You have all eternity to be cautious in when you're dead. -- Lois Platford

interests / soc.culture.polish / Re: Nie zjadajmy gesi co zlote jajka znosi...

SubjectAuthor
* Nie zjadajmy gesi co zlote jajka znosi...fatso
`- Re: Nie zjadajmy gesi co zlote jajka znosi...Zexon

1
Nie zjadajmy gesi co zlote jajka znosi...

<ff231670-bb7b-4b10-971a-6ac4738ff596n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38602&group=soc.culture.polish#38602

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 18 Jun 2022 22:07:37 -0700 (PDT)
Subject: Nie zjadajmy gesi co zlote jajka znosi...
From: fatso60...@gmail.com (fatso)
 by: fatso - Sun, 19 Jun 2022 05:07 UTC

https://www.facebook.com/photo?fbid=5620784891292846&set=pob.100000841721084
Dlaczego nie wiecej takich medalionow z Polski? Wszak kraj nasz oplywa dzis w miedz i srebro a i zlota tez troche sie produkuje w KGHM, metoda elektrolizy. Solidarnosc-ten silny zwiazek ludzi pracy-nie tylko dal wolnosc Polsce przed 40-tu laty ale tez obronil kraj przed zakusami kapitalu. Nie dal Polski rozkrasc niczym Rosje czy tez nieszczesna Ukraine. Panstwo polskie zachowalo w KGHM 51% udzialu, sciaga miliardy dywidendy. Potrzeba bylo nagle znalezc 1,3 miliarda zlp na mur graniczny z Bialorusia? Prosze bardzo-Premier Morawiecki wyciagnal ten szmal z kapelusza niczym sztukmistrz jakis. A przeciez pieniadze na drzewach nie rosna, trzeba je jakos zdobyc.
Jak widac z obrazka, nabylem wlasnie medalion polski. Zaplacilem sporo bo z przesylka jakies $57-a wiec slono. Dlaczego taki a nie portugalski czy tez produkt mennicy paryskiej? Bo mi sie spodobal-po pierwsze. Bo duzy i ciezki a wiec przemawia do mej merkantylnej duszy-ma byc ladna skorka za wyprawke. No i nie straszy tam polskim niezrozumialym nazewnictwem. Wszak pojdzie na wystawe w moim prywatnym muzeum w Anglii. Na bialy ogromny talerz bedzie naklejony. To ze medalion oddaje chwale dyskretnie na odwrocie dzieciom ze szkoly muzycznej w Katowicach tutejsze dzieci beda miec w dupie.
Tym malym przykladem chce przypomniec "S"-ce z Lubina i okolic, ze wasze zadanie jeszcze nie skonczone. Obroniliscie skarb narodowy Polski-nie daliscie go rozszabrowac naszym Starszym Braciom. Zaaprobowaliscie wejscie -nadzwyczaj korzystne i przejsciowe - koncernu KGHM w telefonie komorkowa. Teraz czas zbudowac na Dolnym Slasku nowe zaglebie przemyslowe-przemyslu artystycznego. Zwabic do was artystow-plastykow, skorzystac z wytwarzanego surowca a nie sprzedawac go chinczykom bym ja musial im placic za rzezby z bronzu jakie tam kupuje. Pogoncie wasze baby-zony, corki i kochanki by same zaczely klepac medaliony z bronzu, rzezby i mosiezna armature-sedesy i klamki dla milionerow swiata. To nie jest zbyt trudna robota skoro byle chinczyk, to potrafi. I kosi za to niezle zielone papierki.

Re: Nie zjadajmy gesi co zlote jajka znosi...

<t8mcf5$444$1@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=38603&group=soc.culture.polish#38603

From: Zex...@hotmail.com (Zexon)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Nie zjadajmy gesi co zlote jajka znosi...
Date: Sat, 18 Jun 2022 23:33:24 -0600
 by: Zexon - Sun, 19 Jun 2022 05:33 UTC

On 18-Jun-22 23:07, fatso wrote:

> [...]
> Tym malym przykladem chce przypomniec "S"-ce z Lubina i okolic, ze wasze zadanie jeszcze nie skonczone. Obroniliscie skarb narodowy Polski-nie daliscie go rozszabrowac naszym Starszym Braciom. Zaaprobowaliscie wejscie -nadzwyczaj korzystne i przejsciowe - koncernu KGHM w telefonie komorkowa. Teraz czas zbudowac na Dolnym Slasku nowe zaglebie przemyslowe-przemyslu artystycznego. Zwabic do was artystow-plastykow, skorzystac z wytwarzanego surowca a nie sprzedawac go chinczykom bym ja musial im placic za rzezby z bronzu jakie tam kupuje. Pogoncie wasze baby-zony, corki i kochanki by same zaczely klepac medaliony z bronzu, rzezby i mosiezna armature-sedesy i klamki dla milionerow swiata. To nie jest zbyt trudna robota skoro byle chinczyk, to potrafi. I kosi za to niezle zielone papierki.

Dlaczego nie więcej takich medalionów z Polski? Wszak kraj nasz opływa dziś w miedź i srebro a i
złota też trochę się produkuje w KGHM, metoda elektrolizy. Solidarność-ten silny związek ludzi
pracy-nie tylko dał wolność Polsce przed 40-tu laty ale też obronił kraj przed zakusami kapitału.
Nie dał Polski rozkraść niczym Rosję czy też nieszczęsna Ukrainę. Państwo polskie zachowało w KGHM
51% udziału, ściąga miliardy dywidendy. Potrzeba było nagle znaleźć 1,3 miliarda zlp na mur
graniczny z Białorusią? Proszę bardzo-Premier Morawiecki wyciągnął ten szmal z kapelusza niczym
sztukmistrz jakiś. A przecież pieniądze na drzewach nie rosną, trzeba je jakoś zdobyć.
Jak widać z obrazka, nabyłem właśnie medalion polski. Zapłaciłem sporo bo z przesyłka jakieś $57-a
więc słono. Dlaczego taki a nie portugalski czy też produkt mennicy paryskiej? Bo mi się
spodobał-po pierwsze. Bo duży i ciężki a więc przemawia do mej merkantylnej duszy-ma być ładna
skórka za wyprawkę. No i nie straszy tam polskim niezrozumiałym nazewnictwem. Wszak pójdzie na
wystawę w moim prywatnym muzeum w Anglii. Na biały ogromny talerz będzie naklejony. To że medalion
oddaje chwałę dyskretnie na odwrocie dzieciom że szkoły muzycznej w Katowicach tutejsze dzieci będą
mieć w dupie.
Tym małym przykładem chcę przypomnieć "S"-ce z Lubina i okolic, że wasze zadanie jeszcze nie
skończone. Obroniliście skarb narodowy Polski-nie daliście go rozszabrować naszym Starszym Braciom.
Zaaprobowaliście wejście -nadzwyczaj korzystne i przejściowe - koncernu KGHM w telefonie komórkowa.
Teraz czas zbudować na Dolnym Śląsku nowe zagłębie przemysłowe-przemysłu artystycznego. Zwabić do
was artystów-plastyków, skorzystać z wytwarzanego surowca a nie sprzedawać go chińczykom bym ja
musiał im płacić za rzeźby z bronzu jakie tam kupuję. Pogońcie wasze baby-żony, córki i kochanki by
same zaczęły klepać medaliony z bronzu, rzeźby i mosiężną armaturę-sedesy i klamki dla milionerów
świata. To nie jest zbyt trudna robota skoro byle chińczyk, to potrafi. I kosi za to nieźle zielone
papierki.
https://www.spolszcz.pl/

interests / soc.culture.polish / Re: Nie zjadajmy gesi co zlote jajka znosi...