I like work; it fascinates me; I can sit and look at it for hours.

interests / soc.culture.polish / Polska patologia !! 20.000 doktorów habilitowanych dozyje do emerytury bez profesory, a za granicą byle doktor zostaje profesorem w trymiga, bo tam profesor znaczy tyle co nauczyciel w szkole

SubjectAuthor
* Polska patologia !! 20.000 doktorów habilitowanycha a
`* Re: Polska patologia !! 20.000 doktorów habilitowanbrat_olin
 `* Re: Polska patologia !! 20.000 doktorów habilitowana a
  `* Re: Polska patologia !! 20.000 doktorów habilitowanbrat_olin
   `* Re: Polska patologia !! 20.000 doktorów habilitowana a
    `- Re: Polska patologia !! 20.000 doktorówandal

1
Polska patologia !! 20.000 doktorów habilitowanych dozyje do emerytury bez profesory, a za granicą byle doktor zostaje profesorem w trymiga, bo tam profesor znaczy tyle co nauczyciel w szkole

<ff143462-2589-4dca-977c-01202a0fc448n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=46626&group=soc.culture.polish#46626

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 27 Sep 2022 11:16:27 -0700 (PDT)
Subject: Polska_patologia_!!_20.000_doktorów_habilitowanych_
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 27 Sep 2022 18:16 UTC

Jaka wadliwa jest struktura polskiej nauki
że ludzie sa przez 30 lat doktorami habilitowanymi
i nie mają szans na profesorę, bo jest chierarchia i kolejka
a za granicą , w Kanadzie, Hameryce, Australii,
byle doktor zostaje profesorem i nie ma żadnej habilitacji, bo tam taka nie istnieje, a polscy naukowcy z 30-letnim dorobkiem, nadal nie są profesorami.

Czy widział świat większą patologię
i zagraniczny doktor mówi że on profesor
a to żaden profesor a nauczyciel akademicki, czyli nauczyciel a nie naukowiec.

Re: Polska patologia !! 20.000 doktorów habilitowanych dozyje do emerytury bez profesory, a za granicą byle doktor zostaje profesorem w trymiga, bo tam profesor znaczy tyle co nauczyciel w szkole

<cc945a2d-4de0-4bc8-9bb0-6d9acdc7fd72n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=46642&group=soc.culture.polish#46642

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 27 Sep 2022 13:15:17 -0700 (PDT)
Subject: Re:_Polska_patologia_!!_20.000_doktorów_habilitowan
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Tue, 27 Sep 2022 20:15 UTC

mant...@gmail.com wrote:
> [...]
> byle doktor zostaje profesorem i nie ma żadnej habilitacji,
> bo tam taka nie istnieje, a polscy naukowcy z 30-letnim

Wcale nie byle doktor, jeno ktos z odpowiednim dorobkiem,
kto odpowiedzial na ogloszenie o profesurze i wyslal tam
swoja aplikacje. Zwykle sa setki kandydatow. Najczesciej
prace dostaja ci z h-index > 25, chyba ze jacys mlodzi specjalizujacy
sie w bardzo "hot" tematykach, wtedy h-index moze byc ca. 20.
Znaczy mowie o pelnych profesurach w naukach przyrodniczych
(chemia, biologia, fizyka etc.).

> Czy widział świat większą patologię
> i zagraniczny doktor mówi że on profesor
> a to żaden profesor a nauczyciel akademicki,
> czyli nauczyciel a nie naukowiec.

Tak rzeczywiscie jest w wielu przypadkach, szczegolnie gdy
chodzi o nauki nie-przyrodnicze i tyczy najczesciej nie pelnych
profesorow.

Re: Polska patologia !! 20.000 doktorów habilitowanych dozyje do emerytury bez profesory, a za granicą byle doktor zostaje profesorem w trymiga, bo tam profesor znaczy tyle co nauczyciel w szkole

<68ac968a-ce6d-4ea2-9c3a-9a71333edeb0n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=46644&group=soc.culture.polish#46644

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 27 Sep 2022 13:27:17 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 27 Sep 2022 20:27 UTC

On Tuesday, 27 September 2022 at 22:15:18 UTC+2, brat_olin wrote:

> [...]
> >
> Tak rzeczywiscie jest w wielu przypadkach, szczegolnie gdy
> chodzi o nauki nie-przyrodnicze i tyczy najczesciej nie pelnych

Ja nie mam nikogo konkretnego na myśli
tylko rozmawiałem z kolegą, studiował astronomię i jego koledzy z roku są nadal doktorami habilitowanymi
od wielu, wielu lat, a za granicą aby zostac profesorem tytularnym to easy cake,
bo tam brak kadr, studia drogie i naukowiec to żadna kariera i dlatego Hameryka kupiła dziesiątki tysięcy naukowców z Europy, Azji, bo to nic nie kosztuje.
Dolara się drukuje i płaci workami makulatury i pozyskuje najlepszych bez wysiłku i kosztów.

Polski rynek zostal wydrenowany, a Hameryka kupowała naukowców jak kartofle na targu i to od 70 lat

Re: Polska patologia !! 20.000 doktorów habilitowanych dozyje do emerytury bez profesory, a za granicą byle doktor zostaje profesorem w trymiga, bo tam profesor znaczy tyle co nauczyciel w szkole

<75b089cb-58a0-4abd-b17b-e665c8ded978n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=46646&group=soc.culture.polish#46646

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 27 Sep 2022 13:38:14 -0700 (PDT)
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Tue, 27 Sep 2022 20:38 UTC

On Tuesday, September 27, 2022 at 10:27:18 PM UTC+2, mant...@gmail.com wrote:

> [...]
> z roku są nadal doktorami habilitowanymi od wielu, wielu lat, a za
> granicą aby zostac profesorem tytularnym to easy cake,

Nie jest easy cake. Trzeba miec odpowiedni dorobek.

> bo tam brak kadr, studia drogie i naukowiec to żadna kariera i dlatego
> Hameryka kupiła dziesiątki tysięcy naukowców z Europy, Azji,
> bo to nic nie kosztuje.

Byc moze, ale odpowiedni h-index jest wciaz wymagany.

> Dolara się drukuje i płaci workami makulatury i pozyskuje
> najlepszych bez wysiłku i kosztów.

Dolar to jedna z najsilniejszych walut dzisiaj. Znaczy to inni drukuja
wiecej i placa makulatura :)

Re: Polska patologia !! 20.000 doktorów habilitowanych dozyje do emerytury bez profesory, a za granicą byle doktor zostaje profesorem w trymiga, bo tam profesor znaczy tyle co nauczyciel w szkole

<5265335f-ca1d-4e7c-bad1-3eddb7c41481n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=46660&group=soc.culture.polish#46660

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 27 Sep 2022 16:05:40 -0700 (PDT)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 27 Sep 2022 23:05 UTC

On Tuesday, 27 September 2022 at 22:38:15 UTC+2, brat_olin wrote:

> [...]
> >
> Byc moze, ale odpowiedni h-index jest wciaz wymagany.

> Dolar to jedna z najsilniejszych walut dzisiaj. Znaczy to inni drukuja
dolar nie jest walutą a towarem
Trump mi pisał, że będzie tyle drukował salaty, aby nie było krachu jak przed 100 laty i aby każdy miał pełno sałaty po kieszeniach.

Jak drukujesz tryliony to waluta drożeje, gdy skupujesz sałatę na forexie.

Pojawiaja się kontrakty a ty je skupujesz przeplacając 10% i tak przez rok i promujesz dowolny kurs salaty.

A co do dorobku to jest on niemierzalny, a jak mierzalny to nieporównywalny, jak w show biznesie
i każdego się da wypromować na dachotora a potem profesura, bo to stanowisko tytul;arne a nie naukowe.

Mam wielu kolegów profesorów i z roku i wśród znajomych, bo to naturalna ścieżka kariery jak sie siedzi w szkole.

Ale w Polsce tysiące, dziesiątki tysięcy doktorów nigdy nie zostaną profesorami, bo jest stworzona dożywotnia chierarchia,
ale są wydziały, na których nie ma już doktorów i sa sami profesorowie, bo to zalezy od lokalnej mody./

Ale w Hameryce jest dużo latwiej, bo mozna założyc prywatną szkołę, akademię, a dawniej każdy mógł założyc uniwersytet w domu, zbudować rade naukową z sąsiadów i nadawac tytuły, dyplomy, komu zechce
i w Polsce powstało 100-1000 szkół wyższych prywatnych i one nadaly doktoraty, profesury według uznania, rozdzielnika
i nikt tego nie będzie weryfikował, bo kogo to obchodzi.

Liczy się jeszcze Noblista, bo wiadomo czym się zajmuje i jak wygląda, a reszta utonęła w szumie informacyjnym, coś publikuje, ktos to recenzuje, a potem 10-ciu cytuje i byle do emerytury./

Dlatego powstały szkoły które nadawały tysiące dyplomów MBA odpłatnie
a doktoraty nie cieszą sie wzięciem, bo to doktor, ale nie lekarz

a profesor to znów żadna nobilitacja gdy na świecie sa miliony,
bo i tak nie wiadomo do czego służy.

Jak młody i profesor to ma wigor i jest aktywny
a jak senioralny i profesor, to już bez wigoru.

Zatem powinny powstac szkoły nadające tytuły profesora - nauczyc iela każdemu chcącemu, na podanie
i niech każdy sam się martwi o utrzymanie wlasnego prestiżu z dziedziny mniemanologii stosowanej.

Mój dziekan byl szanowanym docentem, a nie profesorem
\ale potem koledzy pojechali do Mimiec i sprawdzili, że dozent to nauczyciel przedmiotów zawodowych w szkole zawodowej i wszyscy z docentów zrezygnowali.

Po reformie panstwa byla koncepcja aby nadawać doktoraty bez magistra i miala wielu zwolenników.
\ Zatem niech powstana szkoły, akademie w świecie i niech nadadzą wszystkim sciepowiczom tytuły profesorskie,
bo żadnej szkody z tego nie będzie, a poziom dyskusji sie podniesie,

Ok, byla jeszcze moda na honorowe doktoraty dla vipów, polityków
i to dobra moda w czasach zarazy i depresji
i należy ja promować
a dodatkowo honorowe profesury
aby każdy na wizytówce mial sobie co dopisać, a rodzina po smierci na klepsydrze

Honorowy, nadzwyczajny profesor
od dzisiaj dla każdego sciepowicza się nalezy

i bez opłat i b ez biurokracji za lata trudu intelektualnego

Kto za, nogi w górę ;)

Re: Polska patologia !! 20.000 doktorów habilitowanych dozyje do emerytury bez profesory, a za granicą byle doktor zostaje profesorem w trymiga, bo tam profesor znaczy tyle co nauczyciel w szkole

<th078a$1khb$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=46668&group=soc.culture.polish#46668

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Polska patologia !! 20.000 doktorów
Date: Wed, 28 Sep 2022 01:15:54 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 28 Sep 2022 01:15 UTC

On Tue, 27 Sep 2022 16:05:40 -0700 (PDT), a a wrote:

> Po reformie panstwa byla koncepcja aby nadawać doktoraty bez magistra i
> miala wielu zwolenników.
> \

mamy tu takiego, ukradl komus prace i dostal medal od kiszczaka ktorym
teraz w kanadzie sie chwali