38206

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 14 Jun 2022 14:55:54 -0700 (PDT)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 14 Jun 2022 21:55 UTC

On Tuesday, June 14, 2022 at 3:26:29 PM UTC-2:30, andal wrote:

> sovokow cala masa w kanadyjskich prowincjach,

np. ten ORMOwiec z North Battleford:

"Andrzej Da Lancia. Nazywalismy go dlatego Ferrari" "PRACOWAL RAZEM ZE MNA w 1970 roku w TEATRZE WIELKIM Skad myslisz wiem ze to byly
ORMO'wiec.. znam go osobiscie."
Wieslaw Kochanski:

inny promotor moskiewskiej propagandy - Zenon - tez kanadyjski. Stany za to maja Zwolana, ktory pracuje za dwoch.

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<t8b6e8$9nb$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38216&group=soc.culture.polish#38216

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 14 Jun 2022 23:43:04 -0000 (UTC)
 by: andal - Tue, 14 Jun 2022 23:43 UTC

On Tue, 14 Jun 2022 14:55:54 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> [...]
>
> inny promotor moskiewskiej propagandy - Zenon - tez kanadyjski. Stany
> za to maja Zwolana, ktory pracuje za dwoch.

mosiek nie perdol starych kawalow

powiedz ile zarabiasz na tej wojnie

Po 25 latach do sciepowego watku o ks. Jankowskim, TW Delegat, wlacza sie
ze swoja ubecka metodyka dyskursu i cala gama powyjmowanych z kontekstu
cytatow, nie kto inny tylko uczen Kazimierza i Antoniny Jaskotow, Piotr
Trela.

Trela byl aktywny na scp w 1997r ale wolal nie angazowac sie w watek o
Jankowskim.

25 lat temu, w 1997r gdy otwarto ten watek,
PRL-bis mial ledwie 8 lat, a kolaboranci SB'ecji w tym Ci z Uniwersytetu
Szczecinskiego nie obrosli jeszcze w piorka, ...nie wykazywali sie
zuchwaloscia. Nie bylo wtedy jescze wiadome czy dojdzie do i jak wygladac
bedzie w Polsce proces lustracji.

Dzisiaj czasy sie zmienily. Zmienil sie tez,
inaczej o wiele bardzioej zuchwale dzisiaj piszacy na scp. Piotr Trela.

1. Piotr od malego dziecka byl wychowankiem ideologicznych komunistow
Jaskotow.

2. Kazimierz Jaskot byl rektorem Czerwonego uniwersytetu kompletnie
spenetrowanego przez SB'ecje gdzie donosicielstwo i szykany SB'eckie oraz
wyrzucanie ze studiow byly codziennoscia.

3. Piotr byl prosperujacym pracownikiem tego wlasnie SB'eckiego
Uniwersytetu i znajdowal zatrudnienie w Zakladzie Teledetekcji
specjalizujacym sie w przeroznych formach elektronicznego nasluchu.

4. Gdy Piotr byl jeszcze studentem w Gdansku jego wspolokatorzy w
akademickim pokoju wpadali denuncjowani w rece SB'ecji, pozniej skazywani
byli na wieloletnie wyroki wiezienia.

5. Piotr bral udzial w licznych protestach i zadymach przeciwko komunie,
min. w Gdansku,
ale w obliczu milicyjnych lapanek nie uciekal!
Gdzie inni ryzykowali zdrowiem a nawet zyciem by nie zostac pojmanym przez
ZOMO, Piotr pozostawal w miejscu.

6. Piotr klamie twierdzac ze nie widzial na oczy Jaskota, Rektora
uniwersytetu na ktorym byl pracownikiem naukowym (Uniwersytet Szczecinski
liczyl wtedy niewiele ponad 50 osob lokalnego grona pedagogicznego).

7. Piotr Trela nawet dzisiaj grozi swoim oponentom donosicielstwem (patrz
cytat grozba donosu oraz pobicia w wypadku powrotu do Polski!)

8. Piotr nie chce udzielic odpowiedzi na proste pytania z ktorymi nikt na
emigranckiej grupie spolecznosciowej nie ma najmniejszego problemu -
przywoluje prawo przestepcow do nie-samo-inkryminacji.

9. Piotr w pierwszym swoim tekscie opublikowanym na Zachodzie zawarl
donos. Poinformowal kanadyjska publike ze Komunisci w Polsce nie sa
prawdziwymi Marksistami-Leninistami.

10. Piotr w przeciagu 25 lat dzialalnosci na grupie dyskusyjnej
soc.culture.polish napisal tysiace reply'ow ale samemu nie otworzyl wiecej
nizeli kilkudziesieciu wlasnych watkow. Wiekszosc dopiero wtedy gdy
zostalo to zauwazone w 2016 roku, i zostala mu zwrocona uwaga.
Donosiciel, jego przelozeni, nie sa zainteresowani przekazywaniem wlasnych
opinii a gromadzeniem cudzych.

11. Piotr od lat ulatwia prace donosicielom ograniczajac swobode
wypowiedzi w internecie;
pietnujac anonimowosc oraz domagajac sie by wszyscy Internauci podpisywali
sie swoimi prawdziwymi imionami i nazwiskami.

12. Gdy Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu orzekł że Grzegorz Braun mial
prawo nazwac profesora Miodka SB'ekiem, Piotr Trela usilowal ograniczyc
swobode wypowiedzi Brauna argumentujac ze uczciwy system to taki w ktorym
"lepiej by winny uszedl karze niz zeby niewinnego skrzywdzic."

Braun nie domagal sie kary dla SB'eka tylko swobody wypowiedzi dla siebie.

13. Piotr w swoim nowym miejscu zamieszkania szybko dal sie poznac jako
proponent internetowej cenzury, nazywajac idiotami Nowofundlandczykow
uskarzajacych sie na cenzure w netcie.

14. Piotr zapytany na soc.culture.polish o dokladna date swojego wyjazdu z
PRL’u do Kanada- w okresie rzadow Rakowieckiego i Kiszczaka czy tez
pozniej gdy uzyskanie paszportu nie bylo powiazane z probami werbunku do
wspolpracy ze Sluzba Bezpieczenstwa,
odpowiada milczeniem oraz natychmiastowym i bezpowrotnym zerwaniem
wieloletniego kolezenstwa z pytajacym go p. Andrzejem Strakiem.

Czy Piotr byl SB'eckim donosicielem tego oczywiscie niewiem. Z pewnoscia
wiem tylko ze na Jaskotowym Uniwersytecie, i nie tylko,
byli tacy! Gdy zas komuna padala w 1989r istniala czy tez mogla byc
postrzegana grozba ze donosiciele moga zostac zdemaskowani i ukarani.

Z pewnoscia wladze uniwerku (SB'ecja,
Rektor Jaskot) czynili jakies kroki by zapewnic donosicielom nalezyte
bezpieczesntwo, odwrot,
alibi, czy ewakuacje. Piotr wlasnie w tym okresie czasu i jako prawcownik
uniwerstytetu (!)
z wiza studencka w PRL'owskim paszporcie wyjezdza na szkolenia
doktoranckie do Kanada.
Dzisiaj panikuje pytany o szczegoly swojego wyjazdu.

Ubecka metodyka dyskusji Piotra do wgladu w archiwach Google'a. Kazdy moze
sobie wyrobic opinie z kim/czym ma do czynienia."

A tutaj fotka:

https://i0.wp.com/gazette.mun.ca/wp-content/uploads/2017/11/biology.jpg
From left are project team members Drs. "Piotr Trela", "Sally Goddard",
"Margaret Caldwell" and "Jane Costello". (Absent: Dr. "Anna Rissanen")
----------

Basia

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<8368f46e-68f3-41e1-87de-482bfe98017cn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38220&group=soc.culture.polish#38220

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 14 Jun 2022 17:46:23 -0700 (PDT)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Wed, 15 Jun 2022 00:46 UTC

On Tuesday, June 14, 2022 at 9:13:06 PM UTC-2:30, andal wrote:

> mosiek nie perdol starych kawalow powiedz ile zarabiasz na tej wojnie
>
> 1. Piotr od malego dziecka byl wychowankiem ideologicznych komunistow
> Jaskotow.

Czyli w obronie swojej ORMOwskiej przeszlosci nasz Andrzej da Lancia jest gotow podpierac sie "dowodami"
czlowieka o ktorym dopiero co pisal:
"wypluj chuja z geby i zacznij myslec pedale".
Andrzej da Lancia do E. Zwolana

Talk about strange bedfellows...

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<t8ba9r$1fvs$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38221&group=soc.culture.polish#38221

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 15 Jun 2022 00:49:00 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 15 Jun 2022 00:49 UTC

On Tue, 14 Jun 2022 17:46:23 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> [...]
> jest gotow podpierac sie "dowodami"
> czlowieka o ktorym dopiero co pisal:
> "wypluj chuja z geby i zacznij myslec pedale".

a co ukrainski mosiek wycial mozna wkleic
````````````````````````````````````````````

[...]

From left are project team members Drs. "Piotr Trela", "Sally Goddard",
"Margaret Caldwell" and "Jane Costello". (Absent: Dr. "Anna Rissanen")
----------

Basia

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<7e465c86-d815-4ffd-abbb-d7c4fd10bd2fn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38246&group=soc.culture.polish#38246

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 15 Jun 2022 04:28:30 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 15 Jun 2022 11:28 UTC

On Wednesday, June 15, 2022 at 1:30:44 AM UTC-3, boukun wrote:
> Najgorsze kurwy Polacy to te z USA i Kanady, z ruskimi może być
> podobnie. Śmiecie zza oceanu chcieliby decydować jak ma wyglądać
> Europa tudzież Polska
> --
> boukun
>

> ----Android NewsGroup Reader----
> https://piaohong.s3-us-west-2.amazonaws.com/usenet/index.html

USA uratowalo juz Europe z rozkladu i barbarzynstwa dwa razy i ratuja ja rowniez tym razem. Kanada tyle samo przelewala krew i to ochotniczo li tylko dla pamieci skad ich przodkowie przyszli i wspolnego dziedzictwa. Uklady miedzy USA i Kanada moga byc dla Europy wciaz li tylko niedosciglym wzorem. Ponad dwiescie lat pokoju w sporo odmiennych systemach politycznych i kulturowych bez wojen, grabiezy terytorialnych i dyktatur. Za kazdym razem po amerykanskiej interwencji ta czesc Europy pod kontrola amerykanska byla lepsza, prosperujaca i o niebo wolniejsza od tej pozostalej. Tak wiec gdy sprawy europejskie ida zle staja sie sprawa Ameryki bo do niej Europa a nie do kogo innego wola o pomoc. Interwencje militarne USA w swiecie nie dotyczyly wolnych, demokratycznych spoleczenstw. Z przyczyn mniej lub bardziej uzasadnionych dotyczyly dyktatur. Jak to sie ma do roli Niemiec w Europie a zwlaszcza Rosji i to wspolczesnej? Po upadku komunizmu przez krotka chwila Rosja mogla przejrzec sie w koncu sama w zwierciadle. I zobaczyla swoja prawdziwa twarz psychopaty mordujacego bez skrupulow obcych jak i wlasne dzieci. To przerazenie i wstyd nie do racjonalnego wytlumaczenia wpedzilo ja w kult Wojny Ojczyznianej i zbawcy Europy o ile nie calej ludzkosci. Aby wytlumaczyc i moralnie przeinterpretowac ludobojcze ekscesy rewolucji, zaglodzenie Ukrainy, rzezie wlasnej populacji w tym nawet kadry oficerskiej, czystki i masowe przesiedlenia, idiotyzmy kolektywizmu, szastanie zyciem zolnierzy, te wszystkie Magadany, Kolymy i Workuty a wszystkie te zbrodnie przedstawic jako niezbedne do wygrania tejze Wojny Ojczyznianej.

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<999dbb06-6eb3-410a-8c9d-c1b9e2c1b617n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38253&group=soc.culture.polish#38253

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 15 Jun 2022 06:05:24 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 15 Jun 2022 13:05 UTC

No i sprawa w sumie zasadnicza, tj zasloniecie hanby traktatu Ribentrop- Molotow. To porozumienie bylo kluczowe dla decyzji ataku Hitlera na Polske. Bez niego by prawdopodobnie nie doszlo do wojny we wrzesniu 1939 roku. Rozbior Polski rozpoczal intensywny okres kooperacji miedzy Rzesza oraz CCCP z ominieciem blokad i embarga mocarstw zachodnich. Niemcy otworzyli nawet baze wojskowa pod Murmanskiem. Rizpoczal sie takze proces ekstemninacji narodu polskiego zarowno przez Rzesze jak i Sowietow. A wiec nic z czego mozna byc dumnym jako panstwo i narod. W sumie hanba dla kogokolwiek, kto ma jakies pretensje do bycia cywilizowanym. Kompletny cynizm barbarzyncow. Argument opoznienia ataku na CCCP upada w obliczu faktow. Proba odwrocenia kota ogonem na uzytek naiwnosci publicznej. Po co z dokumentami tak sie starannie dziesiatkami lat sie kryli az do upadku komunizmu? Jak i z Katyniem oraz tzw operacja polska?

<t8d8ls$11bj$6@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38301&group=soc.culture.polish#38301

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 15 Jun 2022 18:33:32 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 15 Jun 2022 18:33 UTC

On Wed, 15 Jun 2022 19:47:27 +0200 (GMT+02:00), boukun wrote:

> Banialuki i farmazony, USA tylko kasę trzepało na sprzedaży broni
> i sowietom i III Rzeszy. Proszę przeczytać mój elaborat "spiskowa
> teoria dziejów".

nie pisz po pijaku

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<anfi+tm9q7mgzff-m6f3@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38312&group=soc.culture.polish#38312

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 15 Jun 2022 19:13:57 +0000 (UTC)
sha1:m9/NuHPmna3xGqiWmi7vs59fUdc=
 by: A. Filip - Wed, 15 Jun 2022 19:13 UTC

Russet Bulba <cyrylmetody2014@gmail.com> pisze:

> USA uratowalo juz Europe z rozkladu i barbarzynstwa dwa razy i ratuja
> ja rowniez tym razem. […]

Przejęcie od Europy roli "przewodniej siły świata" to za mała zapłata?
1WŚ to był "początek samobójstwa na raty" Europy jako przewodniej siły
świata. Zaś kto chce może bez wielkich trudności argumentować że 2WS
wywołały USA swoją bańką inwestycyjną. Bez wywołanego nią kryzysu hitler
chyba+ nie doszedłby do władzy w Niemczech. Doszedł kiedy doszedł
dzięki kryzysowi, bez niego może by doszedł a może nie.

To że Polska odzyskała Niepodległość na rozpierdoleniu Rosji
bolszewikami i przystąpieniu USA do wojny to nie jest perspektywa
"ogólno-europejska".

--
A. Filip : Big (Tech) Brother is watching you.
| Nie szata zdobi człowieka, lecz człowiek szatę.
| (Przysłowie polskie)

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<e5dff24f-b74c-402b-ab3f-2fa6e03276c5n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38331&group=soc.culture.polish#38331

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 15 Jun 2022 14:04:39 -0700 (PDT)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Wed, 15 Jun 2022 21:04 UTC

On Tuesday, June 14, 2022 at 10:19:01 PM UTC-2:30, andal wrote:

> a co ukrainski mosiek wycial mozna wkleic

Andal do.... autora jego wklejek, Edka "Basia" Zwolana:
"wypluj chuja z geby i zacznij myslec pedale".
Andrzej da Lancia, znany z watkow typu: "W obronie wiary czy "W obronie wiary chrzescijanskiej"

Z obroncami jak ten ...

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<t8dkj8$j7i$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38336&group=soc.culture.polish#38336

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 15 Jun 2022 21:56:56 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 15 Jun 2022 21:56 UTC

On Wed, 15 Jun 2022 14:04:39 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> [...]

Ubecka metodyka dyskusji Piotra do wgladu w archiwach Google'a. Kazdy moze
sobie wyrobic opinie z kim/czym ma do czynienia."

From left are project team members Drs. "Piotr Trela", "Sally Goddard",
"Margaret Caldwell" and "Jane Costello". (Absent: Dr. "Anna Rissanen")
----------

Basia

Re: Moi rosyjscy przyjaciele to niestety...

<d85fd568-c1f9-44fb-a47b-90ca025d83can@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38346&group=soc.culture.polish#38346

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 15 Jun 2022 15:42:20 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 15 Jun 2022 22:42 UTC

On Wednesday, June 15, 2022 at 4:14:46 PM UTC-3, A. Filip wrote:

> [...]
> "ogólno-europejska".
>
> --
> A. Filip : Big (Tech) Brother is watching you.

Bez przystapiernia USA do wojny w 1916 czy tez 1917 roku Anglia z Francja by tej wojny z Niemcami nie wygraly. Rosja juz zostala z tej wojny wyeliminowana wydarzeniami 1917 roku. Kryzys nie zaowocowal dyktatura czy faszyzmem ani w UK ani w USA ani tez we Francji, a byly te kraje doswiadczone bardzo ciezko, wiec pytanie, co takiego specyficznego w sytuacji Niemiec? I raczej w tym jak i w swiatowej aspiracji bolszewickiej zbudowanej na tradycji imperialnej Rosji nalezaloby szykac bezposredniej przyczyny II WW.