When your memory goes, forget it!

interests / soc.culture.polish / Re: Kherson counteroffensive

SubjectAuthor
* Kherson counteroffensivebrat_olin
+* Re: Kherson counteroffensiveA. Filip

Pages:12
Re: Kherson counteroffensive

<thneo2$1dds$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=47386&group=soc.culture.polish#47386

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Kherson counteroffensive
Date: Thu, 6 Oct 2022 20:44:51 -0000 (UTC)
 by: andal - Thu, 6 Oct 2022 20:44 UTC

On Thu, 6 Oct 2022 05:34:00 -0700 (PDT), Jakub A. Krzewicki wrote:

> [...]
dalhousiegazette_volume124_issue4_september_26_1991.pdf?
sequence=1&isAllowed=y

> Gdyby Baś przyjechału do Putina, poszłuby na Sybir za "szerzenie
> propagandy ideologii elgiebete" i taki byłby ów Basiurka koniec
> przyjaźni z Matuszką Rassiją. Przypomnieć należy, co Ruscy takiemu
> Adamowi "Nergalowi" Darskiemu zrobili, zmuszając go do spędzenia nocy w
> obsranej celi w zasadzie kompletnie za nic.

Baska, uwazaj bo Jakub widly szykuje

Re: Kherson counteroffensive

<1554983f-bdfd-49fa-804e-f4be2419cb17n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=47410&group=soc.culture.polish#47410

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 6 Oct 2022 19:11:40 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 7 Oct 2022 02:11 UTC

On Wednesday, October 5, 2022 at 2:10:26 AM UTC-7, Jakub A. Krzewicki wrote:

> Tylko że Ukraińcom z poboru przydziela się mundury i broń z magazynkiem na 30 nabojów produkowane przez Wuja Sama, których nie zabraknie, a Rosjanie z poboru chodzą goli, bosi (w cywilnych ciuchach) i co gorsza z gołymi rękami albo co najwyżej z berdanką! W dodatku zachodzi kolosalna różnica w celności i skuteczności artylerii na korzyść sił ukraińskich, również dzięki Lend-Lease od USAńców.

Hitlerowcy tez byli lepiej uzbrojeni, Lend-Lease
nie jest decydujacy.

O wiele wiekszym detrymentem moga byc
masowe dezercje w Rosji. W dobie Globalizmu,
wzglednie otwartych granic, pracy ktrora
raz-jest raz-jej-nie-ma, oraz powszechnej
dostepnosci samochodu, ogolnie dobrej
transportacji latwo jest ludziom uciekac
i probowac zorganizowac sobie zycie gdzies
indziej.

Tu lezy najwieksze zagrozenie dla Rosji.
Masowe ucieczki sa demoralizujace.

Kto chce tez ginac za uwlaszczona klike
kleptokratow-oligarchow? Przeciez nikt
o zdrowych zmyslach.

Podobny problem ma wiele krajow nie tylko
Rosja. Za uwlaszczonych zlodziei w PRL'bisie
ktos by sie garnal do walki? Zadjac sobie
sprawe z powyzszego elita PRL-bis'u promuje
idee armii profesjonalnej oraz polega przede
wszystkim na obronie przez innych: NATO i USA.

Post-komuch ma tez ta przewage ze Niemcy
oraz EU w przygotowywaniu do wojny na
Wschodzie od lat napompowywuja post-komune
forsa, ...zwlaszcza kraje na pograniczu z Rosja
wiec populacje te rozpoczynaja wojne z pozycji
personalnego dobrobytu, i w przekonaniu ze
jest za co walczyc.

O tym ze dobrobyt jest sztucznie wygenerowany
w celu wywolania wojny- w nadziei zmian politycznych
i terytorialnych na Wschodzie to ani rewanzysta-Niemiec
ani post-komuchy badz to Jurgieltnicy i folksdojcze
badz to Ziomki repatrianci z ZSRR niczym Jaruzelski,
Kwasniewski czy teraz Kaczynski nie beda przeciez
Zwierzynca uswiadamiac, ...kazdy na swoj sposob
prze do wojny.

Basia (Ona/Jej)

Re: Kherson counteroffensive

<7f14c7f9-508c-4a5d-89b2-a7921a99688fn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=47412&group=soc.culture.polish#47412

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 6 Oct 2022 19:40:41 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 7 Oct 2022 02:40 UTC

On Thursday, October 6, 2022 at 7:11:41 PM UTC-7, Basia wrote:

> [...]
> sprawe z powyzszego elita PRL-bis'u promuje
> idee armii profesjonalnej oraz polega przede
> wszystkim na obronie przez innych: NATO i USA.

Nie na darmo tez post-komuna promuje
wszelakie formy polskiego nacjonalizmu,
ruchy patriotyczno-ojczyzniane i religijne,
toleruje wypaczenia katolickiej hierarchi
czsto kryminalne wypaczenia oraz
przekupuje Kosciol zwrotem przedwojennych
majatkow i dobr, ...w nadziei ze Kosciol
przygotuje Zwierzyniec do wojny o post-komune.

Jak sobie to wszystko uswiadomic, te
przerozne skomasowane sily podliczyc,
dodac do tego Amerykanow i Anglikow
z odleglosci wyspy oraz odrebnego kontynentu
dzialajacych w imie Divide-and-Conquer to nie
trudno zrozumiec ze unikniecie kolejnej wojny
w Europie to nielada zadanie raczej spisane
na niepowodzenie. Zbyt wiele sil skomasowanych
i zbyt wielu chetnych.

Basia

<1f71996a-d01f-4768-8f64-e4b18ffaf724n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=47440&group=soc.culture.polish#47440

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 7 Oct 2022 09:00:15 -0700 (PDT)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Fri, 7 Oct 2022 16:00 UTC

piątek, 7 października 2022 o 04:11:41 UTC+2 Basia napisał(a):

> [...]
> Kwasniewski czy teraz Kaczynski nie beda przeciez
> Zwierzynca uswiadamiac, ...kazdy na swoj sposob

Ja akurat częściowo pochodzę z repatriantów z ziem zajętych przez CCCP, więc mam świadomość, że dobrobyt wywołany jest sztucznie. Jako beneficjent tego dobrobytu, który niestety zależy nie ode mnie - życzę sobie po prostu, aby trwał jak najdłużej. A co się stanie po odejściu mojego pokolenia, ew. dzieci, wnuków? A cholera wie... Carpe diem! Panta rhei! Rzeczy są nietrwałe, bardzo przemawia do mnie japońska mentalność ukiyo.

Re: Kherson counteroffensive

<e7b44962-b11a-4508-bf63-04eeb3f755e5n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=47443&group=soc.culture.polish#47443

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 7 Oct 2022 09:41:25 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 7 Oct 2022 16:41 UTC

On Thursday, October 6, 2022 at 11:40:42 PM UTC-3, Basia wrote:

> [...]
> trudno zrozumiec ze unikniecie kolejnej wojny
> w Europie to nielada zadanie raczej spisane
> na niepowodzenie. Zbyt wiele sil skomasowanych

Niech sie Basia nie martwi. Chiny sie zatroszcza o Rosje. 'Wydzierzawia" Kraj Nadmorski za materialne wsparcie. Ropa nie wystarczy.

Re: Kherson counteroffensive

<57eddae6-639f-4ed6-b25b-de34be2a4c83n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=47445&group=soc.culture.polish#47445

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 7 Oct 2022 09:44:29 -0700 (PDT)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Fri, 7 Oct 2022 16:44 UTC

On Friday, October 7, 2022 at 1:41:26 PM UTC-3, Russet Bulba wrote:

> Niech sie Basia nie martwi. Chiny sie zatroszcza o Rosje. 'Wydzierzawia" Kraj Nadmorski za materialne wsparcie. Ropa nie wystarczy.

The result was the Russo-Chinese Convention of Peking of November 14, 1860. By this, the Treaty of Tientsin was ratified and all the land north of the Amur and east of the Ussuri was ceded to the Russian Empire. Thus, by pure diplomacy and only a few thousand troops, the Russians took advantage of Chinese weakness and the strength of the other European powers to annex 350,000 square miles (910,000 km2) of Chinese territory. With the exception of Muravyov's rather ceremonial cannonade at Aigun, they had apparently not fired a single shot.[7]

Click here to read the complete article

interests / soc.culture.polish / Re: Kherson counteroffensive