6 May, 2024: The networking issue during the past two days has been identified and appears to be fixed. Will keep monitoring.

interests / soc.culture.polish / Re: Pomnite, chto Kacapy:

SubjectAuthor
* Pomnite, chto Kacapy:narc...@gmail.com
`* Re: Pomnite, chto Kacapy:Basia
 `* Re: Pomnite, chto Kacapy:Jakub A. Krzewicki
  +- Re: Pomnite, chto Kacapy:A. Filip
  `- Re: Pomnite, chto Kacapy:Basia

1
Pomnite, chto Kacapy:

<a8207ecf-03e6-4c97-a80f-ab98e135b10an@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=49233&group=soc.culture.polish#49233

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 2 Nov 2022 12:55:17 -0700 (PDT)
Subject: Pomnite, chto Kacapy:
From: narcia...@gmail.com (narc...@gmail.com)
 by: narc...@gmail.com - Wed, 2 Nov 2022 19:55 UTC

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1587811953329725442/pu/vid/1280x720/Zi1vFMxV1G-b0djw.mp4?tag=12

Re: Pomnite, chto Kacapy:

<459153f3-620e-40e6-a2a2-3f5ed2e2b60dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=49325&group=soc.culture.polish#49325

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 3 Nov 2022 20:48:48 -0700 (PDT)
Subject: Re: Pomnite, chto Kacapy:
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 4 Nov 2022 03:48 UTC

On Wednesday, November 2, 2022 at 12:55:18 PM UTC-7, narc...@gmail.com wrote:

> https://video.twimg.com/ext_tw_video/1587811953329725442/pu/vid/1280x720/Zi1vFMxV1G-b0djw.mp4?tag=12

Minuta 0:14

"The population of Russian Federation is 146 million people,
And they do nothing, you know? They do nothing."

Co to znaczy nic nie robia. Staraja sie na dalekiej
polnocy przetrwac. Co brodacz chcial by inni Mu
robili, do jakiej roboty i dla kogo chcialby zaprzasc.

Facet wyglada mi na terroryste!

A co robia Ukraincy?

Ukraina przed wojna byla jednym z najbardziej
skorumpowanych krajow na swiecie. Co robili?
Anp kradli jak malo kto i wychwalali Bandere.
Co robia dzisiaj? Walcza za cudze pieniadze.
Co beda robili jutro licho wie, trudno powiedziec.
Ukrainy prawdopodobnie nie bedzie.

Basia (Ona/Jej)

Re: Pomnite, chto Kacapy:

<9ef0c38e-39c0-4b46-81c0-5463afc11803n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=49327&group=soc.culture.polish#49327

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 4 Nov 2022 00:22:03 -0700 (PDT)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Fri, 4 Nov 2022 07:22 UTC

piątek, 4 listopada 2022 o 04:48:49 UTC+1 Basia napisał(a):

> [...]
> Anp kradli jak malo kto i wychwalali Bandere.
> Co robia dzisiaj? Walcza za cudze pieniadze.
> Co beda robili jutro licho wie, trudno powiedziec.

Walczą za cudze pieniądze,ale o kawałek ziemi, na której żyją i do której mają konstytucyjne prawa.
Spór wojenny o te prawa, w który siłowo aktywnie wdała się Rosja, nie przynosi nic dobrego żadnej z dwóch stron. Próbując zaspokoić swoje roszczenia Rosja użyła tanich wojsk najemnych, które nie dość, że walczą z niską skutecznością, to dopuściły się bezsensownej brutalności na ludności cywilnej. Doposażenie techniczne, którego używa, pamięta czasy króla Ćwieczka, a mobilizacja poboru, która miała przykryć defekty i straty armii płatnej, także nie wypaliła. Putin jest na najlepszej drodze do wyrzucenia zasobów bogactw swojego kraju w błoto.

Re: Pomnite, chto Kacapy:

<anfi+wy6tohx7zf-mb45@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=49332&group=soc.culture.polish#49332

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 04 Nov 2022 08:55:43 +0100
sha1:nXQ3FwNKTcNGageqf1VQMayyveI=
 by: A. Filip - Fri, 4 Nov 2022 07:55 UTC

"Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> pisze:

> [...]
> przykryć defekty i straty armii płatnej, także nie wypaliła. Putin
> jest na najlepszej drodze do wyrzucenia zasobów bogactw swojego kraju

Nie chwal wojny przed jej zakończeniem.
Nadmierna zwycięstwa pewność straszliwych klęsk przyczyną bywa.

Całkiem możliwe że możesz mieć rację ale dla mnie to nie najbardziej
prawdopodobny scenariusz. Na dziś dla mnie najbardziej prawdopodobny
scenariusz (ale nie jedyny bardziej prawdopodobny) to że
1. Putinistan zachowa "powiększone" dwie republiki ludowe, tracąc
sporawo z największego zasięgu podboju.
[ coś ala Wojna Zimowa z ZSRR-Finlandia: kosztowne+ "ograniczone zwycięstwo"]
2. Ukraina zostanie zniszczona+ (ala NATO w Serbii) i będzie kwiczeć jak
się wojna skończy a potem jeszcze nastąpi całkiem prawdopodobne
zmniejszenie pomocy po góra kilku latach.

Ile zasobów USA wyrzuciła w błoto Wojna Secesyjna?

--
A. Filip : Big (Tech) Brother is watching you.
| Każdy okręg ma swe własne narzecze, każdy lama swą własną doktrynę.
| (Przysłowie tybetańskie)

Re: Pomnite, chto Kacapy:

<22480207-0650-42fc-ba06-3f3092143b33n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=49334&group=soc.culture.polish#49334

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 4 Nov 2022 01:41:21 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Fri, 4 Nov 2022 08:41 UTC

On Friday, November 4, 2022 at 12:22:04 AM UTC-7, Jakub A. Krzewicki wrote:

> [...]
>
> Spór wojenny o te prawa, w który siłowo aktywnie wdała się Rosja, nie przynosi nic dobrego żadnej z dwóch stron. Próbując zaspokoić swoje roszczenia Rosja użyła tanich wojsk najemnych, które nie dość, że walczą z niską skutecznością, to dopuściły się bezsensownej brutalności na ludności cywilnej. Doposażenie techniczne, którego używa, pamięta czasy króla Ćwieczka, a mobilizacja poboru, która miała przykryć defekty i straty armii płatnej, także nie wypaliła. Putin jest na najlepszej drodze do wyrzucenia zasobów bogactw swojego kraju w błoto.

Wiemy tylko to co nam media serwuja,
ktore juz przed wojna byly nierzetelne
a teraz w okresie wojny nadaja w wiekszosci
jezeli nie wylacznie propagande!

Nie znamy prawdziwych politycznych celow
wojny bo ani Bialy Dom/Pentagon ani Putyn/Kreml
sie z nimi nie obnosza.

Senatorzy McCain i Graham wydaje sie
ze dawno temu obiecali doradcy Zelenskiego-
Arestowiczowi i pewnie samemu Zelenskiemu
wsparcie Waszyngtonu w wojnie...ale w Donbasie.

USA podbudowalo wojsko ukrainskie do
zwycieskiej wojny w Donbasie ale ciekawe
czy Amerykanie powiedzieli Ukraincom o tym
ze rownoczesnie pracuja nad sprowokowaniem
samej Rosji do najazdu na Ukraine?

Coraz bardziej sklaniam sie ku takiemu
przekonaniu! W poplochu i haniebne
wrecz wycofanie sie USA z Afganistanu ktorego
nikt nie potrafil sensownie wytlumaczyc interpretuje
sobie dzisiaj jako zamiar skreowania konkretnego
znaku slabosci USA by nim przekonac Putynia
o watpliwej jakosci dyspozycyjnej wojska USA.
Oznaka slabosci ktora miala za zadanie naklonic
czy tez przechylic szale decyzji Rosji o interwencji
na Ukraine.

Putyn nie nalezy do naiwnych i bez watpienia
byl swiadomy takiego potencjalu tej decyzji.
Brzezinski dawno temu chwalil sie polityka
USA w 1979 roku miala na celu naklonienie
ZSRR do podjecia fatalnej decyzji o inwazji
Afganistanu. Sadze ze Putyn dokonal najazdu
racjonalnie, bedac swiadomym zagrozenia,
ale polityczne cele Rosji ktorych nie znamy
usprawiedliwily ten krok.

Propaganda zawsze przedstawia strony
wojujace jako glupkow ktorzy sie makabrycznie
po-przeliczali w swoich decyzjach prowadzenia
wojen. Rzeczywistosc jest odmienna, decyzje
sa zawsze o wiele bardziej wyrachowane nizeli
publice sie wydaje.

Basia (Ona/Jej)