6 May, 2024: The networking issue during the past two days has been identified and appears to be fixed. Will keep monitoring.

interests / soc.culture.polish / Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

SubjectAuthor
* Czy republik ludowe dwie są najbardziej jakA. Filip
`* Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak TekJakub A. Krzewicki
 +* Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jakA. Filip
> [...]
  `* Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak TekRusset Bulba
   +- Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak TekBasia
   `- Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak TekPiotr

1
Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<anfi+i6ocvaxnof-n673@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65086&group=soc.culture.polish#65086

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak
Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?
Date: Wed, 07 Jun 2023 07:31:25 +0200
sha1:TYNCkOgajeRQ5lxZOSOwLQAi8Z0=
 by: A. Filip - Wed, 7 Jun 2023 05:31 UTC

https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Hawaii
> [...]
> Minister to aid in the overthrow. The Queen's supporters charged the
> Marines' presence frightened the Queen and thus enabled the
> revolution.[3] Blount concluded that the United States had carried out
> unauthorized partisan activities, including the landing of
> U.S. Marines under a false or exaggerated pretext, to support the
> anti-royalist conspirators; that these actions were instrumental to
> the success of the revolution; and that the revolution was carried out
> against the wishes of a majority of the population of Hawaii.[4]

*Od kiedy* takie praktyki stały się fuj po tym jak USA przestały je
stosować?

A przełożenie praktyczne jest proste: lepiej pamiętać te
"historyczne precedensy" żeby opierdalać Rosję za Ukrainę
bez wkopywania się jak byle idiota. Pamiętać może
przekładać się także na "mówić ale rzadko".

P.S.
Dla mnie mówka FDR po ataku na Pearl Harbor to majstersztyk propagandy
w wersji skracanej do jednego kluczowego zdania.
"Atak na terytorium USA" jest przecież tylko krótką wersją
"Atak na kolonie USA o nazwie Terytorium Hawajów".

--
A. Filip
| Jeśli kiełek nie jest zdrowy, nie będzie łodygi ani nasienia.
| (Przysłowie babilońskie)

Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<4392d6f6-90bf-4acb-840d-a0e763f10b9an@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65089&group=soc.culture.polish#65089

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Jun 2023 01:57:13 -0700 (PDT)
Subject: Re:_Czy_republik_ludowe_dwie_są_najbardziej_jak_Tek
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Wed, 7 Jun 2023 08:57 UTC

środa, 7 czerwca 2023 o 07:32:25 UTC+2 A. Filip napisał(a):
> [...]
> "Atak na terytorium USA" jest przecież tylko krótką wersją
> "Atak na kolonie USA o nazwie Terytorium Hawajów".

A tu się akurat zgadzam, ale przepaść pomiędzy sięgającą starożytności Japonią, a mającym znacznie krótszy i niepewny staż cywilizacyjny Księstwem Moskiewskim jest nie do porównania. Co pokazała dobitnie wojna 1904-1905.
Po drugie Pacyfik to kupa małych wysepek składających się z wulkanów i piasku, na których mało co wybudowano a zagarnięte przez Rosję Donieck i Ługańsk to ważne ośrodki przemysłowe. Inną rzeczą jest, jeżeli potęga przemysłowa i gospodarcza, jak Japonia chce dołączyć i rozwinąć takie tereny do Strefy Wzajemnej Kooperacji (co ma znaczenie), a inną, kiedy państwo-bankrut, z upadłymi wszystkimi gałęziami oprócz przemysłu surowcowego, czatuje na takie kąski dla podratowania upadającej gospodarki. "Kto ma, temu będzie dodane, kto nie ma, temu będzie zabrane".

Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<anfi+iw1y673zff-n673@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65094&group=soc.culture.polish#65094

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak
Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?
Date: Wed, 07 Jun 2023 12:21:55 +0200
sha1:cEfOaeB5nE/JM1ivY4pnKr605dQ=
 by: A. Filip - Wed, 7 Jun 2023 10:21 UTC

"Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> pisze:

> [...]
> przemysłu surowcowego, czatuje na takie kąski dla podratowania
> upadającej gospodarki. "Kto ma, temu będzie dodane, kto nie ma, temu

AFAIK Granica między Federacją Rosyjską a Ukrainą została wyznaczona
arbitralnie za ZSRR z "przerzuceniem" Krymu dopiero za Chruszczowa
(pierwszego po Stalinie). Tyle że to ma znacznie mniejsze znaczenie
jak AFAIK Ruscy od rozpadu ZSRR *długo* się nie czepiali
nawet choćby w trybie "tylko po to żeby ślad w papierach został".
Poza tym Ruscy i USA zagwarantowali _te_ (arbitralne?) granice za
ukraińskie atomówki. Teraz Widać Putin uznał że wypadnięcie Ukrainy z
Ruskiej strefy wpływów jest zbyt prawdopodobne by nie "skorygować"
granicy bo jak Ukraina nie zmieni frontu (niby możliwe ale mało
prawdopodobne) to straci wszystko - IMHO to jest operacja specjalna
cięcia strat. Tyle że to dalej za mało bym ja stanął po stronie Rosji.

Polityka to nie matematyka. Zrozumieć to niekoniecznie zgodzić się
albo (wystarczająco) usprawiedliwić.

<ironia> Teraz to atomówki chyba tylko idiota odda. </ironia>

--
A. Filip
| Lepiej być niewolnikiem mądrego niż ulubieńcem głupca.
| (Przysłowie ormiańskie)

Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<8798c019-02d4-4692-8823-96cd89bfb5f6n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65095&group=soc.culture.polish#65095

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Jun 2023 03:52:41 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 7 Jun 2023 10:52 UTC

On Wednesday, June 7, 2023 at 7:22:44 AM UTC-3, A. Filip wrote:

> [...]
> albo (wystarczająco) usprawiedliwić.
>
> <ironia> Teraz to atomówki chyba tylko idiota odda. </ironia>

Rosja wielokrotnie gwarantowala granice Ukrainy i jej suwerennosc i to przez ta sama osobe, tj Putina. Tak dlugo, jak Ukraina pozostawala wobec Rosji w sytuacji obecnej Bialorusi, to bylo O.K. Przestalo, gdy Ukraina zaczela silniej ciazyc ku Zachodowi. Gwarancje rosyjskie sa tyle warte, co i hitlerowskie i historia juz to dokladnie pokazuje. Jest to polityka oparta na aktualnych ukladach sil i biezacych planach i potrzebach politycznych. Jak to Dugin stwierdzil, iz sa rozne prawdy i prawa a wiec jest i ruska prawda, ktora wcale nie musi odpowiadac prawdzie materialnej. Warto sie zapoznac z wyznaniami Dugina, aby nie miec zludzen. Po prostu domonstruje on sposob myslenia i fundament moralny na ktorym opiera sie polityka Rosji. Kto nie chce znac, ten bedzie bladzil.

Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<6243b3fb-3fcb-4f6c-9702-b5b818afae24n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65096&group=soc.culture.polish#65096

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Jun 2023 04:07:56 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 7 Jun 2023 11:07 UTC

On Wednesday, June 7, 2023 at 7:52:42 AM UTC-3, Russet Bulba wrote:

> Rosja wielokrotnie gwarantowala granice Ukrainy i jej suwerennosc i to przez ta sama osobe, tj Putina. Tak dlugo, jak Ukraina pozostawala wobec Rosji w sytuacji obecnej Bialorusi, to bylo O.K. Przestalo, gdy Ukraina zaczela silniej ciazyc ku Zachodowi. Gwarancje rosyjskie sa tyle warte, co i hitlerowskie i historia juz to dokladnie pokazuje. Jest to polityka oparta na aktualnych ukladach sil i biezacych planach i potrzebach politycznych. Jak to Dugin stwierdzil, iz sa rozne prawdy i prawa a wiec jest i ruska prawda, ktora wcale nie musi odpowiadac prawdzie materialnej. Warto sie zapoznac z wyznaniami Dugina, aby nie miec zludzen. Po prostu domonstruje on sposob myslenia i fundament moralny na ktorym opiera sie polityka Rosji. Kto nie chce znac, ten bedzie bladzil.

Mozna ponizej posluchac tego ruskiego belkotu. Niezbyt rozny od zachodniego postmodernizmu rozpychajacego sie po zachodnich uniwersytetach. W sumie filozofia Kalego.

https://youtu.be/GGunRKWtWBs

Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<1e94c69d-2e15-4a0a-9a23-956a0e3897f8n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65115&group=soc.culture.polish#65115

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Jun 2023 05:53:18 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Wed, 7 Jun 2023 12:53 UTC

On Wednesday, June 7, 2023 at 3:52:42 AM UTC-7, Russet Bulba wrote:

> Rosja wielokrotnie gwarantowala granice Ukrainy i jej suwerennosc i to przez ta sama osobe, tj Putina.

Po zakonczeniu Zimnej Wojny nie zostal podpisany zaden
Traktat pokojowy. Podskubujący w odpowiedzi Piotrowi
rozwiazal chyba sprawe "gwarancji: memorandum Bukaresztanskiego::

Podskubujący wrote:
> [...]

cyt. Według ekspertów prawa memorandum nie jest umową
https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/memorandum,50257.html

https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/oDw1WrTj_dI/m/Kp2oMakDDQAJ

Eksperci: memorandum to jeszcze nie umowa
PAP
OPINIE
Data dodania: 08.04.2013

Według ekspertów prawa memorandum nie jest umową, ani nie zobowiązuje do jej zawarcia. W dyplomacji wykształciły się głównie: memorandum intencji i memorandum porozumienia, a w praktyce gospodarczej - list intencyjny, czyli memorandum of understanding.
Podziel się artykułem:
Dodaj do ulubionych

Memorandum to w języku łacińskim coś, co należy zapamiętać. Według Słownika Wydawnictw Naukowych PWN memorandum to "pismo dyplomatyczne bez adresu, podpisu i pieczęci, przedstawiające najczęściej poglądy rządu na sprawy będące przedmiotem rokowań".

W dyplomacji, jak podaje Jarosław Sozański w książce "Prawo traktatów" (PWP Iuris Sp. z o.o.), pojawiły się różne odmiany memorandum; on sam wymienia jako dwie podstawowe:

memorandum intencji
i memorandum porozumienia.

Pierwsze to nic innego jak list intencyjny, zawierany - jak tłumaczy Sozański - "w sprawach mniej ważnych, zwykle o charakterze technicznym lub administracyjnym".

Memorandum intencji  - list intencyjny

W praktyce gospodarczej bliskie jest mu memorandum of understanding, również zwane listem intencyjnym. Jak powiedziała PAP Ewelina Stobiecka, partner zarządzający w Kancelarii Taylor Wessing e|n|w|c w Warszawie, memorandum of understanding pojawia się najczęściej na wstępnym etapie rozmów pomiędzy stronami.

"Listy intencyjne są deklaracją woli; wyrażają intencję stron i towarzyszą zwłaszcza długim i złożonym negocjacjom dotyczącym takich przedsięwzięć jak: umowy długoterminowe, fuzje, nabycie przedsiębiorstwa, czy też zakup dużych partii towarów" - wyjaśniła Stobiecka.

Podkreśliła, że listy intencyjne, mimo że są bardzo ważnym etapem poprzedzającym zawarcie umowy, nie mają mocy prawnie wiążącej i z reguły nie wynika z nich zobowiązanie do zawarcia negocjowanej umowy. Nie są ani umową przedwstępną, ani czystą ofertą w rozumieniu prawa cywilnego.

"Taki dokument może np. zaczynać się od sformułowania: +Niniejszym potwierdzamy chęć nabycia udziałów spółki xy….+ lub też +Ten list ma na celu potwierdzenie, że mamy zamiar dokonać zamówienia w Państwa firmie....+" - wyjaśniła Sobiecka.

Po takim wstępie zazwyczaj następuje nawiązanie do proponowanych warunków transakcji lub do ich najistotniejszych elementów, nie podlegających dalszym negocjacjom. W liście intencyjnym jest też z reguły wskazany konkretny harmonogram dalszych negocjacji, lub zostaje wyrażony zamiar zakończenia ich przed określoną datą.

Mimo że z listu intencyjnego nie wynikają zobowiązania do zawarcia umowy, to jednak - jak dodała Sobiecka - nie jest on zupełnie pozbawiony znaczenia prawnego - mimo wszystko odzwierciedla zachowanie i intencje kontrahentów w okresie negocjacji. Dlatego list intencyjny może mieć istotne znaczenie dowodowe np. w przypadku dochodzenia odszkodowania za tzw. winę w kontraktowaniu.

Memorandum porozumienia
Innym rodzajem memorandum - spotykanym w dyplomacji - jest memorandum porozumienia. Jak wyjaśnia Sozański, "odnosi się ono do skonkretyzowanych i aktualnych kwestii w stosunkach między stronami" i w praktyce do końca XIX występowało ono stosunkowo rzadko, najczęściej w formie protokołów uzgodnień. "Protokoły takie mogły jednak (i zwykle to zachodziło), stosownie do treści i zamiaru stron, być umowami międzynarodowymi" - tłumaczy Sozański. Dodaje, że podobnie, czyli traktatowo, mogą też być wyjątkowo potraktowane protokoły rozbieżności.

Eksploatująca polski odcinek gazociągu jamalskiego spółka EuRoPol Gaz podpisała w czwartek w Sankt Petersburgu z Gazpromexportem "memorandum o wzajemnym zrozumieniu" dotyczące oceny, na etapie przedinwestycyjnym, możliwości realizacji nowego gazociągu.

Click here to read the complete article
Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<anfi+8uk7kglf6f-n673@wp.eu>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65127&group=soc.culture.polish#65127

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?
Date: Wed, 07 Jun 2023 16:04:11 +0200
sha1:CvjaKYfMNXk+vZd3hCOGMH08nAo=
 by: A. Filip - Wed, 7 Jun 2023 14:04 UTC

Basia <abjjkst@sbcglobal.net> pisze:
> On Wednesday, June 7, 2023 at 3:52:42 AM UTC-7, Russet Bulba wrote:
[…]

> [...]
>
> W dyplomacji, jak podaje Jarosław Sozański w książce "Prawo traktatów"
> (PWP Iuris Sp. z o.o.), pojawiły się różne odmiany memorandum; on sam

Rozwijaj dalej *jak nie tylko Rosjanie* Ukrainę tym
"tylko memorandum" wydymali bez mydła.

Przypominanie i nadawanie wagi temu memorandum USA trochę+ oberwie, tyle
że Rosja _znacznie_ bardziej. Rosja na Ukrainę napadła i anektowała
część jej terytorium a USA Ukrainie pomaga znacząco+ choć pośrednio.
Polityka jest bardziej jak boks niż bezkontaktowa siatkówka. Trzeba być
gotowym przyjąć kilka ciosów na klate jak się chce wygrać.

https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum
> The memoranda, […] prohibited the Russian Federation, the United
> Kingdom and the United States from threatening or using military force
> or economic coercion against Ukraine, Belarus, and Kazakhstan, "except
> in self-defence or otherwise in accordance with the Charter of the
> United Nations." As a result of other agreements and the memorandum,
> between 1993 and 1996, Belarus, Kazakhstan and Ukraine gave up their
> nuclear weapons.[4][5]
> https://en.wikisource.org/wiki/Ukraine._Memorandum_on_Security_Assurances

wikipedii-pl unikam do znacznie łatwiej jest "wykręcić" znaczenie jak
mniej ludzi patrzy na ręce.

--
A. Filip
| Krew nie przechodzi w wodę. (Przysłowie ormiańskie)

Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<a22311bb-0a9c-4dd1-8c1a-0dd91865202fn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65131&group=soc.culture.polish#65131

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Jun 2023 07:39:38 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 7 Jun 2023 14:39 UTC

<e9854ddd-39d7-48e2-a060-7b2bde6d5461n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65133&group=soc.culture.polish#65133

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Jun 2023 07:50:42 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 7 Jun 2023 14:50 UTC

<3c2ae6c5-b30c-45ad-84c9-2ca8e34ca613n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65134&group=soc.culture.polish#65134

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Jun 2023 08:23:45 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Wed, 7 Jun 2023 15:23 UTC

On Wednesday, June 7, 2023 at 7:39:39 AM UTC-7, Russet Bulba wrote:

> [...]

Click here to read the complete article
Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<757b2df2-03f4-458c-8651-d41a2d4fb6c7n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65135&group=soc.culture.polish#65135

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Jun 2023 08:33:44 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Wed, 7 Jun 2023 15:33 UTC

On Wednesday, June 7, 2023 at 8:23:46 AM UTC-7, Basia wrote:

> To po co im w takim razie NATO bylo potrzebne?
>
> Basia (Ona/Jej)

Wyglada raczej ze Putin zaoferowal im
gwarancje by nie chcieli do NATO, a gdy
sie uparli to umowe wypowiedzial najezdzajac
Ukraine.

Basia (Ona/Jej)

Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<bf7cc497-7080-4f93-8bf3-ecc2cae8483en@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65138&group=soc.culture.polish#65138

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Jun 2023 14:54:25 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 7 Jun 2023 21:54 UTC

<d3931aef-cc48-4d74-bb71-3e63a4a27c84n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65139&group=soc.culture.polish#65139

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Jun 2023 15:13:04 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 7 Jun 2023 22:13 UTC

<518554ca-7d79-4692-acdb-73fb89f851can@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65141&group=soc.culture.polish#65141

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Jun 2023 15:37:24 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Wed, 7 Jun 2023 22:37 UTC

On Wednesday, June 7, 2023 at 2:54:26 PM UTC-7, Russet Bulba wrote:

> [...]

Click here to read the complete article
Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<d04a74d3-0ade-4075-94bc-42e25354178cn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65153&group=soc.culture.polish#65153

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 7 Jun 2023 16:57:08 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Wed, 7 Jun 2023 23:57 UTC

<85673c68-9995-45bb-ab4b-e0475ab6c88bn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65162&group=soc.culture.polish#65162

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 8 Jun 2023 00:29:37 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Thu, 8 Jun 2023 07:29 UTC

On Wednesday, June 7, 2023 at 1:57:15 AM UTC-7, Jakub A. Krzewicki wrote:

> ... Inną rzeczą jest, jeżeli potęga przemysłowa i gospodarcza, jak Japonia chce dołączyć i rozwinąć takie tereny do Strefy Wzajemnej Kooperacji (co ma znaczenie), a inną, kiedy państwo-bankrut, z upadłymi wszystkimi gałęziami oprócz przemysłu surowcowego, czatuje na takie kąski dla podratowania upadającej gospodarki. "Kto ma, temu będzie dodane, kto nie ma, temu będzie zabrane".

Tak Ci propaganda teraz nadaje?

Ze nalezysz do latwowiernych to juz
udowodniles grupie powielajac w
zeszlym roku propagandowe
slogany o rychlej wygranej Ukrainy.

Jak na razie "panstwo-bankrut":

-ani nie zawahalo sie skonfrontowac
militarnie armii wyszkolonej i uzbrojonej
po przez USA, z obietnicami dalszego
wsparcia. Biden liczyl ze Putyn sie przestraszy
USA i nigdy nie zatakuje Ukrainy

- ani lidera owego "panstwa-bankruta" w
trzy tygodnie nie zamordowali wlasni
obywatele jak spodziewlao sie CIA i
Senator Linsay Graham nawolujacy by
ktos w koncu sie zlitowal i zabil Putynia

- ani Bidenowi nie udalo sie w pol roku
powalic gospodarki "panstwa-bankruta"
uderzeniem sankcjami w rosyjskiego Rubla
ktory mial sie zamienic w ruine "rubble"
co bylo planem B USA na wypadek gdyby
Ukraina przegrywala

-ani teraz dlugotrwalymi sankcjami caly Zachod
do kupy wziety nie moze powalic "panstwa-bankruta"
bo alternatywne rynki zbytu na swoje exporty

Do tego wszystkiego po roku armia "panstwa-bankruta"
wydaje sie ze wykrwawila Ukraincow zupelnie i
sa w stanie zorganizowac zadnej ofensywy pomimo
nalegan NATO.

Jak na "panstwo-bankruta" Rosja sobie calkiem
niezle poczynia, ...nie sadzisz.

Basia (Ona/Jej)

Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<c75f567e-2979-4bbd-9699-07e01841b482n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65164&group=soc.culture.polish#65164

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 8 Jun 2023 00:39:26 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Thu, 8 Jun 2023 07:39 UTC

> [...]

Jak na razie "panstwo-bankrut":

-ani nie zawahalo sie skonfrontowac
militarnie armii wyszkolonej i uzbrojonej
przez USA, z obietnicami wsparcia.
Biden liczyl ze Putyn sie przestraszy USA
i dlatego nigdy Ukrainy nie zatakuje

- ani lidera owego "panstwa-bankruta" w
trzy tygodnie nie zamordowali wlasni
obywatele jak spodziewalo sie CIA i
Senator Linsay Graham nawolujacy by
ktos w koncu sie zlitowal i zabil Putynia

- ani Bidenowi nie udalo sie w pol roku
powalic gospodarki "panstwa-bankruta"
uderzeniem sankcjami w rosyjska walute.
Rubel mial sie zamienic w ruine w "rubble"
co bylo planem B USA na wypadek gdyby
Ukraina przegrywala wojne

-ani teraz dlugotrwalymi sankcjami caly
Zachod do kupy wziety nie moze powalic
"panstwa-bankruta" bo szybko znalazlo
alternatywne rynki zbytu na swoje exporty
i trzepie kase dalej

Do tego wszystkiego po roku armia
"panstwa-bankruta" wydaje sie ze wykrwawila
doszczetnie Ukraincow ktorzy pomimo
nalegan Zachodu nie sa w stanie zorganizowac
juz zadnej istotnej ofensywy

<27c9e711-24fc-4b20-ad90-b4386e8d40fan@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65166&group=soc.culture.polish#65166

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 8 Jun 2023 03:04:58 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Thu, 8 Jun 2023 10:04 UTC

On Thursday, June 8, 2023 at 4:39:28 AM UTC-3, Basia wrote:

> [...]
> "panstwa-bankruta" wydaje sie ze wykrwawila
> doszczetnie Ukraincow ktorzy pomimo
> nalegan Zachodu nie sa w stanie zorganizowac

Mieli w dwie gidziny byc w Kijowie, w dwie doby w Warszawie, w tydzien nad Atlantykiem, a sa nad ….. Dnieprem. Not too bad indeed. W sumie Talibowie byli duzo bardzie efektywni w polu od ruskiej armii. Mysle, ze zbieraja i dowoza nad tame jakiej szczatki ukrainskich rakiet aby miec dowod ukrainskiego ataku.

Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<ce1fce3a-b894-49b1-bd6f-9dfefe08d803n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65171&group=soc.culture.polish#65171

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 8 Jun 2023 04:22:01 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Thu, 8 Jun 2023 11:22 UTC

On Thursday, June 8, 2023 at 3:05:00 AM UTC-7, Russet Bulba wrote:

> Mieli w dwie gidziny byc w Kijowie, w dwie doby w Warszawie, w tydzien nad Atlantykiem, a sa nad ….. Dnieprem.

No prosze, nastepny latwowierny.

Bo w gazecie napisali bezkrytycznej zachodniej
publice to i Bulba powtarza ze to i tamto mialo byc.
Nikt nie znal planow operacyjnych Rosji bo byly
i sa nadal tajemnica.

Wiadomo ze Rosja miala zostac szybko pokonana
nie przez Ukraincow bo to niemozliwe by mogli
sprostali o wiele silniejszemu przeciwnikowi ale
sankcjami Zachodu. Uderzeniem przede wszystkim
w walute, sprowokowaniem kryzysu walutowego i
zalamaniem sie kredytu. Nie udalo sie.

Pozniej sankcjami ekonomicznymi i embargiem
na eksporty dla zduszenia ekonomii, zalamania
dochodow i zalamania budzetowego panstwa.

Sankcje to najwieksz bron Zachodu. Jak na razie
nie dzialaja. Moze zaczna z czasem, ale
Zachod nie ma nieograniczonego czasu bo
samemu ponosi makabryczne koszta.

Walka z panstwem-bankrutem moze okazac
sie ryzykiem zbankrutowania dla walczacych.

Basia (Ona/Jej)

Re: Czy republik ludowe dwie są najbardziej jak Teksas, Kalifornia czy jak Hawaje?

<68aee80e-e669-4e6b-ad3f-862cf84ac71an@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=65201&group=soc.culture.polish#65201

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 8 Jun 2023 09:07:05 -0700 (PDT)
sas,_Kalifornia_czy_jak_Hawaje?
From: petre...@gmail.com (Piotr)
 by: Piotr - Thu, 8 Jun 2023 16:07 UTC

On Thursday, June 8, 2023 at 7:35:00 AM UTC-2:30, Russet Bulba wrote:

> Mieli w dwie gidziny byc w Kijowie, w dwie doby w Warszawie, w tydzien nad Atlantykiem, a sa nad ….. Dnieprem. Not too bad indeed. W sumie Talibowie byli duzo bardzie efektywni w polu od ruskiej armii. Mysle, ze zbieraja i dowoza nad tame jakiej szczatki ukrainskich rakiet aby miec dowod ukrainskiego ataku.

Problem w tym ze zapadly sie fundamenty stacji energetycznej - do tego trzeba bylo SETEK kg materialow wybuchowych Umieszczonych na podlodze lub pod fundamentami stacji turbin, zadne HIMARsy w swiecie nie sa w stanie zrobic..

A JEDYNIE Rosjanie mieli I MOTYW (zatrzymanie kontrofensywy ukranskiej ponizej zapory) i MOZLIWOSC (zalozenia setek kg materialow wybuchowych) aby wysadzic tame, potrzebna MENTALNOSC - tylko Rosja ma tak gleboka pogarde dla ukrainski cywilow i nawet swoich zolnierzy - ktorych zycie poswiecili dla utrzymania "plausible deniability" swojej propagandy - no bo gdyby oddzialy rosyjskie ponizej tamy wycofaly sie ZANIM "Ukraincy" znienacka
wysadzili tame - to nie byloby listka figowego - "To nie my, to nazisci ukrainscy!"

Rosjanie powinni poprosic o wypozyczenie Macierewicza, zeby dowiesc ze to byl atak ukrainski.

=Piotr