Getting there is only half as far as getting there and back.

interests / soc.culture.polish / Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy wojna na Ukrainie

SubjectAuthor
* Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy wojnaa a
+* Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy woHreczecha
> [...]
|         +- Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdyandal
|         `- Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy woa a
+- Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy wou2
`* Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy woHreczecha
 `* Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy woa a
  `- Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy woHreczecha

Pages:12
Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy wojna na Ukrainie

<1de2e59e-22aa-4fb2-8025-1d94ad0db77bn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=54662&group=soc.culture.polish#54662

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 3 Jan 2023 13:25:08 -0800 (PST)
Subject: Re:_Jak_można_się_nazywać_Moskwa_w_czasie,_gdy_wo
jna_na_Ukrainie
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 3 Jan 2023 21:25 UTC

On Tuesday, January 3, 2023 at 4:08:58 PM UTC-3:30, mant...@gmail.com wrote:

> "Peter

Huh? You translated: "Jak wiec Pan widzi, panie Strak - Panskie dowody ubeckosci INNYCH moznaby DUZO bardziej prawdopodobnie OBROCIC przeciwko Panu."

as ... "So, as you can see, Mr. Strak - your evidence of the ubiquity of OTHERS could BIGLY more likely be turned against you." ???

So working for "ubecja" (Communist secret police) you translated as ... 'ubiquity" ??? And what is this BIGLY you speak of? Is it from the Great Trump English Dictionary?

SLANG DICTIONARY bigly [big-lee] "Bigly is a word popularly believed to have been made up and used by US President
Donald Trump, meaning “to a large amount” or “with great intensity.”"

A better translation of the sentence in question would be:
"So, as you can see, Mr. Strak - the same case you presented to accuse OTHERS of being informers for the Communist secret police -
could have been easily turned around and used to make a case against you, and much STRONGER one."

> Tja, in defense of the beautiful Solidarnosci and anti-communist biography of our prof. "bratolin", in the face of the humble silence of the person concerned himself ("Piss off grandpa!") , the voice is spoken by his faithful defenders:

"Dziad" im ("Spieprzaj Dziadu!") that's no "grandpa" but more like: "crazy old coot". So the sentence should read:
"Yeah, the defending of the Solidarnosc and Anti-Communist credentials of our Prof. "bratolin", given his own humble silence on the subject (his only uttering being: "Piss off , you crazy old coot!"), falls onto his faithful defenders:

Click here to read the complete article
Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy wojna na Ukrainie

<531a2fe5-8743-47ee-8ca1-b3d08ef80ddan@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=54663&group=soc.culture.polish#54663

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 3 Jan 2023 13:40:14 -0800 (PST)
jna_na_Ukrainie
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Tue, 3 Jan 2023 21:40 UTC

<fb910a8e-faa7-42ec-8f40-bffbf1c30723n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=54665&group=soc.culture.polish#54665

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 3 Jan 2023 14:26:20 -0800 (PST)
<9bc8c142-53b7-4427-a1d8-b8255dc34b2cn@googlegroups.com> <2b2c3dfa-cb45-4675-8001-45e83408da36n@googlegroups.com>
<66efadb9-e40f-407d-bbc3-0813141f6b66n@googlegroups.com> <9f6f1021-0f96-44b9-bc7f-757cb098b725n@googlegroups.com>
<b946f623-0b0e-4d49-9b44-909fec400a3dn@googlegroups.com> <f529b44b-50eb-4e2c-8aeb-3c715f2dc819n@googlegroups.com>
<762fd816-2fa9-4332-aa3f-8f1c14ef2450n@googlegroups.com> <4d217f60-75e7-4805-afd4-dae196e378b5n@googlegroups.com>
<36365734-eb6b-484b-958f-4abdc8412b68n@googlegroups.com> <92dfc027-5f8f-4776-816b-c9e6af36e34fn@googlegroups.com>
<tp1klb$rct$1@gioia.aioe.org> <705c27a4-9169-4dd3-a3be-5a2f932dec28n@googlegroups.com>
<tp1lv7$9pt$1@gioia.aioe.org> <f1b9d017-021e-4b12-a5ed-990e27a308d2n@googlegroups.com>
<94a99997-12fa-4d3e-b817-5ff41aa138c0n@googlegroups.com> <1de2e59e-22aa-4fb2-8025-1d94ad0db77bn@googlegroups.com>
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Tue, 3 Jan 2023 22:26 UTC

On Tuesday, January 3, 2023 at 6:10:15 PM UTC-3:30, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Niczego nie tlumaczylem na angielski. Wyglada, iz traci pan nieco zmysly

To A.Strak nadaje NIE TYLKO "cyrylme " ALE TAKZE do "mant...@gmail.com" do ktorego postu
odnosily sie moje uwagi o jakosci jego "tlumaczen". Patrz:

"Wyglada, iz traci pan nieco zmysly a na pewno orientacje, panie Piotrze", eh ?

Piotr
===

<9e1ec7d6-3e67-45df-8532-27ab30892515n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=54732&group=soc.culture.polish#54732

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 4 Jan 2023 10:22:19 -0800 (PST)
jna_na_Ukrainie
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Wed, 4 Jan 2023 18:22 UTC

wtorek, 3 stycznia 2023 o 05:59:22 UTC+1 cyrylme...@gmail.com napisał(a):
> No ale w przeciwienstwie do pana Leszka, pan Piotr nie wyjezdzal z w miare liberalnej uczelni lecz z czerwonego uniwersytetu, gdzie sbecy podobno czuli sie jak w domu. I stamtad wyslali Solidarnosciowca za ocean na staze? Jak ich pan wyprowadzil w pole, ze sie nie polapali, komu to taki favour czynia?

Ano zauważyli, że najlepszą metodą do pozbycia się drzazgi w nodze jest sprzedanie Panu Piotrowi kopa w górę.
Solidarność w tym czasie nie była tak bogoojczyźniana jak dziś, była w niej spora frakcja goszystowska zawierająca m.in. Pana Piotra, to można było jeszcze przy okazji podrzucić kukułcze jajo ludkom zza wielkiej kałuży, niech się oni z krytykantem męczą...

Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy wojna na Ukrainie

<94fb1d9b-c107-4d32-b14f-41d53711b43fn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=54734&group=soc.culture.polish#54734

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 4 Jan 2023 10:29:07 -0800 (PST)
jna_na_Ukrainie
From: u_2...@o2.pl (u2)
 by: u2 - Wed, 4 Jan 2023 18:29 UTC

poniedziałek, 2 stycznia 2023 o 18:11:41 UTC+1 mant...@gmail.com napisał(a):
> Było nie było, to codzienna promocja Moskwy w mediach,
> czyli promocja agendy Putina

https://pl.wikipedia.org/wiki/Anna_Moskwa

Życiorys

Pochodzi z Zamościa[2], gdzie ukończyła I Liceum Ogólnokształcące im. Hetmana Jana Zamoyskiego[3]. W 1996 została laureatką Olimpiady Wiedzy Religijnej[4]. Absolwentka trzech kierunków: socjologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim[5], a także stosunków międzynarodowych i ekonomii, które studiowała na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej oraz Uniwersytecie Warszawskim[6]. Ukończyła również studia podyplomowe MBA na Uczelni Łazarskiego w Warszawie[7].

Była związana z organizacją pozarządową Europejski Dom Spotkań – Fundacja Nowy Staw, zajmującą się działaniami w obszarze edukacji międzykulturowej, pomocy rozwojowej oraz rynku pracy. Była wolontariuszem tej fundacji, później pełniła funkcje wiceprezesa i prezesa jej zarządu. W 2010 kierowała polskim oddziałem organizacji charytatywnej Habitat for Humanity. Prowadziła własną działalność gospodarczą, zajmując się kwestiami z zakresu rynku pracy, rekrutacji, postępowań przetargowych oraz innowacji. Specjalizowała się w zakresie funduszy unijnych i współpracy międzynarodowej. Była prezesem spółki prawa handlowego Quality and Development Institute, zajmującej się audytami oraz szkoleniami. W latach 2016–2017 pełniła funkcję dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej[6][7].

W kwietniu 2017 została powołana na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. W marcu 2018, po odwołaniu odpowiedzialnego za żeglugę śródlądową wiceministra Jerzego Materny, przejęła w resorcie jego obowiązki[8]. Zakończyła pełnienie tej funkcji w październiku 2020. Następnie do 2021 zajmowała stanowisko prezesa zarządu przedsiębiorstwa Baltic Power, a w 2021 została dyrektorem biura ds. morskich farm wiatrowych w PKN Orlen[7].

26 października 2021 dołączyła do drugiego rządu Mateusza Morawieckiego, obejmując w nim stanowisko ministra klimatu i środowiska; zastąpiła na tym stanowisku Michała Kurtykę[9].

Życie prywatne

Posługuje się językiem angielskim, francuskim i hiszpańskim. Była animatorką Ruchu Światło-Życie[6].

Mężem Anny Moskwy jest Paweł Rusiecki, który objął funkcję zastępcy prezesa Wód Polskich ds. zarządzania środowiskiem wodnym[10][11].

Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy wojna na Ukrainie

<3a7b6577-94c2-4dae-83b7-91db8c168ad7n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=54768&group=soc.culture.polish#54768

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 4 Jan 2023 15:25:52 -0800 (PST)
jna_na_Ukrainie
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Wed, 4 Jan 2023 23:25 UTC

On Wednesday, January 4, 2023 at 2:52:20 PM UTC-3:30, Jakub A. Krzewicki wrote:
> Ano zauważyli, że najlepszą metodą do pozbycia się drzazgi w nodze jest sprzedanie Panu Piotrowi kopa w górę.

Wierz Pan insynuacjom Bulby, panie Krzewiecki a daleko zajedziesz.

Nikt sie mnie nie pozbywal - wyjechalem we wrzesniu 1989 gdy premierem byl juz Mazowiecki, a jak
mowi wlasne zrodlo A. Straka:
"emigracja w latach 1988-1989 przybrała rozmiar prawdziwego exodusu i stanowiła ponad połowę całkowitej liczby emigrantów w tej dekadzie."

To z tego samego zrodla ktorego pan Strak pewien siebie domagal sie uwzglednienia:
-" Hej, panie Piotrze, ponizej, co pan konsekwentnie ignoruje, a wiec jeszcze raz dla
przypomnienia. I nie ja to wymyslilem :-)))))"
A.Strak

Oczywiscie zdania o "prawdziwym exodusie" w " cytacie" pana Strak jzu nie bylo - wycial je swoimi
slynnymi srebrnymi nozycami firmy "Gerlach", bo to zdanie gdyby nie wyciete, obracaloby insynujace
ubeckosci ze mnie na Straka i jego kolegow - andala i jego brata (Olina).

I po takim wykartsowaniu swojego zrodla, pelna hucpa, krzyczal "lapac zlodzieja":

- "A tutaj to samo zrodlo bez piotrowego szatkowania. Do uzupelnienia"
-" Myszy by lepiej nie pociely tekstu, tak jak pan Piotr to potrafi."
- "taksty szreduje i skleja coraz wiecej niedorzecznosci piszac"
- "Jak beda mial cos waznego do poszredowania, to zwroce sie do pana Piotra.. Po starej znajomosci."
Andrzej Strak

i "[Pan] najzupelniej swiadomie zdecydowal sie za sformulowanie zarzutu celem zniszczenia
mojej osobistej wiarygodnosci. I to jest wlasnie typowa sbecka metoda, panie Piotrze"
Andrzej Strak

I takiego wlasnie czlowieka bierze Pan za odskocznie do swoich dywagacji.
==Piotr

Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy wojna na Ukrainie

<tp52t6$b51$1@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=54769&group=soc.culture.polish#54769

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy
wojna na Ukrainie
Date: Wed, 4 Jan 2023 23:42:30 -0000 (UTC)
<3a7b6577-94c2-4dae-83b7-91db8c168ad7n@googlegroups.com>
 by: andal - Wed, 4 Jan 2023 23:42 UTC

On Wed, 4 Jan 2023 15:25:52 -0800 (PST), Piotr wrote:

> Wierz Pan insynuacjom Bulby, panie Krzewiecki a daleko zajedziesz.
>
> Nikt sie mnie nie pozbywal -

przeciez to wiemy, paszport od kiszczaka za wiernr zbieranie bibuly
solidarnosciowej

Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy wojna na Ukrainie

<e05cc10f-904f-4647-b04a-d1f77d9f5b9dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=54783&group=soc.culture.polish#54783

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 4 Jan 2023 20:09:51 -0800 (PST)
jna_na_Ukrainie
From: jfig...@gmail.com (Hreczecha)
 by: Hreczecha - Thu, 5 Jan 2023 04:09 UTC

On Monday, January 2, 2023 at 11:11:41 AM UTC-6, mant...@gmail.com wrote:
> Było nie było, to codzienna promocja Moskwy w mediach,
> czyli promocja agendy Putina
Dawno temu, kiedy bylem w szkole muzycznej, koncertmistrz szkolnej orkiestry nazywal sie Moskwa. Oczywiscie - koncertmistrz zmienial sie co roku.

Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy wojna na Ukrainie

<022e82d0-d752-43ec-98f0-2ded3d196240n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=54796&group=soc.culture.polish#54796

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 5 Jan 2023 05:45:29 -0800 (PST)
jna_na_Ukrainie
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Thu, 5 Jan 2023 13:45 UTC

On Thursday, 5 January 2023 at 05:09:52 UTC+1, Hreczecha wrote:
> Dawno temu, kiedy bylem w szkole muzycznej, koncertmistrz szkolnej orkiestry nazywal sie Moskwa. Oczywiscie - koncertmistrz zmienial sie co roku.
pewnie na Pekin lub Nowyjork

Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy wojna na Ukrainie

<6c526d88-c0d1-48f8-97b2-b74caf4654c0n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=54797&group=soc.culture.polish#54797

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 5 Jan 2023 05:47:10 -0800 (PST)
jna_na_Ukrainie
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Thu, 5 Jan 2023 13:47 UTC

On Thursday, 5 January 2023 at 00:25:53 UTC+1, Piotr wrote:
> [...]
> Andrzej Strak
>
> I takiego wlasnie czlowieka bierze Pan za odskocznie do swoich dywagacji.
"Peter
00:25 (14 hours ago)
> Well, they noticed that the best way to get rid of a splinter in the leg is to sell Mr. Peter a kick up the hill.

Believe Bulba's insinuations, Mr. Krzewiecki and you will go far.

Nobody got rid of me - I left in September 1989 when Mazowiecki was already prime minister, and as
A. Straka's own source says:
"emigration in 1988-1989 assumed the size of a real exodus and accounted for more than half of the total number of emigrants in that decade."

This is from the same source that Mr. Strak confidently demanded to be included:
-" Hey, Mr. Peter, below, which you consistently ignore, and so once again for the sake of
reminder. And I didn't come up with it :-)))))"
A.Strak

Of course, the sentence about the "real exodus" in Mr. Strak's " quote" was no longer there - he cut it out with his
famous silver scissors of the company "Gerlach", because this sentence if not cut, would turn insinuating
ubeckosci from me to Strak and his colleagues - andal and his brother (Olin).

And after such a carving up of his source, full hutch, he shouted "catch the thief."

- "And here is the same source without piotr shredding. To complete"
-" Mice would better not shred the text, as Mr. Peter can do."
- "taksty shreds and glues together more and more nonsense writing."
- "If they have something important to shred, I will turn to Mr. Peter. After the old acquaintance."
Andrew Strak

and "[You] most deliberately chose to make an accusation in order to destroy
my personal credibility. And this is precisely the typical Sbek method, Mr. Peter."
Andrzej Strak

And this is the kind of person you take as a springboard for your divagations.
==Piotr

Re: Jak można się nazywać Moskwa w czasie, gdy wojna na Ukrainie

<2a8dfcdc-afb9-4659-9af7-5293d48961f5n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=54815&group=soc.culture.polish#54815

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 5 Jan 2023 08:47:50 -0800 (PST)
jna_na_Ukrainie
From: jfig...@gmail.com (Hreczecha)
 by: Hreczecha - Thu, 5 Jan 2023 16:47 UTC

On Thursday, January 5, 2023 at 7:45:31 AM UTC-6, mant...@gmail.com wrote:
> pewnie na Pekin lub Nowyjork
Nie. I dobrze, bo jego nastepczyni byla bardzo ladna......