Newsgroups: alt.language.latin
Date: Fri, 5 May 2023 16:17:56 -0700 (PDT)
Subject: 10 commandments for writers by F. Nietzsche
From: caud...@gmail.com (Btraven)
 by: Btraven - Fri, 5 May 2023 23:17 UTC

Zur Lehre vom Stil
De doctrina stili litterarum

1.- Das Erste, was noth thut, ist Leben: der Stil soll leben.
Ante omnia necesse est ut vivatur: Stilus enim vivere debet.

2.- Der Stil soll dir angemessen sein in Hinsicht auf eine ganz bestimmte Person, der du dich mittheilen willst. (Gesetz der doppelten Relation.)
Stilus tibi idoneus esse debet respectu totius hominis definiti cui aliquid impertire cupis. (Lex necessitudinis reciprocae.)

3.- Man muss erst genau wissen: so und so würde ich das sprechen und vortragens - bevor man schreiben darf. Schreiben muss eine Nachahmung sein.
Primum te oportet ad amussim scire quid dicere vel recitare velis antequam tibi liceat rem describere. Huius rei scriptio debet esse imitatio.

4.- Weil dem Schreibenden viele Mittel des Vortragenden fehlen, so muss er im Allgemeinen eine sehr ausdrucksvolle Art von Vortrag zum Vorbild haben: das Abbild davon, das Geschriebene, wird schon nothwendig viel blässer ausfallen.
Quia scriptor eget multis modis communicandi qui sunt oratori in promptu, ipsum oportet generatim stilum orandi eloquentissimum assumere. Verbum scriptum necessarie erit imago multo dilutior verbo viva voce effato.

5.- Der Reichthum an Leben verräth sich durch Reichthum an Gebärden. Man muss alles, Länge und Kürze der Sätze, die Interpunctionen, die Wahl der Worte, die Pausen, die Reihenfolge der Argumente - als Gebärden empfinden lernen.
Abundantia vivendi proditur copia gestuum. Te oportet perdiscere sentire omnia ut gestus: longes et breves sententiae, punctuatio, delectus verborum, pausae, progressus argumentorum.

6.- Vorsicht vor der Periode! Zur Periode haben nur die Menschen ein Recht, die einen langen Athem auch im Sprechen haben. Bei den meisten ist die Periode eine Affectation.
Cave a puncto periodi! Soli homines magno spiritu praediti loquendo iure fruuntur periodis uti. Plerisque est affectatio.

7.- Der Stil soll beweisen, dass man an seine Gedanken glaubt, und sie nicht nur denkt, sondern empfindet.
Stilus demonstrare debet te in cogitata tua credere quae non solum cogitas sed etiam sentis.

8.- Je abstracter die Wahrheit ist, die man lehren will, um so mehr muss man erst die Sinne zu ihr verführen.
Quo magis sit spectativa veritas, quam docere cupis, eo magis debes sensus corporales ad eam allicere.

9.- Der Tact des guten Prosaikers in der Wahl seiner Mittel besteht darin, dicht an die Poesie heranzutreten, aber niemals zu ihr uberzutreten.
Subtilitas boni scriptoris prosae ex arbitrio methodi constat qua ad poesin arcte propinquat quin autem limites transgrediatur.

10.- Es ist nicht artig und klug, seinem Leser die leichteren Einwände vorwegzunehmen. Es ist sehr artig und sehr klug, seinem Leser zu überlassen, die letzte Quintessenz unserer Weisheit selber auszusprechen.
Neque bonum neque callidum est lectoris simpliciora dubia praecipere. Et perbonum est et satis callidum lectorem ita relinquere ut ipse ultimam quintessentiam sapientiae nostrae sibi exprimat.

Re: 10 commandments for writers by F. Nietzsche

<e069feae-f742-4cd7-b367-7d9ff8978d0en@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=502&group=alt.language.latin#502

Newsgroups: alt.language.latin
Date: Fri, 5 May 2023 18:41:56 -0700 (PDT)
Subject: Re: 10 commandments for writers by F. Nietzsche
From: henha...@gmail.com (henh...@gmail.com)
 by: henh...@gmail.com - Sat, 6 May 2023 01:41 UTC

On Friday, May 5, 2023 at 4:17:58 PM UTC-7, Btraven wrote:
> [...]
> Neque bonum neque callidum est lectoris simpliciora dubia praecipere. Et perbonum est et satis callidum lectorem ita relinquere ut ipse ultimam quintessentiam sapientiae nostrae sibi exprimat.

the one i remember is.... Write with Blood and you'll find that Blood is ....

“Of all that is written, I love only what a person hath written with his blood. Write with blood, and thou wilt find that blood is spirit.

Re: 10 commandments for writers by F. Nietzsche

<2b45fce4-b133-430d-8806-52752872a39an@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=507&group=alt.language.latin#507

Newsgroups: alt.language.latin
Date: Sat, 6 May 2023 09:33:09 -0700 (PDT)
From: caud...@gmail.com (Btraven)
 by: Btraven - Sat, 6 May 2023 16:33 UTC

On Friday, May 5, 2023 at 6:41:57 PM UTC-7, henh...@gmail.com wrote:

> the one i remember is.... Write with Blood and you'll find that Blood is .....
>

> “Of all that is written, I love only what a person hath written with his blood. Write with blood, and thou wilt find that blood is spirit.

Sounds like something Tom Sawyer said to Huck Finn when he saw that Becky Thatcher was within earshot.

In 5. above read "... longae et breves sententiae;" (pro certo) in 6. read "> Cave a periodis Ciceronianis! Soli homines magno spiritu praediti loquentes iure fruuntur periodis utendi. (verisimiliter sed fortasse versio mea citra omnem opem est.)

Re: 10 commandments for writers by F. Nietzsche

<7389c197-3d4b-4181-a851-3568f81a4f77n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=517&group=alt.language.latin#517

Newsgroups: alt.language.latin
Date: Tue, 16 May 2023 12:07:46 -0700 (PDT)
From: caud...@gmail.com (Btraven)
 by: Btraven - Tue, 16 May 2023 19:07 UTC

On Saturday, May 6, 2023 at 9:33:10 AM UTC-7, Btraven wrote:

> [...]
>
> In 5. above read "... longae et breves sententiae;" (pro certo) in 6. read "> Cave a periodis Ciceronianis! Soli homines magno spiritu praediti loquentes iure fruuntur periodis utendi. (verisimiliter sed fortasse versio mea citra omnem opem est.)

Oops! Citra means on the hither side; I meant 'ultra,' on the thither side..

1
server_pubkey.txt

rocksolid light 0.9.8
clearnet tor