The church saves sinners, but science seeks to stop their manufacture. -- Elbert Hubbard

interests / soc.culture.polish / Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w Warszawie

SubjectAuthor
* "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w WarszawieRunt®
+* Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w WarszawieRusset Bulba
|+* Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w WarszawieRusset Bulba
|`* Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w WarszawiePiotr
| `- Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w WarszawieBasia
`* Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w WarszawieHreczecha
 `- Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w WarszawieZalekBloom

Pages:12
Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w Warszawie

<tqmlgj$19es$15@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=56524&group=soc.culture.polish#56524

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w Warszawie
Date: Mon, 23 Jan 2023 19:00:36 -0000 (UTC)
<tqm9vg$1mul$1@gioia.aioe.org> <tqmhu1$19es$4@gioia.aioe.org>
<tqmlau$1j0k$2@gioia.aioe.org>
 by: andal - Mon, 23 Jan 2023 19:00 UTC

On Mon, 23 Jan 2023 19:57:33 +0100 (GMT+01:00), boukun wrote:

> Żeś debil to wiadomo

rozmawiasz ze soba?

Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w Warszawie

<tqmljg$19es$16@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=56525&group=soc.culture.polish#56525

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 23 Jan 2023 19:02:09 -0000 (UTC)
<tqmesp$bc0$1@gioia.aioe.org> <tqmie4$19es$7@gioia.aioe.org>
<tqmlcs$1j0k$3@gioia.aioe.org>
 by: andal - Mon, 23 Jan 2023 19:02 UTC

On Mon, 23 Jan 2023 19:58:35 +0100 (GMT+01:00), boukun wrote:

> [...]
PKB_per_capita_%28USA_%3D_100%29.jpg>

> Żeś debil to wiadomo liżesz rowa amerykańskim syjonistom, którzy
> szehterom dichtainą i rotę szwansą kasę podsyłali

zydzie! nie wypieraj sie swoich

Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w Warszawie

<tqmlo5$19es$17@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=56527&group=soc.culture.polish#56527

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 23 Jan 2023 19:04:37 -0000 (UTC)
<tqmfgt$mg1$1@gioia.aioe.org> <tqmi5c$19es$6@gioia.aioe.org>
<tqml9n$1j0k$1@gioia.aioe.org> <tqmlf6$19es$14@gioia.aioe.org>
<tqmlju$1ngt$1@gioia.aioe.org>
 by: andal - Mon, 23 Jan 2023 19:04 UTC

On Mon, 23 Jan 2023 20:02:21 +0100 (GMT+01:00), boukun wrote:

> Pod twoim tempym łbem była padalcu, nikt zbrodniarzowi
> jaruzelskiemu nie kazał wprowadzać stanu wojennego on sam się nawet
> Prosił o pomoc Moskali a ci mu odmówili. A jak po Okrągłym Stole Polacy
> poprosili ruskich o zaprzestanie obrony naszego kraju, to ci potulnie
> opuścili nasz kraj

a najpierw posadzili go na stolcu

Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w Warszawie

<tqmn62$19es$18@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=56530&group=soc.culture.polish#56530

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 23 Jan 2023 19:29:06 -0000 (UTC)
<tqmfgt$mg1$1@gioia.aioe.org> <tqmi5c$19es$6@gioia.aioe.org>
<tqml9n$1j0k$1@gioia.aioe.org> <tqmlf6$19es$14@gioia.aioe.org>
<tqmlju$1ngt$1@gioia.aioe.org> <tqmlo5$19es$17@gioia.aioe.org>
<tqmlrk$1rgo$1@gioia.aioe.org>
 by: andal - Mon, 23 Jan 2023 19:29 UTC

On Mon, 23 Jan 2023 20:06:27 +0100 (GMT+01:00), boukun wrote:

> Głupek! Gomułka robił już piękny porządek, ale mu się nie udało...
> rok 1968 syjoniści przypuścili z koordynowany atak w całej Europie

* wypierdalaj debilu*

Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w Warszawie

<fbqtsh15fefrtjg20lj6o3f0hos4vn9t1j@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=56534&group=soc.culture.polish#56534

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 23 Jan 2023 15:11:40 -0500
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Mon, 23 Jan 2023 20:11 UTC

On Mon, 23 Jan 2023 08:51:22 +0100 (GMT+01:00), boukun
<boukun@gmail.com> wrote:

>Jak jest wasza, to zapierdalaj na ukraiński Front, a od Polski się
> odjebaj

100% racji Panie boukunie! Gdyby Francja i Anglia nie wypowiedziala
wojny Niemcom po tym gdy Hitler napadl na Polske, nie byloby WWII i
milion ofiar.
Sa ludzie ktorzy nie potrafia wyciagac wnioski z historii!

zalek

Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w Warszawie

<tkqtsh1bu5sglg0k3rcmnk0euduomg329a@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=56535&group=soc.culture.polish#56535

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 23 Jan 2023 15:18:05 -0500
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Mon, 23 Jan 2023 20:18 UTC

On Mon, 23 Jan 2023 16:25:32 +0100 (GMT+01:00), boukun
<boukun@gmail.com> wrote:

> [...]
> produkt Polski na wschód i na zachód tajnymi kanałami to i były
> puste półki, A można to było zmienić gdyby nie stan wojenny i

100% racji Panie boukunie! W PRL przemysl miesny produkowal takie
pyszne produkty, ze ludzie gotowi byli od 7 rano stac godzinami w
kolejce aby wlasnie PRLowskie produkty kupic. Czy widzial Pan kolejki
w sklepach gdzie za zagraniczna walute gdzie mozna bylo kupic
zagraniczne jedenie? Oczywiscie ze nie, Polacy olewali zagraniczne
jedzenie bo kochali PRLowskie produkty.

zalek

Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w Warszawie

<tqmq7f$19es$19@gioia.aioe.org>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=56536&group=soc.culture.polish#56536

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 23 Jan 2023 20:21:04 -0000 (UTC)
 by: andal - Mon, 23 Jan 2023 20:21 UTC

On Mon, 23 Jan 2023 15:18:05 -0500, ZalekBloom wrote:

> [...]
> gdzie za zagraniczna walute gdzie mozna bylo kupic zagraniczne jedenie?
> Oczywiscie ze nie, Polacy olewali zagraniczne jedzenie bo kochali

najsmaczniejsza byla pasztetowa

schabu nie bylo bo boukun z tatele podjebali pracujac w rzezni

Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w Warszawie

<sartshdici399imjbf5hh3f2fab8bq266v@4ax.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=56537&group=soc.culture.polish#56537

From: ZalekBl...@hotmail.com
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 23 Jan 2023 15:30:58 -0500
References: <tqm7j2$e6o$1@gioia.aioe.org> <3bed4b9f-222a-4ca5-8ad8-7bfa031b9ea5n@googlegroups.com> <tqm8td$15nv$1@gioia.aioe.org> <f9b4b3f4-c057-46f3-85ab-ac42692b25adn@googlegroups.com> <tqm9vg$1mul$1@gioia.aioe.org> <91dbe9bc-d5ea-4881-926f-11acd8494ef0n@googlegroups.com> <tqmfgt$mg1$1@gioia.aioe.org> <tqmi5c$19es$6@gioia.aioe.org> <tqml9n$1j0k$1@gioia.aioe.org> <tqmlf6$19es$14@gioia.aioe.org> <tqmlju$1ngt$1@gioia.aioe.org> <tqmlo5$19es$17@gioia.aioe.org> <tqmlrk$1rgo$1@gioia.aioe.org>
 by: ZalekBl...@hotmail.com - Mon, 23 Jan 2023 20:30 UTC

<boukun@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Głupek! Gomułka robił już piękny porządek, ale mu się nie udało...
> rok 1968 syjoniści przypuścili z koordynowany atak w całej

Jak to Gomulce sie nie udalo?!?! Udalo sie, poeci wiersze o tym
zwyciestwie pisali:

W marcowe wieczory
pod wieszcza pomnikiem
spotyka sie Dajan
z niejakim Michnikiem.

Gdy Dajan szwargoce,
to Michnik wciaz gega
i straszny sie spisek
pod wieszczem wylega.

Az wieszcz na cokole
zadumal sie: „Po co
te Zydy na dole
tak glosno szwargoca?”

Juz spisek jest gotów,
juz cieszy sie Czajka
i toast za Syjon
wychyla juz szajka.

I sle do Rotszylda
telegram: „Baronie,
czekamy cie w wolnym
nad Wisla Syjonie!”

A Rotszyld depesze:
„Rachunek zaplace,
jezeli z Gomulki
przyslecie mi mace”.

Z okrzykiem: „Dla Polski
gotowa juz trumna!”
wyrusza na miasto
ta piata kolumna.

Gdy niecni sjonisci
nasz kraj zgubic pragna,
na szczescie sie ocknal
general nasz — Bagno.

A Bagnu niestraszne
zydowskie przechwalki,
bo on ma za soba
gazrurki i palki.

Gdy rzucil do walki
te paly i rury,
to pierze z sjonistów
lecialo i wióry.

Przed dzielnym ormowcem
sam Dajan umyka
i rzuca na pastwe
gazrurkom Ajzyka,

a Czajka zdradzona
rozpacza i lka:
„Dajana, Dajana,
Dajana maja!”

Juz kraj nasz oczyszczon
z sjonistów przekletych,
zostaly w nim tylko
Moczary i Kepy.

I noca z pomnika
spoglada wieszcz blady,
jak po tych moczarach
wciaz snuja sie dziady.

Czas zamknac pointa
ballade te cala:
Choc znikli sjonisci,
lecz BAGNO zostalo.

Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w Warszawie

<3c3c8375-813d-431c-948f-83f7aeff614fn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=56558&group=soc.culture.polish#56558

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 23 Jan 2023 15:39:45 -0800 (PST)
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Mon, 23 Jan 2023 23:39 UTC

On Monday, January 23, 2023 at 5:36:34 PM UTC-3:30, boukun wrote:

> Co się Żydom nie udało zdziałaś w Europie w 68 roku, to
> ostatecznie udało im się zdziałać w 1989 roku

czyli mamy dwie konkurujace hipotezy:

- wersji Szwedzka - ze Solidarnosc byla tworem ubecji, kierowanych przez ich agenta "Bolka" w celu osiagnieca celow ubecji (sadzac po skutkach: obalenia komuny i rozpadu Ukladu Warszawskiego)
- wersja Swidnicka - ze Solidarnosc byla ruchem zydowskim w celu ...oddania Polski Zydom?

Wielkie umysly mysla podobnie!

Re: "TO NIE NASZA WOJNA" marsz w Warszawie

<88cc6275-db9c-4b34-8ee4-47985a20493cn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=56619&group=soc.culture.polish#56619

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 24 Jan 2023 17:06:55 -0800 (PST)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Wed, 25 Jan 2023 01:06 UTC

On Monday, January 23, 2023 at 9:07:39 AM UTC-8, Piotr wrote:
> No i nikt nie zaprasza USA do okupacji Polski - w odroznieniu od Targowicy usprawiedliwiajacej napasc Rosji na Ukraine,:
> "moja sugestia ze wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow "
> Edward Zwolan

Stwierdzenie faktu wstrzemiezliwosci z pierwszych
miesiecy wojny nie jest tym samym co usprawiedliwianie
napasci!

Dla szuji od Jaskota o nazwisku Piotr Trela "wsio rawno."

Coz innego mozna by sie spodziewac od typka dla
ktorego podzeganie ludzi do wojen to kwestia bycia
unikalnym i za-inkasowanie paru groszy bonusu za
rzadkosc publicystyczna tekstu podzegawczo-wojennego.

Moralne zero ma czelnosc wspominac Targowice!

To ile dokladnie placili w Dalhousie Gazette za
unikalny artykul? Na ile dokladnie bonusu szuja
o nazwisku Trela liczyla za napisanie swojego
podzegawczo wojennego artykulu?

Ponizej Piotr Trela obwieszczajacy swiatu ze podjudzal
w Kanadzie publike do wojen bo bylo to unikalne i w
roku 1991 rzadkoscia:

"Later I spent many hours preparing another contribution- "Support this war.." At this time the Gazette carried almost exclusively pro-peace stories, there were peace marches in Halifax and peace actions at Dal. Then, nobody foresaw the pro-war fashion ascending in the U.S. Thus my article would have been quite unique at the time. Yet I also could face the anger of peace activists, so the Gazette protected me again. After waiting a week I was told that my article would be in the following issue. It wasn't (…)"

Piotr Trela

Strona 8:
Mother Gazette
https://dalspace.library.dal.ca/bitstream/handle/10222/52130/dalhousiegazette_volume124_issue4_september_26_1991.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Ponizej fotka $$unikalnego$$ podzegacza:
https://gazette.mun.ca/teaching-and-learning/bridging-the-gaps/

Basia (Ona/Jej)