Five bicycles make a volkswagen, seven make a truck. -- Adolfo Guzman

interests / soc.culture.polish / UKRAINA JEDNAK WYGRA?

SubjectAuthor
* UKRAINA JEDNAK WYGRA?Basia
+- Re: UKRAINA JEDNAK WYGRA?Doktor Wycior
+- Re: UKRAINA JEDNAK WYGRA?andal
`* Re: Optymista Gen. Skrzypczak: UKRAINA JEDNAK WYGRA? [Wygra jak Talibowie z USA A. Filip
 `* Re: Optymista Gen. Skrzypczak: UKRAINA JEDNAK WYGRA? [Wygra jakRusset Bulba
  `- Re: Optymista Gen. Skrzypczak: UKRAINA JEDNAK WYGRA? [Wygra jak Talibowie z USA A. Filip

1
UKRAINA JEDNAK WYGRA?

<51f5d24c-0af6-4ec7-9442-c8953fa2c8ecn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=63068&group=soc.culture.polish#63068

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Tue, 9 May 2023 17:43:22 -0700 (PDT)
Subject: UKRAINA JEDNAK WYGRA?
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Wed, 10 May 2023 00:43 UTC

Gen. Skrzypczak: Rosjanie NIE DAJĄ rady

https://www.youtube.com/watch?v=UJFUITYWfJI

Re: UKRAINA JEDNAK WYGRA?

<u3eru1$ed5$1$rAzor@news.chmurka.net>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=63073&group=soc.culture.polish#63073

From: darmowe....@przychodnia.przeciwplatfusowa.3rp (Doktor Wycior)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: UKRAINA JEDNAK WYGRA?
Date: Wed, 10 May 2023 03:28:24 +0200
 by: Doktor Wycior - Wed, 10 May 2023 01:28 UTC

Basia pisze:
> Gen. Skrzypczak: Rosjanie NIE DAJĄ rady
>
> https://www.youtube.com/watch?v=UJFUITYWfJI

Film niedostępny, konto usunięte.
Może jakiś mirror? Bardzo lubię gawędy pana jenerała - jest przeuroczy.
--
Medycyna poczyniła takie postępy, że nie ma już ani jednego zdrowego
człowieka.

Re: UKRAINA JEDNAK WYGRA?

<u3evnc$hqf8$2@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=63077&group=soc.culture.polish#63077

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 10 May 2023 02:32:12 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 10 May 2023 02:32 UTC

On Tue, 9 May 2023 17:43:22 -0700 (PDT), Basia wrote:

> Gen. Skrzypczak: Rosjanie NIE DAJĄ rady
>
> https://www.youtube.com/watch?v=UJFUITYWfJI

Video unavailable
This video is no longer available because the YouTube account associated
with this video has been terminated.

Re: Optymista Gen. Skrzypczak: UKRAINA JEDNAK WYGRA? [Wygra jak Talibowie z USA czy jak Finlandia z ZSRR?]

<anfi+z5p0hhp32f-n5a3@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=63081&group=soc.culture.polish#63081

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Optymista Gen. Skrzypczak: UKRAINA JEDNAK WYGRA? [Wygra jak Talibowie z USA czy jak Finlandia z ZSRR?]
Date: Wed, 10 May 2023 07:35:56 +0200
sha1:MJ/u8KeW1nnF3Vlw0GNi+hH5Rio=
 by: A. Filip - Wed, 10 May 2023 05:35 UTC

Basia <abjjkst@sbcglobal.net> pisze:
> Gen. Skrzypczak: Rosjanie NIE DAJĄ rady
>
> https://www.youtube.com/watch?v=UJFUITYWfJI

Jak premier UK Margaret Thatcher walczyła z bezrobociem?
Zmieniała definicje bezrobotnego.

Talibowie wygrali z USA i po zaledwie 20 latach zdobyli władzę w
Afganistanie bez wojsk USA.
Finlandia wygrała z ZSRR w wojnie zimowej 1939 bo zamiast totalnej
klęski mimo gigantycznej różnicy sił wywalczyła ("nieco") poniżający
pokój jeszcze do przełknięcia.

Moje zdanie jest proste: Zeleński się udanie wkopał w sytuację gdy
zwycięstwo to praktycznie odzyskanie (niemal) wszystkich terenów
zajętych przez punitinstam. To nie jest (całkiem) wykluczone ale to nie
najbardziej prawdopodobny scenariusz IMHO.
IMHO Wypada dać Ukrainie realną szanse na kontrofensywę, a
"koreańskiego zawieszenia broni" domyślnie trzymać na stole jako
_kolejną_ opcje (na zimę?).

Polityka zachodka w wojnie Ukraińskiej powinna "dopuszczać" korekty jak
wojna będzie się _bardzo_ ciągnąć. To czego trzeba unikać to ostre a
już szczególnie niespodziewane zmiany kursu. Lepiej "sugerować" w
jakiej sytuacji za spowawy czas raczej nastąpi korekta politycznego kursu.
Ja chciałbym wierzyć że Rosja/Putina "goni ostatkiem sił" ale jakoś
niespecjalnie wierzę.

--
A. Filip : Big (Tech) Brother is watching you.
| Siła kobiety - w jej języku. (Przysłowie afrykańskie)

Re: Optymista Gen. Skrzypczak: UKRAINA JEDNAK WYGRA? [Wygra jak Talibowie z USA czy jak Finlandia z ZSRR?]

<251869c5-bd91-4f5e-add8-79c3aa0e65f5n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=63084&group=soc.culture.polish#63084

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 10 May 2023 03:42:46 -0700 (PDT)
Subject: Re: Optymista Gen. Skrzypczak: UKRAINA JEDNAK WYGRA? [Wygra jak
Talibowie z USA czy jak Finlandia z ZSRR?]
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 10 May 2023 10:42 UTC

On Wednesday, May 10, 2023 at 2:38:16 AM UTC-3, A. Filip wrote:

> [...]
> niespecjalnie wierzę.
>
> --
> A. Filip : Big (Tech) Brother is watching you.

Sprawa jest dlaczego to video zniknelo i wiec nie mozna o nim dyskutowac. O ile pamietam, general Skrzypczak jest czestym gosciem na wielu lamach i wydaje sie wypowiadac wiele odrebnych opinii na ten sam temat, jakby mial kilka osobowosci. No ale rzecz jest w tym aby nabijac liczbe ogladajacych a nie przedstawiac rzetelne poglady, co chyba raczej oczywiste.

Re: Optymista Gen. Skrzypczak: UKRAINA JEDNAK WYGRA? [Wygra jak Talibowie z USA czy jak Finlandia z ZSRR?]

<anfi+d64a7b2bjf-n5a3@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=63089&group=soc.culture.polish#63089

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 10 May 2023 13:26:46 +0200
sha1:j1GQi03DThjBIo92EQIxKquGcwY=
 by: A. Filip - Wed, 10 May 2023 11:26 UTC

Russet Bulba <cyrylmetody2014@gmail.com> pisze:

> [...]
> temat, jakby mial kilka osobowosci. No ale rzecz jest w tym aby
> nabijac liczbe ogladajacych a nie przedstawiac rzetelne poglady, co

Ja kojarzę tylko dosłownie kilka wypowiedzi Skrzypczaka i jakoś moje
_subiektywne_ odczucie jest że robi gadającą głowę wypełniającą miejsce
"poglądami bieżącej chwili".

A z perspektywy Bidenistanu ględzenie że Ukraina "jest skazania na
(pełny) sukces" jest "niezbyt mądre":
1. Umniejsza znaczenie niemal pełnego sukcesu jeśliby nastąpił
1. Z wielu innych wyników robi w praktyce klęskę Ukrainy i jej
zachodnich sojuszników _w tym USA_ . Szczególnie z wyników ala
Finlandia v. ZSRR