What fools these morals be!

interests / soc.culture.polish / Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

SubjectAuthor
* Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022Piotr
+* Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022a a
> [...]
|   +- Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022a a
|   `- Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022Piotr
`* Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022Russet Bulba

1
Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<08f4d654-499e-4728-ab64-713c6d60f26dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52102&group=soc.culture.polish#52102

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 5 Dec 2022 11:57:20 -0800 (PST)
Subject: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Mon, 5 Dec 2022 19:57 UTC

Dawno, dawno temu , pewien stary sciepak zaczal nominowac swoch oponentow do "Wieslawow" roku. Oryginalny Wieslaw dawno zniknal,
wiec ta nagroda funkcjonuje sporadycznie pod nowa nazwa, honorujaca
jej inicjatora, przynajmniej czesciowo (inicjator zaczyna widziec w liczbie mnogiej gdy jego publiczne poglady wiaze sie z jego nazwiskiem, a nie z ksywa).

Nazwijmy jte nagrody, pelna konspiracka, "Zlotymi Leszkami K."
Przyznam sie ze mialem w tym roku juz paru faworytow do tego tytulu, a tu juz w grudniu, rzutem na tasme pojawil sie najnowszy. ktory zdekalsowal pozostwalych. A imie jego - Andrzej Strak:
https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/7ckrDz9F8nA/m/BIPAkw5FAQAJ
[Podaje link do oryginalu zeby ww. Strak nie oskrazyl mnie, po raz ktorys juz tam, o uzywanie slynnych srebrnych nozyczek firmy A. Straka]

A tu ten rodzynek:

Watek: "Japan - Croatia"
- ja, ze p. Strak "mowi jak to [Zydzi aszkenazyjscy i] pld.wsch. Azjaci sa o wiele inteligentniejsi od Bialych"

p. Andrzej Strak czyta powyzsze i nazywa mnie, "po taz ktorys juz tam", klamca:
" Musze po taz ktorys juz tam nazwac pana klamca, panie Piotrze, wobec powyzszego panskiego stwierdzenia. Ja twierdze, iz rasa zolta ma wyzsze IQ od rasy bialej"

Let it sink for a moment ... ;-)

Panowie i Panie - pan Andrzej Strak - moj kandydat na Zlotego Leszka K.
w dwoch kategoriach
- specjalistycznej: "komprehensja slowa pisanego"
- ogolnej: "integrity"

Nominujacy: Piotr Trela

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<d2f008dd-64da-4c14-81bd-e9a303f065e9n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52122&group=soc.culture.polish#52122

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 5 Dec 2022 12:51:46 -0800 (PST)
Subject: Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Mon, 5 Dec 2022 20:51 UTC

On Monday, 5 December 2022 at 20:57:21 UTC+1, Piotr wrote:
> [...]
> w dwoch kategoriach
> - specjalistycznej: "komprehensja slowa pisanego"

Neuer Favorit für die Goldmedaille 2022 Leszek K.
5 Ansichten
Abonnieren
Profilfoto von Piotr
Piotr
ungelesen,
20:57 (vor 1 Stunde)
zu
Es war einmal ein gewisser alter Mistkerl, der begann, seine Gegner für die "Wieslaws" des Jahres zu nominieren. Der ursprüngliche Wieslaw ist seit langem verschwunden,
Daher wird dieser Preis sporadisch unter einem neuen Namen vergeben und ehrt
ihren Initiator, zumindest teilweise (der Initiator beginnt, den Plural zu sehen, wenn seine öffentlichen Ansichten mit seinem Namen und nicht mit seinem Spitznamen verbunden sind).

Nennen wir diese Auszeichnungen ganz konspirativ "Goldener Leszek K".
Ich muss zugeben, dass ich in diesem Jahr schon einige Favoriten für diesen Titel hatte, und hier tauchte bereits im Dezember auf Anhieb der letzte auf, der die anderen übertraf. Und sein Name ist Andrew Strak:

https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/7ckrDz9F8nA/m/BIPAkw5FAQAJ

[Ich stelle einen Link zum Original zur Verfügung, damit der erwähnte Strak mich nicht zum x-ten Mal beschuldigt, die berühmte Silberschere von A. Strak zu benutzen. Strak]

Und hier ist die Sultanin:

Das Thema: "Japan - Kroatien"
- I, dass Herr Strak "sagt, dass [aschkenasische Juden und] Südostasiaten viel intelligenter sind als Weiße".

p. Andrew Strak liest den obigen Text und nennt mich, "zum x-ten Mal schon", einen Lügner:
"Ich muss Sie zum x-ten Mal als Lügner bezeichnen, Herr Peter, in Anbetracht Ihrer obigen Aussage. Ich behaupte, dass die gelbe Rasse einen höheren IQ hat als die weiße Rasse".

Lassen Sie es einen Moment sacken ... ;-)

Meine Damen und Herren - Herr Andrzej Strak - mein Kandidat für den Goldenen Leszek K.
in zwei Kategorien
- Spezialist: "Verstehen des geschriebenen Wortes"
- allgemein: "Integrität"

Nominator: Piotr Trela

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<a7c8f98b-3a9d-4ddc-9fe2-1a66471eb2f5n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52138&group=soc.culture.polish#52138

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 5 Dec 2022 13:21:43 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Mon, 5 Dec 2022 21:21 UTC

Shouldn't you sign YOUR translation with your name? Particularly, if your German is good as your English.
But I can see where you are coming - your _original_ posts in Polish do look as if somebody took a Polish text,
machine-translated it to English, then again to German, and then - back to Polish.... ;-)

But Mr. S. and Mr. K. would be proud of their defender. Co trzy _TAKIE_ glowy to nie jedna...

Piotr

<f7d15ae7-481b-4e19-97fa-c069bf3c7745n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52146&group=soc.culture.polish#52146

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 5 Dec 2022 13:34:19 -0800 (PST)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Mon, 5 Dec 2022 21:34 UTC

On Monday, 5 December 2022 at 22:21:45 UTC+1, Piotr wrote:
> [...]
>
> But Mr. S. and Mr. K. would be proud of their defender. Co trzy _TAKIE_ glowy to nie jedna...

Piotr
ungelesen,
22:21 (vor 11 Minuten)
an
Sollten Sie IHRE Übersetzung nicht mit Ihrem Namen unterschreiben? Vor allem, wenn dein Deutsch so gut ist wie dein Englisch.
Aber ich kann sehen, wo du herkommst - deine _originalen_ Beiträge auf Polnisch sehen aus, als hätte jemand einen polnischen Text genommen,
maschinell ins Englische übersetzt, dann wieder ins Deutsche, und dann - zurück ins Polnische.... ;-)

Aber Herr S. und Herr K. wären stolz auf ihren Verteidiger. Co trzy _TAKIE_ glowy to nie jedna...

Piotr

======

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<tmm2ma$1o3v$5@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52174&group=soc.culture.polish#52174

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 6 Dec 2022 00:34:18 -0000 (UTC)
 by: andal - Tue, 6 Dec 2022 00:34 UTC

On Mon, 5 Dec 2022 12:51:46 -0800 (PST), a a wrote:

> [...]
> Goldenen Leszek K.
> in zwei Kategorien - Spezialist: "Verstehen des geschriebenen Wortes"

moze sproboj do niego w jidish?

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<f0c16d33-26a2-44e5-a66d-bcc3d7dc9bffn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52175&group=soc.culture.polish#52175

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 5 Dec 2022 16:47:50 -0800 (PST)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 6 Dec 2022 00:47 UTC

On Tuesday, 6 December 2022 at 01:34:20 UTC+1, andal wrote:

> BIPAkw5FAQAJ

> BIPAkw5FAQAJ

> moze sproboj do niego w jidish?
Kami menggunakan cookie untuk menawarkan fitur-fitur kami dan untuk menganalisis kegunaan dan kinerjanya untuk meningkatkan kepuasan pengguna. Dengan mengklik "Terima semua" Anda menyetujui penggunaan semua cookie. Dengan mengklik "Terima dipilih" Anda hanya menyetujui kategori yang telah Anda pilih.. Untuk informasi selengkapnya, silakan lihat kebijakan privasi kami.

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<tmm3oa$1o3v$6@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52176&group=soc.culture.polish#52176

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 6 Dec 2022 00:52:27 -0000 (UTC)
 by: andal - Tue, 6 Dec 2022 00:52 UTC

On Mon, 5 Dec 2022 16:47:50 -0800 (PST), a a wrote:

> [...]
> semua cookie. Dengan mengklik "Terima dipilih" Anda hanya menyetujui
> kategori yang telah Anda pilih. Untuk informasi selengkapnya, silakan

was ist das?

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<7ca99774-1a56-4bc9-9730-72847c951f4an@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52177&group=soc.culture.polish#52177

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 5 Dec 2022 17:16:06 -0800 (PST)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 6 Dec 2022 01:16 UTC

On Tuesday, 6 December 2022 at 01:52:28 UTC+1, andal wrote:

> was ist das?
trza było w szkole pilnie studiować czytanki ;)
"彼得
2022年12月5日, 20:57:21 (5小时前)
这个
很久以前,某个老混蛋开始提名他的对手为年度 "威斯拉"。原来的威斯洛早已消失了。
因此,这个奖项以一个新的名称零星地发挥作用,以表彰
它的发起人,至少是部分发起人(当他的公共观点与他的名字而不是与他的昵称相联系时,发起人开始看到复数)。
让我们把这些奖项称为,完全是阴谋论的,"金莱塞克"。
我必须承认,今年我已经有几个最喜欢的这个标题,在这里已经是12月了,最新的一个出现在帽子的下方。 谁超越了其他的人。他的名字是Andrew Strak。
https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/7ckrDz9F8nA/m/BIPAkw5FAQAJ
[我提供原文的链接,以便上述的斯特拉克不会无数次地指责我使用A.斯特拉克著名的银色剪刀。斯特拉克]。
这里是苏丹娜。
这条线。"日本-克罗地亚"
- 我,斯特拉克先生 "说[阿什肯纳兹犹太人和]东南亚人如何比白人更聪明"
p. 安德鲁-斯特拉克读到上述内容,称我 "已经在那里无数次",是个骗子。
"鉴于你的上述陈述,我必须无数次地称你为骗子,彼得先生。我声称黄种人的智商比白种人高"。
让它沉淀一会儿......。;-)
先生们,女士们--安杰伊-斯特拉克先生--我的金莱塞克-K候选人。
分为两类
- 专家。"对书面文字的理解"
- 一般来说。"诚信"
提名者。裴德瑞(Piotr Trela

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<2d2de756-c809-430c-a6b0-d708b39aa3b1n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52182&group=soc.culture.polish#52182

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 5 Dec 2022 18:23:02 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 6 Dec 2022 02:23 UTC

On Monday, December 5, 2022 at 9:22:28 PM UTC-3:30, andal wrote:

> was ist das?
Maybe that's that "schwäbisch" language that this "antiPolish swine" , Mant..@gmail.com, did not understand?

- "dieses antipolnische schwein versteht anscheinend kein schwäbisch"
Andrew "What a little Jew does on the top of the (crematorium) smokestack? Waits for his Mommy" da Lancia https://groups.google.com/forum/?hl=en#!msg/soc.culture.polish/WfU2St1qPKE/TLpjfwrn-aAJ

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<e7bd8bb5-0c05-4c0b-a002-c78a8db1701cn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52186&group=soc.culture.polish#52186

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 5 Dec 2022 19:10:05 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 6 Dec 2022 03:10 UTC

On Monday, December 5, 2022 at 3:57:21 PM UTC-4, Piotr wrote:
> [...]
> w dwoch kategoriach
> - specjalistycznej: "komprehensja slowa pisanego"

Znow panie Piotrze donosicie? Nic nowego pod sloncem.

Swoja droga Zydzi Ashkenazi maja jako grupa etniczna najwyzsze srednie IQ a mongoloidalni Azjaci maja srednie IQ wyzsze od bialych i tez nie nowina. Mial pan pecha, panie Piotrze, rodzac sie bialym i nosi pan stygme tego mniej uczlowieczonego, zgodnie z panska definicja.

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<2f1e0bf2-8ff0-4234-b109-eca95bf86f56n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52187&group=soc.culture.polish#52187

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 5 Dec 2022 19:17:21 -0800 (PST)
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 6 Dec 2022 03:17 UTC

On Monday, December 5, 2022 at 11:10:06 PM UTC-4, Russet Bulba wrote:

> [...]
>
> Swoja droga Zydzi Ashkenazi maja jako grupa etniczna najwyzsze srednie IQ a mongoloidalni Azjaci maja srednie IQ wyzsze od bialych i tez nie nowina. Mial pan pecha, panie Piotrze, rodzac sie bialym i nosi pan stygme tego mniej uczlowieczonego, zgodnie z panska definicja.

Swoja droga kolega mendel niezle pana zalatwil tymi tlumaczeniami. Jeszcze moze przyjsc panu trumaczyc sie z tych tlumaczen. W koncu profesor lektor finansowanego z budzetu rzadowego uniwersytetu. Kwestia tylko czy w ramach pracy, czy po pracy . Ale jakby nie bylo to firmuje swoja instytucje. Lecz niech pan zapamieta, ze ja mam dla pana duzo wiecej wyrozumialosci niz pan przypuszcza -))

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<tmmfi6$1r5g$3@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52193&group=soc.culture.polish#52193

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 6 Dec 2022 04:13:58 -0000 (UTC)
 by: andal - Tue, 6 Dec 2022 04:13 UTC

On Mon, 5 Dec 2022 19:10:05 -0800 (PST), Russet Bulba wrote:

> [...]
> nowina. Mial pan pecha, panie Piotrze, rodzac sie bialym i nosi pan
> stygme tego mniej uczlowieczonego, zgodnie z panska definicja.

przeciez pan Piotr to chazar cala geba, przyjrzyj sie temu zdjeciu co
Basia zapodala

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<79315186-3e85-4ed7-81f8-a80112300850n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52198&group=soc.culture.polish#52198

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 6 Dec 2022 02:00:14 -0800 (PST)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 6 Dec 2022 10:00 UTC

On Tuesday, 6 December 2022 at 05:14:00 UTC+1, andal wrote:

> BIPAkw5FAQAJ

> przeciez pan Piotr to chazar cala geba, przyjrzyj sie temu zdjeciu co
> Basia zapodala

"Zdjęcie profilowe Piotra
Piotr
nieprzeczytane,
03:23 (8 godzin temu)
do
Może to jest ten język "schwäbisch", którego ta "antypolska świnia" , Pacanów, nie zrozumiała?

- "dieses antipolnische schwein versteht anscheinend kein schwäbisch"
Andrzej "Co robi mały Żyd na szczycie (krematoryjnego) komina? Czeka na swoją mamusię" da Lancia https://groups.google.com/forum/?hl=en#!msg/soc.culture.polish/WfU2St1qPKE/TLpjfwrn-aAJ

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<65da0210-40db-4a4f-b441-9d12727c50dbn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52218&group=soc.culture.polish#52218

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 6 Dec 2022 06:59:27 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 6 Dec 2022 14:59 UTC

On Monday, December 5, 2022 at 11:47:22 PM UTC-3:30, cyrylme...@gmail.com wrote:
> [...]

Pan pozwoli, panie Strak, ze dolacze Panska REAKCJE, do uzasadnienia oryginalnej nominacji - Panska reakcja ... makes it even more compelling ... ;-)

Zestawmy fakty:

1. Ja o argumentach A. Straka:
"[p. Strak] mowi jak to pld.wsch. Azjaci sa o wiele inteligentniejsi od Bialych"

2. A. Strak widzac powyzsze ... ROZUMIE powyzsze zdanie jako stwierdzenie .... ODWROTNEGO, tzn. jako moje stwierdzenie , ze on uwaza Bialych za inteligentniejszych od Azjatow

3. W oparciu o swoje "rozumienie" z p. 2 - A. Strak "musi" nazwac mnie "klamca":

" Musze po taz ktorys juz tam nazwac pana klamca, panie Piotrze, wobec powyzszego panskiego stwierdzenia.
Ja twierdze, iz rasa zolta ma wyzsze IQ od rasy bialej"

4. Skonfrontowany z kolejnym dowodem swojej demencji - oskarzania innych o "bycie klamca" w oparciu
o WLASNA niezdolnosc zrozumienia PROSTEGO ZDANIA (z p.1), pan Andrzej Strak
- NIE przyznaje sie nawet do tak oczywistego bledu
- NIE przeprasza za publiczne oskrazanie oponenta w oparciu o WALSNE niezrozumienie tak prostego zdania
- WPROST PRZECIWNIE, nie majac SOBIE nic do zarzucenia - za moje zacytowanie tego co ja powiedzialem
i tego jak on na to zareagowal - oskarza MNIE o ...donosicielstwo:
" Znow panie Piotrze donosicie? Nic nowego pod sloncem."

Trudno o LEPSZE podsumowanie jakim czlowiekiem Pan jest, panie Strak, niz Pana wlasne slowa.

Jak to ktos madrze powiedzial:
"To jest zenada, ZENADA! Jak mi sie podobnie pogorszy na stare lata, to prosze mnie odciac od internetu".

===
Piotr Trela
P.S. Mam juz kolejna stopke do moich dyskusji z A.S.
====
PT: "[p. Strak] mowi jak to pld.wsch. Azjaci sa o wiele inteligentniejsi od Bialych"
AS: " Musze po taz ktorys juz tam nazwac pana klamca, panie Piotrze, wobec powyzszego panskiego stwierdzenia.
Ja twierdze, iz rasa zolta ma wyzsze IQ od rasy bialej"

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<22f185d4-28c5-4fcc-ac6e-e006f518fd80n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52222&group=soc.culture.polish#52222

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 6 Dec 2022 07:35:41 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 6 Dec 2022 15:35 UTC

On Tuesday, December 6, 2022 at 12:44:00 AM UTC-3:30, andal wrote:

> BIPAkw5FAQAJ

> przeciez pan Piotr to chazar cala geba, przyjrzyj sie temu zdjeciu co
> Basia zapodala

Tsk, panie Andal, to nie pomaga. Panski kolega probowal odwracac uwage od swojej demencji
sugerowaniem, ze ja przyjalem JEGO rasowe poglady i ze kompensuje swoje ego poczuciem
przynaleznosci do rasy lepszej od Indian ktorzy "nie wiedza jak byc ludzmi" oraz od Czarnych,
muzulman i hindusow ktorzy ze swej rasowej natury maja byc gorsi od Bialych w tym co
czyni nas ludzmi - inteligencji. (Dla zachowania palusible deniability - ze nie moze byc rasista
jesli _nie wszystkie_ rasy widzi jako gorsze od swojej - pisze o wysokim IQ pld.wsch Azjatow i Zydow)

W tej sytuacji Panskie nazywanie mnie "chazarem cala geba" , czyli w Pana jezyku "Zydem" -
nie pomaga Panskiemu koledze. Zwlaszcza po tym jak nazwal Pan Japonczykow "zoltymi malpkami".
===
Piotr

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<be54d1d8-0251-4cc4-a39a-9801cac333cfn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52225&group=soc.culture.polish#52225

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 6 Dec 2022 08:18:58 -0800 (PST)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 6 Dec 2022 16:18 UTC

On Tuesday, 6 December 2022 at 15:59:28 UTC+1, Piotr wrote:

> [...]
> Ja twierdze, iz rasa zolta ma wyzsze IQ od rasy bialej"
"Piotr's profile photo
Piotr
15:59 (1 hour ago)

Allow me, Mr. Strak, to add your REACTION, to justify the original nomination - your reaction ... makes it even more compelling ... ;-)

Let's put together the facts:

1. me about A. Strak's arguments:
"[Mr. Strak] says how Southeast Asians are much more intelligent than Whites".

2. A. Strak seeing the above ... UNDERSTANDS the above sentence as a statement .... REVERSE, i.e. as my statement , that he considers Whites to be more intelligent than Asians

3. based on his "understanding" of p. 2 - A. Strak "must" call me a "liar:

" I must for the umpteenth time there call you a liar, Mr. Peter, in view of the above statement of yours.
I claim that the yellow race has a higher IQ than the white race."

4. confronted with further evidence of his dementia - accusing others of "being a liar" based on
based on your own inability to understand a SIMPLE SENTENCE (from p.1), Mr. Andrew Strak
- DOES NOT even admit such an obvious mistake
- DOES NOT apologize for publicly lambasting an opponent based on a WALKING misunderstanding of such a simple sentence
- SIMPLY AGAINST, he does NOT

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<1fbb1b5b-8618-4b6a-b868-6f27bce48ce1n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52226&group=soc.culture.polish#52226

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 6 Dec 2022 08:21:08 -0800 (PST)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 6 Dec 2022 16:21 UTC

On Tuesday, 6 December 2022 at 16:35:42 UTC+1, Piotr wrote:

> [...]
> nie pomaga Panskiemu koledze. Zwlaszcza po tym jak nazwal Pan Japonczykow "zoltymi malpkami".

"Peter
16:35 (1 hour ago)
this
Tsk, Mr. Andal, that doesn't help. Your colleague tried to distract from his dementia
by suggesting that I have adopted HIS racial views and that he compensates his ego with a sense of
of belonging to a race superior to Indians who "don't know how to be human" and to Blacks,
Muslims and Hindus who by their racial nature are supposed to be inferior to Whites in what
that makes us human - intelligence. (For the sake of palusible deniability - that one cannot be a racist
if _not all_ races he sees as inferior to his own - he writes about the high IQ of southeast Asians and Jews).

In this situation, your calling me a "Khazar all the way" , or in your language "Jew" -
does not help your colleague. Especially after you called the Japanese "yellow monkeys".

===
Piotr

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<6b403551-a7db-456e-83aa-17bf8e858eb8n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52227&group=soc.culture.polish#52227

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 6 Dec 2022 08:21:48 -0800 (PST)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Tue, 6 Dec 2022 16:21 UTC

On Tuesday, 6 December 2022 at 17:21:09 UTC+1, a a wrote:

> [...]
> does not help your colleague. Especially after you called the Japanese "yellow monkeys".

"Peter
16:35 (vor 1 Stunde)
diese
Tsk, Herr Andal, das hilft nicht weiter. Ihr Kollege hat versucht, von seiner Demenz abzulenken
abzulenken, indem er mir unterstellt, dass ich SEINE rassistischen Ansichten übernommen habe und dass er sein Ego mit dem Gefühl kompensiert
zu einer Rasse zu gehören, die den Indern, die "nicht wissen, wie man ein Mensch ist", und den Schwarzen überlegen ist,
Muslimen und Hindus, die aufgrund ihrer Rasse den Weißen in dem, was uns zu Menschen macht - der Intelligenz - unterlegen sein sollen.
was uns zu Menschen macht - Intelligenz. (Im Interesse einer glaubhaften Bestreitbarkeit - dass man kein Rassist sein kann
wenn er _nicht_ alle Rassen als minderwertig ansieht - schreibt er über den hohen IQ von Südostasiaten und Juden).

In dieser Situation hilft es Ihrem Kollegen nicht weiter, wenn Sie mich einen "Khazar all the way" - oder in Ihrer Sprache "Jude" - nennen.
hilft Ihrem Kollegen nicht weiter. Besonders nachdem Sie die Japaner als "gelbe Affen" bezeichnet haben.

==Piotr

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<tmobr3$f7b$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52293&group=soc.culture.polish#52293

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 6 Dec 2022 21:22:43 -0000 (UTC)
 by: andal - Tue, 6 Dec 2022 21:22 UTC

On Tue, 6 Dec 2022 08:21:48 -0800 (PST), a a wrote:

> [...]
> einen "Khazar all the way" - oder in Ihrer Sprache "Jude" - nennen.
> hilft Ihrem Kollegen nicht weiter. Besonders nachdem Sie die Japaner als

a gdzie jidish?

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<a51774f3-4f1a-4b3b-8161-a5954e2da5d2n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52319&group=soc.culture.polish#52319

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 6 Dec 2022 18:34:53 -0800 (PST)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Wed, 7 Dec 2022 02:34 UTC

On Tuesday, 6 December 2022 at 22:22:45 UTC+1, andal wrote:

> a gdzie jidish?
""Piotr ס פּראָפיל פאָטאָ
Piotr
אומגעלייענט,
15:59 (1 שעה צוריק)
צו
אויף מאנטאג, 5 דעצעמבער 2022 בייַ 11:47:22 PM UTC-3:30, cyrylme...@gmail.com געשריבן:

Click here to read the complete article

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<tmov37$13oi$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52321&group=soc.culture.polish#52321

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Dec 2022 02:51:19 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 7 Dec 2022 02:51 UTC

spammer, wypierdalaj

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<b343a7cc-51db-4819-960f-636b16886622n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52367&group=soc.culture.polish#52367

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Dec 2022 08:02:58 -0800 (PST)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Wed, 7 Dec 2022 16:02 UTC

On Wednesday, 7 December 2022 at 03:51:21 UTC+1, andal wrote:
> spammer, wypierdalaj
"andal
ungelesen,
03:51 (vor 13 Stunden)
Es ist
Spammer, verpiss dich!

Re: Nowy faworyt na Zlotego Leszka K. 2022

<1a9e52f9-5d05-4cba-b777-e891f2da9086n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52377&group=soc.culture.polish#52377

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Dec 2022 09:51:35 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Wed, 7 Dec 2022 17:51 UTC

- andal: a gdzie jidish?

-Mant...@gmail com : מיר וועגן A. Strak ס טענות
"[הער סטראַק] זאגט ווי סאָוטהעאַסט אַסיאַנס זענען פיל מער ינטעליגענט ווי ווייץ".

- andal: spammer, wypierdalaj

Andal prosil o tlumaczenie na jidish, a tu Mantolek dal mu hebrajski. Nic dziwnego, ze andal wkurzony.
Zwlaszcza po tym jak jego kolega Strak tak zachwalal tlumaczenia Mant...@gmail.com ... ;-)

A moze dlatego, ze tlumaczenie niedokladne? Panie Zalku moze Pan przetlumaczyc to Mantolkowe:
"[הער סטראַק] זאגט ווי סאָוטהעאַסט אַסיאַנס זענען פיל מער ינטעליגענט ווי ווייץ" ?

Pytam, bo Google tlumaczy powyzsze jako
"[Mr. Strak] says that Southeast Asians are an intelligent, intelligent, and intelligent elephant."

Nie pamietam, aby nasz pan Strak wyzywal pld.wsch. Azjatow od sloni.

Piotr

<147695eb-e716-4a8b-b268-f3859d82ea88n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=52379&group=soc.culture.polish#52379

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Dec 2022 10:15:35 -0800 (PST)
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Wed, 7 Dec 2022 18:15 UTC

On Wednesday, 7 December 2022 at 18:51:37 UTC+1, Piotr wrote:
> [...]
>
> Piotr
>
> ==> > > >> > > >> Dawno, dawno temu , pewien stary sciepak zaczal nominowac swoch oponentow

"Peter
18:51 (18 minutes ago)
it's
- andal: and where is Yiddish?

-Mant...@gmail com : מיר וועגן A. Strak ס טענות
"[הער סטראַק] זאגט ווי סאָוטהעאַסט אַסיאַנס זענען פיל מער ינטעליגענט ווי וויוייץ".

- andal: spammer, get the fuck out

Andal asked for a translation in Yiddish, and here Pacanov gave him Hebrew. No wonder andal was pissed.
Especially after his colleague Strak so praised the translations Mant...@gmail.com ... ;-)

Or maybe because the translation is inaccurate? Mr. Zalek can you translate this Pacanese:
"[הער סטראַק] זאגט ווי סאָוטהעאַסט אַסיאַנס זענען פיל מער ינטעליגענט ווי ווייץ" ?

I ask because Google translates the above as
"[Mr. Strak] says that Southeast Asians are an intelligent, intelligent, and intelligent elephant."

I don't remember our Mr. Strak calling Southeast Asians elephants.

Peter

==> > > > > > Once upon a time , a certain old scumbag started nominating his opponents

"Japan - Croatia"