There are bugs and then there are bugs. And then there are bugs. -- Karl Lehenbauer

interests / soc.culture.polish / Re: Chiny - Haiti

SubjectAuthor
* Chiny - HaitiRusset Bulba
+* Re: Chiny - HaitiJakub A. Krzewicki
+* Re: Chiny - Haitinarc...@gmail.com
|`- Re: Chiny - HaitiRusset Bulba
`* Re: Chiny - HaitiBasia
 `* Re: Chiny - HaitiRusset Bulba
  `* Re: Chiny - HaitiBasia
   `* Re: Chiny - HaitiRusset Bulba
    +- Re: Chiny - HaitiRusset Bulba
    `* Re: Chiny - HaitiBasia
     `* Re: Chiny - HaitiRusset Bulba
      `* Re: Chiny - HaitiBasia
       `* Re: Chiny - HaitiRusset Bulba
        `* Re: Chiny - HaitiBasia
         `* Re: Chiny - HaitiRusset Bulba
          `* Re: Chiny - HaitiBasia
           `* Re: Chiny - HaitiRusset Bulba
            `* Re: Chiny - HaitiBasia
             +- Re: Chiny - HaitiBasia
             `* Re: Chiny - HaitiRusset Bulba
              `* Re: Chiny - HaitiBasia
               +* Re: Chiny - HaitiBasia
               |`* Re: Chiny - HaitiBasia
               | `- Re: Chiny - HaitiRusset Bulba
               `* Re: Chiny - HaitiJakub A. Krzewicki
                `* Re: Chiny - HaitiBasia
                 `- Re: Chiny - Haitiandal

Pages:12
Re: Chiny - Haiti

<8b2e2910-3efe-4814-b96c-f262389d6ea6n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=69356&group=soc.culture.polish#69356

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 29 Jul 2023 11:37:57 -0700 (PDT)
Subject: Re: Chiny - Haiti
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sat, 29 Jul 2023 18:37 UTC

On Saturday, July 29, 2023 at 11:33:02 AM UTC-7, Basia wrote:

> [...]
> Latynosow z Poludniowej Ameryki min.
> z Chile i Argentyny ktorzy uwazali sie za
> Bialych i nieswiadomie zaznaczali w roznych
> amerykanskich formularzach swoja etnicznosc
> jako 'White' gdy tymczasem prawidlowa
> kategoryzacja byla w USA inna.
>
> US. census dane dla Laredo historycznie zawsze
> pokazywaly zawyzone procenty Bialej populacji
> bo spora grupa Laredan, Latynosow uwaza sie
> tam za Bialych. W latach 80/90 i pozniej szczegolna
> uwage poswiecono w USA na poprawie precyzji
> kategoryzacji by Latynosi nie byli kategoryzowali
> sie jako Biali, min. z tego powodu powstala

Click here to read the complete article
Re: Chiny - Haiti

<d5ecf83f-2da6-4fb7-84ad-65b37a485fb1n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=69357&group=soc.culture.polish#69357

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 29 Jul 2023 11:43:44 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Sat, 29 Jul 2023 18:43 UTC

On Saturday, July 29, 2023 at 11:37:59 AM UTC-7, Basia wrote:

> Dodam, w USA nie istnieje kategoryzacja Metysa,
> Mestiso, czy Mulata. Metys to "Hispanic" a Mulat
> to Black albo teraz Afro-Amerykanin.

Click here to read the complete article
Re: Chiny - Haiti

<f22c47f5-7dec-4989-ace8-922bd4adf9den@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=69363&group=soc.culture.polish#69363

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 29 Jul 2023 12:15:51 -0700 (PDT)
<bdbd6d48-286d-42f5-bb11-a212b4c59dacn@googlegroups.com> <ccd73cf9-13b8-49f4-84c6-61e9aa689f85n@googlegroups.com>
<481bca56-0d6f-4592-af21-43b5abaa5cd1n@googlegroups.com> <f5337bd0-c8fc-4e32-b80b-05f1baf25549n@googlegroups.com>
<5872b826-8e00-434a-a221-3a99c4c37281n@googlegroups.com> <1cfb33b6-31d9-4b52-8afa-421fd73169fan@googlegroups.com>
<b51b3c07-6b15-4376-a943-c7fbf4b52e5en@googlegroups.com> <7a7258ea-e00c-4672-9f04-a657e62e42c0n@googlegroups.com>
<8f80a543-5395-4e16-921c-5f4b6464978en@googlegroups.com> <49af866a-bffb-462b-9799-102ef0f1a87en@googlegroups.com>
<da29b081-bf8c-41ee-b87b-f4bb991a9ef2n@googlegroups.com> <7f638312-5131-493c-95f1-a80cdb2adaf8n@googlegroups.com>
<45d0dee2-4bdf-43b8-bfdc-0abb222839c3n@googlegroups.com> <327f55c9-b0f4-4bb9-8006-ea0389879514n@googlegroups.com>
<19eba409-fda7-4c8d-9533-54997b74526dn@googlegroups.com> <8b2e2910-3efe-4814-b96c-f262389d6ea6n@googlegroups.com>
<d5ecf83f-2da6-4fb7-84ad-65b37a485fb1n@googlegroups.com>
From: cyrylmet...@gmail.com (Russet Bulba)
 by: Russet Bulba - Sat, 29 Jul 2023 19:15 UTC

<b23a6018-d595-47ff-9a88-889ba2b61042n@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=69477&group=soc.culture.polish#69477

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 31 Jul 2023 09:50:36 -0700 (PDT)
From: patrick....@gmail.com (Jakub A. Krzewicki)
 by: Jakub A. Krzewicki - Mon, 31 Jul 2023 16:50 UTC

sobota, 29 lipca 2023 o 20:33:02 UTC+2 Basia napisał(a):

> W latach 80/90 i pozniej szczegolna
> uwage poswiecono w USA na poprawie precyzji
> kategoryzacji by Latynosi nie byli kategoryzowali
> sie jako Biali, min. z tego powodu powstala
> kategoria White-Non-Hispanic.

Czy dajmy na to: ktoś, kto przyjechał z Hiszpanii w Europie i się naturalizował w U.S. - ma się wg tego klucza pisać jako White czy jako Hispanic?

Re: Chiny - Haiti

<715c5240-46cd-49a9-98e6-d85c0680843en@googlegroups.com>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=69478&group=soc.culture.polish#69478

Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 31 Jul 2023 09:55:34 -0700 (PDT)
From: abjj...@sbcglobal.net (Basia)
 by: Basia - Mon, 31 Jul 2023 16:55 UTC

On Monday, July 31, 2023 at 9:50:38 AM UTC-7, Jakub A. Krzewicki wrote:

> Czy dajmy na to: ktoś, kto przyjechał z Hiszpanii w Europie i się naturalizował w U.S. - ma się wg tego klucza pisać jako White czy jako Hispanic?

A jak panu na logike wychodzi?

Hispanic. I tak jest w rzeczywistosci.
Nikt w USA nie uwaza przecietnego
reprezentanta hiszpanskiej grupy etnicznej
za White-Non-Hispanic.

Basia (Ona/Jej)

Re: Chiny - Haiti

<ua8q8r$3b181$1@dont-email.me>

  copy mid

https://www.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=69480&group=soc.culture.polish#69480

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Mon, 31 Jul 2023 17:16:11 -0000 (UTC)
[...]
 by: andal - Mon, 31 Jul 2023 17:16 UTC

On Mon, 31 Jul 2023 09:55:34 -0700 (PDT), Basia wrote:

> A jak panu na logike wychodzi?
>
> Hispanic. I tak jest w rzeczywistosci.
> Nikt w USA nie uwaza przecietnego reprezentanta hiszpanskiej grupy
> etnicznej za White-Non-Hispanic.
>
> Basia (Ona/Jej)

bo w usa malo kto wie ze isnieja inne kontynenty