Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 13 Sep 2022 22:07:47 -0700 (PDT)
Subject: Zachod bierze Putynia w cztery ognie, ...inaczej nie moze!
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Wed, 14 Sep 2022 05:07 UTC

Kto czyta Basie ten rozumie lepiej dlaczego Putyn
zaatakowal Ukraine ale w tej chwili sytuacja staje
sie zagmatwana...i trudno jest sie polapac co sie
naprawde dzieje i dlaczego akurat teraz waleczni
potomkowie Mongolow- Ukraincy uzbrojeni po zeby
w amerykanska i zachodnia bron dostali z Waszyngtonu
czy Ramstein Germany (niektorzy mowia ze z Warszawy)
rozkaz by rozpoczac walna ofensywe i dac Rosji
desperacki skomasowany odpor.

Mamy obecnie do czynienia z postepujaca na
tzw. Zachodzie inflacja ktorej zahamowanie moze
okazac sie b. trudne. Bank Centralny Fed podnosi
stopy procentowe a inflacja nie opada. Publika
karmiona dekadami teorii monetaryzmu Miltona
Friedmana przekonana jest o tym ze inflacja
to czysto monetarny fenomenon i moze zostac
z latwoscia powsztrzymana przez kazdy Bank Centralny
ograniczeniem podazy pieniadza. Wystarczy pewna
zwyzka ceny pieniadza czyli stop procentowych,
skurczenie ilosci pieniadza w obiegu i po sprawie.

To prawda ale zwyzka stop procentowych powoduje
zwyzke poziomu bezrobocia!! By powstrzymac obecna
inflacje potrzebne bylyby b.wysokie stopy procentowe
trwajace dlugi okres czasu- byc moze 2 lata albo i
wiecej.

Krzywa Philipsa (Phillips Curve) kresli zaleznosc
pomiedzy inflacja a poziomem bezrobocia- spadajaca
inflacja powoduje wzrost bezrobocia i na odwrot,
wzrost inflacji powoduje spadek bezrobocia.

https://www.economicshelp.org/blog/1364/economics/phillips-curve-explained/

Badania przeprowadzone przez Basie w roku 2000
wykazaly ze zwyzka cen ropy naftowej (w latach 60-80)
powodowala przesuniecie sie calej krzywej Philipsa
w prawo i wzwyz, ...zwiekszajac zarowno poziom
istniejacego bezrobocia jak i inflacji.

Basia miala pisac swoja prace dyplomowa z ekonomii
z wplywu shift'ow jakie powoduja szoki cenowe cen ropy
na Krzywa Philipsa ale w roku 2000 niewielkie bylo
zainteresowanie tym tematem w departamencie
ekomomii na moim uniwersytecie. W akademii panuje
niesamowita tendencyjnosc, i zostalam odwiedziona
od tematu.

Jak by nie bylo, moje badania wykazaly ze zwyzki cenowe
ropy w latach 70 powodowaly shifty, przesuniecia sie
krzywej Philipsa na prawo i wzwyz. Z takim przesunieciem
zwiazana jest zwyzka zarowno bezrobocia jak i inflacji
z ktora Bank Centralny ma spory problem walczyc.

W obecnej sytuacji wysokich cen ropy by moc
zatrzymac inflacje potrzebna bedzie spora zwyzka
stop procentowych wywolujaca dramatyczna zwyzke
poziomu bezrobocia! W Demokracji to recepta na
upadki Rzadow i wielkie problemy na scenie politycznej.

Swiadomosc powyzszego jest u podstaw pragnienia
wprowadzenia limitow cenowych na rope naftowa
z Rosji.

Innymi slowy, by walka Bankow Centralnych z inflacja
mogla odniesc sukces potrzebny jest spadek cen ropy.
W przeciwnym razie walka bedzie zbyt kosztowna i
doprowadzi do masowego bezrobocia.

Putyn musi zostac zmuszony do zaakceptowania
limitow cenowych ropy- 30-50 USA za barylke i wtedy
Zachod oraz USA beda w stanie skutecznie walczyc
z inflacja!! Nie inaczej.

Putyn sugeruje ze wstrzyma calkowicie sprzedaz
ropy na Zachod co spowoduje jeszcze wieksze
zwyzki cen ropy i pokrzyzowanie planow walki
z inflacja na Zachodzie.

Obecna skomasowana ofensywa Ukraincow ma
na celu wykazanie Putyniowi ze nie ma mowy
by mogl zredukowac wydatki na wojne na Ukrainie
tzn. ze bedzie potrzebowal wplywow z eksporu
ropy i bedzie musial zgodzic sie na limity cenowe
nalozone mu przez Zachod jezeli chce kontynuowac
wojne na Ukrainie, czy ja wygrac.

Na Kremlu doskonale sytuacje rozumieja i Medwiedew
juz wczoraj ponownie odgrazal sie grozba wojny
atomowej.

Sytuacja Zachodu i USA staje sie rowniez dramatyczna
jako ze potrzeba jest natychmiastowa redulcja wyrywajacej
sie spod kontroli inflacje, ... a cel ten nie jest do osiagniecia
bez ujarzmienia cen energii- ropy naftowej.

By moc zmusic Putynia do akceptacji limitow cenowych
nalezy sie Mu udowodnic ze bez wplywow z eksportu
ropy -czytaj akceptacji limitow moze przegrac na Ukrainie.

Stad obecna skomasowana ofensywa Ukraincow.

Strategia USA wymaga skoordynowanego wysilku
wszystkich stron, agresywnej polityki Bankow
Centralnych oraz wymuszenia na Rosji akceptacji
limitow cenowych.

Mam nadzieje ze ten wywod pozwoli czytelnikom
zrozumiec powody ksztaltujacej sie obecnie
sytuacji na Wschodzie, Basi czytelnicy beda w
stanie nie tylko rozumiec dlaczego doszlo do
ataku Putynia na Ukraine ale dlaczego moze
obecnie dojsc do dalszych mozliwych eskalacji.

Czas pokaze jakich (?).

Basia (Ona/Jej)

Re: Zachod bierze Putynia w cztery ognie, ...inaczej nie moze!

<tfsuim$dlf$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=45576&group=soc.culture.polish#45576

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 14 Sep 2022 16:13:10 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 14 Sep 2022 16:13 UTC

On Tue, 13 Sep 2022 22:07:47 -0700 (PDT), Basia wrote:

> [...]
>
> Putyn sugeruje ze wstrzyma calkowicie sprzedaz ropy na Zachod co
> spowoduje jeszcze wieksze zwyzki cen ropy i pokrzyzowanie planow walki z

istotnie, joe jest pomocnikiem putina

Re: Zachod bierze Putynia w cztery ognie, ...inaczej nie moze!

<375abc0f-8089-4412-9634-2264cb778cb0n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=45753&group=soc.culture.polish#45753

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 16 Sep 2022 20:42:04 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sat, 17 Sep 2022 03:42 UTC

On Wednesday, September 14, 2022 at 9:13:11 AM UTC-7, andal wrote:

> istotnie, joe jest pomocnikiem putina

Wczorajsze rewelacje ze szweckich mediow
moga tak sugerowac:

https://archive.ph/cbJE8

https://www.riotimesonline.com/brazil-news/modern-day-censorship/swedish-newspaper-publishes-leaked-u-s-strategic-plan-to-destroy-german-economy/

Swedish newspaper publishes leaked U.S. secret plan to allegedly destroy German economy

The shocking document: How the US planned the war and the energy crisis in Europe

THE ENERGY CRISIS 

In what appears to be an exceptional internal leak from the close-to-government think tank RAND Corporation, known among other things to have been behind American strategy for foreign and defense policy during the Cold War, a detailed account is given of how the energy crisis in Europe was planned by the United States.
The document, dated January, acknowledges that the aggressive foreign policy pursued in Ukraine will pressure Russia into having to intervene militarily in the country. The purpose, they explain, is to introduce a sanctions package that has been prepared for a long time.
The EU's economy, it states, "will inevitably collapse" as a result of this - and it rejoices, among other things, that resources up to 9000 billion dollars can flow to the United States, and that well-educated European youth will be forced to emigrate.
The main goal they describe is to divide Europe - especially Germany and Russia - and destroy the European economy by getting useful idiots in politics to stop Russian energy supplies to the continent