The major sin is the sin of being born. -- Samuel Beckett

interests / soc.culture.polish / Re: Prigożyn przerywa milczenie. Tłumaczy decyzję o wstrzymaniu "marszu na Moskwę" Dzisiaj, 16:58 Ten tekst przeczytasz w 3 godziny FACEBOOK TWITTER E-MAIL KOPIUJ LINK

SubjectAuthor
* Prigożyn przerywa milczenie. Tłumaczy decyzję oa a
`- Re: Prigożyn przerywa milczenie. Tłumaczy decyzjęa a

1
Prigożyn przerywa milczenie. Tłumaczy decyzję o wstrzymaniu "marszu na Moskwę" Dzisiaj, 16:58 Ten tekst przeczytasz w 3 godziny FACEBOOK TWITTER E-MAIL KOPIUJ LINK

<6f579807-e255-480d-8e6a-cb96bc287bcbn@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=66588&group=soc.culture.polish#66588

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 26 Jun 2023 09:45:40 -0700 (PDT)
Subject: _Prigożyn_przerywa_milczenie._Tłumaczy_decyzję_o_
From: manta1...@gmail.com (a a)
 by: a a - Mon, 26 Jun 2023 16:45 UTC

[...]
Jewgienij Prigożyn przerywa milczenie po nieudanym puczu w Rosji. W internecie pojawiło się nowe oświadczenie opublikowane przez jego służbę prasową. Nagranie audio trwa 11 minut. Prigożyn twierdzi, że 1 lipca Grupa Wagnera miała przestać istnieć w wyniku "intryg i nieprzemyślanych decyzji". Przekonuje, że na kontrakt z Ministerstwem Obrony zdecydowało się jedynie 2 proc. najemników.
Prigożyn przerywa milczenie. Tłumaczy decyzję o wstrzymaniu "marszu na Moskwę" Пресс-служба Пригожина / Telegram
Jewgienij Prigożyn
‹ wróć

Służba prasowa Grupy Wagnera poinformowała w niedzielny wieczór, że nie ma obecnie kontaktu ze swoim szefem. Ostatni raz był on widziany w sobotę wieczorem, gdy opuszczał Rostów
Dopiero w poniedziałek służba prasowa Prigożyna opublikowała nagranie, w którym szef Grupy Wagnera m.in. tłumaczy decyzję o wstrzymaniu "marszu na Moskwę"
Jewgienij Prigożyn twierdzi, że nie chciał obalić rosyjskiego rządu. Jego celem było "pociągnięcie do odpowiedzialności tych, którzy popełnili błędy podczas specjalnej operacji wojskowej w Ukrainie"
— Podczas marszu cywile byli zadowoleni i witali Grupę Wagnera rosyjskimi flagami. Wielu mieszkańców poparło nas, ponieważ widzieli w nas wsparcie dla "walki z biurokracją" — zaznaczył
Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Onetu

Na opublikowanym nagraniu Prigożyn twierdzi, że 1 lipca Grupa Wagnera miała przestać istnieć w wyniku "intryg i nieprzemyślanych decyzji". Przekonuje, że na kontrakt z Ministerstwem Obrony zdecydowało się jedynie 2 proc. najemników.

— Mieliśmy zamiar 30 czerwca przekazać sprzęt w pobliżu siedziby Ministerstwa Obrony. Nie wykazaliśmy żadnej agresji, ale zostaliśmy zaatakowani pociskiem rakietowym, zginęło około 30 bojowników. To zadziałało jak bodziec — zdecydowaliśmy się natychmiast wyruszyć. Powiedziałem, że nie będziemy agresywni, ale jeśli nas uderzą, odpowiemy — mówi na nagraniu audio Prigożyn.

Dalsza część tekstu znajduje się pod wideo.
Szef Grupy Wagnera o "marszu na Moskwę"

Na opublikowanym nagraniu lider wagnerowców stwierdził też, że powstrzymał marsz z dwóch powodów: nie chciał rozlewać rosyjskiej krwi oraz dlatego, że jego celem nie było obalenie rządu.

— Kiedy pierwszy oddział zbliżył się do Moskwy, stało się oczywiste, że poleje się dużo krwi, więc poczuliśmy, że wystarczy zademonstrować, co chcemy zrobić — tłumaczył.

Jewgienij Prigożyn twierdzi, że nie chciał obalić rosyjskiego rządu. Jego celem było "pociągnięcie do odpowiedzialności tych, którzy popełnili błędy podczas specjalnej operacji wojskowej w Ukrainie".

Lider wagnerowców powiedział, że Aleksander Łukaszenko wyciągnął do niego rękę.

— Zaoferował znalezienie rozwiązania dla dalszej działalności Grupy Wagnera zgodnie z prawem. Kolumny naszych wojsk zawróciły — tłumaczy Prigożyn.

PRZECZYTAJ: Bunt Prigożyna. Zrealizował się najgorszy scenariusz dla Ukrainy [ANALIZA]

Kolumny przeszły 780 km

— Gdyby działania 24 lutego przeprowadziła jednostka o takim poziomie wyszkolenia jak Grupa Wagnera, operacja specjalna mogłaby trwać jeden dzień — stwierdził Prigożyn. — Marsz trwał 24 godziny, w ciągu dnia kolumny przeszły 780 km i znalazły się 200 km od Moskwy — dodał.

— Podczas marszu cywile byli zadowoleni i witali Grupę Wagnera rosyjskimi flagami. Wielu mieszkańców poparło nas, ponieważ widzieli w nas wsparcie dla "walki z biurokracją" — zaznaczył.

ZOBACZ: Rosyjski dziennikarz: Putin właśnie skrócił swoją obecność na Kremlu

Prigożyn dodał, że wśród bojowników z Grupy Wagnera jest kilku rannych i dwie ofiary. — Zmarli byli żołnierzami Ministerstwa Obrony Rosji, którzy dołączyli do Grupy Wagnera. Nikogo nie zmuszano do "marszu" – dodał szef grupy.

Prigożyn stwierdził, że "marsz na Moskwę" miał na celu uniknięcie zniszczenia Grupy Wagnera.

– Przykro nam, że uderzyliśmy w siły powietrzne, ale to dlatego, że zrzucali na nas bomby. Zablokowaliśmy i zneutralizowaliśmy wszystkie obiekty wojskowe, które znajdowały się na drodze (...) Celem kampanii jest zapobieżenie zniszczeniu Grupy Wagnera i pociągnięcie do odpowiedzialności tych, którzy popełnili tak wiele błędów podczas inwazji na Ukrainę — zaznaczył Prigożyn.

PRZECZYTAJ: Bunt Prigożyna. Zrealizował się najgorszy scenariusz dla Ukrainy [ANALIZA]

Bunt Prigożyna

W piątek właściciel najemniczej Grupy Wagnera Jewgienij Prigożyn zapowiedział "przywrócenie sprawiedliwości" w armii i domagał się odsunięcia od władzy skonfliktowanego z nim ministra obrony Siergieja Szojgu. Wagnerowcy opanowali sztab Południowego Okręgu Wojskowego w Rostowie nad Donem, a następnie skierowali swoje siły na Moskwę.

Jednak po upływie doby, w sobotę wieczorem, Prigożyn ogłosił odwrót i wycofanie najemników do obozów polowych, by "uniknąć rozlewu krwi". Miało to być rezultatem negocjacji białoruskiego autorytarnego lidera Aleksandra Łukaszenki z Prigożynem, prowadzonych w porozumieniu z Władimirem Putinem.

Od tamtej pory Prigożyn milczał. Służba prasowa Grupy Wagnera poinformowała w niedzielny wieczór, że nie ma obecnie kontaktu ze swoim szefem. Ostatni raz był on widziany w sobotę wieczorem, gdy opuszczał Rostów. Dopiero w poniedziałek po południu zabrał głos, gdy jego służba prasowa opublikowała 11-minutowe nagranie.
DWW
Źródło: Media
Data utworzenia: 26 czerwca 2023 16:58
Tematy: Jewgienij Prigożyn, Rosja

Re: Prigożyn przerywa milczenie. Tłumaczy decyzję o wstrzymaniu "marszu na Moskwę" Dzisiaj, 16:58 Ten tekst przeczytasz w 3 godziny FACEBOOK TWITTER E-MAIL KOPIUJ LINK

<e8c25357-ddcf-4cae-b33d-d6e3fb834dd6n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=66589&group=soc.culture.polish#66589

Newsgroups: soc.culture.polish