Rocksolid Light

Familiarity breeds contempt -- and children. -- Mark Twain

interests / soc.culture.bulgaria / Земеделие

SubjectAuthor
* ЗемеделиеРадостина
+* Re: ЗемеделиеNick
`* Re: ЗемеделиеIvaylo Ivanov
 `* Re: ЗемеделиеРадостина
  `* Re: ЗемеделиеIvaylo Ivanov
   +- Re: ЗемеделиеNick
   `- Re: ЗемеделиеРадостина

Pages:12
Земеделие

<e23cbdf8-2904-498e-b2e7-374be627008bn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5375&group=soc.culture.bulgaria#5375

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Sun, 29 May 2022 08:37:59 -0700 (PDT)
Subject: Земеделие
From: joyrad...@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Sun, 29 May 2022 15:37 UTC

Синът ми взимаше клас по антропология. Току що му свърши семестъра. Когато имам време ми е интересно да научавам нещо ново. Четох за пещери с рисунки, за открития най-стар скелет или останки на Homo Sapiens в Мароко на 315 000 години, но най-шокиращото нещо (поне за мен, не знаех) беше, че земеделието е една от най-големите грешки на човечеството. То ни е направило по-ниски, по-слаби физически и скелета ни по-крехък.
Не зная дали това не са нови опити да се оправдаят различни тенденции, но... Archaeologists studying the rise of farming have reconstructed a crucial stage at which we made the worst mistake in human history Forced to choose between limiting population or trying to increase food production, we chose the latter and ended up with starvation, warfare, and tyranny.
Явно сега искат да поправят грешката като намалят населението.

Re: Земеделие

<t70ash$rni$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5380&group=soc.culture.bulgaria#5380

From: ddantg...@mail.ru (Nick)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Subject: Re: Земеделие
Date: Sun, 29 May 2022 17:35:13 -0000 (UTC)
 by: Nick - Sun, 29 May 2022 17:35 UTC

On Sun, 29 May 2022 08:37:59 -0700 (PDT), Радостина wrote:

> [...]
> беше, че земеделието е една от най-големите грешки на човечеството. То
> ни е направило по-ниски, по-слаби физически и скелета ни по-крехък.

ами не е ясно дали е грешка или без земеделие не сме имали шанс да оцелеем
като вид.

е не, недей чак толкова.

--
«地 球 誕 生 在 牛 市 的 小 時 — Earth is born in the Bull's hour»

Re: Земеделие

<7eb15142-ce0c-4a85-976b-993c4cc5d8efn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5382&group=soc.culture.bulgaria#5382

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Sun, 29 May 2022 12:08:05 -0700 (PDT)
From: joyrad...@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Sun, 29 May 2022 19:08 UTC

On Sunday, May 29, 2022 at 10:35:14 AM UTC-7, Nick wrote:

> ами не е ясно дали е грешка или без земеделие не сме имали шанс да оцелеем
> като вид.

Как сме оцеляли 300 000 години преди това?
Изобщо много малко знаем, но със сигурност се знае, че сега сме по-ниски
и с по-рехави и крехки кости. Промяната започва някъде преди 12 000 години,
което съвпада с началото на земеделието.

> е не, недей чак толкова.

Хич не е чак толкова. Ако се вгледаш, ще видиш че натам вървим.
Австралия и Нова Зеландия забраниха производството на собствена храна.
Какво беше избиването на животните в БГ? Бил Гейтс изкупува фермерската земя.
В някои държави им казват да се запасяват с храна за поне 2 години.
Не знам какво, но нещо се гласи. Трябва да е сляп човек да не го види.

> --
> «地 球 誕 生 在 牛 市 的 小 時 — Earth is born in the Bull's hour»

Re: Земеделие

<t70ka8$ugm$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5383&group=soc.culture.bulgaria#5383

From: ddantg...@mail.ru (Nick)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Sun, 29 May 2022 20:16:08 -0000 (UTC)
 by: Nick - Sun, 29 May 2022 20:16 UTC

On Sun, 29 May 2022 12:08:05 -0700 (PDT), Радостина wrote:

> Как сме оцеляли 300 000 години преди това?

трудно :)

> Изобщо много малко знаем, но със сигурност се знае, че сега сме по-ниски
> и с по-рехави и крехки кости. Промяната започва някъде преди 12 000
> години, което съвпада с началото на земеделието.

някъде там свършва последния голям ледников период. и това, според мен, си
е в реда на еволюцията. виж например разликата между селяните и гражданята
преди 100 години например.

> [...]
> Австралия и Нова Зеландия забраниха производството на собствена храна.

> Какво беше избиването на животните в БГ? Бил Гейтс изкупува фермерската

престараване пред началниците. а земята много лесно сменя собственика си.

> В някои държави им казват да се запасяват с храна за поне 2 години.
> Не знам какво, но нещо се гласи. Трябва да е сляп човек да не го види.

за гласенето няма да споря, но мисля, че сметките ще им излязат криви.

--
«地 球 誕 生 在 牛 市 的 小 時 — Earth is born in the Bull's hour»

Re: Земеделие

<t72nkd$1k4d$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5385&group=soc.culture.bulgaria#5385

From: chorba...@spam.no (chorbalan)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Mon, 30 May 2022 15:25:02 -0000 (UTC)
 by: chorbalan - Mon, 30 May 2022 15:25 UTC

On Sun, 29 May 2022 12:08:05 -0700 (PDT), Радостина wrote:

> Изобщо много малко знаем, но със сигурност се знае, че сега сме по-ниски

Глупости! В повечето страни в Европа и в Северна Амекика белите
мъже са със среден ръст 180-182 см. което никга не е било преди.

Re: Земеделие

<cbaa6137-4564-4d22-84c0-67febb4cb7a8n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5386&group=soc.culture.bulgaria#5386

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Mon, 30 May 2022 09:04:30 -0700 (PDT)
From: iliev3...@gmail.com (ИлиевBG)
 by: ИлиевBG - Mon, 30 May 2022 16:04 UTC

On Monday, May 30, 2022 at 6:25:05 PM UTC+3, chorbalan wrote:
> Глупости! В повечето страни в Европа и в Северна Амекика белите
> мъже са със среден ръст 180-182 см. което никга не е било преди.

Ръст
Установено е, че съществува тенденция към увеличаване на ръста. Нашите първобитни предци не са надминавали 160 см, преди Втората световна война едва 6% от италианците са били с ръст над 180 см, а сега толкова висок е всеки пети жител на Ботуша. Особено забележима е тази тенденция през последните десетилетия, през които ръстът на човека се е увеличил с приблизително 10 см, благодарение на по-достъпното и питателно хранене. Смята се, че човечеството ще продължи да расте.
https://profit.bg/svezho/14-nauchni-idei-kak-shte-izglezhdat-chovekat-na-badeshteto/

Re: Земеделие

<t72vmm$1kti$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5387&group=soc.culture.bulgaria#5387

From: ddantg...@mail.ru (Nick)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Mon, 30 May 2022 17:42:46 -0000 (UTC)
 by: Nick - Mon, 30 May 2022 17:42 UTC

On Mon, 30 May 2022 09:04:30 -0700 (PDT), ИлиевBG wrote:

> [...]
> с приблизително 10 см, благодарение на по-достъпното и питателно
> хранене. Смята се, че човечеството ще продължи да расте.

а аз се сещам за някакви статии за рицарски брони, които не ставали на
днешните младежи.

--
«地 球 誕 生 在 牛 市 的 小 時 — Earth is born in the Bull's hour»

Re: Земеделие

<0c79c714-6973-4c94-886d-e96843fba158n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5388&group=soc.culture.bulgaria#5388

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Mon, 30 May 2022 18:47:42 -0700 (PDT)
From: joyrad...@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Tue, 31 May 2022 01:47 UTC

On Monday, May 30, 2022 at 8:25:05 AM UTC-7, chorbalan wrote:
> Глупости! В повечето страни в Европа и в Северна Амекика белите
> мъже са със среден ръст 180-182 см. което никга не е било преди.
Не за първи път ти се случва да се изказваш неподготвен.
Кога е това никога? Знаеш какво е било преди 120 000, преди 40 000 години?
Пирамидите са на 5000 г. и пак не можем да кажем как са строени,
нито пък имаме технологията днес да ги построим.
Възгледите а произход и история на човечеството се менят непрекъснато.
Последните разкопки в Мароко намират Хомо сапиенс на 315 000 години,
оказва се че сме много по-стари и не сме произлезли от неандерталците.
Ще ти препиша откъс от статия, беким разбереш за какво става въпрос:
40,000 years ago: European males – 183 cm (6 feet). Cro-Magnon people were the first modern humans (Homo sapiens) to inhabit Europe. These hunter-gatherers lived a physically demanding lifestyle that would have required greater body strength than the average human today. Their recent African ancestry may have also affected their height, as tall, long-limbed builds are useful adaptations to the warmer African climate.
10,000 years ago: European males – 162.5cm (5 ft 4 inches). A dramatic reduction in the size of humans occurred at this time. Many scientists think that this reduction was influenced by global climatic change and the adoption of agriculture. Agricultural communities suffered from malnutrition as a result of failed crops and a more restricted diet. Furthermore, a close association with domestic livestock introduced new diseases into human populations.
600 years ago: European males – 165 cm (5 ft 5 inches). Poor diet and health were the main causes for the shorter stature at this time.
Today: European males – 175 cm (5ft 9 inches). There has been an increase in height over the last few hundred years. In part, this increase is due to improved diet and health care. There may also be a genetic link as industrial expansion and urbanisation has brought together genetically isolated people and reduced the impacts of inbreeding due to a greater mixing of populations and their genes.

Re: Земеделие

<4928d83c-7b21-4a3a-8cb1-79c1ca8469b9n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5389&group=soc.culture.bulgaria#5389

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Mon, 30 May 2022 18:49:19 -0700 (PDT)
From: joyrad...@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Tue, 31 May 2022 01:49 UTC

виж отговора ми към Чорби.

Re: Земеделие

<3072bc8c-0826-4f51-93ee-8ba682498494n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5390&group=soc.culture.bulgaria#5390

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Mon, 30 May 2022 19:14:38 -0700 (PDT)
From: joyrad...@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Tue, 31 May 2022 02:14 UTC

On Sunday, May 29, 2022 at 1:16:12 PM UTC-7, Nick wrote:

> трудно :)

Може би...
и все пак преди 10 000 години сме били 4 милиона.
А преди 100 000 години в Африка са били останаи само 2000 човешки екземпляра.
Били сме заплашени да изчезнем като вид. Но година 0 сме нараснали на 190 000 000.
https://ourworldindata.org/world-population-growth

> някъде там свършва последния голям ледников период. и това, според мен, си
> е в реда на еволюцията. виж например разликата между селяните и гражданята
> преди 100 години например.

отговорих на Чорби по въпроса.
Разбира се климатът влияе, диетата влияе, но е факт че спадането на ръста
съвпада с въвеждане на земеделието преди 12 000 - 10 000 години назад.

> престараване пред началниците.

Не, идеята беше да се унищожи българското животновъдство.
И една жена, ЕДНА, се опълчи на това безумие. и спечели.
Аз и тогава писах по въпроса, ама... хората страхливи и податливи.
Започнаха да прогеждат ама.... мако късно.

> а земята много лесно сменя собственика си.

Грешиш. Земята влезе ли в ръцете на големите корпорации и фондации, край!

<t7463n$1h1q$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5392&group=soc.culture.bulgaria#5392

From: ddantg...@mail.ru (Nick)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 31 May 2022 04:38:15 -0000 (UTC)
 by: Nick - Tue, 31 May 2022 04:38 UTC

On Mon, 30 May 2022 19:14:38 -0700 (PDT), Радостина wrote:

> [...]
> Аз и тогава писах по въпроса, ама... хората страхливи и податливи.
> Започнаха да прогеждат ама.... мако късно.

joy, животновъдство в българия няма от първото правителство на сдс насам.
ако имаше, нямаше да внасяме месо откъде ли не.

> Грешиш. Земята влезе ли в ръцете на големите корпорации и фондации,
> край!

не, не греша.

--
«地 球 誕 生 在 牛 市 的 小 時 — Earth is born in the Bull's hour»

Re: Земеделие

<bbca7fa1-57cb-4ba9-a79c-f4704112c6ffn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5398&group=soc.culture.bulgaria#5398

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 31 May 2022 08:21:46 -0700 (PDT)
From: ivaylop...@gmail.com (Ivaylo Ivanov)
 by: Ivaylo Ivanov - Tue, 31 May 2022 15:21 UTC

On Monday, May 30, 2022 at 9:47:42 PM UTC-4, Радостина wrote:

> Пирамидите са на 5000 г. и пак не можем да кажем как са строени,
> нито пък имаме технологията днес да ги построим.

Що за глупости??

> Възгледите а произход и история на човечеството се менят непрекъснато.
> Последните разкопки в Мароко намират Хомо сапиенс на 315 000 години,
> оказва се че сме много по-стари и не сме произлезли от неандерталците.

Не знам кой е твърдял, че съвремените хора произлизат от неандерталците. Неандерталците по
принцип отсъстват от Африка, където са произлезли съвремените хора. Всъщност негрите са
единствените раси (негрите са няколко различни раси) без гени наследени от неандерталците
именно защото в Африка не е имало такива.

Re: Земеделие

<bf6d7fde-aba2-4d56-8a96-c5d6c7d0b978n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5399&group=soc.culture.bulgaria#5399

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 31 May 2022 08:33:13 -0700 (PDT)
From: ivaylop...@gmail.com (Ivaylo Ivanov)
 by: Ivaylo Ivanov - Tue, 31 May 2022 15:33 UTC

On Tuesday, May 31, 2022 at 12:38:17 AM UTC-4, Nick wrote:

> животновъдство в българия няма от първото правителство на сдс насам.

Интересно как тогава България изнася животинска продукция за €400 милиона годишно?

Re: Земеделие

<493764c1-4ef3-4ed3-9633-f6ea08fd182an@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5400&group=soc.culture.bulgaria#5400

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 31 May 2022 08:41:19 -0700 (PDT)
From: ivaylop...@gmail.com (Ivaylo Ivanov)
 by: Ivaylo Ivanov - Tue, 31 May 2022 15:41 UTC

On Sunday, May 29, 2022 at 11:38:00 AM UTC-4, Радостина wrote:
> Синът ми взимаше клас по антропология. Току що му свърши семестъра. Когато имам време ми е интересно да научавам нещо ново. Четох за пещери с рисунки, за открития най-стар скелет или останки на Homo Sapiens в Мароко на 315 000 години, но най-шокиращото нещо (поне за мен, не знаех) беше, че земеделието е една от най-големите грешки на човечеството.

Само ако мислиш, че цивилизацията е "грешка", защото цивилизация без земеделие няма и няма как да има.

Re: Земеделие

<t75dij$1d18$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5402&group=soc.culture.bulgaria#5402

From: ddantg...@mail.ru (Nick)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 31 May 2022 15:51:47 -0000 (UTC)
 by: Nick - Tue, 31 May 2022 15:51 UTC

On Tue, 31 May 2022 08:33:13 -0700 (PDT), Ivaylo Ivanov wrote:

> Интересно как тогава България изнася животинска продукция за €400
> милиона годишно?

а колко внася?

--
«地 球 誕 生 在 牛 市 的 小 時 — Earth is born in the Bull's hour»

Re: Земеделие

<6fba50a2-3e23-4020-9ea3-af7aaaa27c86n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5406&group=soc.culture.bulgaria#5406

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 31 May 2022 15:22:31 -0700 (PDT)
From: joyrad...@gmail.com (Радостина)
 by: Радостина - Tue, 31 May 2022 22:22 UTC

On Tuesday, May 31, 2022 at 8:41:20 AM UTC-7, Ivaylo Ivanov wrote:
> Само ако мислиш, че цивилизацията е "грешка", защото цивилизация без земеделие няма и няма как да има.

Tова не е моя мисъл или мнение - цитирам.
Археолози и антрополози мислят така.

Колкото до цивииацията, нали знаеш какво казва Махатма Ганди,
когато го питат за Западната цивилизация? "Би било добра идея"

Re: Земеделие

<3c11da03-d223-4daa-90fa-8b1f85431651n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5409&group=soc.culture.bulgaria#5409

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Tue, 31 May 2022 18:35:26 -0700 (PDT)
From: ivaylop...@gmail.com (Ivaylo Ivanov)
 by: Ivaylo Ivanov - Wed, 1 Jun 2022 01:35 UTC

On Tuesday, May 31, 2022 at 6:22:32 PM UTC-4, Радостина wrote:
> Tова не е моя мисъл или мнение - цитирам.
> Археолози и антрополози мислят така.

Знам добре какво мислят и казват археолози и антрополози. Аз говоря за елементарни и добреизвестни факти.

> Колкото до цивииацията, нали знаеш какво казва Махатма Ганди,
> когато го питат за Западната цивилизация? "Би било добра идея"

Цивилизацията, Нерадост, не специално "западната цивилизация". Няма цивилизация на неземеделски
народи. Обратно, има най-малко три независимо произлезли цивилизации на земеделски
народи. Реалната бройка е сигурно по-голяма. Всъщност, невъзможно е да се роди цивилизация без
земеделие. А Ганди е един кретен. Не разбирам защо все още съществува култ към личността му (и то
за ирония предимно на запад) и защо продължават да му цитират глупостите.

Re: Земеделие

<t76pvk$1hf0$3@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5413&group=soc.culture.bulgaria#5413

From: chorba...@spam.no (chorbalan)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 1 Jun 2022 04:29:41 -0000 (UTC)
 by: chorbalan - Wed, 1 Jun 2022 04:29 UTC

On Tue, 31 May 2022 08:21:46 -0700 (PDT), Ivaylo Ivanov wrote:

> Що за глупости??

> Не знам кой е твърдял, че съвремените хора произлизат от неандерталците.

Съвременните хора произлизат И от неандерталците. Аз например според 23andme:
"You have more Neanderthal DNA than 84% of other customers." :-)

> Неандерталците по
> принцип отсъстват от Африка, където са произлезли съвремените хора.

Съвременните едва ли. Според теорията в момента са основните предци
на съвременните, ама има еволюция и много примеси от тях до нас.
Аз като чета ми излглежда че неандерталците са раса хора, не отделен
вид ама нали трябва да се правят "открития" и да се пишат статии,
или не е така?

<t76qa8$1vfd$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5414&group=soc.culture.bulgaria#5414

From: ddantg...@mail.ru (Nick)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 1 Jun 2022 04:35:20 -0000 (UTC)
 by: Nick - Wed, 1 Jun 2022 04:35 UTC

On Tue, 31 May 2022 18:35:26 -0700 (PDT), Ivaylo Ivanov wrote:

> А Ганди е един кретен. Не разбирам защо все още съществува култ към
> личността му (и то за ирония предимно на запад) и защо продължават да му
> цитират глупостите.

може би „защото повечето хора на запад са кретени“ е един логичен отговор
на въпроса ти 8-)

та толкова за оценката ти.

--
«地 球 誕 生 在 牛 市 的 小 時 — Earth is born in the Bull's hour»

Re: Земеделие

<t76ru5$1hf0$4@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5418&group=soc.culture.bulgaria#5418

From: chorba...@spam.no (chorbalan)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 1 Jun 2022 05:03:02 -0000 (UTC)
 by: chorbalan - Wed, 1 Jun 2022 05:03 UTC

On Mon, 30 May 2022 17:42:46 -0000 (UTC), Nick wrote:

> na-badeshteto/
>
> а аз се сещам за някакви статии за рицарски брони, които не ставали на
> днешните младежи.

Това не са истински доспехи, а декоративни, с размер намален с 25-30%.
Рицарите са били големи хора, което ще ги направи минимум среден ръст по
днешен стандарт.

Re: Земеделие

<t76s30$1hf0$5@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5419&group=soc.culture.bulgaria#5419

From: chorba...@spam.no (chorbalan)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 1 Jun 2022 05:05:36 -0000 (UTC)
 by: chorbalan - Wed, 1 Jun 2022 05:05 UTC

On Mon, 30 May 2022 18:47:42 -0700 (PDT), Радостина wrote:

> 40,000 years ago: European males – 183 cm (6 feet). Cro-Magnon people were the first modern humans (Homo sapiens)

Аз пък съм чел друга статия според която кроманьонците са били 172-175 см.
Сега какво правиме?

Re: Земеделие

<t76sb8$h54$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5420&group=soc.culture.bulgaria#5420

From: ddantg...@mail.ru (Nick)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 1 Jun 2022 05:10:00 -0000 (UTC)
 by: Nick - Wed, 1 Jun 2022 05:10 UTC

On Wed, 1 Jun 2022 05:03:02 -0000 (UTC), chorbalan wrote:

> Това не са истински доспехи, а декоративни, с размер намален с 25-30%.
> Рицарите са били големи хора, което ще ги направи минимум среден ръст по
> днешен стандарт.

може, няма да споря. отдавна беше, така че може и ти да си прав.

--
«地 球 誕 生 在 牛 市 的 小 時 — Earth is born in the Bull's hour»

Re: Земеделие

<t76sdp$h54$2@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5421&group=soc.culture.bulgaria#5421

From: ddantg...@mail.ru (Nick)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 1 Jun 2022 05:11:21 -0000 (UTC)
 by: Nick - Wed, 1 Jun 2022 05:11 UTC

On Wed, 1 Jun 2022 05:05:36 -0000 (UTC), chorbalan wrote:

> Аз пък съм чел друга статия според която кроманьонците са били 172-175
> см.

> Сега какво правиме?

„хайде да се бориме и със саби да се колиме …“

надявам се да помниш продължението от детските ни години :)

--
«地 球 誕 生 在 牛 市 的 小 時 — Earth is born in the Bull's hour»

Re: Земеделие

<623c8931-9a9d-40c6-b2cf-7a4caf696b28n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5423&group=soc.culture.bulgaria#5423

Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 1 Jun 2022 06:39:59 -0700 (PDT)
From: ivaylop...@gmail.com (Ivaylo Ivanov)
 by: Ivaylo Ivanov - Wed, 1 Jun 2022 13:39 UTC

On Wednesday, June 1, 2022 at 12:29:41 AM UTC-4, chorbalan wrote:

> Съвременните хора произлизат И от неандерталците. Аз например според 23andme:
> "You have more Neanderthal DNA than 84% of other customers." :-)

Обърни внимание, че съм написал "съвременниТЕ хора", не "съвременни хора". Дори обясних кои от
съвременниТЕ хора имат неандерталски генетичен материал и кои нямат.

> Съвременните едва ли.

Точно съвременните - Homo sapiens sapiens.

> Според теорията в момента са основните предци
> на съвременните, ама има еволюция и много примеси от тях до нас.

От тях до конкретен индивид или популация, да. Ако говорим за всички заедно, по-скоро не.

> Аз като чета ми излглежда че неандерталците са раса хора, не отделен
> вид ама нали трябва да се правят "открития" и да се пишат статии,
> или не е така?

Бяхме обсъждали за расите и (под)видовете. Зависи от дефиницията.

Re: Земеделие

<t783dn$1f2h$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=5427&group=soc.culture.bulgaria#5427

From: chorba...@spam.no (chorbalan)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria
Date: Wed, 1 Jun 2022 16:16:55 -0000 (UTC)
 by: chorbalan - Wed, 1 Jun 2022 16:16 UTC

On Wed, 1 Jun 2022 06:39:59 -0700 (PDT), Ivaylo Ivanov wrote:

> [...]
> съвременниТЕ хора имат неандерталски генетичен материал и кои нямат.

> Точно съвременните - Homo sapiens sapiens.

Нещо не им разбирам добре на тези дефиниции за вид, критерият им е
някакси доста размит и има застъпване и спорове постоянно..

Както и да е де, ясно е че "вредата" за която се говори не отчита факта
за удължената продължителност на живота с всичките последици от това и
без земеделието щяхме да сме си едни диваци да гоним по цял ден вечерята
си вмесо да си играем по интернета и прочее :-)

server_pubkey.txt

rocksolid light 0.9.8
clearnet tor