Talk is cheap because supply always exceeds demand.

interests / soc.culture.polish / Re: Jeszcze o Stefku Banderze

SubjectAuthor
* Jeszcze o Stefku BanderzeRomulus Augustulus
`- Re: Jeszcze o Stefku BanderzePodskubujący

1
Jeszcze o Stefku Banderze

<3c0a08e5-670b-4406-b07c-d99ac8d2ca09n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=57956&group=soc.culture.polish#57956

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 11 Feb 2023 01:11:18 -0800 (PST)
Subject: Jeszcze o Stefku Banderze
From: fatso60...@gmail.com (Romulus Augustulus)
 by: Romulus Augustulus - Sat, 11 Feb 2023 09:11 UTC

Moje uwagi sprzed roku-facebook-nadal aktualne.
Christopher Robert Robak
·
Grono odbiorców: Publiczne
Mark Solonin-genialny Zyd, historyk i Ukraina (za sciepa)
Zawsze chcialem byc Zydem bo wiem, ze poskrobac genialnego czlowieka a pod farba okaze sie ze jest Zydem. Mark Solonin w osobistym wywiadzie z bylym amerykanskim kapitanem sie przyznaje, ze Zydem sam jest-przynajmniej w polowie, po ojcu. Sam zna co jedynie piec slow w jezyku yidish ale kiepele to u niego i jest, oho-ho!
Co potwierdzilem ubieglej nocy wysluchujac ostatniego wykladu Solonina o UPA, Stepanie Banderze. Zle spalem pozniej-i nie dziwota. Solonin wezwal sluchaczy by oddalili od ekranu dzieci. Puscil kilka minut z filmu Wolyn, Smarzewskiego. Nie przypominam sobie tych fragmentow gdy film widzialem w warszawskim kinie. Zbyt drastyczne byly by je tez nieocenzurowane polskiej publice pokazac. Dzis tez, gdy mamy nakazane kochac Ukraincow i byc moze ginac za nich, politycznie juz niepoprawne.
Sam jestem nosicielem genow Varega, cudem ocalalych. Wszak gdyby nie awans ojca, prokuratora, z Kovla do Bialegostoku-tuz przed wybuchem wojny, matki-mlodej nauczycielki i instruktorki Przysposobienia Wojskowego Kobiet-to ja bym nie mial prawa sie tam urodzic!
Koniec wykladow o Banderze u Marka Solonina jest kapitalny, wysoce znaczacy: historyk daje tam podwojny opis samobojczej smierci przez samowysadzenie w powietrze bandy banderowskich ubekow, najwierniejszych z wiernych mordercow i zbojow. Lapacze doszli do ich kryjowki po tropie cial pomordowanych przypadkowych ludzi. Po prostu kazdy kto ich widzial, musial zginac. Takie to bylo Signum temporis.
Solonin cytuje Jaroslawa Kaczynskiego w rozmowie z Prezydentem Poroszenko. Kaczor mowi, ze wy, Ukraincy, z Bandera do Europy nie wejdziecie. Chwala Kaczorowi za te slowa-warto je pamietac.

Re: Jeszcze o Stefku Banderze

<507de823-731b-49a8-bb66-b7c6c129c3a3n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=57963&group=soc.culture.polish#57963

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 11 Feb 2023 04:54:12 -0800 (PST)
Subject: Re: Jeszcze o Stefku Banderze
From: alojzy.n...@gmail.com (Podskubujący)
 by: Podskubujący - Sat, 11 Feb 2023 12:54 UTC

Romulus Augustulus napisał(a):
> [...]
> Solonin cytuje Jaroslawa Kaczynskiego w rozmowie z Prezydentem Poroszenko.. Kaczor mowi, ze wy, Ukraincy, z Bandera do Europy nie wejdziecie. Chwala Kaczorowi za te slowa-warto je pamietac.

Warto kiedyś podliczyć FR i UK rąbanki.

cyt.
Irlandczyków, a co najmniej dwa miliony ratowały się emigrując,
głównie do USA. Liczba mieszkańców wyspy zmalała niemal o połowę
Taki właśnie los spotkał Aborygenów w Australii, a zwłaszcza w Ziemi van Diemena
Najbardziej zażarte walki w Nowej Zelandii wybuchły w 1843 roku i trwały z przerwami 30 lat.
... liczba ludności maoryskiej zmalała o połowę, a do końca XIX wieku spadła do 40 tys.
Palestyna, Irak, Malaje
... hekatomba w Indiach w latach 1876-1878

A to tylko z UK i z jednego wieku.