It's fabulous! We haven't seen anything like it in the last half an hour! -- Macy's

interests / soc.culture.polish / Pan Prezes Kaczynski daje czadu!

SubjectAuthor
* Pan Prezes Kaczynski daje czadu!brat_olin
`* Re: Pan Prezes Kaczynski daje czadu!Piotr
 +- Re: Pan Prezes Kaczynski daje czadu!Jakub A. Krzewicki
 `- Re: Pan Prezes Kaczynski daje czadu!andal

1
Pan Prezes Kaczynski daje czadu!

<5771b8b9-637e-48ad-b338-96b0b91922d2n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=63360&group=soc.culture.polish#63360

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 14 May 2023 06:41:14 -0700 (PDT)
Subject: Pan Prezes Kaczynski daje czadu!
From: bratol...@gmail.com (brat_olin)
 by: brat_olin - Sun, 14 May 2023 13:41 UTC

I POzamiatane! :)
https://forsal.pl/gospodarka/polityka/artykuly/8715051,800-plus-bezplatne-autostrady-darmowe-leki-dla-seniorow-kaczynski-program-pis.html

800 Plus, bezpłatne autostrady, darmowe leki dla seniorów. Jarosław Kaczyński przedstawił program PiS

500 Plus wzrośnie do 800 zł
Od nowego roku świadczenie wychowawcze 500 Plus zostanie podniesione do 800 zł - zapowiedział w niedzielę prezes PiS Jarosław Kaczyński.

Podczas konwencji programowej "Programowy Ul Prawa i Sprawiedliwości" prezes PiS zapowiedział, że od nowego roku świadczenie wychowawcze 500 Plus zostanie podniesione do 800 zł.

"Od nowego roku program 500 Plus to będzie ciągle nazwa, jak sądzę, pamiętana, ale suma będzie już inna. To będzie 800 Plus" - poinformował Kaczyński.

Dodał, że będzie to kontynuacja i rozwijanie świadczeń skierowanych do rodzin.

Oznacza to, że koszt programu zwiększy się z 40 do 62 mld zł.

Bezpłatne leki
Bezpłatne leki od 65. roku życia w bardzo krótkim czasie i ale także bezpłatne leki dla dzieci, młodzieży do 18. roku życia - zapowiedział podczas niedzielnej konwencji prezes PiS Jarosław Kaczyński.

"Bezpłatne leki od 65. roku życia w bardzo krótkim czasie, oczywiście to wymaga pewnych rozwiązań prawnych i budżetowych, ale sądzę, że można też powiedzieć, że nowy rok to będzie początek tej sytuacji, ale także bezpłatne leki dla dzieci, młodzieży do 18. roku życia" - mówił prezes podczas konwencji "Programowy Ul Prawa i Sprawiedliwości".

Opłaty za autostrady zostaną zniesione
Opłaty za autostrady zostaną zniesione – zapowiedział w niedzielę prezes PiS Jarosław Kaczyński.

"Jest kwestia, trochę mniejszej wagi, ale dla bardzo wielu ludzi dolegliwa, dla właścicieli samochodów, którzy jeżdżą po autostradach i drogach szybkiego ruchu. Jeżeli chodzi o opłaty państwowe to, jeśli tylko uda się uchwalić w odpowiednim czasie ustawy, to w najkrótszym możliwie okresie my to zniesiemy” – powiedział lider PiS.

"Te sytuacje, gdzie autostrady są prywatne, albo są w jakiejś dzierżawie, takie wypadki też istnieją, tam obiecujemy, że w ciągu kolejnego roku to załatwimy" – dodał prezes Prawa i Sprawiedliwości.

Polska jedną wielką strefą ekonomiczną
Musimy stworzyć tutaj podstawy do wielkiego inwestowania. I stąd ta propozycja, by powstała jedna, wielka strefa ekonomiczna dla inwestycji zagranicznych, żeby Polska była taką strefą - powiedział w niedzielę prezes PiS Jarosław Kaczyński.

W przemówieniu zamykającym dwudniową konwencję "Programowy Ul Prawa i Sprawiedliwości” Kaczyński podkreślił, że gospodarka nadal musi rozwijać się, dążąc ku poziomowi najzamożniejszych państw. "Podkreślił przy tym, że rząd PiS wykorzystał już część zasobów uzyskanych m.in. z uszczelnieniem systemu podatkowego. "Musimy przede wszystkim doprowadzić do tego, żeby nasza gospodarka zaczęła się bardziej niż dotychczas rozwijać w oparciu o postęp technologiczny. Postęp, który przynosi dzisiejsza niezwykle rozwinięta technika. Ta technika jest dziś w Polsce. Bo mamy tutaj wiele osiągnięć i musimy do nich sięgać" - mówił.

Jak dodał, należy także korzystać z osiągnięć zagranicznych. "Musimy stworzyć tutaj podstawy do wielkiego inwestowania. I stąd ta propozycja, by powstała tutaj jedna wielka strefa ekonomiczna dla inwestycji zagranicznych, żeby Polska była taką strefą. To jest coś, co powinno nam (...) pomagać w dalszym rozwoju" - powiedział Kaczyński.

Odtworzenie kształcenia zawodowego, własna atomistyka
Trzeba w Polsce odtworzyć kształcenie zawodowe na różnych poziomach; ono zostało radykalnie zredukowane; musimy też mieć własną atomistykę - powiedział w niedzielę prezes PiS Jarosław Kaczyński na konwencji partii rządzącej.

Podczas wydarzenia, w trakcie którego odbyło się 10 paneli tematycznych dotyczących m.in. gospodarki, kwestii społecznych, energetycznych oraz obronności "wykuwano" propozycje programowe partii na zbliżające się wybory.

Prezes PiS podkreślał w swoim wystąpieniu wagę edukacji i zasobów ludzkich. "Chodzi o to, by w Polsce odtworzyć kształcenie zawodowe, na różnych poziomach. Ono zostało radykalnie zredukowane, a tu będziemy mieli wielkie potrzeby. I te potrzeby to jest także element naszego rozwoju i możliwość budowania tego zasobu, który jest w ludzkich głowach, ludzkich umiejętnościach, w których w wielu dziedzinach straciliśmy w ciągu ostatnich 30 przeszło lat" - powiedział.

Mówił, że były dziedziny, które w minionym systemie istniały, a obecnie - jak ocenił - nie istnieją, m.in. atomistyka.

"Musimy mieć własną atomistykę, bo sama obsługa tego wszystkiego, co chcemy w Polsce budować, musi być polska, jeśli to nie ma być nowy element naszej zależności, a my tych zależności nie chcemy" - oświadczył Kaczyński..

Podkreślił, że "tam, gdzie są sprawy zasadnicze, odnoszące się do bezpieczeństwa, tam musimy być samodzielni". (PAP)

Re: Pan Prezes Kaczynski daje czadu!

<63492d6d-df14-4767-8261-ecf5a7cc75aan@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=63364&group=soc.culture.polish#63364

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 14 May 2023 07:19:35 -0700 (PDT)
Subject: Re: Pan Prezes Kaczynski daje czadu!
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Sun, 14 May 2023 14:19 UTC

On Sunday, May 14, 2023 at 11:11:15 AM UTC-2:30, brat_olin wrote:
Hmm, a ja myslalem ze daje glownie CO2, CH4 and H2, z zapachowym "bukietem"
courtesy of H2S, methanethiol and DMS
https://www.chemistryworld.com/news/explainer-the-chemistry-of-farts/2500168.article

Ten ostatni (DMS) to zrodlo CCNs (cloud condensation nuclei), co byc moze tlumaczy
ten wiecznie zachmurzony lokalny klimat naszego Polskezbawa.

Re: Pan Prezes Kaczynski daje czadu!

<0d65ee97-6c02-4841-bde7-481dd705ae1dn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=63369&group=soc.culture.polish#63369

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 14 May 2023 12:47:31 -0700 (PDT)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Sun, 14 May 2023 19:47 UTC

niedziela, 14 maja 2023 o 16:19:36 UTC+2 Piotr napisał(a):
> On Sunday, May 14, 2023 at 11:11:15 AM UTC-2:30, brat_olin wrote:
>
> Hmm, a ja myslalem ze daje glownie CO2, CH4 and H2, z zapachowym "bukietem"
> [...]

Rzekąc pokrótce, po alchemicznych Processach Purgacyi, Sublimacyi, Kalcynacyi, Exuberacyi, Fixacyi, Solucyi, Separacyi, Koniunkcyi, a w szczególności zasię Putrefakcyi w Siarce, exhaluie onże czysty Phlogiston.

Re: Pan Prezes Kaczynski daje czadu!

<u3rmq7$2o75t$4@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=63376&group=soc.culture.polish#63376

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 14 May 2023 22:19:51 -0000 (UTC)
 by: andal - Sun, 14 May 2023 22:19 UTC

On Sun, 14 May 2023 07:19:35 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> [...]
>
> Ten ostatni (DMS) to zrodlo CCNs (cloud condensation nuclei), co byc
> moze tlumaczy ten wiecznie zachmurzony lokalny klimat naszego

o rany julek, malpa zaczela myslec