I allow the world to live as it chooses, and I allow myself to live as I choose.

interests / soc.culture.polish / Dostalem maila od Prof. Czarnka

SubjectAuthor
* Dostalem maila od Prof. Czarnkabrat_olin
+* Re: Dostalem maila od Prof. Czarnkanarc...@gmail.com
|+- Re: Dostalem maila od Prof. CzarnkaJakub A. Krzewicki
|`- Re: Dostalem maila od Prof. Czarnkaandal
`* Re: Dostalem maila od Prof. CzarnkaPiotr
 +- Re: Dostalem maila od Prof. Czarnka [Piotruś PanA. Filip
 `- Re: Dostalem maila od Prof. Czarnkaandal

1
Dostalem maila od Prof. Czarnka

<5c93666c-8186-4d9b-b933-609380f72c24n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=47273&group=soc.culture.polish#47273

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 5 Oct 2022 08:05:56 -0700 (PDT)
Subject: Dostalem maila od Prof. Czarnka
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Wed, 5 Oct 2022 15:05 UTC

////////////////////////////////////
MINISTER EDUKACJI I NAUKI
Przemysław Czarnek
Warszawa, październik 2022 roku

Magnificencje, Szanowni Państwo Rektorzy, Wysokie Senaty, Szanowni Profesorowie, Pracownicy Uczelni, Drodzy Studenci i Doktoranci,

Szanowni Państwo, gaudeamus igitur! Rozpoczynający się nowy rok akademicki 2022/2023 jest rokiem wyjątkowym dla polskiej nauki. Przede wszystkim ze względu na przypadającą 19 lutego 550. rocznicę urodzin Mikołaja Kopernika – wybitnego astronoma i matematyka, ekonomisty i filozofa, doktora prawa kanonicznego, urzędnika i dyplomaty - prawdziwego człowieka renesansu. Ten wyjątkowy jubileusz stał się głównym powodem do ustanowienia roku 2023 Rokiem Mikołaja Kopernika. Dla nas zaś stał się impulsem do zintensyfikowania działań, które wspierają i wzmacniają polską naukę. Dlatego też powstała Akademia Kopernikańska, której zadaniem jest zwiększenie konkurencyjności i rozpoznawalności badań naukowych i budowy dobrego wizerunku polskiej nauki w świecie.

Jestem przekonany, że nowa instytucja stanie się doskonałą płaszczyzną współpracy między polskimi naukowcami, którzy pracują w zagranicznych ośrodkach, a także tymi rozwijającymi swoje kariery w kraju. To ogromnie ważne, by środowisko akademickie zyskało dogodną przestrzeń do wymiany doświadczeń. Głęboko wierzę w to, że dzięki nowo powstałej jednostce indywidualne sukcesy naszych badaczy w bezpośredni sposób przełożą się na wzrost ich znaczenia oraz na wzmocnienie potencjału polskiej nauki na forum międzynarodowym. Naszym celem jest zapewnienie wsparcia w prowadzeniu i popularyzowaniu wyników badań, między innymi poprzez finansowanie prac naukowych i rozwojowych, projektów badawczych, jak również stypendiów czy staży zagranicznych. Nagradzani będą najbardziej uzdolnieni za wybitne osiągnięcia o przełomowym znaczeniu, dlatego też pierwsza Nagroda Kopernikańska zostanie przyznana już w 2023 roku podczas Międzynarodowego Kongresu Kopernikańskiego.

Ten rok akademicki będzie szczególny również z tego powodu, że po raz pierwszy podczas uroczystej gali nagrodzimy laureatów programu Perły Nauki. W ten sposób pragniemy wyróżnić wybitnie uzdolnionych studentów, którzy chcą rozwijać własne badania naukowe lub twórczość artystyczną pod kierunkiem opiekuna naukowego.

Szanowni Państwo, jednym z pierwszoplanowych zagadnień w rozpoczynającym się roku akademickim będzie dla mnie kwestia wzrostu wynagrodzeń pracowników uczelni. Już teraz mogę poinformować, że jeszcze w październiku o 150 mln zł zwiększymy subwencję z przeznaczeniem na Państwa wynagrodzenia. To spowoduje, że w przyszłym roku kalendarzowym w budżecie znajdzie się o 600 mln zł więcej na pensje pracowników szkół wyższych. Dodatkowo od maja tę pulę powiększymy o 700 mln zł. Łącznie na podwyżki dla pracowników uczelni w bieżącym i przyszłym roku kalendarzowym przeznaczymy prawie 1,5 mld zł.

Stale zmierzamy do podnoszenia poziomu polskiej nauki. Dlatego też niezwykle ważną kwestią pozostaje proces ewaluacji jakości działalności naukowej szkół wyższych. Zasadniczą sprawą jest uproszczenie sposobu oceny działalności uczelni. Zmianę kryteriów ich oceny przygotowuje zespół ekspertów – profesorów z całej Polski. Ufam, że już wkrótce zostaną wypracowane wytyczne, które posłużą do sformułowania nowych ram
prawnych w tym zakresie.

Obecnie intensywnie pracujemy również nad redukcją kosztów utrzymania uczelni, zwłaszcza jeśli chodzi o ceny energii elektrycznej, których wzrost spowodowany jest wojną w Ukrainie i związanym z nią światowym kryzysem energetycznym. Sprawa ta jawi się jako w istocie priorytetowa.

Szanowni Profesorowie, Pracownicy Uczelni, chciałbym wyrazić ogromne uznanie dla całokształtu Państwa dotychczasowej działalności dydaktycznej, organizacyjnej, badawczej, rozwojowej i wdrożeniowej. Zbliżający się Rok Mikołaja Kopernika będzie sprzyjał przybliżeniu postaci i zasług autora teorii heliocentrycznej, ale będzie też doskonałą okazją do przypomnienia wkładu polskich naukowców w rozwój nauki światowej. W dniu inauguracji roku akademickiego proszę przyjąć serdeczne życzenia wielu sukcesów oraz pomyślności w działaniach podejmowanych na rzecz rozwoju polskiego szkolnictwa wyższego i nauki. Życzę efektywnego rozwoju, realizacji pasji naukowych, a także ambitnych projektów badawczych.

Vivat Academia! Vivant Professores!
Z wyrazami szacunku
Przemysław Czarnek
////////////////////////////

Ano, i na wzajem! Zycze duzo zdrowia i wytrwalosci, Panie Ministrze!

Ordynator sciepy

Re: Dostalem maila od Prof. Czarnka

<3797294b-42dc-4ab5-9e57-eda682c59c84n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=47274&group=soc.culture.polish#47274

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 5 Oct 2022 08:19:34 -0700 (PDT)
Subject: Re: Dostalem maila od Prof. Czarnka
From: narcia...@gmail.com (narc...@gmail.com)
 by: narc...@gmail.com - Wed, 5 Oct 2022 15:19 UTC

https://nowemedium.pl/wp-content/uploads/2022/07/Zrzut-ekranu-2022-07-14-o-11.45.44.png

środa, 5 października 2022 o 11:05:57 UTC-4 brat_olin napisał(a):
> [...]
> Przemysław Czarnek
> ////////////////////////////
>
> Ano, i na wzajem! Zycze duzo zdrowia i wytrwalosci, Panie Ministrze!

<127e464b-5611-45d0-9aa4-ccdae15221efn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=47279&group=soc.culture.polish#47279

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 5 Oct 2022 10:29:05 -0700 (PDT)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Wed, 5 Oct 2022 17:29 UTC

środa, 5 października 2022 o 17:19:36 UTC+2 narc...@gmail.com napisał(a):
> https://nowemedium.pl/wp-content/uploads/2022/07/Zrzut-ekranu-2022-07-14-o-11.45.44.png

O ja pierniczę! minister ma koszulę w kratkę-arafatkę ( ͡º ͜ʖ͡º)

Re: Dostalem maila od Prof. Czarnka

<thkgjg$iek$3@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=47281&group=soc.culture.polish#47281

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 5 Oct 2022 17:58:09 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 5 Oct 2022 17:58 UTC

On Wed, 5 Oct 2022 08:19:34 -0700 (PDT), narc...@gmail.com wrote:

> https://nowemedium.pl/wp-content/uploads/2022/07/Zrzut-
ekranu-2022-07-14-o-11.45.44.png

awansowales na starszego furmana?

Re: Dostalem maila od Prof. Czarnka

<868d2da9-4a87-48e4-b0cf-dd6bfbc36674n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=47303&group=soc.culture.polish#47303

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 5 Oct 2022 15:55:30 -0700 (PDT)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Wed, 5 Oct 2022 22:55 UTC

On Wednesday, October 5, 2022 at 12:35:57 PM UTC-2:30, brat_olin wrote:
> ////////////////////////////////////
> MINISTER EDUKACJI I NAUKI
> Przemysław Czarnek
> Warszawa, październik 2022 roku

"Ludzie jako gatunek istnieja od MILIARDOW LAT "?

W oryginale:

"Zrodzić potomstwo może tylko kobieta z mężczyzną. Wiadomo to od MILIARDOW lat"

absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lueblskiego, prof. dr. hab. (!) , Minister Edukacji (!) Przemyslaw Czarnek
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-09-20/przemyslaw-czarnek-zrodzic-potomstwo-moze-tylko-kobieta-z-mezczyzna-wiadomo-to-od-miliardow-lat/

Re: Dostalem maila od Prof. Czarnka [Piotruś Pan na tropie]

<anfi+6u3l7dh8af-ma53@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=47305&group=soc.culture.polish#47305

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Dostalem maila od Prof. Czarnka [Piotruś Pan
na tropie]
Date: Thu, 06 Oct 2022 01:13:25 +0200
sha1:ssvO37NNCoADdvq/rKKHDSuf5Uw=
 by: A. Filip - Wed, 5 Oct 2022 23:13 UTC

Piotr <petrelnl@gmail.com> pisze:

> [...]
>
> absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lueblskiego, prof. dr. hab. (!) , Minister Edukacji (!) Przemyslaw Czarnek

Nazewnictwo szerze "samiec i samica" do Homo Sapiens się nie stosuje?
Małpy rozmnażają się przez podział? WOW!

Jak dla mnie "czepisz się Czarnka precyzyjnie jak Czarnek :-)

--
A. Filip : Big (Tech) Brother is watching you.
| Czterdziestu dowcipnych przypada na jednego, co ma zdrowy rozsądek.
| (Przysłowie angielskie)

Re: Dostalem maila od Prof. Czarnka

<thl429$ioc$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=47306&group=soc.culture.polish#47306

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 5 Oct 2022 23:30:17 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 5 Oct 2022 23:30 UTC

On Wed, 5 Oct 2022 15:55:30 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> [...]
>
> https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-09-20/przemyslaw-czarnek-
zrodzic-potomstwo-moze-tylko-kobieta-z-mezczyzna-wiadomo-to-od-miliardow-

co z tego morderco i antypolska wszo?